Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 46 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Welk voer voor kieskeurige hond

 
Profiel   

Ik heb een roemeen die heeft 8 jaar in een soort van asiel gezeten in Roemenië. Sinds december vorig jaar is hij hier, ik weet niet wat hij daar kreeg aan eten.
Brokken daar eet hij er een paar van ik heb het idee dat hij die nooit heeft gegeten.
Vlees koop ik van die kuipjes zo dat ik kan afwisselen maar hij eet nooit zijn bak leeg.Ik wil ook niet steeds een vooraad kopen omdat ik niet weet of hij het ook op eet. Wie heeft er nog andere ideeën?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 13:27 



 
Profiel   

Ik heb grote poedels en dat zijn vaak waardeloze eters. Zo ook mijn honden. Ik ben heel lang bezig geweest om voer te vinden dat ze meestal goed eten. Het heeft bijna 7 jaar geduurd voordat ik voer vond dat ik een van acceptabele kwaliteit vond en ik daadwerkelijk werd gegeten. Voor ons was uiteindelijk blikvoer de juiste keuze. In eerste instantie alleen van Rocco, maar tegenwoordig ook andere merken. Ik zorg wel dat ik graanvrij geef. Rond de loopsheid eet de jongste nog steeds heel slecht. Dan koop ik wel eens semi-moist brokken ( zoals Bosch Soft), of kook ik zelf voor de honden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 13:32 



 
Profiel   

Je info zegt precies niks.
Brokken; wat voor brokken? Geperste brok, gewone brok, graanvrije brok, Frolic, hoog in vlees, welke smaken etc etc.
Vlees; wat voor vlees? Kuipjes, vers vlees, welke smaken etc etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 13:44 



 
Profiel   

Kuipjes van de supermarkt kip en lam maar ook smuldier ook kip. Brokken van Renske oceaanvis, frollic maar ook blikken bonzo diner. En ik had biofood diner daar deed ik warm water bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 13:52 



 
Profiel   

marleen_usar schreef
Kuipjes van de supermarkt kip en lam maar ook smuldier ook kip. Brokken van Renske oceaanvis, frollic maar ook blikken bonzo diner. En ik had biofood diner daar deed ik warm water bij.


Hoe eet hij smuldier?

Dat is namelijk kvv, vers vlees en hier wordt dat goed gegeten door mijn kieskauwer die brokken niet tof vind.

Verder zijn de kuipjes van de supermarkt niet de beste kwaliteit kuipjes, er zit veel graan in ipv 100% vlees.

Ga eens naar een goede dierenwinkel en koop daar eens van een goed merk een aantal blikken. Verschillende smaken.

Kvv is ook in vele verschillende smaken te krijgen, echt niet alleen kip/rund/lam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 14:17 



 
Profiel   

Ik denk dat de smaak niet het probleem is maar het gebrek aan concurrentie bij het eten. Ik ga er vanuit dat in het asiel geen haute cuisine gevoerd werd. Meestal krijgen ze daar wat maar voor handen is..

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 14:23 



 
Profiel   

Klopt ik denk ook dat hij niks gewend is, smuldier gaat 2 dagen goed en dan wil hij het niet meer. Hij heeft net wel 2 toastjes op dus je ziet dan dan hij geen hondenvoer gewend is

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 14:32 



 
Profiel   

marleen_usar schreef
Klopt ik denk ook dat hij niks gewend is, smuldier gaat 2 dagen goed en dan wil hij het niet meer. Hij heeft net wel 2 toastjes op dus je ziet dan dan hij geen hondenvoer gewend is


Misschien dan ook gewoon even doorgaan en volhouden met één enkel soort (goed) voer? Als er steeds wat anders (lekkers/niet hondenvoer) aangeboden wordt kan hij uiteindelijk ook gewoon doorhebben dat er toch wel wat anders aangeboden wordt wanneer hij zijn voer laat staan. Wij hebben er hier ook zo'n een, maar daar trappen we inmiddels niet meer in. Of eten of niks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 14:43 



 
Profiel   

Is de hond ook echt mager? Valt hij af?
Misschien heeft hij gewoon genoeg aan wat hij krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 14:51 



 
Profiel   

Hoe gaat het verder met hem, is hij redelijk zenuwachtig of wel zelfverzekerd?
Hoe is zijn vacht? Heeft hij onder- of overgewicht? Normale ontlasting?

Allemaal zaken die mee kunnen spelen.
Ik heb een hond uit het asiel, die hebben we nu bijna 4 jaar en nog steeds geen goede eter, eet soms ook hele dagen niet, maar verder gezond, glimmende vacht, goede ontlasting en erg blije hond. Wij kunnen als mens soms ook een beetje teveel vasthouden aan het idee dat honden bijv. twee keer per dag moeten eten en ons dan zorgen maken als ze dat niet doen.

Wat gebeurt er als je het eten gewoon laat staan en wacht tot hij het zelf eet of is dit geen optie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 14:52 



 
Profiel   

Soms loopt hij gelijk weg bij zijn voerbak en andere keren eet hij een paar happen. Hij is wel wat aangekomen maar valt niet af. Hij verhaard heel erg en hij is veel minder onzeker dan in het begin. Zijn ontlasting is heel goed, hij vind rijst erg lekker maar daar raakt hij verstopt van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 15:10 



 
Profiel   

ik heb sinds een jaar een herplaatshond die we met 9 maanden gekregen hebben. wij zijn de 4e eigenaar. blije hond maar ook in het begin ontzettend onzeker. hij at slecht, bijna niks en was mager. brokken met beetjes en vanalles geprobeerd. ook kvv, blikvoer, gekookte kip, vis..... hij wilde het maar mondjesmaat eten. ook gaf hij bijna elke dag over.
uiteindelijk op kvv gehouden en gewoon voeren en kijken wat er op ging. ( het maakt volgens mij weinig uit wat je voert, dus gewoon 1 merk en daar moet hij het mee doen).
na vele maanden aanmodderen werd er steeds beter gegeten. en niet meer overgegeven.
ik denk dat de stress van weer een nieuwe plaats, onzeker zijn en pubertijd er aan bijgedragen hebben dat hij geen rust had. toen hij langer bij ons was kwam er rust en weer ritme voor hem.
nu eet hij echt alles. elke smaak/ merk kvv, brokken van biofood, maar hij zou elke brok nu eten. fruit, groente... alles.
dus misschien heeft het gewoon tijd nodig. iedere keer wisselen van eten is het ook niet.
gewoon volhouden misschien wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 15:12 



 
Profiel   

Misschien te simpel hoor, maar als hij niet afvalt, maar juist aangekomen is in gewicht dan is het toch prima? Kennelijk krijgt hij dan genoeg binnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 15:13 



 
Profiel   

Zijn gewicht staat nu stil dat komt omdat hij een paar weken wel goed at, en opeens was het over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 15:25 



 
Profiel   

Misschien eens bij een dierenwinkel vragen of ze proefvakjes hebben met verschillende soorten voer. Zo kan je eens proberen of er brokjes zijn die wel lekker zijn. Of veel verschillende kuipjes vlees kopen. En zoals een paar gekookte aardappels met wat groente erbij? Misschien lust hij dat wel, is hij dat gewend. Ooit lang geleden toen ik bij het plaatselijke asiel werkte kwam er een zwerfhond binnen en die at geen hondenvoer. Geen brokken, geen vlees, geen diner. Nee hij at aardappels en groente. het bleek een boerderijhond te zijn die dit gewend was en geen hondenbrokken kende. ( het was al een oudje). Gekookte macaroni? Met wat vlees, gekookte kip?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 15:37 



 
Profiel   

Maar is hij te mager dan? Ik wou dat mijn gewicht 8 kilo geleden stil was blijven staan :') ... Hij kan ook gewoon op gewicht zijn lijkt me :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 15:52 



 
Profiel   

Misschien eens kijken of je aan kleinere zakjes voer kan komen( ik heb zakjes van brit care van 1kg). Dan kun je afwisselen. Evt aanvullen met paardenvet, omega olie, nutrolin of een van de meel soorten die we hebben. Dan kun je genoeg afwisseling geven. Misschien werkt dat beter?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 16:00 



 
Profiel   

marleen_usar schreef
Zijn gewicht staat nu stil dat komt omdat hij een paar weken wel goed at, en opeens was het over.


Je informatie is zo summier.
Wat is de bedoeling dan? Is hij te mager? Moet hij aankomen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 16:03 



 
Profiel   

Als de hond goed op gewicht blijft eet hij blijkbaar voldoende.

Waarom zou je er dan meer in willen proppen?

Heel fijn juist, dat hij laat staan als hij voldoende heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 16:10 



 
Profiel   

Hij is te dun, en er zou wat meer bij mogen komen. Hij eet een kwart van wat hij binnen zou mogen krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 16:22 



 
Profiel   

De hoeveelheid die op verpakkingen staat moet je echt met een fikse korrel zout nemen.

En er is verschil tussen een ranke bouw en mager.
De meeste honden in Nederland hebben overgewicht.

Heb je een foto van de hond?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 16:29 



 
Profiel   

Een oudere hond uit een buitenlands asiel.. dat zijn vaak wel hondjes die alles eten omdat ze in hun leven vaak een te kort hebben gehad aan eten.
Ben je al wel eens naar de dierenarts geweest hier mee? Denk dat een bloedonderzoek geen slecht idee is.
Heb je een foto van hem? Of hoeveel weegt hij en hoeveel zou hij mogen wegen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 16:30 



 
Profiel   

Voir onze moeilijke eter die ook nog eens veel allergieën heeft, hebben we op Facebook gevraagd of we bij mensen een handje brokken konden krijgen om te testen en te voeren. Proefzakjes doen de meeste fabrikanten niet meer. Van alles waar ze tegen kon hebben we een extra emmer gevuld die ze als beloning krijgt. En ondanks concurrentie eet ze soms ook niet. Dan werkt een snuffelmarkt soms of het naast de bak gooien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 16:41 



 
Profiel   

marleen_usar schreef
Hij is te dun, en er zou wat meer bij mogen komen. Hij eet een kwart van wat hij binnen zou mogen krijgen.


Ook dat zegt niet zoveel. De hoeveelheid voer hangt ook weer af van hoeveel de hond verbruikt.
Beweegt hij heel veel? Slaapt hij juist veel? Veel stress etc.

Als hij op gewicht blijft zou ik me toch niet al teveel zorgen maken geloof ik tenzij de hond echt nog flink moet aankomen en dus veel te mager is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 16:50 



 
Profiel   

Femke_Tweety schreef
De hoeveelheid die op verpakkingen staat moet je echt met een fikse korrel zout nemen.

En er is verschil tussen een ranke bouw en mager.
De meeste honden in Nederland hebben overgewicht.

Heb je een foto van de hond?

Niet met je eens. De richtlijn op de verpakking mag je best iets vanaf wijken. Maar als de hond op een kwart zit van wat ie volgens de richtlijn hoort te krijgen gaat ie gewoon tekorten krijgen. De richtlijn is gebaseerd op wat de hond aan voedingstoffen nodig heeft om geen tekorten te krijgen of om echt teveel te krijgen. Iets vanaf wijken kan geen kwaad. Zo veel als ts aangeeft minder kan op den duur zeker schadelijk zijn.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 17:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 46 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen