Sterk hondenspeeltje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
danaderese

Berichten: 524
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: tussen steenokkerzeel en kampenhout

Sterk hondenspeeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-21 11:58

Hoi

Wij hebben een tervuurse herder van nu 7 maanden thuis. Dier is super slim en is graag bezig.
Nu hebben wij ook onze slaap nodig en kunnen geen 24/7 met haar bezig zijn.
Komen geregeld beneden waar kussens spontaan ontploft zijn }> .
We zijn opzoek naar een speeltje waar ze naar hartelust op kan kauwen en veilig is.
Hebben al een aantal geprobeerd maar waren allemaal veel te snel kapot of ze haalt er het pluis uit wat onveilig voor haar is.

Ze heeft 3 vriendjes om mee te spelen maar ook die willen wel eens slapen :+
We proberen haar zoveel mogelijk te stimuleren en mentaal moe te maken ( werkt het beste bij haar fysiek is ze bijna niet moe te krijgen) en ook gezien haar leeftijd is erg veel doen nog niet echt een optie.
Puzzel spelletjes vind ze ook echt leuk maar omdat ze zo slim is, is het nieuwe er snel vanaf
Wandelen enzo doen we wel en na een wandeling van 2 uur slaapt ze een uurtje en is weer klaar om opnieuw te gaan wandelen.

Daarom zoeken we iets wat haar mentaal kan stimuleren en/of iets waar ze veilig op kan kauwen zonder dat we haar moeten in het oog houden of er iets al dan niet gevaarlijk voor haar uitkomt of afkomt.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Sterk hondenspeeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 12:01

Stel je vraag eens hier:

[BB-HK] Puppy Erbij 2021

Heel veel mensen met veel ervaring met pups en pubers, waaronder ook wel van herderrassen en andere rassen die graag stevig kauwen :)

Vanillia

Berichten: 7658
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Sterk hondenspeeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 12:03

Wij hebben alles van Kong. Is wat duurder, maar doet ze echt heel lang mee. De Kong Dodo is hier favoriet.

Voor het kauwen zou ik een Nylabone aanraden, dat zijn echt ideale dingen, ook voor stevige kauwers.

Hond is trouwens een Beauceron (franse herder) van 30kg, dus kauwen kan ze wel :)

MyWishMax

Berichten: 25377
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Sterk hondenspeeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 12:13

Sterkte :') Mijn Duitsers kregen alles kapot. Knuffels moet de vulling er idd uit. Kong leeft hier ook misschien een paar dagen, maar de ene keer moet ik hem weg gooien, de andere keer mag hij de kapotte houden.

Her stomme is dat de soort foam bal die ik voor training gebruikte langer heel blijft en als hij die sloopt komen er geen kleine stukjes af die hij op eet. Alleen moet ik degebe zonder touw geven, want touw is binnen 5 minuten door en eet hij op.

Eerlijk gezegd ben ik nog niks tegen gekomen wat echt heel blijft. Dat slopen heeft hij af en toe ook nodig, ook al is hij bijna 8 nu, dus hij krijgt af en toe een kartonnen doos, wc of keukenrol naast zijn speelgoed.

Zal eens zoeken of ik mijn lijstje kan vinden met wat wel langer leeft als een dagje of paar uur.

DuoPenotti

Berichten: 29782
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Sterk hondenspeeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 12:16

Kong gaat hier ook het beste mee.
Nylabone willen ze hier niet.

De jonge hond, Rottweiler x Hollandse herder vind inderdaad karton om te scheuren ook erg leuk.

goldyc

Berichten: 758
Geregistreerd: 31-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 12:21

Ik heb deze:
https://www.agradi.nl/wooly-luxury-scha ... n-20cm.htm

sinds kerstmis voor de hond. Onze hond is wel een kooierhond, dus geen herder. Hij is er nu 5. Hij krijgt de meeste knuffels binnen het kwartier stuk, hij vindt het pluche eruit trekken namelijk geweldig. Gelukkig eet hij het niet op; Deze knuffel leeft nog steeds, er is enkel een oor af. Doordat het oor is afgescheurd, was daar een mini-gaatjes waar pluche zichtbaar was, dat heb ik dichtgenaaid. Hij speelt er nog steeds mee en de knuffel is nog steeds heel. Eigenlijk is dit de eerste knuffel die langer dan een week heel blijft, dus misschien is het wel het proberen waard?

DuoPenotti

Berichten: 29782
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Sterk hondenspeeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 12:23

ooh met een pieper, dan overleeft het hier 2 minuten, wat het ook is :D
Zou willen dat ze die niet overal in stopte.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 12:28

DuoPenotti schreef:
ooh met een pieper, dan overleeft het hier 2 minuten, wat het ook is :D
Zou willen dat ze die niet overal in stopte.


Die van mij heeft laatst de pieper in het speeltje gesloopt zonder het speeltje te slopen. Dus nu blijft het speeltje wel even leven ;)

We hebben er hier ook waar ipv een pieper een zo'n lokeend-geluid inzit. Nog véél fijner kan ik je vertellen :')

Maar Kong heeft ook een wubba speeltje zónder pieper - de snugga wubba - en die blijft ook heel nog (de gewone kong van rubber is veel minder leuk dan een wubba, aldus mijn podengo, maar de wubba die piept gaat natuurlijk ook gewoon stuk...).

Vanillia

Berichten: 7658
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 12:31

DuoPenotti schreef:
Kong gaat hier ook het beste mee.
Nylabone willen ze hier niet.

De jonge hond, Rottweiler x Hollandse herder vind inderdaad karton om te scheuren ook erg leuk.


De gewone gladde Nylabones wordt die van ons ook niet heel enthousiast van, maar die met structuur wel. Ze heeft er nu 3:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DuoPenotti

Berichten: 29782
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Sterk hondenspeeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 12:33

Ah oke, ik heb inderdaad van die rechte.
Ook al in de bouillon laten trekken, want dat zou werken, mooi niet dus :D

Die eens proberen.

BigOne
Berichten: 38346
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 12:34

Je schrijft dat je zoveel mogelijk doet om haar moe te maken, is ze dan niet compleet overprikkeld?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57985
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 12:36

De mechelse hier heeft een zwart kong balletje. Dat krijgt hij niet kapot. Verder krijgt hij gewoon goedkope ballen (hij houdt van ballen) die snel vervangen zijn. Hij heeft twee grote gele tennisballen. Eentje voor binnen en eentje voor buiten en die laat hij om één of andere reden heel. Al de rest wordt gemold maar die twee niet. Knuffels zijn wij nooit aan begonnen maar wel touwspeelgoed van Kong. :) Daar knabbelt hij behoorlijk op en toch gaan ze lang mee.

Verder hebben we hem al vrij jong geleerd dat er speel momenten zijn en rust momenten. :) Juist omdat een herder de mentaliteit heeft van door te gaan tot ie letterlijk om valt en dan na een kwartier liggen denkt dat ie er wel weer tegen aan kan. :) Dus als we merken aan onze dat hij zichzelf aan het voorbij lopen is, dan doen we hem gaan liggen en na een paar minuten valt hij inmiddels zelf in slaap. Als pup pakte ik hem bij me en aaide hem waardoor hij rustig werd. Consequent en duidelijk blijven dat er speel momenten zijn maar ook rust momenten. :) Inmiddels is hij anderhalf en als we na spelen zeggen "Tis effe goed nu." dan legt hij zich gewoon rustig bij ons neer. :D Dat deed hij al na een paar maanden eigenlijk.

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 12:40

Een woofstock of andere koffieboonhout kluif zijn ze ook een poos zoet mee. Splintert niet (zeker niet na 24 uur weken)

Kong is heel stevig en veel varianten met of zonder mogelijkheid voor een vulling

Mijn hond kan rust ook moeilijk vinden maar die heb ik vanaf pup op dat soort momenten wel "gedwongen " tot rust. Desnoods ging ze vast. Na een tijdje gaf ze het dan op en ging liggen slapen. Ze kan/ kon heel snel overprikkeld raken en is dan erger dan een duracel konijntje

Lughnassadh

Berichten: 1810
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 12:47

MyWishMax schreef:
Sterkte :') Mijn Duitsers kregen alles kapot. Knuffels moet de vulling er idd uit. Kong leeft hier ook misschien een paar dagen, maar de ene keer moet ik hem weg gooien, de andere keer mag hij de kapotte houden.

Her stomme is dat de soort foam bal die ik voor training gebruikte langer heel blijft en als hij die sloopt komen er geen kleine stukjes af die hij op eet. Alleen moet ik degebe zonder touw geven, want touw is binnen 5 minuten door en eet hij op.

Eerlijk gezegd ben ik nog niks tegen gekomen wat echt heel blijft. Dat slopen heeft hij af en toe ook nodig, ook al is hij bijna 8 nu, dus hij krijgt af en toe een kartonnen doos, wc of keukenrol naast zijn speelgoed.

Zal eens zoeken of ik mijn lijstje kan vinden met wat wel langer leeft als een dagje of paar uur.

Hier dezelfde ervaring. Ook onze Duitser krijgt alles kapot. Dus als iemand iets kan vinden wat echt onverwoestbaar is dan houd ik me aanbevolen.

goldyc

Berichten: 758
Geregistreerd: 31-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 12:50

DuoPenotti schreef:
ooh met een pieper, dan overleeft het hier 2 minuten, wat het ook is :D
Zou willen dat ze die niet overal in stopte.


Onze hond sloopt meestal de pieper eruit en speelt dan enkel daarmee. Nadat hij de knuffel complaat gesloopt heeft, dat wel :+ . Maar deze blijft nog steeds heel!

Anoniem

Re: Sterk hondenspeeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:08

Hier overleefd alleen de zwarte kong het. En ze hebben nu 2 kartbanden(zit geen ijzer in)

En heb 2 mechels.

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Sterk hondenspeeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:14

Eerlijk; niets.

Hier krijgen ze niets zonder toezicht. Bij pups waar kussens gesloopt worden liggen ze ook in een kale bench.
Overdag krijgen ze onder toezicht speelgoed en kauwsnacks zat. Maar als wij weg zijn of slapen krijgen ze niks meer dan hun kussen/vetbed tenzij ze slopen. :)

Mlies
Berichten: 14153
Geregistreerd: 23-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:15

Niets is onverwoestbaar. Zou eerder een flinke kophuidplaat geven om in kauwbehoefte te voorzien..

Bravie
Berichten: 85
Geregistreerd: 05-03-13
Woonplaats: vlimmeren (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:16

Voor onze cane corso kopen we altijd een woefstock (hout van koffieboom). Een ander kauwspeeltje is meestal na 15 min al verorberd ofwel kapot := . Hier kan ze naar hartelust op bijten, er brokkelt af en toe wel wat hout af maar dit zijn geen scherpe splinters.
Ook de Jolly Egg is een speeltje waar ze zich mee kan amuseren. Door de vorm en omvang gaat dit hier ook redelijk lang mee.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:17

Mlies schreef:
Niets is onverwoestbaar. Zou eerder een flinke kophuidplaat geven om in kauwbehoefte te voorzien..


Dat is altijd handig. Kauwen werkt ontspannend en spelen is weliswaar een hele goede vorm van leren en van interactie hebben, het ontspant niet direct.

betadine

Berichten: 3241
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Re: Sterk hondenspeeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:25

Plastieken fles. Die krijgt onze wolfhond regelmatig en neem ik weer weg als ze kapot zijn. Voor het leuke kun je er ook brokjes in steken.

Touw doet het hier wel goed, we nemen dan het grootste formaat. Verder krijt hij niet zo veel speelgoed, het is veel te snel kapot en als het dan zo een soort rubber achtig iets is die niet stuk gaat ,dan vind hij het niet leuk.

Buiten krijgt hij oo kwel eens wat takken om zich te vermaken.

anca

Berichten: 1788
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:33

Ik heb een terv kruising van nu 4 jaar. Ik had een kong speeltje gekocht , zo'n " houten" bot voor xl hond. Hij had hem binnen de kortste keren stuk -O-

Afbeelding


Na heen en weer mailen met kong zelf kreeg ik een vervangend speeltje de zwarte kong

Afbeelding

Die is nu na 2 maand nog goed maar voor de rest gaat alles hier stuk -O-

anca

Berichten: 1788
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:35

Mlies schreef:
Niets is onverwoestbaar. Zou eerder een flinke kophuidplaat geven om in kauwbehoefte te voorzien..



Dat geef ik ook een paar keer in de week. Van Keetjes.nl.

Lay_D

Berichten: 3712
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:48

Onze hond ( Bordeaux dog x Bullmastif) is ook een flinke kauwer en veel speeltjes zijn dan ook alles behalve Puk proof.

Tot nu toe is alleen zijn zwarte Kong nog heel, net zoals zijn boomer bal ( die ligt buiten want dat is niet echt wat voor binnen) en deze bal nog heel:
Afbeelding

Edit,

Een stuk hertengewei is hij opzich ook wel even zoet mee.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:51

Wij hebben kleine hondjes, maar die slopen ook echt alles en daarna is het niet leuk meer.

Touwen vinden ze niet leuk, maar gaan wel iets langer mee.

Die Kong dingen met slierten gaan even mee, maar ik heb ook allemaal ballen uit de "kop". Die ze overigens wel weer heel leuk vinden.

Grotere honden vinden vaak de Jolly bal van de paarden leuk.

Je hebt ook speciaal speelgoed voor pitbulls etc. Die zijn vaak van oude brandweerslangen.

Wij hebben zelf ook van die nylon botten. Nieuw vinden ze er niks aan, maar als teefje ene begin maakt, willen ze daarna wel allebei kauwen.

Ze hebben ook altijd van die handbal ballen gekregen en mijn vorige hond kreeg gewoon voetballen. Daar deed ze alles mee.

Ik vind wel dat zo een jonge hond ook haar rust moet krijgen, dus zou ook een aantal keren pd speelgoed weghalen. Wel altijd iets om te kauwen in de buurt laten, maar er kan niet 24/7 gespeeld worden.
Speelgoed, zeker met piepertjes erin, laat ik zelfs nu ze al 6 zijn, nooit zonder toezicht achter.

Je zit nog wel beperkt in lange afstanden en 100% beweging geven, maar je kan wel al heel goed dingen aanleren. Mijn Border Collie was toen te slim voor de jonge honden cursus en moesten we naar een obedience groep.
Dus ipv moe willen maken, of geestelijk over prikkelen, aan je band werken en echt zorgen dat ze leert dat er rust momenten zijn.