Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Adoptie en oppas katten

 
Profiel   

Omdat ik merk dat veel mensen het toch wel heel erg leuk vinden en ze daarnaast natuurlijk ook gewoon ongelofelijk leuk zijn <3

Wie heeft er hier op Bokt een kat geadopteerd,of vangt misschien tijdelijk een kat op?

[ img ]
Om af te trappen. Dit is BMO mijn 11 jarige adoptie die ik 2 maanden terug in huis heb gehaald.

Omdat ik gewoon net iets te verliefd ben heeft BMO ook een eigen topic :')

Ik ben benieuwd naar jullie adopties en/of oppaskatten :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 19:49 



 
Profiel   

Ja. Ooit een kat uit het Asiel. Hij is 21 jaar geworden.

En een vastgeknoopt kitten gered waarvan ik de eigenaar niet kon vinden.

De eerste kat is aan ouderdom overleden. De tweede kat is rondom een verhuizing ongepland achtergebleven en verdwenen. Daar voel ik me nog steeds rot over.

Hij was er gewoon niet meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 19:54 



 
Profiel   

Wij hebben naast onze Bengalen ook een adoptiepoes van Stichting Katimo. Meest dankbare huisdier die ik ooit heb gehad, ze is zo onwijs lief <3

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 19:54 



 
Profiel   

Knert schreef
Ja. Ooit een kat uit het Asiel. Hij is 21 jaar geworden.

En een vastgeknoopt kitten gered waarvan ik de eigenaar niet kon vinden.

De eerste kat is aan ouderdom overleden. De tweede kat is rondom een verhuizing ongepland achtergebleven en verdwenen. Daar voel ik me nog steeds rot over.

Hij was er gewoon niet meer.


Ach, dat is zo verdrietig ;( Wel een onwijs mooie leeftijd voor de 21 jarige!


Escada schreef
Wij hebben naast onze Bengalen ook een adoptiepoes van Stichting Katimo. Meest dankbare huisdier die ik ooit heb gehad, ze is zo onwijs lief <3

[ [url=m/9wOs8x.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een heerlijk Bekkie :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 19:57 



 
Profiel   

Vorig jaar juli via een stichting in Griekenland naar Nederland gehaald.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Bubba is rond de 7 jaar. Positief getest op kattenaids en een grote kroelkont.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 19:58 



 
Profiel   

tinker_sally schreef
Vorig jaar juli via een stichting in Griekenland naar Nederland gehaald.
[ [url=m/G5gMsW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dp30n6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pBgG5J.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bubba is rond de 7 jaar. Positief getest op kattenaids en een grote kroelkont.


Dat hangoortje :knuffel: Daar ben je toch ook spontaan verliefd op :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 20:07 



 
Profiel   

Leuk topic. Ik heb je topic over BMO ook gevolgd destijds! Mooie katten komen er al voorbij. :)

Wij hebben sinds twee jaar onze Piesje, zij wordt bijna 14 en komt uit een asiel uit Oekraïne. Een super aanhankelijke, rustige kat(je) die het liefst de hele dag op schoot ligt. Wij hebben bewust gekozen voor een oudere kat die het gewend is om binnen te leven omdat ze in ons huidige appartement niet naar buiten kan. Straks in ons nieuwe huis kan ze (onder toezicht) lekker in de tuin als ze dat wil.

[ img ]

Zijn jullie ook weleens nieuwsgierig naar waar je kat allemaal is geweest en wat hij/zij heeft meegemaakt? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 20:17 



 
Profiel   

Ik weet van onze Ivy dat ze was gedumpt met haar broertjes en zusjes in een vuilniszak en dat zij als enige nog leefde. Zo sneu maar zo blij dat ze bij mij zit :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 20:20 



 
Profiel   

Ik heb 2 kittens geadopteerd via twee verschillende kittenopvangorganisaties. Toen mijn 4 jarige kater vorig jaar overleed, bleef ik met een 5 jarige over, dat was nogal een portret dus daar durfde ik geen andere volwassen kat bij. Dus een 8 weken oud katertje geadopteerd:
[ img ]

Drie weken later kwam ik thuis lag de 5 jarige poes dood in huis. 11 week oude kitten alleen vind ik echt niet kunnen dus met spoed op zoek gegaan naar nog een kitten erbij:
[ img ]

Ze zijn nu 6 maanden en onwijs leuk samen:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 20:20 



 
Profiel   

Leuk, dit topic :D

k heb krap een jaar geleden een katje geadopteerd uit het asiel waar ik ook vrijwilligerswerk doe. Yara heet ze, en ze is nu een jaar of 11. Moest weg bij haar vorige eigenaren omdat er een ander katje bijkwam en zij uit stress daar niet goed mee om kon gaan. Zij was volgens hen degene die problemen maakte door in huis te plassen en uit te halen naar de andere kat (en verdenk ze er ook van die andere kat gewoon leuker te vinden), dus zij moest weg. Nou, bij mij is ze meer dan welkom, want ik heb er een wereldpoesje aan <3

Wel al medische problemen met haar gehad. Ze heeft d.m.v. een operatie een SUB (nier bypass) gekregen omdat haar ureter verstopt zat. Maar nu ze daaraan geholpen is heb ik een veel relaxter en tevredener katje terug. Stom hoe dat bij nader inzien allemaal terug te voeren is maar ik het niet herkende omdat ze er nog maar zo kort is dat ik dacht dat het gewoon bij haar hoorde.

Helaas hier geen foto's van haar hier op mijn computer. Die komen misschien wel een andere keer. Ze is in ieder geval een rood europees korthaartje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 20:25 



 
Profiel   

Ik heb sinds 2 weken 2 katjes van een zwerfkatten project van de dierenbescherming opgevangen op stal. Ze zijn nog erg schuw, dus geen leuke foto’s nog. Broer en zus, beide cypers, zo’n 6-7 maanden oud en ws gedumpt bij een bestaande groep zwerfkatten die wel door iemand gevoerd werden.
Ik hoop ze met rust en lekkertjes aaibaar te krijgen, maar als dat niet lukt hebben ze iig een fijn plekje, al hoop ik wel dat ze zich wat meer laten zien...

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 20:27 



 
Profiel   

Sem_ schreef
Leuk topic. Ik heb je topic over BMO ook gevolgd destijds! Mooie katten komen er al voorbij. :)

Wij hebben sinds twee jaar onze Piesje, zij wordt bijna 14 en komt uit een asiel uit Oekraïne. Een super aanhankelijke, rustige kat(je) die het liefst de hele dag op schoot ligt. Wij hebben bewust gekozen voor een oudere kat die het gewend is om binnen te leven omdat ze in ons huidige appartement niet naar buiten kan. Straks in ons nieuwe huis kan ze (onder toezicht) lekker in de tuin als ze dat wil.

[ [url=m/d0OW38.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zijn jullie ook weleens nieuwsgierig naar waar je kat allemaal is geweest en wat hij/zij heeft meegemaakt? :D


Ach gossie <3 Zoals ze ligt te slapen op schoot! Volledig vertrouwen!

Ik ben heel nieuwsgierig naar mijn kat haar verleden. Ik weet wel iets, maar mis echt wel een stuk over wat er mis is gegaan.


Mijn kat voor BMO was nog banger dan zij nu is en ik ben er nooit achter gekomen wat er met haar was gebeurd. Ze was zo zwaar getraumatiseerd :( Ze had perfecte gaten in haar oor waarvan ik nog altijd hoop dat het een luchtbuks was, maar de gaten waren daar de groot en netjes voor dat ik nog altijd denk dat het een perforator is geweest ;(


[ img ]
Desalniettemin werd dat de meest aanhankelijke kat die ik ooit heb gekend *D

Geadopteerd met 15 en heb haar moeten laten gaan toen ze 18 was. Veels te vroeg, maar ze heeft mooie laatste jaren gehad <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 20:28 



 
Profiel   

Escada schreef
Ik weet van onze Ivy dat ze was gedumpt met haar broertjes en zusjes in een vuilniszak en dat zij als enige nog leefde. Zo sneu maar zo blij dat ze bij mij zit :)


Ach, dat is zo verdrietig ;( Blij dat ze een fijn plekje heeft gevonden!

(Bokt doet stom met quoten dus doe alles even apart :') )

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 20:37 



 
Profiel   

Lenexa schreef
Ik heb 2 kittens geadopteerd via twee verschillende kittenopvangorganisaties. Toen mijn 4 jarige kater vorig jaar overleed, bleef ik met een 5 jarige over, dat was nogal een portret dus daar durfde ik geen andere volwassen kat bij. Dus een 8 weken oud katertje geadopteerd:
[ [url=m/UhGATv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Drie weken later kwam ik thuis lag de 5 jarige poes dood in huis. 11 week oude kitten alleen vind ik echt niet kunnen dus met spoed op zoek gegaan naar nog een kitten erbij:
[ [url=m/Qzy6dh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze zijn nu 6 maanden en onwijs leuk samen:
[ [url=m/AvyeOr.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat sneu dat je kat zo jong is overleden :( Maar wat fijn dat deze 2 nu een huisje hebben voor altijd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 20:39 



 
Profiel   

nienmoon schreef
Leuk, dit topic :D

k heb krap een jaar geleden een katje geadopteerd uit het asiel waar ik ook vrijwilligerswerk doe. Yara heet ze, en ze is nu een jaar of 11. Moest weg bij haar vorige eigenaren omdat er een ander katje bijkwam en zij uit stress daar niet goed mee om kon gaan. Zij was volgens hen degene die problemen maakte door in huis te plassen en uit te halen naar de andere kat (en verdenk ze er ook van die andere kat gewoon leuker te vinden), dus zij moest weg. Nou, bij mij is ze meer dan welkom, want ik heb er een wereldpoesje aan <3

Wel al medische problemen met haar gehad. Ze heeft d.m.v. een operatie een SUB (nier bypass) gekregen omdat haar ureter verstopt zat. Maar nu ze daaraan geholpen is heb ik een veel relaxter en tevredener katje terug. Stom hoe dat bij nader inzien allemaal terug te voeren is maar ik het niet herkende omdat ze er nog maar zo kort is dat ik dacht dat het gewoon bij haar hoorde.

Helaas hier geen foto's van haar hier op mijn computer. Die komen misschien wel een andere keer. Ze is in ieder geval een rood europees korthaartje.


Ik zal nooit snappen hoe eigenaars omgevingsproblemen afschuiven op hun kat. Blegh. Des te beter dat de kat nu bij jou terecht is gekomen! Nu heeft ze een eerlijk huis <3 Ode aan jou!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 20:42 



 
Profiel   

Miran schreef
Ik heb sinds 2 weken 2 katjes van een zwerfkatten project van de dierenbescherming opgevangen op stal. Ze zijn nog erg schuw, dus geen leuke foto’s nog. Broer en zus, beide cypers, zo’n 6-7 maanden oud en ws gedumpt bij een bestaande groep zwerfkatten die wel door iemand gevoerd werden.
Ik hoop ze met rust en lekkertjes aaibaar te krijgen, maar als dat niet lukt hebben ze iig een fijn plekje, al hoop ik wel dat ze zich wat meer laten zien...


"Wilde" katten omtoveren is geen simpele troef, maar sowieso de moeite waard <3 Ik wens je het beste en hoop dat ze gaan meewerken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 20:44 



 
Profiel   

Escada schreef
Ik weet van onze Ivy dat ze was gedumpt met haar broertjes en zusjes in een vuilniszak en dat zij als enige nog leefde. Zo sneu maar zo blij dat ze bij mij zit :)


Volgens mij had deze quote niet gepakt, maar och.. Ik vind dat zo erg. Dat moet vreselijk traumatiserend zijn. Fijn dat Ivy nu een huisje heeft!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 20:48 



 
Profiel   

Leuk topic! :D

Ik vang kittens op voor de regionale kittenopvang dus binnenkort zullen de kleintjes wel weer binnen komen. Altijd dankbaar werk om ze tam te maken en te zien vertrekken naar een fijn huisje.

Zelf ook 3 katten geadopteerd van de kittenopvang welke ook gedumpt/zwervertjes waren. Alle 3 hele normale tamme huiskatten geworden <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 21:04 



 
Profiel   

[ img ]

Dit zijn Spook (zwart-wit) en Muis (lapje). Twee zusjes uit het asiel die met hun broertjes en zusjes ook ergens gedumpt zijn. De precieze geschiedenis weet ik niet, maar Muis zal altijd een kleine zenuwpees blijven denk ik. Ze durfte wel laatst voor het eerst tegen m’n vriend aan te liggen, tegen mij aan durft ze al langer.

[ img ]

We hebben ze nu bijna 2,5 jaar denk ik. Ik hoop dat ze heel oud mogen worden. Ik ben namelijk nog gekker op hun dan zij op mij.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 21:17 



 
Profiel   

Cubone schreef
"Wilde" katten omtoveren is geen simpele troef, maar sowieso de moeite waard <3 Ik wens je het beste en hoop dat ze gaan meewerken.


Ik vind het ook niet erg als het geen schootkatten worden, we hebben er eentje gehad op stal die op schoot zat zodra je ging zitten en dan voelde ik me steeds bezwaard als ik op wilde staan :+ . Maar het is wel gezellig als ze een beetje in de buurt scharrelen

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 21:47 



 
Profiel   

Mijn kittens komen beide uit een soort hoarder situatie. Het rode katertje, Lux, daar liepen een stuk of 6 katten en die kregen met enige regelmaat kittens die ze dan (gelukkig) weer bij de kittenopvang brachten. Dit is een opvang van 1 mevrouw aan huis in het dorp waar ik vandaan kom. Zij is deze stichting begonnen omdat ze vaker hoorde dat boeren hun nestjes verzopen om ervan af te komen |( .

En het zwart/witte poesje, Pixie, hebben ze toen 3 zwangere katten uit huis gehaald allen in 3 verschillende gastgezinnen kittens gekregen, daarna alle moeders laten helpen en weer terug naar de eigenaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 22:02 



 
Profiel   

Hier ook een adoptiepoes.
In 2014 liep ik 3 maanden stage in een asiel in Spanje.
De (vlaamse) eigenaresse van dat asiel nam elke groep stagiaires 1x mee naar het zogenoemde dodingsstation (perrera) om de realiteit van de omstandigheden aldaar te laten zien en elke stagiaire mocht dan een hondje uitkiezen die we dan zouden vrijkopen en meenemen naar het asiel om herplaatst te worden.

Mijn klasgenoot was helemaal fan van katten en wilde het kattengedeelte ook graag zien.
Daar aangekomen viel mijn blik op haar en ze was werkelijk waar zó aanhankelijk.
Alle katten in de kooien om haar heen aan het blazen, grommen, tegen de tralies opvliegen van de stress..
Terwijl zij al kopjes gevend langs de tralies schuurde toen ik haar wilde aaien.
Zeker geen zwerver dus maar een gedumpte/verdwaalde huiskat. Ik heb haar uit de kooi gehaald en nooit meer losgelaten.


[ img ]

[ img ]




Alle katten in dat verblijf stonden op de lijst om diezelfde dag afgemaakt te worden.
Eindstand: 2 stagegenoten allebei een kitten en ik deze lieverd. Destijds Dopje genoemd maar inmiddels omgedoopt naar Pjoez. Bij terugkomst op het asiel met alle honden en de katten zijn ze gelijk door de dierenarts gecheckt, gechipt en geënt.
Pjoez was er, nu ik de foto's terug zie en ter vergelijking even een blik naast me op de bank werp, best wel slecht aan toe destijds.


[ img ]

[ img ]


De laatste weken van onze stage hebben deze schatten (illegaal :+ ) gelogeerd in onze stagewoning en zijn uiteindelijk netjes gechipt, gevaccineerd en gesteriliseerd mee naar huis gevlogen.

De weken in Spanje waren best opmerkelijk. Vanaf dat bij ons in huis zat is ze geen moment van mijn zijde geweken en raakte ze zelfs in paniek als ze me even kwijt was. Dan rende ze hard miauwend door het huis, net zolang tot ze me weer zag.
Maar zo lief als ze voor mij was, zo hels was ze naar m'n huisgenoten :')
Iedereen die ook maar te dichtbij kwam vloog ze naar de enkels. Zo ook mijn moeder en zusje waar ze na terugkomst in Nederland tijdelijk verbleven heeft.

Onderstaande foto's allemaal nog in Spanje.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Dierenarts schatte haar destijds op ongeveer een jaar. Dus ze zou nu een jaar of 8 moeten zijn.
Inmiddels is het de meest knuffelige, lieve, iets te verwende en dikke huiskat die ik me maar kan wensen. En best buddy's met m'n zoontje van 2,5.
Ook kruipt ze nog steeds het liefst zo dicht tegen (op, in.. :+ ) me. Een karakter op zich die nooit meer te vervangen is. <3


[ img ]

[ img ]


[ img ]



Ok, dat was wel een hele uitgebreide spam. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 22:48 



 
Profiel   

Vorig jaar 2 haasje verwilderde kittens uit het asiel gehaald. Zijn nu heerlijke kroelkatten. Eén heeft het niet zo op vreemden, de ander vindt ondertussen bijna iedereen lief.

Scheelt week dat we ook een hele sociale main coon poes hebben, daar heeft wel geholpen denk ik.
[ img ]

[ img ]

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 22:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen