Kostprijs pup anno 2021

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Re: Kostprijs pup anno 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 22:04

Heb zat fokkers gecontacteerd die aangesloten waren bij de rasvereniging.. En ook die hanteren niet meer de normale prijzen helaas. Wat nu zonder stamboom is, was eerder gewoon met van een goede fokker.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 22:05

Als je als prof fokker nu niet mee gaat in de prijzen kom je ook in de problemen, want pups worden rustig doorverkocht voor het dubbele.

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 22:13

Sunnda schreef:
Als je als prof fokker nu niet mee gaat in de prijzen kom je ook in de problemen, want pups worden rustig doorverkocht voor het dubbele.


Ja daarom. Snap het ook wel en je moet natuurlijk ook nog wel onderscheid maken, meeste pups zijn nu van ongeteste ouders ook.. En voor de hoofdprijs. Wij wachten nog mooi even :n

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 22:16

Nanna schreef:
Ik vind het altijd zo bijzonder dat een pup of kitten niks mag kosten terwijl we elk jaar weer bakken met geld aan andere onzin dingen zoals een dure telefoon uitgeven. €1000-1500 euro voor een maatje die 10-15 jaar mee gaat vind ik helemaal geen slechte deal. Al zou een pup €2000 euro kosten op zo’n lange tijd voel je dat verschil in prijs echt niet.
Op media zoals marktplaats is het vooral ook een kwestie van vraag en aanbod, verantwoorde fokkers die via een rasvereniging fokken zullen zich niet zo snel gek laten maken door meer vraag. Daarnaast als je ziet hoeveel tijd en liefde een fokker in het fokken van een nest stopt vind ik het niet meer dan terecht dat daar ook wat tegenover mag staan.

Nee. Het is een levend wezen en het is belachelijk dat de meest zotte kruisingen en rashonden die nauwelijks meer normaal kunnen functioneren door allerhande erin gefokte zgn schoonheidsidealen en het gros haalt die 10 jaar echt niet, dergelijke bedragen kosten.

Dream on. Niks liefdevol gefokt. De broodfokker is verschrikkelijk, maar de stamboekfokker die willens en wetens ernstige afwijkingen blijft doorfokken uit naam van de raseigenschappen is geen haar beter!

Deze krankzinnige prijzen is winstoogmerk over de rug van een dier.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 22:23

Sunnda schreef:
Als je als prof fokker nu niet mee gaat in de prijzen kom je ook in de problemen, want pups worden rustig doorverkocht voor het dubbele.

Dat vind ik dan weer een beetje krom..
en die mening deel ik niet.
Ik ga mensen niet screenen op pupbedragen die zo hoog liggen omdat de kans erin zit dat ze doorverkocht worden. Ik ben ook niet van mening dat mensen die bijv 2000,- neer kunnen of willen leggen daadwerkelijk beter zullen zijn dan mensen die dat bedrag niet kunnen of willen neerleggen. :)
En ik ga ook echt niet mee in die idioterie van de pupprijzen. Dat weiger ik echt.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 22:28

kiwiwitje schreef:
Sunnda schreef:
Als je als prof fokker nu niet mee gaat in de prijzen kom je ook in de problemen, want pups worden rustig doorverkocht voor het dubbele.

Dat vind ik dan weer een beetje krom..
en die mening deel ik niet.
Ik ga mensen niet screenen op pupbedragen die zo hoog liggen omdat de kans erin zit dat ze doorverkocht worden. Ik ben ook niet van mening dat mensen die bijv 2000,- neer kunnen of willen leggen daadwerkelijk beter zullen zijn dan mensen die dat bedrag niet kunnen of willen neerleggen. :)
En ik ga ook echt niet mee in die idioterie van de pupprijzen. Dat weiger ik echt.

Je hoeft de mening niet te delen, maar het gebeurd helaas.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 22:30

Detroit schreef:
Tip kijk niet op marktplaats, maar gewoon bij een fokker. Wij hebben voor onze stamboom hond een normaal bedrag betaald in coronatijd. Het is vooral de broodfok die via marktplaats wil cashen.

Precies dit en de mensen die denken effe snel geld te verdienen.
Bij mij kost een aussie pup 1500,- met fci stamboom uit geteste ouders. Merle pups kosten net zo veel als solide pups.
Op mp kom je stamboomloze aussie pups tegen voor 1750-2000,- uit ongeteste ouders en merle betaal je stuk meer voor.
En ja mensen betalen het, er is momenteel veel vraag , en weinig aanbod. Mensen willen niet wachten en meteen ergens wat uitzoeken.
En daar speelt broodfok of de geldkloppers op in( helaas).

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 22:36

Sunnda schreef:
Als je als prof fokker nu niet mee gaat in de prijzen kom je ook in de problemen, want pups worden rustig doorverkocht voor het dubbele.

