Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Fleslam doet zich pijn

 
Profiel   

Beste,

Wij hebben al 3 dagen een fleslammetje omdat ons schaap het verstoten heeft.
Nu loopt en huppelt het vrolijk rond bij ons thuis maar wij wonen in een bungalow dat hoger staat dan de grond. Dus aan onze voordeur hebben wij een terrasje met een trap naar beneden, deze is gemaakt van ijzer met zo van die vierkanten (zoals sommige buitentrappen in de stad).
Uit onverantwoordelijkheid heeft mijn vriend de deur open laten staan toen hij in de keuken bezig was en ik niet thuis was en heeft het lammetje een voet op het terras gezet. Nu is hij met 1 van zijn pootjes door zo een ijzeren vierkantje gevallen.
Er is geen wond ofzo maar toen hij het terug binnen zette merkte hij snel op dat het lammetje niet meer zo zeer op dat ene pootje leunt.
Nu hebben we hem in zijn bench gezet zodat hij wat kan liggen en wat kan rusten. Maar ik maak me zorgen of dit ernstige gevolgen kan hebben. Zal hij blijven manken? Zou er een vochtophoping kunnen ontstaan? Of denken jullie dat met genoeg rust het wel in orde zou komen?
Verder is alles oke en drinkt hij nog met volle teugen zijn flesje leeg
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-21 17:08 



 
Profiel   

Tja daar is maar 1 antwoord op denk ik. Dierenarts bellen. Wij zijn geen dierenartsen en weten verder ook niet hoe het dier eraan toe is dus kunnen niet oordelen over de situatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-21 17:14 



 
Profiel   

Als je het niet vertrouwd, neem je toch contact op met de dierenarts? Die kan je boven alles nog het beste adviseren

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-21 17:15 



 
Profiel   

Alles kan natuurlijk maar heel waarschijnlijk is het niet dat dit een ernstige verwonding geeft opgeleverd. Ik zou het een paar dagen aankijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-21 18:08 



 
Profiel   

Da, kan zomaar gebroken zijn en zou het zeker niet aankijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-21 18:47 



 
Profiel   

Als hij er niet op staat is het niet goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-21 19:05 



 
Profiel   

Ik zou hiermee ook naar de dierenarts gaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-21 19:12 



 
Profiel   

Als je het niet vertrouwt even naar de dierenarts een lammerpootje is vrij eenvoudig tespalken als het gebroken is.Het geneest vrij snel zonder problemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-21 19:41 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar BB.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-21 19:51 



 
Profiel   

Persoonlijk zou ik inderdaad het lam laten checken door een dierenarts. Grote kans dat het pootje gebroken is. Simpel te spalken vaak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-21 19:53 



 
Profiel   

En een slotpost naar een goede tip. Omdat TS nog te weinig berichten heeft geplaatst en daardoor niet in BB kan komen plaats ik hier een slotje.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-21 20:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen