Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Kattenvoer (power of nature) uit Engeland halen

 
Profiel   

Dag Bokkers,

Mijn kat is gek op het voer van power of nature en het is ook nog eens goed voor haar ten opzichte van vele andere merken.

Maar nu het probleem: Engeland heeft problemen met levering naar oa Duitsland, waardoor de webshop waar ik het normaal aanschaf nu geen voorraad heeft. Oa door de Brexit.

Dus ik zoek eigenlijk iemand die in Engeland woont en wilt kijken of het mogelijk is om rechtstreeks naar mij te krijgen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 09:26 



 
Profiel   

Ik lees even mee. Ik voer ook power of nature vanuit Duitsland. Ik wist nog niet dat er problemen waren met leveren, zou een drama zijn. Kat eet alleen die brokken en zelfs geen andere smaak {:)-:(

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 10:05 



 

Zo uit m’n hoofd wonen Annash en Eulogy in Engeland. Ik ga over een paar maanden weer terug, dus zou je dan ook kunnen helpen.

De enige vraag is of het allemaal heel makkelijk ingevoerd mag worden. Ik werk voor een bedrijf dat visgerei verkoopt, waaronder aas, en wij mogen dus geen aas meer naar het vasteland verschepen waar dierlijke producten in verwerkt zitten. Dit moet eerst getest worden en gecertificeerd worden door een dierenarts en dat is dusdanig kostbaar dat we het momenteel niet aan EU-klanten leveren.

Daarnaast zit je ook met eventuele invoerheffingen: als je pakket boven de 22 euro uitkomt, moet je daar btw over gaan betalen. Tel daarbij op dat verzending van een pakket je al snel enkele tientallen euro’s gaat kosten als het zwaar is, en het wordt vrij duur kattenvoer. :+

Het meest ideale zou zijn als je iemand kunt vinden die binnenkort met de auto naar Nederland gaat vanuit Engeland, dat zou alles aanzienlijk makkelijker maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 10:19 



 
Profiel   

Geen vrachtwagenchauffeur in dr familie die regelmatig op Engeland rijd ?


https://www.heimfutterservice.de/nl/53- ... kattenvoer


Volgens deze eind februari weer leverbaar ? Of is dat je leverancier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 10:28 



 
Profiel   

@ Callas: Bij deze weet je het. Ik verwacht dat het over wordt op ander voer, helaas. Ik heb nu dure Edward&Gooper ofzo gehaald.

@Mkango: dank voor je toelichting. Als ik het zo hoor wordt het lastig.



@ Bigone, bedrijf wat je noemt is inderdaad normaliter mijn leverancier. Maar hebben al vaker problemen gehad met voorraad, dus ben er bang voor. Helaas geen bekende in de vrachtwagen wereld nee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 10:44 



 
Profiel   

ik bestel het bij , www.eerlijkdiervoer.nl hebben nu even alleen de fee's favorite en meadowmix niet. gelukkig had ik die nog net op tijd besteld. ze hebben wel nog andere varianten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 11:16 



 

Blue_flower schreef
@ Callas: Bij deze weet je het. Ik verwacht dat het over wordt op ander voer, helaas. Ik heb nu dure Edward&Gooper ofzo gehaald.

@Mkango: dank voor je toelichting. Als ik het zo hoor wordt het lastig.



@ Bigone, bedrijf wat je noemt is inderdaad normaliter mijn leverancier. Maar hebben al vaker problemen gehad met voorraad, dus ben er bang voor. Helaas geen bekende in de vrachtwagen wereld nee.

Ja... Leveranciers hebben niet voor niets leveringsproblemen. ;) Als er niets aan de hand was bij de grens, was het ook gewoon leverbaar, maar daar zit dus de crux. Brexit heeft de handel tussen de EU en de UK veel moeilijker gemaakt en dat merken we helaas allemaal. Zo wacht ik bijvoorbeeld al bijna een maand op mijn werklaptop (ik werk voor een Brits bedrijf, maar ben momenteel nog in Nederland), die al sinds 12 februari geen millimeter meer vooruit gekomen is bij de Britse douane. Dus tenzij je iemand kan vinden die een paar zakken voor je de grens over wil smokkelen ( :+ ), wordt het lastig en duur, helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 11:53 



 
Profiel   

Mkango schreef
Blue_flower schreef
@ Callas: Bij deze weet je het. Ik verwacht dat het over wordt op ander voer, helaas. Ik heb nu dure Edward&Gooper ofzo gehaald.

@Mkango: dank voor je toelichting. Als ik het zo hoor wordt het lastig.



@ Bigone, bedrijf wat je noemt is inderdaad normaliter mijn leverancier. Maar hebben al vaker problemen gehad met voorraad, dus ben er bang voor. Helaas geen bekende in de vrachtwagen wereld nee.

Ja... Leveranciers hebben niet voor niets leveringsproblemen. ;) Als er niets aan de hand was bij de grens, was het ook gewoon leverbaar, maar daar zit dus de crux. Brexit heeft de handel tussen de EU en de UK veel moeilijker gemaakt en dat merken we helaas allemaal. Zo wacht ik bijvoorbeeld al bijna een maand op mijn werklaptop (ik werk voor een Brits bedrijf, maar ben momenteel nog in Nederland), die al sinds 12 februari geen millimeter meer vooruit gekomen is bij de Britse douane. Dus tenzij je iemand kan vinden die een paar zakken voor je de grens over wil smokkelen ( :+ ), wordt het lastig en duur, helaas.


Haha! Ik had stille hoop dat kleine pakketten particulieren anders zouden zijn dan grote vrachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 12:57 



 
Profiel   

https://eerlijkdierenvoer.nl/?s=power+o ... gwt_wcas=1

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 13:04 



 
Profiel   

De eigenaar van het merk heeft het vaak eerder op voorraad dan de retailers. Toevallig heb ik daar zelf gisteren besteld, mijn soort is daar gewoon op vooraad. Alleen de verzendkosten zijn iets meer.
https://www.cats-country.de/

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 13:17 



 
Profiel   

Muiz schreef
De eigenaar van het merk heeft het vaak eerder op voorraad dan de retailers. Toevallig heb ik daar zelf gisteren besteld, mijn soort is daar gewoon op vooraad. Alleen de verzendkosten zijn iets meer.
https://www.cats-country.de/


Dank je! Ik heb alleen niet de mogelijkheid qua betalen daar :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 16:44 



 
Profiel   

Heb je wel een creditcard? Via paypal is niet veel meer dan dat koppelen aan je creditcard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 19:21 



 
Profiel   

Muiz schreef
Heb je wel een creditcard? Via paypal is niet veel meer dan dat koppelen aan je creditcard.


Helaas niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 19:35 



 
Profiel   

paypal kan ook zonder creditcard, dan verbind je paypal met je bankrek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 21:04 



 
Profiel   

Je kan ook gewoon met bankoverschrijving hoor. Heb zelf geen creditcard of paypal en na 2 dagen was het er al.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 21:07 



 
Profiel   

Kimbers schreef
Je kan ook gewoon met bankoverschrijving hoor. Heb zelf geen creditcard of paypal en na 2 dagen was het er al.


Dank! Kon dit niet vinden, maar kan inderdaad wel! Blij mee <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 21:26 



 
Profiel   

Oh wat fijn! Suf dat ze dan alleen paypall als betalingsmogelijkheid hebben staan. Dat werkt wel verwarrend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 23:08 



 
Profiel   

Een ander, goed, voer geem optie?

Edit ik heb hem even opgezocht ik snap wel dat je er graag bij wilt blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 23:11 



 
Profiel   

@muiz: ja had dus gezocht onderaan de pagina naar betalings mogelijkheden maar daar stond Klarna of overmaken niet op. Uiteindelijk gekozen voor zelf overmaken.

@Maartje: Dit voer is mij een jaar geleden aangeraden en de kat doet het er echt heel goed op. Ik heb er verder weinig verstand van, maar waren zover ik begreep weinig alternatieve.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 07:04 



 
Profiel   

Blue_flower schreef
Mkango schreef
Ja... Leveranciers hebben niet voor niets leveringsproblemen. ;) Als er niets aan de hand was bij de grens, was het ook gewoon leverbaar, maar daar zit dus de crux. Brexit heeft de handel tussen de EU en de UK veel moeilijker gemaakt en dat merken we helaas allemaal. Zo wacht ik bijvoorbeeld al bijna een maand op mijn werklaptop (ik werk voor een Brits bedrijf, maar ben momenteel nog in Nederland), die al sinds 12 februari geen millimeter meer vooruit gekomen is bij de Britse douane. Dus tenzij je iemand kan vinden die een paar zakken voor je de grens over wil smokkelen ( :+ ), wordt het lastig en duur, helaas.


Haha! Ik had stille hoop dat kleine pakketten particulieren anders zouden zijn dan grote vrachten.

Nee, voor wat betreft producten van dierlijke oorsprong, zoals vlees en dus ook kattenvoer (maar ook levende dieren), is er geen onderscheid in de regels voor particulieren vs bedrijven.

Gelukkig heb je een andere leverancier gevonden die het voer wel kan leveren.

De Brexit maakt een en ander echt ingewikkelder, er zit nu een harde grens tussen de EU en Groot-Brittannië en voor de EU maakt het kwa papierwerk niet uit of dit voer nu uit GB komt of bv uit Argentinië of USA. Partijen die de grens overgaan (ook heel kleine partijtjes van particulieren) moeten aan de eisen voldoen voor import en als ze niet voldoen, worden ze geweigerd.

Denk bv ook aan koffercontrole als je met het vliegtuig uit een land buiten de EU komt en je bv vleeswaar of zuivel hebt meegenomen als particulier. Dat mag je aan de grens ook direct inleveren, omdat daar geen import documenten bij zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 07:39 



 
Profiel   

Ik heb ook zojuist maar een flinke zak 12kg besteld via cats country, heimfutter was de smaak ook al uitverkocht. Nu kan ik even vooruit. Hopen dat het tegen die tijd wat soepeler gaat met de bestellingen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 12:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen