Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 9 [ 225 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe zit het met het vlees in hondenvoer?

 
Profiel   

Ik kom even inhaken op "biologisch is niet altijd beter" daar ben ik het namelijk volledig mee eens. Ik heb stage gelopen op een biologisch geitenbedrijf (melk). Binnen de stal waar de 2400 geiten stonden werd het hek 2 meter naar achteren geplaatst want dan voldeden ze aan "biologische" geitenmelk. Spijt me zeer, als 2 meter het verschil kan maken... geiten zaten toch echt nog altijd 365 dagen per jaar in die stal, werden met hekken onder stroom de melkmachine ingedrukt en de geiten die toch wisten te ontsnappen werden aan de achterpoten alsnog de melkmachine ingesleept... nee sorry biologisch of "normaal" geeft voor mij geen enkel verschil. In dit geval gaat het over melk maar je kan mij niet wijsmaken dat het met vlees veel anders zal zijn
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 11:34 



 
Profiel   

FleurSandro schreef
Ik kom even inhaken CTop "biologisch is niet altijd beter" daar ben ik het namelijk volledig mee eens. Ik heb stage gelopen op een biologisch geitenbedrijf (melk). Binnen de stal waar de 2400 geiten stonden werd het hek 2 meter naar achteren geplaatst want dan voldeden ze aan "biologische" geitenmelk. Spijt me zeer, als 2 meter het verschil kan maken... geiten zaten toch echt nog altijd 365 dagen per jaar in die stal, werden met hekken onder stroom de melkmachine ingedrukt en de geiten die toch wisten te ontsnappen werden aan de achterpoten alsnog de melkmachine ingesleept... nee sorry biologisch of "normaal" geeft voor mij geen enkel verschil. In dit geval gaat het over melk maar je kan mij niet wijsmaken dat het met vlees veel anders zal zijn


Waar was dit dan? En wie maakte jou wijs dat twee meter verschil een keurmerk biologisch zou opleveren? Waarom geloofde je dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 11:50 



 
Profiel   

Nikass schreef
FleurSandro schreef
Ik kom even inhaken CTop "biologisch is niet altijd beter" daar ben ik het namelijk volledig mee eens. Ik heb stage gelopen op een biologisch geitenbedrijf (melk). Binnen de stal waar de 2400 geiten stonden werd het hek 2 meter naar achteren geplaatst want dan voldeden ze aan "biologische" geitenmelk. Spijt me zeer, als 2 meter het verschil kan maken... geiten zaten toch echt nog altijd 365 dagen per jaar in die stal, werden met hekken onder stroom de melkmachine ingedrukt en de geiten die toch wisten te ontsnappen werden aan de achterpoten alsnog de melkmachine ingesleept... nee sorry biologisch of "normaal" geeft voor mij geen enkel verschil. In dit geval gaat het over melk maar je kan mij niet wijsmaken dat het met vlees veel anders zal zijn


Waar was dit dan? En wie maakte jou wijs dat twee meter verschil een keurmerk biologisch zou opleveren? Waarom geloofde je dat?


Dat is wat de boer zelf zei

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 12:05 



 
Profiel   

FleurSandro schreef
Ik kom even inhaken op "biologisch is niet altijd beter" daar ben ik het namelijk volledig mee eens. Ik heb stage gelopen op een biologisch geitenbedrijf (melk). Binnen de stal waar de 2400 geiten stonden werd het hek 2 meter naar achteren geplaatst want dan voldeden ze aan "biologische" geitenmelk. Spijt me zeer, als 2 meter het verschil kan maken... geiten zaten toch echt nog altijd 365 dagen per jaar in die stal, werden met hekken onder stroom de melkmachine ingedrukt en de geiten die toch wisten te ontsnappen werden aan de achterpoten alsnog de melkmachine ingesleept... nee sorry biologisch of "normaal" geeft voor mij geen enkel verschil. In dit geval gaat het over melk maar je kan mij niet wijsmaken dat het met vlees veel anders zal zijn


Toegang naar buiten is voor SKAL verplicht.

https://www.skal.nl/certificeren/veehou ... -weidegang

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 12:06 



 
Profiel   

Wij voeren Kivo, en dan voornamelijk rund, kip, en pens. Die laatste vinden wij zelf echt afschuwelijk stinken maar de hond is er dol op dus dat voeren we buiten :')
Maar ik ben niet van de inheemse diersoorten zoals kangoeroe.. Dat zou ik ook niet voeren aangezien er voldoende keuze is in' normalere' diersoorten. Al vind ik de manier waarop ze kippen vangen voor de slacht ook afgrijselijk! Beesten breken de pootjes, worden in krappe manden geduwt met 4 tegelijk. Mogen al blij zijn als ze de slacht levend halen. Echt om te janken. Daarin zou nederland echt betere methodes mogen ontwikkelen... En vooral ook dde mensen die die beesten fysiek vangen om ze weg te brengen. Brrrr.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 12:11 



 
Profiel   

FleurSandro schreef
Ik kom even inhaken CTop "biologisch is niet altijd beter" daar ben ik het namelijk volledig mee eens. Ik heb stage gelopen op een biologisch geitenbedrijf (melk). Binnen de stal waar de 2400 geiten stonden werd het hek 2 meter naar achteren geplaatst want dan voldeden ze aan "biologische" geitenmelk. Spijt me zeer, als 2 meter het verschil kan maken... geiten zaten toch echt nog altijd 365 dagen per jaar in die stal, werden met hekken onder stroom de melkmachine ingedrukt en de geiten die toch wisten te ontsnappen werden aan de achterpoten alsnog de melkmachine ingesleept... nee sorry biologisch of "normaal" geeft voor mij geen enkel verschil. In dit geval gaat het over melk maar je kan mij niet wijsmaken dat het met vlees veel anders zal zijn

Dat is wat de boer zelf zei


Dat neem je dan toch niet voor waar aan?
Verdiep je eerst een beetje in biologisch, alvorens er een oordeel over te hebben.

Edit: Hutcherson volgens mij komt de meeste kip in Nederland uit Azië, en de manier waarop de dieren daar behandeld en onverdoofd geslacht worden is vreselijk. Ook de arbeiders worden verschrikkelijk uitgebuit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 12:19 



 
Profiel   

De kip uit de humane sector komt vooral uit Nederland zelf, of België en Duitsland.

Hutcherson schreef
Wij voeren Kivo, en dan voornamelijk rund, kip, en pens. Die laatste vinden wij zelf echt afschuwelijk stinken maar de hond is er dol op dus dat voeren we buiten :')
Maar ik ben niet van de inheemse diersoorten zoals kangoeroe.. Dat zou ik ook niet voeren aangezien er voldoende keuze is in' normalere' diersoorten. Al vind ik de manier waarop ze kippen vangen voor de slacht ook afgrijselijk! Beesten breken de pootjes, worden in krappe manden geduwt met 4 tegelijk. Mogen al blij zijn als ze de slacht levend halen. Echt om te janken. Daarin zou nederland echt betere methodes mogen ontwikkelen... En vooral ook dde mensen die die beesten fysiek vangen om ze weg te brengen. Brrrr.


Dat valt ook wel weer mee. Een kip met laesies wordt afgekeurd voor consumptie, dus gebroken poten en dode kippen wordt echt zoveel mogelijk voorkomen. Het ziet er niet mooi uit nee dat kippen vangen, maar dat ze allemaal dood of kapot gaan is lichtelijk overdreven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 12:32 



 
Profiel   

poes schreef
Ik weet dat honden niet enkel vlees eten maar ik vraag me af hoe gezond je ze kunt houden op een vegetarisch dieet.

Ik heb een hond die het heel goed op Yarrah Vega dogfood doet. Haar vacht en ontlasting zijn veel mooier en ze heeft met dit voer geen last van haar gewrichten. Inmiddels voer ik het al ruim een jaar dus ook op de lange termijn kan vegetarisch voer prima werken.

Een andere hond heb ik nu op InsectDog van Green Petfood. Deze deed het wat minder op het vegetarische voer maar doet het perfect op deze Insectdog. Hij likt bij veel soorten vleesvoer zijn buik kaal maar bij dit voer niet, is vrolijk en fit en heeft prima ontlasting.

Wat mij betreft zijn er dus prima alternatieven voor vleesbrokken maar ik denk dat je naar je hond moet kijken, zo merk ik dat onze 15 jaar oude herder veel meer behoefte aan vlees heeft dat de andere honden, hij krijgt nu Yarrah Adult met kip maar daar ben ik niet helemaal tevreden over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 12:36 



 
Profiel   

Tot 2% vang- en laadletsel wordt als acceptabel beschouwd.

De boetes toen er bij 5% van de dieren letsel was zijn echter ongedaan gemaakt.
https://www.vermetten.nl/nieuws/rechter ... s-ongedaan

Er is ook onderzoek naar gedaan, helemaal gelezen heb ik hem nog niet, maar er komt zo snel wel al interessante informatie naar voren: https://edepot.wur.nl/467902

Citaat
Bloedingen aan de vleugel
groter dan 1 cm worden gezien bij gemiddeld 4,5% van de kuikens. Vleugelbloedingen treden iets
vaker op bij trager groeiende kuikens (4,7%) dan bij de reguliere kuikens (4,3%). Vleugeldislocaties
zijn na bloedingen het vaakst gescoorde letsel. Bij reguliere kuikens werd bij gemiddeld 1,5% van de
kuikens een vleugeldislocatie geconstateerd, bij trager groeiende kuikens werd bij gemiddeld 3,9%
van de kuikens een vleugeldislocatie geconstateerd.

...

Bij beoordeling van de kuikens in de slachtlijn werd een toename van bloedingen aan de poten (resp.
met 1,3 en 2,9%) en borst (ca 1,5%) gezien. Ook het aandeel vleugeldislocaties neemt toe door het
slachtproces van 2,9% naar 7,9% gemiddeld. Opvallend is dat het percentage vleugelbloedingen niet
toeneemt door het slachtproces.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 12:42 



 
Profiel   

Nikass schreef
FleurSandro schreef
Ik kom even inhaken CTop "biologisch is niet altijd beter" daar ben ik het namelijk volledig mee eens. Ik heb stage gelopen op een biologisch geitenbedrijf (melk). Binnen de stal waar de 2400 geiten stonden werd het hek 2 meter naar achteren geplaatst want dan voldeden ze aan "biologische" geitenmelk. Spijt me zeer, als 2 meter het verschil kan maken... geiten zaten toch echt nog altijd 365 dagen per jaar in die stal, werden met hekken onder stroom de melkmachine ingedrukt en de geiten die toch wisten te ontsnappen werden aan de achterpoten alsnog de melkmachine ingesleept... nee sorry biologisch of "normaal" geeft voor mij geen enkel verschil. In dit geval gaat het over melk maar je kan mij niet wijsmaken dat het met vlees veel anders zal zijn

Dat is wat de boer zelf zei


Dat neem je dan toch niet voor waar aan?
Verdiep je eerst een beetje in biologisch, alvorens er een oordeel over te hebben.

Edit: Hutcherson volgens mij komt de meeste kip in Nederland uit Azië, en de manier waarop de dieren daar behandeld en onverdoofd geslacht worden is vreselijk. Ook de arbeiders worden verschrikkelijk uitgebuit.


Je gaat er, als student die daar 8 weken loopt, toch gewoon vanuit dat wat de boer zegt over zijn bedrijf klopt of niet? Hij is tenslotte "leerbedrijf".

Tuurlijk, er zullen ook vast bedrijven zijn die het wel goed op orde hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 12:45 



 
Profiel   

Sorry, misschien heb je gelijk. Ik zit alleen zelf zo niet in elkaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 15:02 



 
Profiel   

Van Renske ontving ik informatie dat hun vlees uit Engeland en Spanje komt.


[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-21 14:27 



 
Profiel   

Informatie over de herkomst van het vlees van Raw4dogs:

https://raw4dogs.nl/nl/herkomst-grondstoffen/

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 13:48 



 
Profiel   

Jammer dat er niemand meer reageert. Ik hoop desondanks dat er meer mensen zijn die geïnteresseerd zijn in het welzijn van de dieren die gebruikt worden voor wat voor consumptie dan ook.

Onderstaande informatie heb ik van DARF verkregen.
Darf is een redelijk betaalbare kvv.


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 08:28 



 
Profiel   

Jessix schreef
Ik werd zelf ook ineens benieuwd. Er is nu een graanvrije brok.
https://www.yarrah.com/product/hondenvo ... aanvrij-2/

Ingrediënten:
26% gedroogde kip*, groene erwten*, gele erwten*, aardappelzetmeel*, zonnebloempitschilfers*, kippenvet*, 4% gedroogde wilde MSC¹ haring, mineralen, 0,7% gehydrolyseerde varkenslever* en gedroogde zeewier*.
* = biologisch
¹Uit een MSC gecertificeerde duurzame visserij. https://www.msc.org/nl


Verkijk je niet op Yarrah, lijkt mooier dan waar te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 10:17 



 
Profiel   

OleJon schreef
Jessix schreef
Ik werd zelf ook ineens benieuwd. Er is nu een graanvrije brok.
https://www.yarrah.com/product/hondenvo ... aanvrij-2/

Ingrediënten:
26% gedroogde kip*, groene erwten*, gele erwten*, aardappelzetmeel*, zonnebloempitschilfers*, kippenvet*, 4% gedroogde wilde MSC¹ haring, mineralen, 0,7% gehydrolyseerde varkenslever* en gedroogde zeewier*.
* = biologisch
¹Uit een MSC gecertificeerde duurzame visserij. https://www.msc.org/nl


Verkijk je niet op Yarrah, lijkt mooier dan waar te zijn.


Heb je hier meer informatie over?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 10:29 



 
Profiel   

Ik verkijk me er ook niet op. Ik voer het niet. ;)
Maar waarom lijkt het mooier dan het is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 10:59 



 
Profiel   

Amber_anne schreef
Jessix schreef
Ik werd zelf ook ineens benieuwd. Er is nu een graanvrije brok.
https://www.yarrah.com/product/hondenvo ... aanvrij-2/

Ingrediënten:
26% gedroogde kip*, groene erwten*, gele erwten*, aardappelzetmeel*, zonnebloempitschilfers*, kippenvet*, 4% gedroogde wilde MSC¹ haring, mineralen, 0,7% gehydrolyseerde varkenslever* en gedroogde zeewier*.
* = biologisch
¹Uit een MSC gecertificeerde duurzame visserij. https://www.msc.org/nl


Verkijk je niet op Yarrah, lijkt mooier dan waar te zijn.


Heb je hier meer informatie over?[/quote]

Ze gebruiken soms grondstoffen die over datum zijn. En het " Biologisch " word niet altijd nageleefd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 11:09 



 
Profiel   

Heb je daar bewijzen van? Ik voer namelijk zelf yarrah aan mijn katten als natvoer

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 11:33 



 
Profiel   

Amber_anne schreef
Heb je daar bewijzen van? Ik voer namelijk zelf yarrah aan mijn katten als natvoer


Nee geen bewijzen, maar wel getuige. Ik heb zelf gezien wat er in is gegaan. Ik was werkzaam bij de fabriek, waar het droogvoer is gemaakt. Maar ze zijn na 2019 veranderd van fabriek. Je hoeft je er nu geen zorgen om te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 12:27 



 
Profiel   

OleJon schreef
Amber_anne schreef
Heb je daar bewijzen van? Ik voer namelijk zelf yarrah aan mijn katten als natvoer


Nee geen bewijzen, maar wel getuige. Ik heb zelf gezien wat er in is gegaan. Ik was werkzaam bij de fabriek, waar het droogvoer is gemaakt. Maar ze zijn na 2019 veranderd van fabriek. Je hoeft je er nu geen zorgen om te maken.


Of je hebt de zak gekregen omdat je een slechte werknemer was. Wie zal het zeggen.. in ieder geval een beetje dom om het zo te plaatsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 16:17 



 
Profiel   

Nikass schreef
Jammer dat er niemand meer reageert. Ik hoop desondanks dat er meer mensen zijn die geïnteresseerd zijn in het welzijn van de dieren die gebruikt worden voor wat voor consumptie dan ook.

Onderstaande informatie heb ik van DARF verkregen.
Darf is een redelijk betaalbare kvv.


[ [url=m/pPY1YO.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/58z6Kn.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik ben zeker nog geïnteresseerd!
Alleen heb ik niets om te posten, maar volg wel. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 18:26 



 
Profiel   

Of je hebt de zak gekregen omdat je een slechte werknemer was. Wie zal het zeggen.. in ieder geval een beetje dom om het zo te plaatsen.[/quote]

Fijn dat jij alles al weet, we hebben namelijk allemaal de zak gekregen. Is meestal zo met een faillissement.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 18:26 



 
Profiel   

Myfairytale schreef
Nikass schreef
Jammer dat er niemand meer reageert. Ik hoop desondanks dat er meer mensen zijn die geïnteresseerd zijn in het welzijn van de dieren die gebruikt worden voor wat voor consumptie dan ook.

Onderstaande informatie heb ik van DARF verkregen.
Darf is een redelijk betaalbare kvv.


[ [url=m/pPY1YO.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/58z6Kn.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik ben zeker nog geïnteresseerd!
Alleen heb ik niets om te posten, maar volg wel. :j


Ah leuk! Ik kan niet aan de lopende band updates plaatsen, want ik moet gewoon gaandeweg wat informatie bij elkaar sprokkelen. Maar zo af en toe komt er wat bij. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 21:39 



 
Profiel   

OleJon schreef
Of je hebt de zak gekregen omdat je een slechte werknemer was. Wie zal het zeggen.. in ieder geval een beetje dom om het zo te plaatsen.


Fijn dat jij alles al weet, we hebben namelijk allemaal de zak gekregen. Is meestal zo met een faillissement.[/quote]

Dus er is in 2019 iets voorgevallen het productiebedrijf is nu failliet en het voer word dus door een ander bedrijf gemaakt, maar je moet wel even melden dat ze iets gebruikt hebben wat over de THT is….
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 22:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 9 [ 225 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen