Hond piept/jankt bij het poepen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Azmay

Berichten: 17997
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Hond piept/jankt bij het poepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 14:08

Onze oudste hond heeft daar ook met vlagen last van, dan krijgt ze een tijdje wat geweekte bietenpulp bij het vlees en dan is het weer opgelost.

Lindsey_99
Berichten: 2496
Geregistreerd: 20-12-14

Re: Hond piept/jankt bij het poepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 14:29

Af en toe een dag pens helpt soms, of een tijdje de kvv mengen met pens, of wat orgaanvlees (lever, hart, nier maar niet te veel) Smuldier heeft bij de appie wel bakjes pens. Als het op merknummer twee nog niet goed gaat dan zou ik Carnibest proberen.

maitestar23

Berichten: 660
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 14:33

Maar ontlasting is blijkbaar niet harder dan normaal, dus ik gok dat daar dan het probleem niet zit.
Je denkt dan toch meer aan rug/heupen of iets wat inwendig niet helemaal lekker zit.

pipo

Berichten: 8226
Geregistreerd: 25-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 14:34

Al eens paardenvet geprobeerd?
Ik heb er 1 van de 7 tussen die ook zeer regelmatig volle klieren heeft. Ik geef ook vers. Hier gaat t over een chiwafwaf. Als haar klieren voller worden gaat ze dr kont schuren en ligt haar anus open. Dus zijn we verder van huis.
Momenteel geef ik dus paardenvet over haar voer. Smorgens vlees, savonds brok. Volgens mij hier nu een aardig goede balans.
Ik geef deze. Uiteraard zijn er meerdere merken. Paardenvet heeft ook goede werking op hun darmen.
https://www.furpets.nl/