Je moet je huiswerk doen als fokker. En zo de serieus mensen er tussen uit pikken voor een pup van jou. Echt niet iedereen is welkom bij mij

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 22:38

Sunnda schreef:
Je hoeft de mening niet te delen, maar het gebeurd helaas.

Ik geloof best dat t wel eens gebeurd. Maar niet aan de lopende band zoals jij het schetst.
Als t goed is werk je als fokker met een wachtlijst en met een fatsoenlijk contract en heb je intensief contact met je (aanstaande) pupkopers.
En dat er dan eens een mismatch tussen kan zitten geloof ik best. Maar fokkers waarbij dit gebeurd op de manier zoals jij t schetst.. dat zegt meer over de fokkers dan over de pupkopers. En dan heb ik t niet over een incident. Want dat heb jij ook niet.

Precies wat Keona zegt!

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Kostprijs pup anno 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 23:33

Ik doe ook niet mee met die gekke prijzen hoor ik heb nog niet officieel aangekondigd dat er een nestje verwacht wordt en ben ze nu al kwijt aan mensen die mij en mijn teef kennen dus dat ze doorverkocht worden ben ik niet bang voor.
Daarbij probeer ik altijd mede fokkers aan te stellen als ik niks heb of ze zoeken een ander type en andersom zou ik dat ook fijn vinden en dat gebeurt niet als jij met zulke prijzen neergooit en mee doet aan de hype.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 01:45

Op het moment zijn de prijzen waanzinnig. Een kruising kost meer als onze pups die netjes via de rasvereniging worden gefokt en aan heel veel eisen moeten voldoen en jaren lange training alvorens ze in de fok mogen. Plus dat we nog heel veel extra's aan gezondheidsonderzoeken doen omdat we dat zelf belangrijk vinden. Wij doen in elk geval er niet aan mee.

Dat pups worden door verkocht ben ik niet bang voor. Gelukkig hebben we een lange wachtlijst met hondensporters die voor dat doel een hond zoeken. En de corona koopjes jagers haal je er snel uit.

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 07:58

De prijzen zijn zeker heel anders. Ik heb dit jaar ook een hondje gekocht en dat is een kruising die een keer zoveel koste als mijn zuivere border colloe 13 jaar geleden.

Toen ik mijn pup zocht dit jaar hadden dorpsgenoten pups. Kruising oliebol x Maltezer voor 850 euro. Dat vond ik toch wel erg veel. Mijn zusje haar Jack russelx chihuahua kochten we voor 75 euro 12 jaar geleden. Dat vind je niet meer.

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 09:36

Sunnda schreef:
Als je als prof fokker nu niet mee gaat in de prijzen kom je ook in de problemen, want pups worden rustig doorverkocht voor het dubbele.

Daarom kiezen verantwoordelijke fokkers ook wie er een pup mág kopen. En natuurlijk gaat het nog wel eens mis met een match.
De fokker is een vriendin van mij en ik pest haar regelmatig als onze kleine man vervelend is dat ik m op mp zet. Natuurlijk niet, maar ik denk dat we hem voor €2500 zo kwijt zijn. Maar in geen 2500 jaar.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Kostprijs pup anno 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 10:03

Hier gewoon normale prijs betaald, voor pup met stamboom.
950 euro, terwijl ik op marktplaats pups voor dubbele tegenkom. Waarvan veel ook nog kruisingen zonder geteste ouders etc :')

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 10:42

Ceetje_bokt schreef:
Sunnda schreef:
Als je als prof fokker nu niet mee gaat in de prijzen kom je ook in de problemen, want pups worden rustig doorverkocht voor het dubbele.

Daarom kiezen verantwoordelijke fokkers ook wie er een pup mág kopen. En natuurlijk gaat het nog wel eens mis met een match.
De fokker is een vriendin van mij en ik pest haar regelmatig als onze kleine man vervelend is dat ik m op mp zet. Natuurlijk niet, maar ik denk dat we hem voor €2500 zo kwijt zijn. Maar in geen 2500 jaar.


Dit dus. Bij onze rasvereniging is er een wachtlijst van 1-1,5 jaar. Je komt eerst op kennismaking bij de fokkers en afhankelijk daarvan zetten ze je op de lijst.

Dus meegaan in die gekte? Nee dus. Kwestie van goed selecteren.

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 11:40

Nanna schreef:
Ik vind het altijd zo bijzonder dat een pup of kitten niks mag kosten terwijl we elk jaar weer bakken met geld aan andere onzin dingen zoals een dure telefoon uitgeven. €1000-1500 euro voor een maatje die 10-15 jaar mee gaat vind ik helemaal geen slechte deal. Al zou een pup €2000 euro kosten op zo’n lange tijd voel je dat verschil in prijs echt niet.
Op media zoals marktplaats is het vooral ook een kwestie van vraag en aanbod, verantwoorde fokkers die via een rasvereniging fokken zullen zich niet zo snel gek laten maken door meer vraag. Daarnaast als je ziet hoeveel tijd en liefde een fokker in het fokken van een nest stopt vind ik het niet meer dan terecht dat daar ook wat tegenover mag staan.

Er zit imo wel een verschil of die pup van 1500 of 2000 euro dan doordacht gefokt is, dus dat ze effectief goed gekeken hebben naar keuze van de ouderdieren, zowel kwa bouw, gezondheid en karakter, er een stamboom én medische testen aanwezig zijn, of dat het gewoon een oepsnestje is, vaak nog kruisingen, waar ze de volle pot voor vragen ...
Mijn rashond heb ik ook de volle pot voor betaald, wel bij een goede fokker die met alles in orde was, testen, etc erbij.

Voor een kruising heb ik écht niet meer dan 400 euro over

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 12:45

Goede rasvereniging aangesloten fokkers vragen gewoon de normale prijzen
Dat is de afgelopen jaren ook wel duurder geworden, maar dan spreek ik over bedragen van 10 jaar terug 1000 euro
5 jaar terug 1100 euro en nu 1200 tot 1400 euro

Prijzen van marktplaats pups zonder papier of überhaupt bekende afkomst is momenteel gewoon ziek
En kijk daar zeker mee uit momenteel want er word als een idioot geïmporteerd waar er voor geen mm rekening gehouden word met welzijn van pups of de ouders
Want iedereen wil een hondje dus is er geld te verdienen over de rug van de dieren
Zie regelmatig dieren voorbijkomen waarbij de puppytandjes niet eens allemaal door gekomen zijn
Tis echt om te janken

akishino
Berichten: 1871
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 14:18

Als ik kijk naar "onze" rasvereniging dan zijn de pupprijzen de afgelopen 10 jaar met €1000/€1250 gestegen. Een pup bij een aangesloten fokker kost tussen de €2000 en €2500. Ik vind dat echt van de zotte! En dat is dan ook nog een ras met een kleine genenpool waar steeds meer gezondheidsproblemen voorkomen.

De geimporteerde broodfok lookalikes uit erbarmelijke omstandigheden doen wat betreft prijs daar vrijwel niet voor onder.
Laatst bijgewerkt door akishino op 15-02-21 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Kostprijs pup anno 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 14:19

Das wel stevig idd
Bij ons ras is dat een stuk beschaafder

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Re: Kostprijs pup anno 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 14:27

Hier ook fokkers benaderd die aangesloten zijn bij de rasvereniging. Niet fokgeschikte dieren (met imo best redelijke afwijkingen van gebit ed) vanaf €1500,- en de eventueel show/fokgeschikte dieren zo rond de €2000-2500,-

En dan staan alle "vuilnisbakkies" met ongeteste ouders en geen zekerheid op raszuiverheid gerust voor €1000-1500 te koop...

Het gaat overigens om (korthaar) chihuahua's. Wij hebben maar besloten om de corona gekte af te wachten.

Nanna

Berichten: 1035
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 14:29

Duhelo schreef:
Nanna schreef:
Ik vind het altijd zo bijzonder dat een pup of kitten niks mag kosten terwijl we elk jaar weer bakken met geld aan andere onzin dingen zoals een dure telefoon uitgeven. €1000-1500 euro voor een maatje die 10-15 jaar mee gaat vind ik helemaal geen slechte deal. Al zou een pup €2000 euro kosten op zo’n lange tijd voel je dat verschil in prijs echt niet.
Op media zoals marktplaats is het vooral ook een kwestie van vraag en aanbod, verantwoorde fokkers die via een rasvereniging fokken zullen zich niet zo snel gek laten maken door meer vraag. Daarnaast als je ziet hoeveel tijd en liefde een fokker in het fokken van een nest stopt vind ik het niet meer dan terecht dat daar ook wat tegenover mag staan.

Er zit imo wel een verschil of die pup van 1500 of 2000 euro dan doordacht gefokt is, dus dat ze effectief goed gekeken hebben naar keuze van de ouderdieren, zowel kwa bouw, gezondheid en karakter, er een stamboom én medische testen aanwezig zijn, of dat het gewoon een oepsnestje is, vaak nog kruisingen, waar ze de volle pot voor vragen ...
Mijn rashond heb ik ook de volle pot voor betaald, wel bij een goede fokker die met alles in orde was, testen, etc erbij.

Voor een kruising heb ik écht niet meer dan 400 euro over


Tuurlijk zit daar verschil in. Als je geen medische testen hebt gedaan heb je als fokker minder kosten gehad. Maar naar mijn idee zou je een niet doordacht gefokte hond überhaupt niet moeten willen kopen.