Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen trombo embolie kat

 
Profiel   

Gisteren middag zijn we behoorlijk geschrokken. 1 van onze katten liep gewoon vrolijk rond en terwijl we er op zaten te kijken verloor ze opeens de controle over haar achterpoten. Ze liep alsof ze dronken was. Direct de dierenarts gebeld en die dacht aan epilepsie. We moesten het even aankijken en mocht het erger worden direct terug bellen. Nog geen 5 minuten later kon ze haar achterpoten niet meer gebruiken. Direct terug gebeld en richting dierenarts gereden. Diagnose: een trombo embolie.

Ze is aan het infuus gelegd met bloedverdunners en we zijn zojuist gebeld. Ze eet, plast en is rustig en vrolijk. Ook heeft ze duidelijk geen pijn. Enorm fijn want vaak hebben ze hier wel veel pijn van.
Helaas is er verder nog geen verbetering... 1 achterpoot is compleet verlamd, de andere doet nog iets. Omdat ze er rustig onder is, geen pijn heeft en nog jong is hebben we in overleg met de dierenarts besloten om de behandeling voort te zetten. We hopen dat de embolie alsnog oplost en dat er herstel optreed in de poot die nog wel iets doet.

Ik voel me vreselijk machteloos, meer als afwachten en hopen kan ik niet nu ;(

Heeft iemand dit al eens mee gemaakt en hoe is dit afgelopen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 10:49 



 
Profiel   

Weten ze al zeker wat het is, het kan ook uit de rug komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 10:55 



 
Profiel   

Gisteren was er nog enige twijfel maar ze zijn er nu zeker van dat het echt een trombo embolie is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 10:58 



 
Profiel   

Wat super naar TS!

Helaas is FATE vaak een gevolg van hartproblematiek. Ik zou dus op korte termijn een hartecho aanvragen. Vaak moet je rekening houden met een periode van minimaal 2 weken om in te schatten of er herstel kan optreden van de verlamming van de achterpoten, en dan ben je er nog niet. Gelukkig is de kat niet pijnlijk. Meestal is dit wel zo en wordt vrij snel gekozen voor euthanasie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 11:24 



 
Profiel   

Hartproblemen hebben we inderdaad besproken, echter heeft ze geen hartruisje of afwijkende hartslag. Helemaal uitsluiten kun je het zonder echo toch niet dus dit wil ik inderdaad nog eens goed bespreken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 11:35 



 
Profiel   

Ik weet dat dit een ouder topic is, maar ik vroeg me toch af hoe het verder gegaan is met je kat...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 21:11 



 
Profiel   

Ik heb het namelijk helaas ook meegemaakt met mijn kat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 21:16 



 
Profiel   

Wat erg Nelflobo, zo rot om mee te maken :knuffel:

Mijn kat heeft het helaas niet gered, ondanks alle inspanningen kregen ze de bloedklonter niet weg. Toen ze uiteindelijk toch pijn begon te krijgen hebben we haar laten gaan...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 16:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen