Hoe zit het met het vlees in hondenvoer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nikass

Berichten: 16709
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-21 20:38

poes schreef:
Edgar en Cooper is een Belgisch merk, nog niet zo oud. Zij communiceren op hun website alleszins over het gebruikt vlees dacht ik.

Ts: waarom geen konijn? Parkkonijn is juist in opkomst omdat het in vergelijking met andere diersoorten vrij ‘diervriendelijk’ gehouden wordt ( voor mij is het alsnog niet goed genoeg maar de beelden geven vaak wel een rustig plaatje).

Ik kan me niet inbeelden dat dierenvoer enkel van afval en resten wordt gemaakt. Daarvoor is de business te groot denk ik?


Ik ben bang dat het konijn uit diervoeding ook uit de intensieve dierhouderij komt. Ik kan die aanblik van die schattige witte konijntjes in die stomme kooien gewoon niet verdragen.

En ik weet dat het niet consequent is hoor, maar ja op de één of andere manier heb je toch meer moeite met het één dan met het ander >;)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hoe zit het met het vlees in hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 21:11

Dat heb ik dan zelf weer niet maar ik kan er wel in komen. Als vegetariër vind ik het wel iets om mee te nemen bij de overweging om wel of niet een carnivoor of omnivoor huisdier te houden. Maar goed het zou me ook niet helemaal tegenhouden.

Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Hoe zit het met het vlees in hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 23:58

Konijn uit de intensive veehouderij is gewoon net een legbatterij. Het park konijn ziet er iets beter uit maar alsnog niks om over naar huis te schrijven. Dan zou ik liever leiden voor geit, schaap, koe of kip en dan biologisch

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 04:39

Nikass schreef:
VillaNeusjes schreef:
Darf is een biologisch kvv merk. In dezelfde fabriek met hetzelfde vlees wordt alroda puur gemaakt. Het verschil is dat darf meerdere diersoorten bij elkaar zijn en alroda 1 diersoort per rol. Eigenlijk is alroda ook biologisch (zelfde grondstoffen als darf)maar zij geven zelf aan dat voor het keurmerk voor biologisch de prijzen flink omhoog moeten. Een keurmerk kost geld. Dus om de prijzen van alroda lager te houden zit er geen keurmerk op.



Kangaroe wordt overigens gewoon op farms gefokt. Net als struisvogels. Maar duurder want kosten zijn hoog.


In Nederland ook?

Ik heb begrepen dat Darf van De Groene Weg afkomstig is?
En hoe komt het dan dat Darf relatief goedkoop is, en Alroda behoorlijk duur?

Edit: ik heb Darf gemaild met een verzoek om meer informatie :)



Of er specifiek in NL Kangaroe gefokt worden weet ik niet. Wel in EU. Struisvogels zitten sowieso wel in NL. Maar voor beide geld dat deze voor humane consumptie gefokt worden, niet specifiek voor dieren.


Darf (of alroda trouwens)goedkoop? Denk 't niet . Een doos van 19 x 245 gram kost gemiddeld 25 tot 30 euro. Als ik bij dogmeat kijk ben ik stukken goedkoper uit.

Dat alroda soms duurder is kan kloppen. Darf is gemixt wat betekend dat dure vleessoorten en goedkopere de prijs balanceren, echter als je dezelfde rol met enkel konijn of paard wilt hebben ben je bijna dubbele kwijt soms (geld voor elk merk overigens.)

In 't artikel hieronder staat de uitleg van 't prijsverschil.dat gezegd is 't een artikel uit 2014 dus wellicht wat achterlopend qua prijzen.
https://www.voerwijzer.com/nieuws/nieuw ... roda-puur/





Ik voer Edgard & Cooper aan mijn honden, naast kvv. Voor mijn assistentiehond als beloning ook gedurende de dag. Ik voer de paarse versie, die kan ie beter hebben.

anjali
Berichten: 15095
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 12:35

poes schreef:
Dat heb ik dan zelf weer niet maar ik kan er wel in komen. Als vegetariër vind ik het wel iets om mee te nemen bij de overweging om wel of niet een carnivoor of omnivoor huisdier te houden. Maar goed het zou me ook niet helemaal tegenhouden.

Omnivoor huisdier kan wel want dat betekent dat ze overal van kunnen leven.Maar puur carnivoor kan dan niet als je je vegetarische principes overeind wil houden.Ik heb wel eens gehoord dat de enige echte omnivoren varkens,beren en mensen zouden zijn.Er zijn er vast wel meer.

xTammyy

Berichten: 4406
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Hoe zit het met het vlees in hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:00

Een hond zou vegetarisch gehouden kunnen worden, een kat niet. Dat is wat ik gelezen heb toen ik opzoek was naar voer voor mijn katten.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hoe zit het met het vlees in hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:23

Ik weet dat honden niet enkel vlees eten maar ik vraag me af hoe gezond je ze kunt houden op een vegetarisch dieet.

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 14:05

Ik voer ook Darf, vanwege dierenwelzijn maar ook zaken als antibiotica gebruik. Volgens mij krijg je bij Darf met name het 'vleesafval' van biologisch vlees dat wordt geslacht door Vion, want daar valt de Groene weg slager uiteindelijk onder. Ik zou het nog liever bij een zelfslachtende slager halen oid, maar het moet ook nog wel haalbaar blijven. Voordeel vind ik dat Darf kvv vrij compleet is, meerdere soorten vlees, beetje msc vis. Het is betaalbaar, wij hebben een grote vrieskist en laten 2-3 keer per jaar thuisbezorgen.
Bandit heb ik ook weleens gehad ter afwisseling, maar onze hond doet het minder op de toevoeging van rijst.
Snacks geef ik ook weleens van Edgar & cooper, vegetarische snacks zoals een churpi of woofstock, of runderlong. Als trainingsnack de volbites van Darf. Op vakantie geef ik weleens gevriesdroogd van Orijen, die letten ook op dierenwelzijn, hond vind het heerlijk maar dat is echt onbetaalbaar voor iedere dag.

Nikass

Berichten: 16709
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-21 22:22

Villaneusjes ik betaal voor Darf kvv 19 x 245 gr 20,50, voor de pens/zalm variant iets van 17 euro en voor de wild variant 25,-
Dat komt dus neer op 4,50 tot 5,- per kilo. Dat vind ik een gemiddelde prijs.

Carnibest vind ik nog altijd het beste voer, maar zit al gauw op 7,- per kilo.

iets als Rodi rond de 3,50.

Ik vind zelf vegetariër zijn wel te combineren met het houden van een carnivoor.
Ik ben er niet tegen dat carnivoren vlees eten. Dat vind ik iets heel anders dan als mens vlees eten.
Los van de ethische kwestie is het voor een carnivoor het meest gezond om vlees te eten en voor een mens is een plantaardig dieet het meest gezond.

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: Hoe zit het met het vlees in hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 10:43

Carnibest is idd 1 van de beste merken maar heul duur. Dat was leuk toen ik alleen een Chihuahua had .

Over dat vegetarisch voeren... Tenzij je hond om medische redenen geen vlees kan eten (en dat bestaat, net als paarden die allergisch zijn voor gras) hoor je je hond vlees te voeren. Of je dat in vers vorm doet of een vlees rijke brok is om 't even. Tis nou eenmaal.geen konijn...

anjali
Berichten: 15095
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Hoe zit het met het vlees in hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 11:14

De hond die wij vroeger hadden had vaak spijsverteringsproblemen en moest toen van de DA op vegetarische brokken die de DA zelf verkocht. Het heette Leo.Inderdaad waren zijn problemen daarna weg en de hond is 20 geworden.Ik kan dit merk brokken niet meer vinden op internet,bestaat dat nog wel?

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Hoe zit het met het vlees in hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 12:05

Nee, ik let hier niet op.

Domweg: geen geld voor....

Zelf ben ik fervente vlees eter en koop vaak vlees wat in de aanbieding is. Vega eten vind ik niet te pruimen.

Voor mijn hond kijk ik waar hij het het beste op doet wat nog betaalbaar is. Brokken kan hij slecht tegen dus hij staat op kvv. Ik voer Dogmeat.

Betaal €23 per 2 weken en dat is 7kg per 2 weken.

Ik betaal dus omgerekend €3,30 per kg vlees.

De kwaliteit is zeker een stuk beter dan Rodi en Smuldier en ik voer verschillende diersoorten. Ook konijn en paard.

Duurder vlees is voor mij niet betaalbaar.

996981
Berichten: 9722
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 12:12

mvdende schreef:
Nee, ik let hier niet op.

Domweg: geen geld voor....

Zelf ben ik fervente vlees eter en koop vaak vlees wat in de aanbieding is. Vega eten vind ik niet te pruimen.

Voor mijn hond kijk ik waar hij het het beste op doet wat nog betaalbaar is. Brokken kan hij slecht tegen dus hij staat op kvv. Ik voer Dogmeat.

Betaal €23 per 2 weken en dat is 7kg per 2 weken.

Ik betaal dus omgerekend €3,30 per kg vlees.

De kwaliteit is zeker een stuk beter dan Rodi en Smuldier en ik voer verschillende diersoorten. Ook konijn en paard.

Duurder vlees is voor mij niet betaalbaar.


Zou je dan niet liever een keer in de zeg, 1 á 2 weken écht lekker vlees halen bij een slager? Ik zelf vindt het verschil qua smaak echt groot. Het feit dat de dieren ook nog een beter leven hebben gehad en de boer een eerlijkere prijs heeft gekregen maakt voor mij dat ik het nog lekkerder vindt :)

Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik er bij mijn hond een stuk minder op let :o ze heeft een breed scala aan allergieën voor de gebruikelijke voedingsbronnen; rund, kip, varken, mais en graan. Dat beperkt je keuze aanzienlijk, waardoor we vaak uitkomen bij eend, paard, kangoeroe en hert. Ik heb me er nog nooit echt mee beziggehouden hoe deze dieren gehouden worden...

Dit topic is een goede eyeopener!

Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Hoe zit het met het vlees in hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 12:15

Wat een interessant topic! Ik heb zelf één kat, en die lust alleen maar brokjes. Vers voeren is geen optie. Ik voer nu voornamelijk graan-vrij, daar doet ze het goed op. Ik ga wel kijken of ik hier wat over kan vinden bij de merken die ik voer (Purizon, Almo Nature en soms wat andere brokjes voor de afwisseling :)) ).

dakplaat
Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 12:18

996981 schreef:
Zou je dan niet liever een keer in de zeg, 1 á 2 weken écht lekker vlees halen bij een slager? Ik zelf vindt het verschil qua smaak echt groot. Het feit dat de dieren ook nog een beter leven hebben gehad en de boer een eerlijkere prijs heeft gekregen maakt voor mij dat ik het nog lekkerder vindt :)


Je vlees bij een echte slager halen zegt niets over het leven van het dier of de prijs die ervoor gegeven is. Even generaliserend is het vaak wel een beter slachtproces dan in een geautomatiseerde slachterij.

996981
Berichten: 9722
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 12:23

dakplaat schreef:
996981 schreef:
Zou je dan niet liever een keer in de zeg, 1 á 2 weken écht lekker vlees halen bij een slager? Ik zelf vindt het verschil qua smaak echt groot. Het feit dat de dieren ook nog een beter leven hebben gehad en de boer een eerlijkere prijs heeft gekregen maakt voor mij dat ik het nog lekkerder vindt :)


Je vlees bij een echte slager halen zegt niets over het leven van het dier of de prijs die ervoor gegeven is. Even generaliserend is het vaak wel een beter slachtproces dan in een geautomatiseerde slachterij.

Ik durf wel te stellen dat een koe geslacht door een (keur) slager een beter leven heeft gehad dan de kiloknaller kip in de supermarkt :)

Wij bestellen vaak “pakketjes” vlees van 1 koe. Die koe brengt de door ons gekozen, bevriende boer zelf naar de slacht en van die koe krijgen we dan rib-eye, tournedos, spareribs etc. Heerlijk :9

Maargoed we gaan off-topic

dakplaat
Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 12:32

996981 schreef:
Ik durf wel te stellen dat een koe geslacht door een (keur) slager een beter leven heeft gehad dan de kiloknaller kip in de supermarkt :)

