Oosterse katten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 23:28

Lukasje schreef:
Valt een blauwe rus onder het type oosterse rassen?

Nee, maar wel een gezond ras. :')

tjakka123

Berichten: 484
Geregistreerd: 21-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 10:18

Lukasje schreef:
Het karakter van de oosterse vind ik zalig! Maar ik ben ook wat bezorgd om hun gezondheid en levensverwachting. Welk ras kan je gezond beschouwen? Raden jullie bepaalde fokkers aan (mag ook pb natuurlijk!) ?


Tja, ons eerste setje siamezen/oosterse kortharen zijn respectievelijke 18 en 17 geworden (waren ook zeer modern, geen Thai). Helaas hebben we '1 rotte appel' gehad die veel te jong is ingeslapen, maar die had onder ontwikkelde organen. Haar volle zus is heel gezond en heeft nergens last van. Dus we gaan er van uit dat dit niet ras gerelateerd is. Ik denk dat je met goed (rauw) voer al een heel einde komt. :)

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 11:18

Hoihoi,

ik heb even een vraag, mijn oosterse is vorige week ontsnapt en heeft ongeveer een uur of wat buiten gescharreld voor wij hem weer hebben kunnen pakken en binnen hebben kunnen zetten.

maar nu, hij mauwt en mauwt en mauwt de HELE DAG. En snachts lijkt het wel of die frustratie kwijt moet en gaat die lopen rennen en doen.

Dit deed hij hiervoor nooit en ik word er echt GEK VAN! Ik irriteer mij kapot aan zn gedrag en ik werk thuis waardoor het er ook niet beter op maakt dat hij de hele dag loopt te mauwen! -O- -O-

Herkennen meer mensen dit van katten die per ongeluk buiten zijn geweest?

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Oosterse katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 11:22

Die heeft aan de buitenlucht mogen ruiken en kan me voorstelen dat dat heel erg aantrekkelijk was en hij meer wil. Vervelend. Is er geen mogelijkheid om afgesloten naar buiten te kunnen?
(Sorry, lees net dit topic dus nog niets gepost verder. Heb ook Bengalen en weet niet of dat onder oosterse rassen valt als zijn het wel katte met Birmese en Siamese genen)

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 11:32

Needje schreef:
Die heeft aan de buitenlucht mogen ruiken en kan me voorstelen dat dat heel erg aantrekkelijk was en hij meer wil. Vervelend. Is er geen mogelijkheid om afgesloten naar buiten te kunnen?
(Sorry, lees net dit topic dus nog niets gepost verder. Heb ook Bengalen en weet niet of dat onder oosterse rassen valt als zijn het wel katte met Birmese en Siamese genen)



Nog niet, we moeten de tuin nu verder gaan afsluiten, eerst klom hij nooit op de schutting en dit is hij ineens gaan doen... -O-
Hij mocht altijd in de tuin, nu dus niet omdat het nog niet is afgeschermd.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Oosterse katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 11:34

Heb je ook maar 1 ( oosterse) kat?

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 11:35

Muze schreef:
Heb je ook maar 1 ( oosterse) kat?


En een britse korthaar :o

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 11:46

Nicky91 schreef:
Needje schreef:
Die heeft aan de buitenlucht mogen ruiken en kan me voorstelen dat dat heel erg aantrekkelijk was en hij meer wil. Vervelend. Is er geen mogelijkheid om afgesloten naar buiten te kunnen?
(Sorry, lees net dit topic dus nog niets gepost verder. Heb ook Bengalen en weet niet of dat onder oosterse rassen valt als zijn het wel katte met Birmese en Siamese genen)



Nog niet, we moeten de tuin nu verder gaan afsluiten, eerst klom hij nooit op de schutting en dit is hij ineens gaan doen... -O-
Hij mocht altijd in de tuin, nu dus niet omdat het nog niet is afgeschermd.


ah OK.
Ik heb mijn tuin gelukkig wel afgeschermd sinds vorige zomer. Dus ze kunnen lekker naar buiten wanneer ze willen.
Echt blij mee. En zij ook!

tjakka123

Berichten: 484
Geregistreerd: 21-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 16:55

Nicky91 schreef:
Hoihoi,

ik heb even een vraag, mijn oosterse is vorige week ontsnapt en heeft ongeveer een uur of wat buiten gescharreld voor wij hem weer hebben kunnen pakken en binnen hebben kunnen zetten.

maar nu, hij mauwt en mauwt en mauwt de HELE DAG. En snachts lijkt het wel of die frustratie kwijt moet en gaat die lopen rennen en doen.

Dit deed hij hiervoor nooit en ik word er echt GEK VAN! Ik irriteer mij kapot aan zn gedrag en ik werk thuis waardoor het er ook niet beter op maakt dat hij de hele dag loopt te mauwen! -O- -O-

Herkennen meer mensen dit van katten die per ongeluk buiten zijn geweest?


Tja, Oosterse kunnen praten! Waarschijnlijk vond hij zijn uitstapje helemaal geweldig en wil hij meer... In dat geval, gaat vanzelf weer over.

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: Oosterse katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 17:01

Ik heb geen oosterse. Maar ik denk niet dat dit alleen met het ras te maken heeft.

Kan hij niet aan een tuigje naar buiten ofzo? Dat eens proberen. Of een ren aanschaffen die je kan weg doen als hij weer naar binnen moet.

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 17:23

Appeltje_1 schreef:
Ik heb geen oosterse. Maar ik denk niet dat dit alleen met het ras te maken heeft.

Kan hij niet aan een tuigje naar buiten ofzo? Dat eens proberen. Of een ren aanschaffen die je kan weg doen als hij weer naar binnen moet.


