Witte herder puppy, goede fokkers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Soepblik
Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-01-21

Witte herder puppy, goede fokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-21 16:48

Hoi bokt!

Mijn ouders hebben na jaren wikken en wegen eindelijk de knoop doorgehakt, en willen een witte herder pup kopen. Mijn vader heeft vroeger honden gehad en wil al zijn hele leven weer een hond, en hij heeft nu eindelijk genoeg tijd ervoor. Ze zijn allebei helemaal weg van de witte herder (kennen mensen met witte herders), dus dat wordt 'm.

Ze zijn zich momenteel heel goed aan het inlezen in van allemaal boeken, er wordt een grotere auto aangeschaft en ze hebben zich al op meerdere wachtlijsten laten zetten. Mijn vader is héél consequent met dieren en heeft een enorm vaste routine, wat natuurlijk ook ideaal is voor een pup. Hij wordt de main opvoeder, haha.

Maar nu: we zijn op zoek naar een goede fokker. Geen broodfok, echt een goede fokker die lieve en betrouwbare honden fokt zonder allerlei gebreken. Hondlief mag dus ook zeker wat meer kosten, dat hebben ze er gerust voor over. Het is geen plotselinge beslissing.

Wie heeft de gouden tip? :)

Tanald
Berichten: 115
Geregistreerd: 03-05-07

Re: Witte herder puppy, goede fokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 17:23

Hoi,

Voor erkende en goede fokkers kun je beste kijken op de rasvereniging van wiite herders. https://www.zwhvn.nl/
Hou wel rekening met lange wachttijden bij de fokkers. Er is veel vraag naar. Gemiddeld kost een pup zo’n €1250,-
Witjes zijn geweldige honden. Heb zelf een reu van 1,5 jaar oud. Heerlijk beest.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Witte herder puppy, goede fokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 17:37


Soepblik
Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-01-21

Re: Witte herder puppy, goede fokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-21 18:31

Geweldig! Dankjewel! :) wachttijd maakt niet uit, er moet eerst toch nog veel worden voorbereid.