Kat is statisch geladen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Escada

Berichten: 3845
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Kat is statisch geladen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-21 09:01

Tja, ik ben altijd al helemaal gek van katten geweest maar nu springt letterlijk de vonk over :+
Wij hebben thuis bengalen, maar van 1 bengaal krijg ik sinds gisteren alleen maar schokjes :o

Over zijn hele lijf is hij statisch geladen, zodra hij mij een kopje wilt geven krijg ik stroom en hij schrikt er zelf ook van. Vervolgens kijkt hij mij zelfs nog verontwaardigd aan :')

Onze andere katten hebben dit niet. Echt geen flauw idee hoe dit kan. Hij heeft gisteren ook lekker de hele dag buiten gespeeld, hij komt overal in huis.

Iemand weet wat je ertegen kan doen?
Rubberen schoenen bij hem aantrekken? _O-

Hennos

Berichten: 497
Geregistreerd: 07-06-20

Re: Kat is statisch geladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 09:07

Geen idee of het bij katten ook werkt maar bij mensen is dit een tip:

Verstop een ijzeren veiligheidsspeld in de naad of zak van je kledingstuk. Het metaal ontlaadt waardoor je geen schokjes krijgt bij het aanraken van een geleider.

Misschien kun je bij de kat een veiligheidsspeld aan het halsbandje vastmaken aan de binnenkant.

uggy

Berichten: 953
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Kat is statisch geladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 09:16

Bij statisch haar bij mezelf wil een anti statisch schoonmaakdoekje wel eens helpen. Wellicht even met een doekje over de kat? Dat dit helpt?

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Kat is statisch geladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 09:19

Mijn kat heeft dit ook heel erg. Vind het zo sneu, hij krijgt elke keer een tik op z'n neus. Ik heb geen idee wat ik er aan moet doen.

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 09:32

Ik had er ooit eentje die wist dat hij statisch was, en hij vond de vonkjes prachtig. Zo overviel hij me meer dan eens als ik 's nachts naar de wc ging, en hij in het donker onverwacht (voor mij dan) de blauwe vonkjes kon laten springen :j >;)

Ik ben er alleen nooit achter gekomen wat je ertegen kunt doen, behalve zorgen dat ik met m'n voet iets van metaal aanraak (tafelpoot bv) voor ik ze aai.

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Kat is statisch geladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 09:37

Hier een langhaar die statisch is, geeft geen schokjes maar knettert wel met aaien. Andere heeft er geen last van.
In zijn geval komt het denk ik omdat hij vaak ligt te slapen op een fleece kleedje, die andere doet dat nooit

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 10:43

uggy schreef:
Bij statisch haar bij mezelf wil een anti statisch schoonmaakdoekje wel eens helpen. Wellicht even met een doekje over de kat? Dat dit helpt?

Of een droogkastdoekje.
Maar als je dit over de kat wrijft ruikt die wel naar wasverzachter :+

JorineV
Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Re: Kat is statisch geladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 11:14

Een van onze katten heeft dit ook. Heeft een veel dikker vachtje dan de andere. Buiten spelen kan best invloed hebben. Als die van ons heerlijk in het zand heeft liggen rollen, is het erger. Ze heeft wel een metalen name tag aan het bandje trouwens, maar daar merken we dus niets van... Die anti-statische schoonmaakdoekjes ga ik onthouden!

Melisje_92

Berichten: 1096
Geregistreerd: 02-12-12

Re: Kat is statisch geladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 11:33

Ik heb dit dus met mijn paard, moet er echt op letten dat ik eerst haar lichaam aanraak voordat ik haar neus raak...super sneu want ze word bang van mijn handen.

Ik ben zelf echt mega statisch als ik uit de auto stap, maar mijn paard laad ook op tijdens het poetsen.

ECM

Berichten: 659
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: Omgeving Amsterdam

Re: Kat is statisch geladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 11:54

Ik heb dit ook met mijn katten! Dat is voornamelijk een teken dat ik de luchtbevochtiger in huis aan moet doen, dan gaat het eigenlijk wel weg!

Escada

Berichten: 3845
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-21 12:56

Melisje_92 schreef:
Ik heb dit dus met mijn paard, moet er echt op letten dat ik eerst haar lichaam aanraak voordat ik haar neus raak...super sneu want ze word bang van mijn handen.

Ik ben zelf echt mega statisch als ik uit de auto stap, maar mijn paard laad ook op tijdens het poetsen.


Een soort hybride dus :+ :')

snorkel1986

Berichten: 3010
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Kat is statisch geladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:05

Voor de auto zn stripje er onder kopen kosten een euro of 8/10 echt zalig.. geen stroom meer van mij auto _O- *\o/*

Melisje_92

Berichten: 1096
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:07

Escada schreef:
Melisje_92 schreef:
Ik heb dit dus met mijn paard, moet er echt op letten dat ik eerst haar lichaam aanraak voordat ik haar neus raak...super sneu want ze word bang van mijn handen.

Ik ben zelf echt mega statisch als ik uit de auto stap, maar mijn paard laad ook op tijdens het poetsen.


Een soort hybride dus :+ :')


_O-

Catfish

Berichten: 108
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Kat is statisch geladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:10

De luchtvochtigheid is momenteel heel laag. Ik merk dat ik momenteel in huis ook steeds schokken van de honden en zelfs van de kamerplanten krijg. Luchtvochtigheid voldoende omhoog brengen verhelpt het probleem meestal direct.

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:29

JorineV schreef:
Een van onze katten heeft dit ook. Heeft een veel dikker vachtje dan de andere. Buiten spelen kan best invloed hebben. Als die van ons heerlijk in het zand heeft liggen rollen, is het erger. Ze heeft wel een metalen name tag aan het bandje trouwens, maar daar merken we dus niets van... Die anti-statische schoonmaakdoekjes ga ik onthouden!

Die van mij komen niet buiten en 1 van de 2 heeft er ook last van

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:48

Catfish schreef:
De luchtvochtigheid is momenteel heel laag. Ik merk dat ik momenteel in huis ook steeds schokken van de honden en zelfs van de kamerplanten krijg. Luchtvochtigheid voldoende omhoog brengen verhelpt het probleem meestal direct.


Dit dus.

Ik heb hier dus speciaal een luchtbevochtiger voor gekocht.

atilla

Berichten: 651
Geregistreerd: 06-05-05

Re: Kat is statisch geladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:51

Inderdaad dan is de luchtvochtigheid veel te laag. Zoveel comfortabeler in dat geval met een luchtbevochtiger in huis.

Escada

Berichten: 3845
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-21 13:54

snorkel1986 schreef:
Voor de auto zn stripje er onder kopen kosten een euro of 8/10 echt zalig.. geen stroom meer van mij auto _O- *\o/*

Kan ik dat stripje ook onder mijn poes plakken dan? :+

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:55

aaah hier lees ik mee, mijn (langharige) hond is ook met regelmaat statisch geladen.. :7
Nu is mijn hond zo een lomp geval die er zelf niet veel omgeeft, maar fijn is anders..

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132053
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:56

Schijnt daar inderdaad mee te maken te hebben :j
Ik heb het ook weleens met sommige soorten schoenen, dat schijnt door de zool te komen.
Meestal doe ik eerst even met m'n elleboog ergens tegenaan tikken zodat ik 'ontladen' ben.

Hybride....... :D

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:03

Ik heb overal stukjes aluminiumfolie zitten :P ligt op mn bureaustoel, onder de hondenkussens in de manden, tussen de bank, om de kattenpaal, onder de deurmatten etc het scheelt enorm!

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Kat is statisch geladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 17:59

Ik ben vaak extreem statisch geladen. Dat met luchtvochtigheid zou kunnen kloppen. Is er droge lucht hier in huis.

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 18:04

een van mijn katten heeft het ook en die maak ik vaak de vacht even flink nat.
gewoon even met natte handen aaien.
dan gaat ze zich uitgebreid zitten wassen en is het over..

Escada

Berichten: 3845
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-21 18:57

Ik heb een diffuser gekocht voor in huis. Kijken of mijn poes nog steeds elektrische geladen is erna }>

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Kat is statisch geladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 00:31

Daar zullen de partners ook wel blij mee zijn :+