Van voeren jullie je Chihuahua?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Debbie00

Berichten: 1674
Geregistreerd: 30-12-07

Van voeren jullie je Chihuahua?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-21 00:50

Ik vroeg mij af wat andere Chihuahua eigenaren hun Chi voeren.

Ik heb een Chi teefje van bijna 4 jaar. Ik heb het idee dat ze snel last van haar darmen krijgt.
Ik voer nu Digestive Care van Royal Canin. Daarvoor kreeg ze glutenvrij van Farmfood.


Afbeelding

manolito10

Berichten: 557
Geregistreerd: 25-12-09
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 00:57

KVV van Oervoer: hij heeft een glimmende vacht, hele witte tanden & is super vrolijk sinds ik hier op ben overgestapt van Carnivoer

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 07:29

Ik heb er 6.
En nog nooit zulke moeilijke eters gehad.

Afbeelding
Afbeelding

Ik voer al jaren vers vlees. Want brok eten ze niet. Soms eens een paar, maar nog nooit een brok gevonden die ze wel dagen achterelkaar eten.
Ik geef geen tussendoortjes en ook geen vervangend voer als ze eens niet eten. En geloof me, ze houden het dagen vol om niet te eten. Dus vers vlees hier. Dat gaat er wel in. Zelfs dat geeft problemen als ik bv eend of geit schaap via of paard geef. Dat moet ik echt mengen met pens voor sommige en dan is t de ene keer wel en de andere keer niet. Wat ze smorgens niet eten krijgen ze savonds nog een keer.
Heb werkelijk nog nooit zoiets meegemaakt. En heb ze al 7 jaar dus genoeg geprobeerd ;) Uiteraard niet allemaal hoor, maar 3 van de 6 zijn piepdozen

Tierania_
Berichten: 4509
Geregistreerd: 29-11-05

Re: Van voeren jullie je Chihuahua?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 07:39

Mijn Chi is nu 6.
Ook vaak last gehad van zijn darmen zeg elke 2 tot 4 weken wel een keer. Ik voer nu al 1.5 jaar Royal Canin Hypoallergenic Small Breed en hij heeft geen last meer gehad. Werkt hier dus perfect.

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: Van voeren jullie je Chihuahua?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 08:23

Mijn chi at kvv mee met m'n andere honden. Maar omdat ze dement aan 't worden is en ook over moet op senioren voer krijgt ze nu edgard cooper brok en blik. Ik heb E&C wild voor de andere 2 honden als ik vergeet vlees eruit te leggen of als beloning etc.

Farm food hebben wij getest ivm sponsoring van de Assistentiehonden school maar mijn assistentiehond reageerde daarop met plak poep. Hij heeft een enorm gevoelig vertering stelsel. Vers vlees valt 't beste, maar de edgarx&cooper wild variant valt gelukkig ook goed. Die gebruik ik voor vel9ning bij werk en als we van huis zijn etc

Schuur_

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Van voeren jullie je Chihuahua?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 08:28

Fokker Special Fit 2. Hij vindt het heerlijk en tandjes zien er prima mee uit

ashley1

Berichten: 2619
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: In 't mooie Zeeuwse land

Re: Van voeren jullie je Chihuahua?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 08:57

Ik voerde eerst KVV van Carnibest (geloof ik) maar dat at meneer niet zo graag.
Nu ben ik over naar Dog Lovers Gold brokken en daar ben ik enorm over te spreken.

marion82

Berichten: 2775
Geregistreerd: 31-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Van voeren jullie je Chihuahua?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 09:28

Ik heb er 2 en die staan op smuldier compleet. Doen het er heel goed op.
Ik geef meestal vleescompleet en soms voor de afwisseling pens/vlees compleet.
De oudste is bijna 7 en de ander is 5

maras

Berichten: 2344
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 09:39

Carnibest in de drie smaken die er zijn, vlees/wild en pens. Via voer vergelijk kwam carnibest er het beste uit en de dieren die in het vlees verwerkt zijn schijnen ook een kwalitatief goed leven gehad te hebben, dat vind ik als vegetarische eter ook wel prettig :)

langua

Berichten: 437
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Paradise city.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 09:40

Mijn chi krijgt Hills, doet ze het heel goed op. Mijn oude hondje, is bijna 17 geworden, was ook zo'n moeilijke eter. Ze at ook zo dagen niets als het haar niet beviel. Dat "als ze honger krijgen, eten ze wel" gaat idd echt niet op voor de eigenwijze chihuahua :x

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Van voeren jullie je Chihuahua?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 09:59

Vers vlees (KVV van verschillende merken & supplementen/toevoegingen). Hier ook 1 met gevoelige darmen. We hebben Ekowolf mee laten kijken naar een geschikt menu, sindsdien gaat het goed :)

SassyMoon
Berichten: 290
Geregistreerd: 31-12-10
Woonplaats: Lelystad

Re: Van voeren jullie je Chihuahua?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 11:22

Mijn Chi's (12 en 14) eten álles wat los en vast zit. Nog geen voer gevonden wat ze niet lekker vinden. Ze eten ook rauwe groenten. Ik moet ze altijd behoeden voor overeten. Ik heb ook jaren KVV gevoerd en daar deden ze het prima op. Maar nu al weer ruim 2 jaar terug op de brokken en daar doen ze het ook prima op. Die van 12 is iets gevoeliger op de darmen en heeft af en toe wat diarree van overgang op ander voer. Ze krijgen nu RC, Virbac of Pro Plan van Purina. Ik let er vooral op dat de brok die ik geef klein is, want die van 14 heeft helaas geen tanden of kiezen meer. Maar desnoods maal ik de brok in de keukenmachine voor haar. Gaat ook prima.

SassyMoon
Berichten: 290
Geregistreerd: 31-12-10
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 11:26

Mijn eerste Chi was ook een heel kieskeurige eter. Die gaf ik op een gegeven moment van ellende maar Frolic. Tot ik erachter kwam dat hij de brokjes van de katten wel lustte, maar daar niet teveel van at. Hij heeft zeker tot zijn 10-11 jaar onbeperkt van de kattenbrokken (Vobra) meegegeten. Daarna begon hij toch wat uit te dijen en heb ik hem pas afgepast eigen voer gezet. Hij is 15 jaar oud geworden. Had trouwens ook gevoelige darmen.

Debbie00

Berichten: 1674
Geregistreerd: 30-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-21 00:14

Ik vind dat vers vlees uit de diepvries vaak zo lastig in porties te verdelen is. Grote stukken waar je een zaag voor nodig hebt haha. :')

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 00:35

Hier een 12 jarige chi. Altijd dramatisch geweest met eten. Houdt het nooit langere tijd vol op dezelfde brokken, vlees of wat dan ook. Hongert zichzelf gerust dagen uit en wordt dan ziek.

Voeren nu inmiddels weer een poosje kvv en dat gaat tot op heden erg goed.

@debbie ik vond dat ook altijd een crime, maar er zijn van bepaalde merken ook kleinere rolletjes te koop die ik wel snel genoeg op kan voeren wanneer ik het ontdooi.

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Van voeren jullie je Chihuahua?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 02:36

Dat is een voordeel als je er net als ik meerdere heb. Dan is het wel te doen. Maar als je een grotere worst heb, kan je hem zover ontdooien dat je m kan snijden. Dan weer invriezen.

kiwiwitje

Berichten: 20111
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 07:21

Debbie00 schreef:
Ik vind dat vers vlees uit de diepvries vaak zo lastig in porties te verdelen is. Grote stukken waar je een zaag voor nodig hebt haha. :')

Nee joh, gewoon even buiten de vriezer leggen en in porties snijden met een broodmes. En dan terug de vriezer in :)

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 10:35

Debbie00 schreef:
Ik vind dat vers vlees uit de diepvries vaak zo lastig in porties te verdelen is. Grote stukken waar je een zaag voor nodig hebt haha. :')


Er zijn een aantal merken die ook kleine deel blokjes hebben of kleine hamburgers.
Zo heeft Renske tegenwoordig zakken met ‘nuggets’ die handig zijn en heeft rodi ook zakken met kleine porties.

Debbie00

Berichten: 1674
Geregistreerd: 30-12-07

Re: Van voeren jullie je Chihuahua?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-21 23:15

Deze heb ik gisteren meegenomen uit de supermarkt. Is diepvries.

Afbeelding