Kat plast binnen, ten einde raad...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:10

Flynnieman schreef:
wisja schreef:
Katten hebben een hekel aan de geur van citroen. Ik heb vroeger ook een poes gehad die in huis plaste en toen werd er juist aangeraden die plekken met citroen geur schoon te maken zodat ze daar niet snel meer zouden komen.

Probeer je bakken eens schoon te maken met chloor. Dat is een geur die voor een kat uitnodigend is om over heen te plassen.


Ah kijk weer wat geleerd, gebruik de doekjes ook voor de vloer, dus daar wel gebruiken dan en de bakken zelf met chloor, ga ik de volgende keer ook direct eens proberen

Ik ga ook direct een bak zetten met wat anders in. Gewoon kattengrit gaat ze niet op dat weten we al, maar ga ook eens zand proberen. Hebben hier nog gewone witte zand staan toevallig.

De verbouwingen gaan het ergst zijn tot september ongeveer, daarna is het grootste lawaai hopelijk langs en moeten we enkel nog afwerken. Dat zal zowiezo hopelijk minder stress opleveren.


Wat bedoel je met "gewoon katten grit" ik zou het moeten nazoeken, maar naar mijn weten is fijn grit, zonder geurtjes een soort grit wat katten in de regel het prettigst vinden. Ik zie dat je nu de tip van chloor al hebt gehad

Allejandro
Berichten: 18539
Geregistreerd: 21-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:33

Welk type blaasgruis had of heeft ze?

Ik heb niet alle reacties heel specifiek gelezen, zijn nog heel veel dingen die je kan proberen maar kortweg onzindelijkheid = kat heeft pijn. Dat kan heel breed zijn. Stress. Lichamelijke pijn. Mentale pijn.


Katten zijn van zichzelf erg slechte drinkers! Dit MOET je echt in de gaten houden wil je problemen voorkomen.
Dat kan op diverse manieren, elektrisch waterfontein of enkel hoogwaardig natvoer, of kvv. (kant en klaar vers)
En zelfs met moeilijke eters zijn er veel dingen!

Ik wil best met je meedenken, als eigenaar van een cattery heb ik inmiddels al veel ervaring met katten en hun eigenaardigheden ;-)