Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 46 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Welk voer voor kieskeurige hond

 
Profiel   

Ik kom net bij de dierenwinkel vandaan en ik heb hem zelf zijn neus laten gebruiken.We kwamen uit bij worsten met kip en groente. Ik heb er 2 mee genomen, en thuis aangekomen liet hij duidelijk zien dat hij het echt lekker vind.

Als hij ze allebij goed eet dan haal ik er nog meer.Ik maak straks een foto van hem.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 17:30 



 
Profiel   

Wat een slimme oplossing!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 17:46 



 
Profiel   

Ja werkt goed hij heeft net met smaak een paar plakken worst op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 19:21 



 
Profiel   

marleen_usar schreef
Ja werkt goed hij heeft net met smaak een paar plakken worst op.

Je zou zo ook eens naar de worsten van tribal kunnen kijken. Er zijn best wat soorten/merken houdbare worst te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 19:22 



 
Profiel   

Kivo heeft ook houdbare worsten, is ook een fijn merk! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 19:57 



 
Profiel   

Ik heb een puppy uit bosnie en die stichting heeft ook honden uit romenie
Wat ik vaak zie is dat ze vooral vaak die grote blikken hondenvoer krijgen (denk budget)

Ook krijgen ze gewoon de donaties hondenvoer

Athans...komt jouw hondje uit zo een asiel of dodingstation?

Mijn hond eet ook helemaal niet graag brokken ,maar als ik hem de hele dag niks anders geef..eet hij het wel op

In het begin mengde ik het voer met gekookte vis of smuldier ,om hem te verleiden en hij ontzettend mager was
Misschien kun je bv een goede geperste brok gaan bestellen en hem dat enkel geven,mits hij nu goed op gewicht is en dat geqoon laten staan ,tot hij het opeet?
Of ga je juist voor vers vlees?

Ik ga nu ook voor mijn pup een 12 kilozak bestellen en hij krijgt enkel dat,want hij moet nu gewoon echt goede vitamines binnenkrijgen ,want hij groeit enorm hard

Als hij 1 jaar is ga ik hem op vers vlees zetten waarschijnlijk

Ik denk als je je gewoon bij een goed merk houd,hij vanzelf zal gaan eten? Of als je geen bezwaar hebt mengen met wat vlees?

Ik weet niet waar je voorstander van bent ? Vers vlees kan natuurlijk ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 20:18 



 
Profiel   

LibertyLucky schreef
Ik heb een puppy uit bosnie en die stichting heeft ook honden uit romenie
Wat ik vaak zie is dat ze vooral vaak die grote blikken hondenvoer krijgen (denk budget)

Ook krijgen ze gewoon de donaties hondenvoer

Athans...komt jouw hondje uit zo een asiel of dodingstation?

Mijn hond eet ook helemaal niet graag brokken ,maar als ik hem de hele dag niks anders geef..eet hij het wel op

In het begin mengde ik het voer met gekookte vis of smuldier ,om hem te verleiden en hij ontzettend mager was
Misschien kun je bv een goede geperste brok gaan bestellen en hem dat enkel geven,mits hij nu goed op gewicht is en dat geqoon laten staan ,tot hij het opeet?
Of ga je juist voor vers vlees?

Ik ga nu ook voor mijn pup een 12 kilozak bestellen en hij krijgt enkel dat,want hij moet nu gewoon echt goede vitamines binnenkrijgen ,want hij groeit enorm hard

Als hij 1 jaar is ga ik hem op vers vlees zetten waarschijnlijk

Ik denk als je je gewoon bij een goed merk houd,hij vanzelf zal gaan eten? Of als je geen bezwaar hebt mengen met wat vlees?

Ik weet niet waar je voorstander van bent ? Vers vlees kan natuurlijk ook



Waarom pas op vers bij 1 jaar?

Er zijn van verschillende merken prima puppy mixen te koop. Dus speciaal samen gesteld voor pups en jonge honden.

Beetje cru om een hondje wat kennelijk prima vers eet, te gaan verplichten om brokken te eten met het idee: deze brokken of niets....

Sommige honden zijn nou eenmaal geen brokken honden....

De mijne doet het ook véél beter op vlees, vind ik dat altijd handig? Nee, maar ik heb liever een hond die met smaak zn bak leeg eet en goede ontlasting heeft, dan een hond die met lange tanden net wel/ net niet een volledige dag portie aan voer binnen krijgt. En op sommige dagen gewoon zn voer laat staan omdat hij "het niet lust".

Op vers géén één dag problemen om de benodigde hoeveelheid voer naar binnen te krijgen! Zn bak is zelfs binnen 1 minuut schoon leeg gelikt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 20:55 



 
Profiel   

[ img ]Dit is hem en ik geef hem nu ook eten waar de kleine hondjes ook eten. De brokjes vind hij nog steeds erg lekker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-21 09:58 



 
Profiel   

Die is mooi op gewicht hoor...

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-21 14:51 



 
Profiel   

Daar hoeft echt geen gewicht bij op.

Mooi zo juist.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-21 14:52 



 
Profiel   

mvdende schreef
LibertyLucky schreef
Ik heb een puppy uit bosnie en die stichting heeft ook honden uit romenie
Wat ik vaak zie is dat ze vooral vaak die grote blikken hondenvoer krijgen (denk budget)

Ook krijgen ze gewoon de donaties hondenvoer

Athans...komt jouw hondje uit zo een asiel of dodingstation?

Mijn hond eet ook helemaal niet graag brokken ,maar als ik hem de hele dag niks anders geef..eet hij het wel op

In het begin mengde ik het voer met gekookte vis of smuldier ,om hem te verleiden en hij ontzettend mager was
Misschien kun je bv een goede geperste brok gaan bestellen en hem dat enkel geven,mits hij nu goed op gewicht is en dat geqoon laten staan ,tot hij het opeet?
Of ga je juist voor vers vlees?

Ik ga nu ook voor mijn pup een 12 kilozak bestellen en hij krijgt enkel dat,want hij moet nu gewoon echt goede vitamines binnenkrijgen ,want hij groeit enorm hard

Als hij 1 jaar is ga ik hem op vers vlees zetten waarschijnlijk

Ik denk als je je gewoon bij een goed merk houd,hij vanzelf zal gaan eten? Of als je geen bezwaar hebt mengen met wat vlees?

Ik weet niet waar je voorstander van bent ? Vers vlees kan natuurlijk ook



Waarom pas op vers bij 1 jaar?

Er zijn van verschillende merken prima puppy mixen te koop. Dus speciaal samen gesteld voor pups en jonge honden.

Beetje cru om een hondje wat kennelijk prima vers eet, te gaan verplichten om brokken te eten met het idee: deze brokken of niets....

Sommige honden zijn nou eenmaal geen brokken honden....

De mijne doet het ook véél beter op vlees, vind ik dat altijd handig? Nee, maar ik heb liever een hond die met smaak zn bak leeg eet en goede ontlasting heeft, dan een hond die met lange tanden net wel/ net niet een volledige dag portie aan voer binnen krijgt. En op sommige dagen gewoon zn voer laat staan omdat hij "het niet lust".

Op vers géén één dag problemen om de benodigde hoeveelheid voer naar binnen te krijgen! Zn bak is zelfs binnen 1 minuut schoon leeg gelikt.

Omdat ik vreselijknop mijn kop kreeg van de dierenarts ,toen ik vertelde dat hij vers krijg...

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-21 15:05 



 
Profiel   

Ik zweer bij Edgar en Cooper, mijn honden hebben nog nooit zo snel hun brokken op gegeten. En je hebt kleine zakjes met verschillende smaken, dus je kan alles proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-21 15:32 



 
Profiel   

LibertyLucky schreef
Omdat ik vreselijknop mijn kop kreeg van de dierenarts ,toen ik vertelde dat hij vers krijg...

Dierenartsen zijn geen voedingsdeskundige over t algemeen.
Hier groeien de pups vanaf 4 weken op vlees op(deels, ze gaan ook leren brok eten en mijn volwassen krijgen ook vlees en brok)
Als jij vlees wil voeren gewoon doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-21 15:40 



 
Profiel   

Ik ben blij dat hij goed op gewicht is ik twijfelde echt,vanmiddag heeft hij weer met smaak gegeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-21 19:47 



 
Profiel   

Mijn pup is wel een ras dat enirm groot wirdt en heeft al achterstand qua bouwstoffen o.dat hij graatmager en nu nog aardig mager is(heb hem pas 5 weken)
Ik wil ook wel echt zeker zijn dat hij alles krijgt wat hij nodig heeft qua vitamines.
Dus ben hierdoor inzeker geworden

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-21 23:59 



 
Profiel   

LibertyLucky schreef
Mijn pup is wel een ras dat enirm groot wirdt en heeft al achterstand qua bouwstoffen o.dat hij graatmager en nu nog aardig mager is(heb hem pas 5 weken)
Ik wil ook wel echt zeker zijn dat hij alles krijgt wat hij nodig heeft qua vitamines.
Dus ben hierdoor inzeker geworden



Wat mij is opgevallen (persoonlijk en op bokt) is dat véél dierenartsen erg anti vers zijn en héél erg pro Royal Canin of Hills.... En laten ze vaak toevallig nu ook precies die 2 merken verkopen...ze hebben vaak veel contact met deze 2 merken, terwijl het op papier echt absoluut niet de beste merken zijn kwa samenstellen. Natuurlijk is de lijn met speciaal voeders iets anders. Maar voor "gewone" honden die voer uit de standaard lijn krijgen, is veel beter voer te vinden.

Omdat je pupje nu zo schraal is, denk ik dat je prioriteit is, om er überhaupt eten in te krijgen. En of dat nu brokken zijn of vers....

Beter dat je hondje met smaak zn eten op eet, met eventueel een vitamine en mineralen supplement er doorheen, en ruim voldoende voer binnen krijgt.

Dan dat je persé een bepaalde brok wil gaan voeren, die met lange tanden of helemaal niet gegeten wordt. Dat is nu even schadelijker in mijn ogen dan een goede kvv met eventueel een supplement erbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 09:14 



 
Profiel   

mvdende schreef
LibertyLucky schreef
Mijn pup is wel een ras dat enirm groot wirdt en heeft al achterstand qua bouwstoffen o.dat hij graatmager en nu nog aardig mager is(heb hem pas 5 weken)
Ik wil ook wel echt zeker zijn dat hij alles krijgt wat hij nodig heeft qua vitamines.
Dus ben hierdoor inzeker geworden



Wat mij is opgevallen (persoonlijk en op bokt) is dat véél dierenartsen erg anti vers zijn en héél erg pro Royal Canin of Hills.... En laten ze vaak toevallig nu ook precies die 2 merken verkopen...ze hebben vaak veel contact met deze 2 merken, terwijl het op papier echt absoluut niet de beste merken zijn kwa samenstellen. Natuurlijk is de lijn met speciaal voeders iets anders. Maar voor "gewone" honden die voer uit de standaard lijn krijgen, is veel beter voer te vinden.

Omdat je pupje nu zo schraal is, denk ik dat je prioriteit is, om er überhaupt eten in te krijgen. En of dat nu brokken zijn of vers....

Beter dat je hondje met smaak zn eten op eet, met eventueel een vitamine en mineralen supplement er doorheen, en ruim voldoende voer binnen krijgt.

Dan dat je persé een bepaalde brok wil gaan voeren, die met lange tanden of helemaal niet gegeten wordt. Dat is nu even schadelijker in mijn ogen dan een goede kvv met eventueel een supplement erbij.[/quote
dat is zo daarom mengde ik het hier met verse vis en kip of een gekookt ei erdoorheen

Ik ben wel na de eerste zak voer van de d.a. gestopt hoor met hun brokken
Die was in 8 dagen ofzo op voor 50 euro
Wat dat betreft ,deel ik zeker je mening

Nu heb ik een goed merk van 14 kilo besteld en geef ik hem gewoon weer zoals ik eerst van plan was
Om en om

Vanmiddag wordt het bezorgd dus ben benieuwd of hij t lust

Lust hij deze brokken ook niet graag ,wordt het vers vlees evt met extra schapenvet of zalmolie en nu en dan wat aanvullends

Hij is in 6 weken dubbel zo groot geworden of meer zelfs ,wel 6 kilo zwaarder,maar super schraal
Komt okk mede door het hevige ruien

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 12:43 



 
Profiel   

LibertyLucky schreef
dat is zo daarom mengde ik het hier met verse vis en kip of een gekookt ei erdoorheen

Ik ben wel na de eerste zak voer van de d.a. gestopt hoor met hun brokken
Die was in 8 dagen ofzo op voor 50 euro
Wat dat betreft ,deel ik zeker je mening

Nu heb ik een goed merk van 14 kilo besteld en geef ik hem gewoon weer zoals ik eerst van plan was
Om en om

Vanmiddag wordt het bezorgd dus ben benieuwd of hij t lust

Lust hij deze brokken ook niet graag ,wordt het vers vlees evt met extra schapenvet of zalmolie en nu en dan wat aanvullends

Hij is in 6 weken dubbel zo groot geworden of meer zelfs ,wel 6 kilo zwaarder,maar super schraal
Komt okk mede door het hevige ruien



Welk merk heb je nu besteld?

Ik heb laatst Riverwood geprobeerd en dat ging eigenlijk best prima bij Skip.

Maar toch weer terug naar vers, dat vind hij het lekkerste

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 13:34 



 
Profiel   

mvdende schreef
LibertyLucky schreef
dat is zo daarom mengde ik het hier met verse vis en kip of een gekookt ei erdoorheen

Ik ben wel na de eerste zak voer van de d.a. gestopt hoor met hun brokken
Die was in 8 dagen ofzo op voor 50 euro
Wat dat betreft ,deel ik zeker je mening

Nu heb ik een goed merk van 14 kilo besteld en geef ik hem gewoon weer zoals ik eerst van plan was
Om en om

Vanmiddag wordt het bezorgd dus ben benieuwd of hij t lust

Lust hij deze brokken ook niet graag ,wordt het vers vlees evt met extra schapenvet of zalmolie en nu en dan wat aanvullends

Hij is in 6 weken dubbel zo groot geworden of meer zelfs ,wel 6 kilo zwaarder,maar super schraal
Komt okk mede door het hevige ruien



Welk merk heb je nu besteld?

Ik heb laatst Riverwood geprobeerd en dat ging eigenlijk best prima bij Skip.

Maar toch weer terug naar vers, dat vind hij het lekkerste

Owja dat voer ken ik

Daar wilde ik wel voor gaan maar vondt dat qua prijs wel een enorm risico
(74 euro of zo voor 12 kilo)
Ik heb nu meer basic besteld van wooof
Mijn vorige (pleeg)hond ,die ook niet graag brokjes at,wilde deze brokken al verslinden zodra ze aangekomen waren in de doos

Op hoop van zegen maar en hopen dat mijn schattige pup vlug wat aankomt

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 14:00 



 
Profiel   

jack eet nog steeds met veel smaak, ik geef ze nog steeds samen eten en dat werkt ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 14:01 



 
Profiel   

Fijn dat ie eet.

De eerder genoemde Bosch Soft brokken wil een moeilijke eter ook meestal wel.
Ik geef wel eens de variant met eend, 60 procent vlees, graanvrij.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 14:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 46 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen