Nageltrimmer hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessix

Berichten: 16439
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Nageltrimmer hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-21 12:29

Hoi,

Ik overweeg een nageltrimmer aan te schaffen voor de nagels van mijn hond. (Labrador) Ik bedoel zo'n elektrische slijper.

Wie heeft daar ervaring mee en kan wat aanbevelen?

Bedankt vast!

future_vet
Berichten: 2615
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Nageltrimmer hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 12:34

Ben benieuwd naar de ervaringen ten opzichte van een gewone knipper :)

Jessix

Berichten: 16439
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-21 12:36

future_vet schreef:
Ben benieuwd naar de ervaringen ten opzichte van een gewone knipper :)

Goeie!
Mijn hond vind de gewone knipper eng en na het knippen vijl ik de nagels nog om splinteren te voorkomen.

Suusjepluus

Berichten: 788
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 20:21

Wij hebben een elektrische nageltrimmer. Aangeschaft omdat onze hond bang was geworden voor nagels knippen nadat ik een keer in het leven knipte. Op zich doet het ding wat ie beloofd. Maar na 1x vijlen is het ding niet meer uit de doos gekomen. De vijl is niet sterk genoeg voor de nagels van onze hond (Spaanse waterhond 16kg) en het vijlen duurt daardoor erg lang. Doordat het lang duurt wordt het vijltje warm en stinkt het naar verbrande nagel. Ik vond het ook moeilijk manoeuvreren met dat grote ding tussen de tenen van de hond in. En het dremelkopje dat erbij zat was na 1x al 'op'. Wij zijn dus weer terug bij knippen...

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: Nageltrimmer hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 20:34

Ik heb een elektrische nageltrimmer omdat mijn herder doet alsof ze doodgaat als ik haar nagels knip... slechtste investering ooit. Leuk als je een kitten hebt of een ander klein dier maar voor duitse herders schiet het niet op. Voor 4 poten ben ik een uur bezig! En dan een paar weken later opnieuw. Herder zelf vind het wel prima trouwens. die blijft braaf een uur liggen voor dat ding. Als je een grotere hond hebt zou ik een dremel kopen bij een bouwmarkt en het daarmee doen. Die hebben een veel krachtigere motor dan die trimmers die online te koop aangeboden worden. Wat ik nu doe is de nagels vijlen met een metaal/hardhoutvijl. Werkt ook goed bij gebrek aan dremel.

Femke_Tweety

Berichten: 11985
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Nageltrimmer hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 20:35

Ik heb een cheap ass dremel achtig ding.

Roterend multitooltje.

Gaat als een trein.

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 21:01

Sas_Mon schreef:
Ik heb een elektrische nageltrimmer omdat mijn herder doet alsof ze doodgaat als ik haar nagels knip... slechtste investering ooit. Leuk als je een kitten hebt of een ander klein dier maar voor duitse herders schiet het niet op. Voor 4 poten ben ik een uur bezig! En dan een paar weken later opnieuw. Herder zelf vind het wel prima trouwens. die blijft braaf een uur liggen voor dat ding. Als je een grotere hond hebt zou ik een dremel kopen bij een bouwmarkt en het daarmee doen. Die hebben een veel krachtigere motor dan die trimmers die online te koop aangeboden worden. Wat ik nu doe is de nagels vijlen met een metaal/hardhoutvijl. Werkt ook goed bij gebrek aan dremel.


-O- ik zat er juist naar te kijken voor mijn duitser. Nornale tang krijg ik de nagels niet mee geknipt, harde nagels en slappe handen. Maar hond heeft licht trauma aan poten dus blijft ook lastig rustig liggen. Hij denkt idd dat hij dood gaat met knippen en als je het dab ook niet in 1 keer voor elkaar krijgt is het helemaal feest. Maar dat vind ik dus eng met een dremel := ook vanwege zwarte nagels en dus geen leven zien.

Helaas deze trimmer dus ook geen optie

Jessix

Berichten: 16439
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-21 21:04

Sas_Mon schreef:
Ik heb een elektrische nageltrimmer omdat mijn herder doet alsof ze doodgaat als ik haar nagels knip... slechtste investering ooit. Leuk als je een kitten hebt of een ander klein dier maar voor duitse herders schiet het niet op. Voor 4 poten ben ik een uur bezig! En dan een paar weken later opnieuw. Herder zelf vind het wel prima trouwens. die blijft braaf een uur liggen voor dat ding. Als je een grotere hond hebt zou ik een dremel kopen bij een bouwmarkt en het daarmee doen. Die hebben een veel krachtigere motor dan die trimmers die online te koop aangeboden worden. Wat ik nu doe is de nagels vijlen met een metaal/hardhoutvijl. Werkt ook goed bij gebrek aan dremel.

Dit lees ik dus vaker als recensies bij verschillende nageltrimmers en was daar dus al bang voor. Die dikke zwarte nagels van mij labrador ga je dan niet vlot kort krijgen.

Ik zal eens kijken of de bouwshop wat heeft. Knippen laat ze wel toe trouwens. Alleen gaat ze gewoon helemaal voor dood liggen! :') Navijlen met een metaalvijltje heb ik ook al eens gedaan. Werkt inderdaad ook prima.

Jessix

Berichten: 16439
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-21 21:06

Femke_Tweety schreef:
Ik heb een cheap ass dremel achtig ding.

Roterend multitooltje.

Gaat als een trein.

Dat is dus niet een officiële nageltrimmer? Multi tooltje, zal ik onthouden. Thanks!

Femke_Tweety

Berichten: 11985
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 21:16

Deze set, voor een euro of 30 dacht ik.

Speciaal gekocht voor de hond, omdat knippen niet lekker ging, de dierenarts vond dat er niets afhoefde, maar ze moeilijk liep vanwege te lange recht naar voren groeiende nagels.
Er is inmiddels bijna een centimeter af, in 3 etappes/9 weken.
Ze loopt beduidend makkelijker...

Ik vind het ideaal.

Geeft wel wat stof, dus misschien even mondkapje op. Die heeft tegenwoordig toch iedereen in huis... :')

Afbeelding


Het voordeel vind ik dat je ook stukje voor stukje kunt werken.

Je hebt veel minder risico op 'mis knippen' zeg maar.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 21:33

Je hebt ook elektrische vijlen die professioneel zijn: deze worden door trimmers gebruikt.

Ze zijn wél een stuk duurder dan de huis, tuin en keuken dieren elektrische vijlen, namelijk zo rond de €80.

Terwijl de goedkopere zo tussen de €18 En €35 zijn. Let trouwens goed op, véél dezelfde nagelvijlen worden onder verschillende aanbieders en verschillende prijzen aangeboden op Bol.com, terwijl het echt exact dezelfde is. Kan soms €10-15 verschil in zitten.

Ik heb er in november 1 gekocht. Ben er matig tevreden over. Hij is inderdaad redelijk zwak, maar de nagels van mijn hond van 25kg lukken redelijk. Meestal doe ik eerst een klein stukje knippen en de rest vijlen. De mijne is draadloos, het helpt om hem goed opgeladen te gebruiken. Ik laad hem dan ook altijd opnieuw op iedere keer na gebruik. En het kopje moet je "schoonmaken" zodat niet alle stof erin blijft zitten. Google leerde mij dat je dat met een gum kan doen. Even na het vijlen van de nagels een stukje gum "vijlen" dan wordt de kop weer schoon.

Mijn hond heeft een hekel aan zn nagels doen, maar helaas voor deze vrolijke springveer vind ik dat zijn dolken aan zn voorpoten iedere paar weken toe zijn aan een knip/ vijl beurt. Kortere nagels doen minder zeer als hij weer eens tegen mij aan springt en ik vijl altijd de scherpe puntjes weer vlak, dan zijn ze een stuk minder scherp.

Jessix

Berichten: 16439
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Nageltrimmer hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-21 22:30

Bedankt voor de tips!

kiwiwitje

Berichten: 20111
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 22:36

Suusjepluus schreef:
Wij hebben een elektrische nageltrimmer. Aangeschaft omdat onze hond bang was geworden voor nagels knippen nadat ik een keer in het leven knipte. Op zich doet het ding wat ie beloofd. Maar na 1x vijlen is het ding niet meer uit de doos gekomen. De vijl is niet sterk genoeg voor de nagels van onze hond (Spaanse waterhond 16kg) en het vijlen duurt daardoor erg lang. Doordat het lang duurt wordt het vijltje warm en stinkt het naar verbrande nagel. Ik vond het ook moeilijk manoeuvreren met dat grote ding tussen de tenen van de hond in. En het dremelkopje dat erbij zat was na 1x al 'op'. Wij zijn dus weer terug bij knippen...

Dit is indd ook mijn ervaring. En ze vonden t hier alsnog dood eng.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 21:21

Femke_Tweety schreef:
Deze set, voor een euro of 30 dacht ik.

Speciaal gekocht voor de hond, omdat knippen niet lekker ging, de dierenarts vond dat er niets afhoefde, maar ze moeilijk liep vanwege te lange recht naar voren groeiende nagels.
Er is inmiddels bijna een centimeter af, in 3 etappes/9 weken.
Ze loopt beduidend makkelijker...

Ik vind het ideaal.

Geeft wel wat stof, dus misschien even mondkapje op. Die heeft tegenwoordig toch iedereen in huis... :')

[ [url=m/8LwosX.jpg]Afbeelding[/url] ]


Het voordeel vind ik dat je ook stukje voor stukje kunt werken.

Je hebt veel minder risico op 'mis knippen' zeg maar.


Ik ben blij met de tip. :D Was toch al een tijdje aan het kijken naar iets dergelijks en had nog een aardig stapeltje kadobonnen van Bol. Ik heb een eens andere variant misschien, maar welke bit gebruik je voor de nagels en welke snelheid? De eerste test kwam niet veel af, mijn herder is nog geen groot fan maar hij flipte ook niet zoals met knippen. Ivm een okseltumor slijten zijn nagels rechts voor vreemd af en te lang maakt dat hij lastiger gaat lopen.