Mensgericht kattenras

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Mensgericht kattenras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 23:51

Haha, zoals je al merkte, zijn er veel rassen geschikt. Ik zou gewoon eens kijken welke je aanspreken.

Wij hebben Sibeertjes (Neva Masquerade). Heerlijke dieren. Vrij gezond ras en heel mensgericht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: Mensgericht kattenras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 00:13

Hier kruisingen Main Coon x Noorse Boskat! Super aanhankelijk en lief. Wel als kittens in een gezin met kleine kinderen en honden opgegroeid , dus ze waren al flink wat gesjouw en geluid gewend :D dat scheelde heel erg.
In verband met gezondheid zijn wij voornamelijk naar Noren gaan kijken.
Britten, Perzen en Scottish Fold heb ik vanwege gezondheid direct afgestreept.

lovelucydan

Berichten: 2066
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Re: Mensgericht kattenras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 01:46

Ja je moet er van houden, ze zijn speciaal en zo vreselijk leuk!!!!

Sphynx!!!!

SeaSide

Berichten: 2324
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Re: Mensgericht kattenras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 05:22

Wij hebben al jaren HTK katten op de camping van mijn ouders lopen allemaal leuke en gezellige katten hoor.

Tot er 2 raskatten bij kwamen, voor mij nooit meer kat wat geen bengaal is.

Alleen is mijn Bengaalse dame denk ik niet wat je zoekt, ze is onwijs lief en altijd waar we zijn maar geen schootkat.

De Britse kortaar daar in tegen. Een paar jaar terug is de Britse kortaar van de buren bij mijn ouders komen wonen. Het was net een hondje zo lief, speels en gezellig. Precies wat je zoekt, tot het volgende punt...

Dier in kwestie werd maar 5 jaar oud door aangeboren nierfalen, en is bij de buren dek kater geweest... Met zijn aangeboren afwijkingen is bewust mee gefokt. Mijn moeder was zo gek van die kat, maar doordat hij zo jong stierf komt zoiets er bij mij niet meer in.

Bengaalse dame overleefd alle katten ook de htk, maar volgens de DA is onze bejaarden dame een uitzondering.

BarbaravdW

Berichten: 960
Geregistreerd: 31-07-11

Re: Mensgericht kattenras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 08:05

Mijn somali en variant komen alleen aangelijnd buiten. De somali zit eigenlijk altijd gewoon op zn gat niks te doen dus we dachten, hij kan ook wel los. Nou dat hebben we geweten... Kat kwijt, uiteindelijk bij de buren voor het raam teruggevonden.. was door hun kattenluikje naar binnen gegaan. Drie honden over de flos, mijn kat blazend op de vensterbank en een van de honden een bloedend oortje.... Mijn criminele man mag dus niet meer los buiten! Nare inbreker _O-

Af en toe komt er idd een somaby herplaatser langs die graag alleen wil wonen, zeker een optie om in de gaten te houden!

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Mensgericht kattenras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 20:45

Ik heb alleen ervaringen met htk/boerderijkatten.

Maar wat een prachtige exemplaren komen hier langs zeg! <3

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Mensgericht kattenras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-21 21:50

Haha, ja, vind ik ook!

Ik ga binnenkort bij een maine coon cattery kijken, als nog: puur ter oriëntatie.
Wellicht weet zij nog wel andere ras adressen, waar ik eens kan kijken :)

Ik ben stiekem ook wel heel nieuwsgierig naar een abbesijn, dus al jullie nog een goede cattery weten?

Amber_anne

Berichten: 6915
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 21:52

Letizia schreef:
Haha, ja, vind ik ook!

Ik ga binnenkort bij een maine coon cattery kijken, als nog: puur ter oriëntatie.
Wellicht weet zij nog wel andere ras adressen, waar ik eens kan kijken :)

Ik ben stiekem ook wel heel nieuwsgierig naar een abbesijn, dus al jullie nog een goede cattery weten?


Wat leuk ts, fijn dat je bij verschillende katterys gaat kijken.

Geen ragdoll dus? Die voerden hier wel de boventoon haha

Roosch

Berichten: 36648
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 21:53

Afbeelding

Afbeelding
Mijn Maine Coon is echt mijn schaduw, ik kan wel gaan behangen met de knuffelplaatjes die ik heb. <3

Er zit wel karakter in. :))

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Re: Mensgericht kattenras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 21:57

Ocicat!
Weinig rasziektes.

Afbeelding
Afbeelding

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 22:01

Letizia schreef:
Haha, ja, vind ik ook!

Ik ga binnenkort bij een maine coon cattery kijken, als nog: puur ter oriëntatie.
Wellicht weet zij nog wel andere ras adressen, waar ik eens kan kijken :)

Ik ben stiekem ook wel heel nieuwsgierig naar een abbesijn, dus al jullie nog een goede cattery weten?



Je bent bij mij van harte welkom om kennis te komen maken. Heb momenteel geen nestje maar wel 2 abessijn dametjes. Kan je nog wel wat cattery’s aanraden via pb als je wilt. Ook kun je op facebook zoeken op SAN somali abessijn nederland en op aby2000 facebook groepen met fokkers, liefhebbers, eigenaren en mensen die graag personeel willen worden van een somali of aby.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-21 22:09

Amber_anne schreef:
Letizia schreef:
Haha, ja, vind ik ook!

Ik ga binnenkort bij een maine coon cattery kijken, als nog: puur ter oriëntatie.
Wellicht weet zij nog wel andere ras adressen, waar ik eens kan kijken :)

Ik ben stiekem ook wel heel nieuwsgierig naar een abbesijn, dus al jullie nog een goede cattery weten?

Wat leuk ts, fijn dat je bij verschillende katterys gaat kijken.

Geen ragdoll dus? Die voerden hier wel de boventoon haha

Ragdoll is zeker niet uitgesloten! Vriendin van mij heeft er ook, dus ken het ras al redelijk goed :D

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-21 22:10

xoranlover schreef:
Letizia schreef:
Haha, ja, vind ik ook!

Ik ga binnenkort bij een maine coon cattery kijken, als nog: puur ter oriëntatie.
Wellicht weet zij nog wel andere ras adressen, waar ik eens kan kijken :)

Ik ben stiekem ook wel heel nieuwsgierig naar een abbesijn, dus al jullie nog een goede cattery weten?



Je bent bij mij van harte welkom om kennis te komen maken. Heb momenteel geen nestje maar wel 2 abessijn dametjes. Kan je nog wel wat cattery’s aanraden via pb als je wilt. Ook kun je op facebook zoeken op SAN somali abessijn nederland en op aby2000 facebook groepen met fokkers, liefhebbers, eigenaren en mensen die graag personeel willen worden van een somali of aby.

Heel graag!
Ga gelijk de fb groep opzoeken :)

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 22:12

Ik heb op stal twee boerderijkatten en zij zijn extreem mensgericht. Voer er hele gesprekken mee en ze volgen me op de voet. Nog nooit zulke lieve beestjes meegemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Volgens mij moet je ook geluk hebben. Over een tijdje wil ik een Britse Korthaar voor in huis, kende een Ragdoll die ook extreem lief was. Maar ben wel altijd bang dat die wat meer erfelijke ziektes hebben... Stop er veel liefde in en je krijgt veel liefde terug :D

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 22:24

_Reneee schreef:
Ik heb op stal twee boerderijkatten en zij zijn extreem mensgericht. Voer er hele gesprekken mee en ze volgen me op de voet. Nog nooit zulke lieve beestjes meegemaakt.

[ [url=m/qEtAxa.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/SfB2Kd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Volgens mij moet je ook geluk hebben. Over een tijdje wil ik een Britse Korthaar voor in huis, kende een Ragdoll die ook extreem lief was. Maar ben wel altijd bang dat die wat meer erfelijke ziektes hebben... Stop er veel liefde in en je krijgt veel liefde terug :D


Met Brits (zonder e) korthaar moet je ook goed oppassen komen ook veel ziektes in voor. En de snuitjes worden steeds korter omdat ze er pers in hebben gefokt om langhaar te krijgen. Dus ook met Britten goed uitkijken en naar testen vragen.

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 22:25

Letizia schreef:
xoranlover schreef:


Je bent bij mij van harte welkom om kennis te komen maken. Heb momenteel geen nestje maar wel 2 abessijn dametjes. Kan je nog wel wat cattery’s aanraden via pb als je wilt. Ook kun je op facebook zoeken op SAN somali abessijn nederland en op aby2000 facebook groepen met fokkers, liefhebbers, eigenaren en mensen die graag personeel willen worden van een somali of aby.

Heel graag!
Ga gelijk de fb groep opzoeken :)


Heel graag om kennis te maken? Haha stuur maar een pb. Of zoek mijn cattery op via facebook (cattery Imani) ik woon in Limburg vlak bij Venlo

BarbaravdW

Berichten: 960
Geregistreerd: 31-07-11

Re: Mensgericht kattenras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 22:27

Hier ben je ook welkom om kennis te maken met somali/variant, fok alleen niet meer...