Wij bestellen vaak “pakketjes” vlees van 1 koe. Die koe brengt de door ons gekozen, bevriende boer zelf naar de slacht en van die koe krijgen we dan rib-eye, tournedos, spareribs etc. Heerlijk :9

Maargoed we gaan off-topic


Dat hoeft niet zo te zijn. Sowieso slacht "de keurslager" niet altijd zelf, die krijgt meestal karkassen uit de fabriek. Een slager die zelf slacht krijgt allerlei dieren aangeboden, daar zitten geen garanties aan qua afkomst.
Onze beesten komen niet buiten en gaan ook naar de slager die zelf slacht. Qua prijs niet veel interessanter, qua slachtproces wel.

Rechtstreeks een pakket van de boer kopen is inderdaad een veel betere optie wanneer je zeker wilt zijn!

Ik vind het zelf overigens niet off-topic, er staan hier wel meer onwaarheden namelijk. Als je zeker wilt zijn kun je beter de feiten weten lijkt me.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 13:33

996981 schreef:
mvdende schreef:
Nee, ik let hier niet op.

Domweg: geen geld voor....

Zelf ben ik fervente vlees eter en koop vaak vlees wat in de aanbieding is. Vega eten vind ik niet te pruimen.

Voor mijn hond kijk ik waar hij het het beste op doet wat nog betaalbaar is. Brokken kan hij slecht tegen dus hij staat op kvv. Ik voer Dogmeat.

Betaal €23 per 2 weken en dat is 7kg per 2 weken.

Ik betaal dus omgerekend €3,30 per kg vlees.

De kwaliteit is zeker een stuk beter dan Rodi en Smuldier en ik voer verschillende diersoorten. Ook konijn en paard.

Duurder vlees is voor mij niet betaalbaar.


Zou je dan niet liever een keer in de zeg, 1 á 2 weken écht lekker vlees halen bij een slager? Ik zelf vindt het verschil qua smaak echt groot. Het feit dat de dieren ook nog een beter leven hebben gehad en de boer een eerlijkere prijs heeft gekregen maakt voor mij dat ik het nog lekkerder vindt :)

Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik er bij mijn hond een stuk minder op let :o ze heeft een breed scala aan allergieën voor de gebruikelijke voedingsbronnen; rund, kip, varken, mais en graan. Dat beperkt je keuze aanzienlijk, waardoor we vaak uitkomen bij eend, paard, kangoeroe en hert. Ik heb me er nog nooit echt mee beziggehouden hoe deze dieren gehouden worden...

Dit topic is een goede eyeopener!


Nee, want dat kan ik dus niet betalen. Ik eet zéér zelden vega, dus 7 dagen per week vlees. Ik vind Vega en de vlees vervangers niet lekker, evenals zo goed als álle eiwit vervangers zoals alle soorten bonen (wel sperziebonen en snijbonen maat dat zijn geen eiwitvervangers) kikkererwten, linzen enz.

Daarnaast wordt het grootste gedeelte van het vlees verwerkt en niet als lapje vlees opgegeten. Denk aan gehakt in de pastasaus en wraps, kip in de marinade, spekjes door de boerenkool.....


Trust me, als ik het geld had, had ik zéker lokaal bij de boer gekocht, van dieren die kleinschalig gefokt en opgegroeid zijn. Maar dat vlees is NIET te betalen.

Hetzelfde geld voor mijn hond. Als ik de mogelijkheid had gehad, dan had hij óók uitsluitend vlees gekregen wat zo lokaal mogelijk geproduceerd is.

Ik heb helaas de financiën hiervoor niet....

Dus ik zal het moeten doen met wat er beschikbaar is in de supermarkten.

Wat ik wél doe, is af en toe iets kleins kopen bij de slager en vragen of hij toevallig nog stukken vlees heeft liggen waar hij niets mee doet: dat doe ik thuis in de voedseldroger en ik maak zo mn eigen trainingssnoepjes voor de hond.

996981
Berichten: 9722
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 13:53

mvdende schreef:
996981 schreef:

Zou je dan niet liever een keer in de zeg, 1 á 2 weken écht lekker vlees halen bij een slager? Ik zelf vindt het verschil qua smaak echt groot. Het feit dat de dieren ook nog een beter leven hebben gehad en de boer een eerlijkere prijs heeft gekregen maakt voor mij dat ik het nog lekkerder vindt :)

Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik er bij mijn hond een stuk minder op let :o ze heeft een breed scala aan allergieën voor de gebruikelijke voedingsbronnen; rund, kip, varken, mais en graan. Dat beperkt je keuze aanzienlijk, waardoor we vaak uitkomen bij eend, paard, kangoeroe en hert. Ik heb me er nog nooit echt mee beziggehouden hoe deze dieren gehouden worden...

Dit topic is een goede eyeopener!


Nee, want dat kan ik dus niet betalen. Ik eet zéér zelden vega, dus 7 dagen per week vlees. Ik vind Vega en de vlees vervangers niet lekker, evenals zo goed als álle eiwit vervangers zoals alle soorten bonen (wel sperziebonen en snijbonen maat dat zijn geen eiwitvervangers) kikkererwten, linzen enz.

Daarnaast wordt het grootste gedeelte van het vlees verwerkt en niet als lapje vlees opgegeten. Denk aan gehakt in de pastasaus en wraps, kip in de marinade, spekjes door de boerenkool.....


Trust me, als ik het geld had, had ik zéker lokaal bij de boer gekocht, van dieren die kleinschalig gefokt en opgegroeid zijn. Maar dat vlees is NIET te betalen.

Hetzelfde geld voor mijn hond. Als ik de mogelijkheid had gehad, dan had hij óók uitsluitend vlees gekregen wat zo lokaal mogelijk geproduceerd is.

Ik heb helaas de financiën hiervoor niet....

Dus ik zal het moeten doen met wat er beschikbaar is in de supermarkten.

Wat ik wél doe, is af en toe iets kleins kopen bij de slager en vragen of hij toevallig nog stukken vlees heeft liggen waar hij niets mee doet: dat doe ik thuis in de voedseldroger en ik maak zo mn eigen trainingssnoepjes voor de hond.

Ik denk dat 7 keer in de week supermaktvlees eten gelijk staat aan 1á2 keer in de week slagersvlees qua kosten. Het internet staat vol met heerlijke vega recepten, waarbij je geen vleesvervangers hoeft te gebruiken. In de meeste klassieke, bekende recepten is vlees inderdaad vaak lekkerder :j Maar dit is denk ik aardig off-topic. Sorry!

De slager heeft inderdaad vaak 'restvlees' waar voor honden nog wat van te maken valt. Goed initiatief!

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 14:28

996981 schreef:
mvdende schreef:


Nee, want dat kan ik dus niet betalen. Ik eet zéér zelden vega, dus 7 dagen per week vlees. Ik vind Vega en de vlees vervangers niet lekker, evenals zo goed als álle eiwit vervangers zoals alle soorten bonen (wel sperziebonen en snijbonen maat dat zijn geen eiwitvervangers) kikkererwten, linzen enz.

Daarnaast wordt het grootste gedeelte van het vlees verwerkt en niet als lapje vlees opgegeten. Denk aan gehakt in de pastasaus en wraps, kip in de marinade, spekjes door de boerenkool.....


Trust me, als ik het geld had, had ik zéker lokaal bij de boer gekocht, van dieren die kleinschalig gefokt en opgegroeid zijn. Maar dat vlees is NIET te betalen.

Hetzelfde geld voor mijn hond. Als ik de mogelijkheid had gehad, dan had hij óók uitsluitend vlees gekregen wat zo lokaal mogelijk geproduceerd is.

Ik heb helaas de financiën hiervoor niet....

Dus ik zal het moeten doen met wat er beschikbaar is in de supermarkten.

Wat ik wél doe, is af en toe iets kleins kopen bij de slager en vragen of hij toevallig nog stukken vlees heeft liggen waar hij niets mee doet: dat doe ik thuis in de voedseldroger en ik maak zo mn eigen trainingssnoepjes voor de hond.

Ik denk dat 7 keer in de week supermaktvlees eten gelijk staat aan 1á2 keer in de week slagersvlees qua kosten. Het internet staat vol met heerlijke vega recepten, waarbij je geen vleesvervangers hoeft te gebruiken. In de meeste klassieke, bekende recepten is vlees inderdaad vaak lekkerder :j Maar dit is denk ik aardig off-topic. Sorry!

De slager heeft inderdaad vaak 'restvlees' waar voor honden nog wat van te maken valt. Goed initiatief!


Hoe vaak moet ik nog aangeven dat ik NIET vega wil eten?

Wat eet je dan als je geen vleesvervangers wil eten én geen enkele vorm van bonen, kikkererwten, linzen, tofu...

Dan blijft er weinig over waar je eiwitten uit haalt.

Het enigste vega recept wat ik echt lekker vind is Feta Fornou, gepureerde feta kaas uit de oven met een stokbroodje. Super lekker voor af en toe, niet voor elke week...

Jessix

Berichten: 16441
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Hoe zit het met het vlees in hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 17:08

Ik heb heel lang gewoon geen vlees gegeten zonder aanvulling, want toen ik vegetariër werd waren er twee vleesvervangers die echt niet te pruimen waren. Ik at gewoon wat ik eerder ook at alleen liet dan het vlees weg. Zeg niet dat jij dat ook moet doen hoor, mvdende. Jouw leven, jouw keuze. Maar het is inderdaad maar net wat je wil. :)

Maar goed, terug naar de hondenbrok! ;)

Berryz

Berichten: 715
Geregistreerd: 21-04-18

Re: Hoe zit het met het vlees in hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 19:33


Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Hoe zit het met het vlees in hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 19:48

ik ben wel benieuwd waarom er voor biologisch gekozen wordt

Nikass

Berichten: 16709
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-21 21:02

Berdien schreef:
Wat een interessant topic! Ik heb zelf één kat, en die lust alleen maar brokjes. Vers voeren is geen optie. Ik voer nu voornamelijk graan-vrij, daar doet ze het goed op. Ik ga wel kijken of ik hier wat over kan vinden bij de merken die ik voer (Purizon, Almo Nature en soms wat andere brokjes voor de afwisseling :)) ).


Katten zijn vaak moeilijk om te schakelen. Het is wèl aan te raden om iets van natvoer door het eten te doen -als hij dat verdraagt uiteraard - omdat katten standaard te weinig drinken. De meeste katten krijgen hierdoor vroeg of laat nierproblemen.
Ik zou daarom een kitten altijd direct leren kvv te eten (of zelfs barf).

Almo nature heeft toch ook van die lekkere zakjes dacht ik? (Ben niet zo heel erg thuis in kattenvoer)

Dakplaat ik heb ook geen moeite met hier en daar een zijstraat. Wat mij betreft niet off topic. Maar als je onwaarheden leest, quote ze en zet het recht of geef jouw andere kijk er op! Daar hebben we allemaal wat aan :)

Nikass

Berichten: 16709
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-21 21:15

mvdende schreef:
Nee, ik let hier niet op.

Domweg: geen geld voor....

Zelf ben ik fervente vlees eter en koop vaak vlees wat in de aanbieding is. Vega eten vind ik niet te pruimen.

Voor mijn hond kijk ik waar hij het het beste op doet wat nog betaalbaar is. Brokken kan hij slecht tegen dus hij staat op kvv. Ik voer Dogmeat.

Betaal €23 per 2 weken en dat is 7kg per 2 weken.

Ik betaal dus omgerekend €3,30 per kg vlees.

De kwaliteit is zeker een stuk beter dan Rodi en Smuldier en ik voer verschillende diersoorten. Ook konijn en paard.

Duurder vlees is voor mij niet betaalbaar.


Lastig hè, dat het zo duur is. Vind ik ook hoor. En als je vlees heel lekker vindt en vega niet, tja dan is het wel een grote uitdaging, dat snap ik ook ;)
Ik zie wel voordelen van vega eten, namelijk dat het goedkoper is, en dat het gezonder is.
Om die reden zou ik als ik fervent vlees eter was toch de afweging maken om eens te kijken of ik 1 dag per week vega zou kunnen eten.
Of inderdaad vlees gewoon weg laten, een paar keer per week (scheelt ook weer geld), of minder vlees per keer.
Ik zou proberen creatief te zijn. Maar dat het niet meevalt begrijp ik wel.