Vreemde kater in huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cissy

Berichten: 19823
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Vreemde kater in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:02

En vergeet naast de FIV ook de FELV niet.

Kat nog terug gezien na avontuur met hond? Ben wel benieuwd of hij het heeft overleefd.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 18:54

Al eventjes verder inmiddels maar heb je de kat nog gezien?

Mazikeen

Berichten: 739
Geregistreerd: 20-10-12
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 23:19

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Hopelijk was ie de vorige keer zo erg geschrokken dat ie niet meer terug is gekomen.

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Re: Vreemde kater in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-21 20:40

Nee helaas.

Hond slaapt tegenwoordig in de woonkamer, kattenvoer staat bovenop de hondenbench. Hond loopt los en de bench staat zo ver mogelijk van het kattenluik vandaan.

Zodra de hond weg of uit het zicht is durft de kater nog gewoon binnen te komen. Hij heeft na het avontuur wel ontzag voor de hond dus zodra hij die ziet is hij weer weg. Maar hij is dus wel brutaal genoeg om binnen te komen als hij de hond niet ziet...

We hopen dat de kater zo vaak de hond tegenkomt dat hij hier niet meer om eten gaat zoeken. De hond wil namelijk heel graag terug naar zijn plekje in de gang voor de nacht (de gang is kouder en donker). Helaas voor hondlief is dit de enige oplossing die ik voor nu kan bedenken.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Vreemde kater in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 20:42

Balen. Persoonlijk zou ik nog steeds voor het chipluik van sureflap met twee grendels gaan.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 21:06

Waarom zet je anders niet gewoon iets zwaars voor het luik 's nachts, zodat het flapje niet meer open kan? Een kratje met flessen ofzo? En heb je nog een oproepje geplaatst in een poging om een eigenaar te vinden? :)

Onze rooie kon zich ook door een kattenluikje heen naar buiten beuken. Met de SureFlap (al 10 jaar geleden gekocht) is hem dat nooit gelukt :)

pillow
Berichten: 7809
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Vreemde kater in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 21:14

Toen ik nog in een woonwijk woonde ook zoiets aan de hand gehad. Was een rode kater, zag er vies uit en die sproeide ook nog in mijn huis. Zo goor. Die heb ik toen hij in huis was met een schepnet gevangen en buiten in de regenton gegooid. Hij was er vrij snel weer uit en daarna heb ik hem nooit weer gezien.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 21:19

Ik moet toch zeggen dat ik dit soort dingen wel met een soort pijn in mijn hart lees hoor.....

Hier hadden we een vreemde rode kater die nog wel eens ruzie zocht met onze rooie.
En die ook een paar keer binnen is gekomen en midden in de nacht dan helemaal over de zeik weer buiten probeerde te komen, tegen alle ramen op knallend, overal plukken haar, omdat het kattenluikje dan alleen op standje "van buiten naar binnen" stond voor onze eigen katten. Ik heb dat dier toch wel vervloekt dan.

Maar vond hem ook wel weer sneu....in de sneeuw en regen enzo op zoek naar eten.... als een kat na zo'n aanvaring met een hond als TS omschrijft, toch nog naar binnen komt, stikt dat dier dan niet van de honger joh....? Hebben de andere buren geen last van hem? En is er nou niemand in de buurt die hem kent? Op Facebook zetten, dorps-app, foto bij de supermarkt....?

Ik snap dat je daar wellicht allemaal geen zin in hebt, maar dit is toch ook voor niemand leuk zo. Ook niet voor de kat.

Jaren later stonden hier ineens mensen aan de deur, dat er een kat over de weg liep te zwalken, vlakbij ons huis, in een onoverzichtelijke bocht en dat ze dachten dat hij doodgereden zou worden. Bleek die andere rooie te zijn. Beestje was er slecht aan toe.... wel ontzettend lief maar het ging helemaal niet goed met dat dier. Toen maakte zich toch wel een soort schuldgevoel van me meester hoor.....dat blijkbaar niemand zich echt een beetje over dat dier ontfermd heeft... :(:)

Kairos
Berichten: 2713
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 21:25

belle_boef schreef:
Ik zou hem lekker in die Vangkooi laten zitten. Hoe vervelender des te sneller ze het afleren

Dat zou ik dus ook doen, niemand hoeft te weten dat die kat daar een paar uurtjes heeft moeten zitten en als die kat echt heel irritant is, gaat hij waarschijnlijk hard miauwen, zodat je niet kan slapen :')
Ik vind er niks zieligs aan, als de kat een baasje heeft, moeten ze wat beter op hun kat letten. Heeft de kat geen baasje, komt hij hopelijk bij de dierenambulance terecht en vind hij hopelijk op deze manier een vast baasje, waardoor hij niet de hele tijd hoeft te bedelen en te vechten

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-21 21:41

Het blokkeren van het luik heb ik inmiddels op meerder manieren geprobeerd. Alles breekt hij open. Sterker nog, het kattenluik doe ik in de nacht niet meer dicht omdat ik het niet elke keer wil repareren.

Kat is niet uitgehongerd, kat is zelfs dik. Kat loopt ook bij de buren naar binnen maar laat daar de andere (vrouwelijke) poezen met rust, net als dat hij hier alleen onze kater aanvalt. Hij ziet er prima uit en haalt dus bij meerder huizen eten.

De vreemde kater maakt gelukkig geen herrie, verwond alleen mijn eigen kater en mijzelf en eet het eten op. Hond lost het probleem op, ondanks dat de hond niet heel tevreden is met de oplossing.

Sorry ik kan geen medelijden met het dier hebben. Ik heb een mening over de eigenaar en dat ik het graag anders had gezien, maar zolang ik niet weet wie dat is kan ik daar helaas weinig mee.

tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 12:46

GDG schreef:
Nog een tip over een kattenluik: de sureflap microchip XXL. Deze is een stuk meer hufterproef dan andere luiken omdat hij niet slechts één palletje heeft maar twee. Er zit volgens mij ook garantie op dat als hij opengebroken zou worden je een nieuwe krijgt maar dat zou je even goed moeten nakijken.

https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... lap/334653

Ik heb deze al jaren.
Werkte altijd naar tevredenheid. Alleen lukt het me nu niet om nieuwe chips in te lezen.
Ook de penning die er bij zit als de dieren nog niet gechipt zijn, wordt niet herkend in de programmeer modus.
Op de site van sure flap vind ik het antwoord niet. En helaas nog geen antwoord op mijn mail.
Ik heb de batterijen al verwijderd en ik denk dat ik het geheugen inmiddels ook gereset heb.

Officieel heel heet het ding microchip huisdierenluik. En de knoppen zitten zoals op afbeelding bij zooplus aan de bovenkant van het luikje. Verstopt onder afdichtplaatje.

tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Vreemde kater in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 19:55

Ding uit elkaar gehaald en schoongemaakt, het biedt helaas geen soelaas.
Kwalitatief goede en nieuwe batterijen erin gedaan.
Het identieke maar oudere kattenluik reageert wel op de chip van de nieuwe katten.
Het lijkt er op dat er iets in de programmeermodus niet juist gaat.
Als ik hem uit de programmeermodus doe, werkt alles wel.
Oudste luikje zal jaar of 12 a 15 jaar oud zijn. Luikje wat niet wil programmeren is iets jonger zijn.
De oudste kostte toen rond de € 90-100. De andere rond de € 120,-

Mellow

Berichten: 6470
Geregistreerd: 22-06-02

Re: Vreemde kater in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 13:21

Topic is 2 jaar oud. ;-)

tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Vreemde kater in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 13:45

Weet ik. Maar wie weet is er iemand met een goede tip.
Tips omtrent kattenluik worden hier ook gegeven.

Mellow

Berichten: 6470
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 14:51

tienus63 schreef:
Weet ik. Maar wie weet is er iemand met een goede tip.
Tips omtrent kattenluik worden hier ook gegeven.


Excuses, ik had je berichtje niet helemaal gelezen!

tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Vreemde kater in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 15:37

Contact gehad met fabrikant van het kattenluikje. Ze gaan iets op sturen waarmee ik kan controleren of de lezer in het luikje überhaupt nog werkt.
Dat proberen en dan maar zien wat de vervolgstappen zijn.