We gaan de tuin "ontsnappingsproof" maken. Maar wij hebben een schuifpui dus geen mogelijkheid voor bijvoorbeeld een kattenluik.

hij zal t dus moeten doen met als wij de deur open doen voor hem :')

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 17:24

tjakka123 schreef:
Nicky91 schreef:
Hoihoi,

ik heb even een vraag, mijn oosterse is vorige week ontsnapt en heeft ongeveer een uur of wat buiten gescharreld voor wij hem weer hebben kunnen pakken en binnen hebben kunnen zetten.

maar nu, hij mauwt en mauwt en mauwt de HELE DAG. En snachts lijkt het wel of die frustratie kwijt moet en gaat die lopen rennen en doen.

Dit deed hij hiervoor nooit en ik word er echt GEK VAN! Ik irriteer mij kapot aan zn gedrag en ik werk thuis waardoor het er ook niet beter op maakt dat hij de hele dag loopt te mauwen! -O- -O-

Herkennen meer mensen dit van katten die per ongeluk buiten zijn geweest?


Tja, Oosterse kunnen praten! Waarschijnlijk vond hij zijn uitstapje helemaal geweldig en wil hij meer... In dat geval, gaat vanzelf weer over.


Ja dat ze praten dat weet ik, dat vind ik er ook leuk aan.. maar niet op deze manier :+

Nou dan gaan we duimen dat het over gaat.

Mando

Berichten: 15692
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Oosterse katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 18:43

De mijne was ooit 25 jaar geleden ook ontsnapt.
Die heeft een paar weken lopen mekkeren, miauwen en zeuren dat hij naar buiten wilde.
Het gaat over heeft even tijd nodig.

yvetjes

Berichten: 921
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Hoogland

Re: Oosterse katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 23:27

Jaaaah OKH en mezen zijn geweldig! Heb er 2 jong verloren: 1 via een ongeluk de ander via plotselinge ziekte, maar 2 die de 18 hebben gehaald en heb nu 1 kater van ruim 14 jaar. Zijn maatje is vorig jaar verongelukt en hij bleek het beter te doen zonder maatje. Dus nu zijn wij zijn kruik etc. ze zijn zo heerlijk gezellig en knuffelig.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

CKR

Berichten: 972
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 09:56

Wat leuk om zoveel over hen mooie karakters te lezen :9 ik als honden mens ben gezegend met 4 HTK, ook leuk natuurlijk en stapelen en knuffen kunnen ze prima.

Maar ik kan me heel goed voorstellen dat deze raseigenschappen toch veelal voor een ander soort kat zorgen. Gaaf hoor! Ik mag die aanwezigheid wel *D

Ik vind alleen dat dit liedje hier niet kan ontbreken.. Ik heb 'm al 6 pagina's lang in mijn hoofd :')

https://youtu.be/yL62wF26aJQ

NESCAFE

Berichten: 3204
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Oosterse katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 10:20

Geweldig dat filmpje, heel herkenbaar voor Siamezen.

@nicky91, kun je niet met ze naar buiten aan een tuigje. Op instagram zie ik altijd een paar mensen die ze mee nemen.

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 14:16

Afbeelding

Mijn knappe oude man :+:

Hij is aan het dementeren en is helemaal terug naar zijn kitten tijd en heeft sinds kort besloten dat kuilen graven in de tuin helemaal top is :+
Gewoon een meter diep en dan er in liggen chillen met een berg aarde op je kop :')

Mando

Berichten: 15692
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Oosterse katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 17:34

Ik merk dat Mads soms ook het pad wat kwijt is.

Echt aandoenlijk.

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Oosterse katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 17:53

Afbeelding

Worden jullie oudere oosterlingen trouwens ook grijs?
Cookie, op heel zijn lichaam... hij lijkt wel stekelharig :+
De eerste 15 jaar was hij gewoon helemaal havana.
Alleen als kitten wat zwarte ghostmarkings, maar die waren snel weg.

Mando

Berichten: 15692
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 18:55

Mads zijn achterpootjes
Mads is een Thai


Afbeelding

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Oosterse katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 21:23

Ik lees graag mee hier.
Ik heb geen Oosterse korthaar kat. Wel al 40 jaar Europese korthaar katten.
Wat zijn fijne fokkers in Nederland?
Veel websites doen het niet van fokkers.

Ik hoef niet gelijk een kat. Voor de hond hebben we ook 2 jaarop een wachtlijst gestaan.

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 08:37

NESCAFE schreef:
@nicky91, kun je niet met ze naar buiten aan een tuigje. Op instagram zie ik altijd een paar mensen die ze mee nemen.


Er lopen hier echt te veel honden die niet luisteren, dat ga ik mijn kat niet aandoen... :Y)
Hij zal gewoon even geduld moeten hebben tot de tuin ontsnappingsproof is gemaakt. :')

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 08:44

luuntje schreef:
Ik lees graag mee hier.
Ik heb geen Oosterse korthaar kat. Wel al 40 jaar Europese korthaar katten.
Wat zijn fijne fokkers in Nederland?
Veel websites doen het niet van fokkers.

Ik hoef niet gelijk een kat. Voor de hond hebben we ook 2 jaarop een wachtlijst gestaan.


Wíl je er maar 1? Want fokkers zullen dat niet doen. Tenzij je al een kat/ katten hebt, of een herplaatser zou willen die uitdrukkelijk alleen gehouden moet worden.

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Oosterse katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 09:58

We hebben nu 2 poezendames.
Niet dat het grote vriendinnen zijn, ze tolereren elkaar.