Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 7 [ 151 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Passend tuig voor mijn hond

 
Profiel   

IMJ schreef
Mijn hond van 18 kilo past ook makkelijk M (dog copenhagen).
Ik kan me niet voorstellen dat jouw hond een L moet eigenlijk..
Misschien meet je ze toch wat te groot aan?
Het 2e tuig in je openingspost vind ik eerlijk gezegd niet te hoog om de nek hoor.
Mogelijk meet je wat laag?
Nu heeft mijn hond een dunne nek en de foto is van onder genomen.. maar er zit nog veel ruimte in om hem anders op maat te maken.
Maar ook dit is dus een copenhagen
[ [url=m/RrmyGN.jpg]Afbeelding[/url] ]


De maat van Dog Copenhagen Air is gebaseerd op de borstomvang en die is 67 cm bij mijn hond.

De nekomvang is zo'n 54 cm, gemeten bij de borstbeenknobbel, waar het tuig op moet vallen. Als een tuig boven het borstbeen zit, dan zit het bij haar nek/keel. En ze heeft gewoon een laag borstbeen denk ik. Het 2e tuig op de foto zat boven haar borstbeenknobbel. Het had nog langer gemaakt kunnen worden, maar diegene van de dierenwinkel was het er niet mee eens dat een tuig op de borstbeenknobbel moet vallen, vond het tuig zo goed zitten en ik heb het niet gekocht.


Maar zoals ik zei, ze zit qua borstomvang 1 cm over de M heen, dus misschien past een M inderdaad, bedankt voor de reacties.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 11:54 



 
Profiel   

Ik denk dat je iets teveel op het borstbeen focust, een tuig mag best enkele cm boven het borstbeen zitten. Belangrijk is ook dat de schouders mooi vrij liggen en de druk gelijkmatig word verdeeld, dan maakt het echt niet zo veel uit als het iets boven het borstbeen zit. Tenzij je een treksport beoefent met je hond, maar dan heb je sowieso een heel ander type tuig nodig.
Dog copenhagen is voor veel honden passend te krijgen, anders heeft Non Stop dogwear ook mooie tuigjes maar die zijn minder verstelbaar.
Je kunt ook kijken naar een op maat gemaakt tuigje of bijvoorbeeld van perfect fit, dan kun je van elk onderdeel een andere maat kiezen.
Wat een lief snoetje heeft je hond trouwens <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 14:13 



 
Profiel   

Pindakaa7 schreef
Ik denk dat je iets teveel op het borstbeen focust, een tuig mag best enkele cm boven het borstbeen zitten. Belangrijk is ook dat de schouders mooi vrij liggen en de druk gelijkmatig word verdeeld, dan maakt het echt niet zo veel uit als het iets boven het borstbeen zit. Tenzij je een treksport beoefent met je hond, maar dan heb je sowieso een heel ander type tuig nodig.
Dog copenhagen is voor veel honden passend te krijgen, anders heeft Non Stop dogwear ook mooie tuigjes maar die zijn minder verstelbaar.
Je kunt ook kijken naar een op maat gemaakt tuigje of bijvoorbeeld van perfect fit, dan kun je van elk onderdeel een andere maat kiezen.
Wat een lief snoetje heeft je hond trouwens <3


Dank je :)
Ik had het een tijdje geleden gegoogled en er waren meerdere websites die aanraden om het op het borstbeen te laten vallen. Dat is ook tegen mij gezegd toen ik dit tuig kocht. Ik ben bang dat ze anders haar hoofd niet goed naar beneden kan doen of dat het tuig tegen haar nek/keel drukt oid. Ze loopt naast de fiets of step, niet ervoor. Tenzij ze een kat ziet :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 14:50 



 
Profiel   

Ik ben ook op zoek naar een tweede tuig voor onze kruising windhond.
Qua model lijkt hij een beetje op bijvoorbeeld een Duitse staander, weimaraner qua bouw dus.( ietsjes ranker, maar breder dan een volle windhond).
Dus aardige borstkas.
We hebben een ruffwear webmaster tuig, maat m die goed past maar die gebruiken we met name met pittig wandelen omdat we hem dan ook kunnen helpen met een handje omhoog in de bergen bijvoorbeeld of rotsen.

Ik dacht aan dog Copenhagen, anny x, zoiets?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 18:12 



 
Profiel   

Ik had precies hetzelfde probleem als jij met tuigen. Zeker die tuigen met 'padding' op de borst zijn al snel te breed. Ik weet niet zeker of ik al in dit topic gereageerd had, maar ik zou dus echt op zoek gaan naar een smaller tuig. Zoals dus de Non Stop Line Harnas of de Dog Copenhagen Air.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 18:18 



 
Profiel   

Bedankt!
Muze, de ruffwear webmaster wil je niet voor de gewone wandelingen? Want die heb ik in mijn achterhoofd als optie. Verder de Dog Copenhagen Air. Non-stop ook, maar het line harness lijkt op wat ze nu heeft.

Misschien dat de webmaster minder draait door de extra riem?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 19:55 



 
Profiel   

De webmaster is wat “ veel tuig”, en wat warm in de zomer. En zit toch net ietsjes achter zijn oksel..

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 20:14 



 
Profiel   

Mijn hond heeft toevallig vandaag een tre ponti aangehad. Het eerste tuig waar ze wel mee weg liep ipv verstarren.
Nu heeft ze alleen nog halsband maar ze word wat ouder en dan denk ik er over om toch een tuig aan te schaffen.
Misschien is het ook iets voor jouw hond.
https://www.bol.com/nl/p/tre-ponti-fibbia-basic-tuig-zwart-reflecterend-hondenharnas-30-40-cm/9200000131171237/?Referrer=ADVNLGOO002041-G-120455141648-S-1004745631561-9200000131171237&gclid=CjwKCAjw1uiEBhBzEiwAO9B_HTV6Yns4mNCHLfDDuUddpMWJapYTX4BLgkQ961YGQp1hL-a_0ZeefxoCrjQQAvD_BwE

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 20:52 



 
Profiel   

Tre ponti tuigen vind ik ondingen. Niet alleen zitten ze imo alles behalve goed ivm de schouder, honden slippen er ook nog eens heel makkelijk uit (net als de martingaal of instap tuigen)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 21:06 



 
Profiel   

VillaNeusjes schreef
Tre ponti tuigen vind ik ondingen. Niet alleen zitten ze imo alles behalve goed ivm de schouder, honden slippen er ook nog eens heel makkelijk uit (net als de martingaal of instap tuigen)


Beetje off topic misschien maar oprechte nieuwsgierigheid want ik ben totaal niet thuis in de tuigen. Waarom zit hij mbt de schouder niet goed? En er uitslippen is denk ik alleen als de hond naar achteren trekt?


Laatst bijgewerkt door Cilli96 op 12-05-21 09:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 08:29 



 
Profiel   

ja en sommigen zijn daar heel handig in hoor!
Stukje naar achter, pootjes bij elkaar, even met het koppie draaien en los!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 09:02 



 
Profiel   

Ik vind de tuigjes van tre ponti ook mede daardoor niets,vooral het opzij schuiven en eruit stappen.
Vind de instap tuigjes met bril zeg maar iets minder makkelijk ontsnappen.
Hier ook weer opzoek voor onze nieuwe pup naar een goed tuig maar wel weer een crime hoor 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 10:59 



 
Profiel   

Hurtta heeft een nieuw volledig verstelbaar tuig, misschien is het wat voor iemand hier? wel zonder padding. De razzle dazzle (moet wel je stijl zijn :+) ze hebben hier in Zweden 3 kleuren, dus denk in NL ook wel?

https://www.medpets.nl/hurtta-razzle-da ... lackberry/

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 11:07 



 
Profiel   

KarmaChansy schreef
Hurtta heeft een nieuw volledig verstelbaar tuig, misschien is het wat voor iemand hier? wel zonder padding. De razzle dazzle (moet wel je stijl zijn :+) ze hebben hier in Zweden 3 kleuren, dus denk in NL ook wel?

https://www.medpets.nl/hurtta-razzle-da ... lackberry/


Die naam :P Bedankt voor de tip!

Mijn hond ontsnapte vroeger ook overal uit, voorpoten naar voren en gaan. Gelukkig doet ze dat nu niet meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 12:45 



 
Profiel   

Cilli96 schreef
VillaNeusjes schreef
Tre ponti tuigen vind ik ondingen. Niet alleen zitten ze imo alles behalve goed ivm de schouder, honden slippen er ook nog eens heel makkelijk uit (net als de martingaal of instap tuigen)


Beetje off topic misschien maar oprechte nieuwsgierigheid want ik ben totaal niet thuis in de tuigen. Waarom zit hij mbt de schouder niet goed? En er uitslippen is denk ik alleen als de hond naar achteren trekt?



Omdat tuigen die dwars voor de schouders lopen naar achteren de natuurlijke beweging van de schouder naar voren belemmeren. Dat is niet alleen bij tre ponti maar ook andere tuigen met banden voorlangs.


https://www.dierenoppasamersfoort.nl/ho ... bestellen/

Op deze pagina staat het verschil enorm goed en duidelijk uitgelegd. Met ook een filmpje hoe een hond met verschillende tuigen loopt. Denkt dat die uitleg beter werkt voor je dan als ik 't uitleg

Tre ponti tuigen lijken makkelijker af te gaan dan andere tuigen, oa door de missende band tussen borst en buik. Ik ken een hond die z'n hoofd naar achter gooide en vervolgens eruit glipte . Maar dat gezegd kan in principe elk tuig af behalve een tuig met een 2e buikband achter de ribben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 06:04 



 
Profiel   

Ik heb een annyx besteld. Komt vandaag binnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 07:49 



 
Profiel   

Dank voor de uitleg VillaNeusjes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 09:50 



 
Profiel   

Anny tuigje schuift wat van links naar rechts helaas..
Hond van 26 kilo, nu een maatje M maar maat S durf ik met zijn kilo’s niet aan.
Vanavond met wandelen kwamen we een andere hond tegen en was de onze wat enthousiast en gelijk tuigje aan t schuiven. Nog strakker kan het niet..

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 19:26 



 
Profiel   

Dat is jammer Muze. Het anny x tuig lijkt op wat mijn hond nu heeft. Is alleen wel verstelbaar aan de voorkant zie ik.

Het nieuwe tuigje is terug, gelukkig. Nu een andere vinden. Misschien dat ik Jumper probeer en anders de Dog Copenhagen Air bestellen denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 19:41 



 
Profiel   

De schouders moeten vrij zijn, de Hurtta zit daarom mooi bij jouw hond en de eerste niet. Die zit veel te laag en beperkt jouw hond in de schouderbeweging.
Ik heb Non Stop tuigen voor mijn honden. Die vind ik zelf erg prettig en de kwaliteit is voor dat geld echt uitmuntend.
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 12:22 



 
Profiel   

Bedankt voor het meedenken, maar de Hurtta zit te hoog bij haar keel.
Ik zie op de foto niet hoe het eerste tuig haar schouder beperkt, hij lijkt mij vrij te liggen. Maar ik ben nog steeds op zoek naar een tuig om het eerste te vervangen. Non-stop is ook een optie, daar heeft ze een regenjas van. Maar de twee line harness lijken op wat ze nu heeft en de Ultra is te breed. Het Ramble tuig of het Rock tuig zou kunnen

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 13:18 



 
Profiel   

Het 2e tuig zit echt niet te hoog, ik vraag me steeds af hoe jij denkt dat het moet te zitten.
Dat bedoel ik niet banketstaaf hoor.
De hond loopt bovendien ook niet de hele dag met de neus over de grond en zo week zou dat prima kunnen.

De schouder beweegt naar voren. Zit het tuig te laag geeft dat belemmering op de schouder..

Hopelijk vind je er 1 naar je zin maar ik denk eigenlijk dat het heel lastig wordt als je het te laag doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 13:58 



 
Profiel   

Ik ben na heel lang zoeken, in dierenwinkel passen etc. Op deze uitgekomen

https://tims.nl/_1-trixie-hondentuig-pr ... gMEALw_wcB


[ img ]

Deze zit bij mijn hond beter dan bijvoorbeeld de AnnyX. Die heb ik als reserve nu, want zit niet verschrikkelijk, maar schuift mij iets teveel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 14:08 



 
Profiel   

Eilish schreef
Bedankt voor het meedenken, maar de Hurtta zit te hoog bij haar keel.
Ik zie op de foto niet hoe het eerste tuig haar schouder beperkt, hij lijkt mij vrij te liggen. Maar ik ben nog steeds op zoek naar een tuig om het eerste te vervangen. Non-stop is ook een optie, daar heeft ze een regenjas van. Maar de twee line harness lijken op wat ze nu heeft en de Ultra is te breed. Het Ramble tuig of het Rock tuig zou kunnen

Waarom denk je dat?
Zo op de foto zit het niet te hoog.
Ik doe canitrail met mijn honden en ren afstanden tot 25 km. Een goed passend tuig dat de beweging niet belemmert is dus heel belangrijk. Daarom heb ik me ook verdiept in pasvormen. Hoe kom jij erbij dat het te hoog zit?
Je kan hier zien wat ik bedoel:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 14:13 



 
Profiel   

Mijn honden hebben de oa de copenhagen tuigen een rottweiler een Stafford en een aussie Pasen deze als gegoten inmiddels hebben mijn klanten ook bijna allemaal een dc tuig aangeschaft omdat ze deze zo mooi vonden passen
De tuig hoort gewoon net onder de hals te vallen als je hem lager doet gaat hij idd de schouderpartij meer belemmeren
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 14:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 7 [ 151 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen