Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Onze Jip en Billy willen buitenspelen!

 
Profiel   

Hallo Bokkers,

Wij hebben sinds afgelopen december wee hele leuke Britslanghaar katertjes.
Billy doet zijn naam eer aan en is een echte waaghals en een allemans vriend, Jip daarin tegen is de bescheiden versie van Billy, en is wat meer op ons gericht.

Nu zijn ze altijd binnen maar het lijkt ons voor de katten fijner als ze af en toe eens naar buiten kunnen. lekker de beentjes strekken en op avontuur. Echter willen wij dat ze in de tuin blijven en niet dat ze op straat zwerven.

Op google zie je wel meerdere opties zoals aan een lijntje in een tuigje. Maar dan vraag ik mezelf af, is dat wel fijn? Zitten ze dan niet snel in de knoop?

Of een draadje spannen (zoals bij de paarden haha) Maar nu las ik weer dat een gewoon schrikdraadsysteem niet werkt omdat wanneer de katten eenmaal op de balustrade staan, ze geen contact met de aarde hebben en dus zinloos is.
Zag er een met 4 draden maar dan wordt het misschien wel heel erg een gevangenis en of het dan werkt?? :o?


Mijn vraag is, hoe doen jullie dat? <<)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 14:21 



 
Profiel   

Ik heb mijn terras afgezet met kattengaas besteld via zooplus. Dit werkt voor mijn katten heel goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 14:25 



 
Profiel   

nouklime schreef
Ik heb mijn terras afgezet met kattengaas besteld via zooplus. Dit werkt voor mijn katten heel goed!



maar hoe heb je dit gedaan dan? want mijn tuin is 14 bij 6, heb je dan over de hele oppervlakte een net? :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 14:27 



 
Profiel   

Wij hebben gaas op de schutting en dan naar binnen gevouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 14:30 



 
Profiel   

Selina schreef
Wij hebben gaas op de schutting en dan naar binnen gevouwen.


jep, dit. Houdt andere katten ook goed buiten over het algemeen. (ooit 1 kat gehad die zo dapper was om de tuin in te komen, die heb ik even de stuipen op het lijf gejaagd en heb ik nooit meer gezien). Moet ik er wel bij zeggen dat ik geen hele avontuurlijke katten heb.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 14:49 



 
Profiel   

linn1502 schreef
nouklime schreef
Ik heb mijn terras afgezet met kattengaas besteld via zooplus. Dit werkt voor mijn katten heel goed!



maar hoe heb je dit gedaan dan? want mijn tuin is 14 bij 6, heb je dan over de hele oppervlakte een net? :oo


Ik heb over een lengte van 6 meter een net tot ongeveer 250 cm hoog. En aan 1 kant heb ik een schutting en daar heb ik met 1 plank een afdakje op gemaakt zeg maar een hoek van 90 graden. Dus ze kunnen wel omhoog klimmen maar kunnen niet erover klimmen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 14:57 



 
Profiel   

linn1502 schreef
nouklime schreef
Ik heb mijn terras afgezet met kattengaas besteld via zooplus. Dit werkt voor mijn katten heel goed!



maar hoe heb je dit gedaan dan? want mijn tuin is 14 bij 6, heb je dan over de hele oppervlakte een net? :oo


Wij hebben een deel van ons erg afgezet en daar een kattenren van gemaakt, dat is ca. 15 x 15 meter. We hebben het kattennet( van Zooplus) niet over de gehele tuin maar alleen langs de schuttingen gespannen zodat de katten niet via de schutting ( gemaakt van betongaas) er uit kunnen klimmen. Dat werkt prima. Als je bovenlangs de schutting een strook van gaas spant dan kunnen ze er nooit uit. Zoals op deze foto bijv. https://nl.pinterest.com/pin/306878162092019186/
https://www.zooplus.nl/shop/katten/kattennet_kattenluik

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 15:20 



 
Profiel   

Ik ken iemand die heeft hun Ragdoll aan een tuigje en die fietsen overal heen :)) kom ze ook altijd tegen in het bos

Ik hoor goede verhalen als je die rollers op de schutting zet dat is misschien een optie?
zoiets https://www.buitenlevengevoel.nl/tuinbe ... or-katten/

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 15:33 



 
Profiel   

Wat leuk 2 kleintjes!

Hier de tuin afgezet met gaas van nettenlijn.


[ img ]


Wat betreft mee aan een tuigje, ik heb dat met maar 1 van de katten gedaan tot ze het tuigje niet meer om wilde. De andere is veel meer een stresskip, bij hem durfde ik dat nooit aan. Aan een tuigje mee zitten ook risico’s aan vast, wat te doen als je een vreemde hond tegen komt. Ik heb een petbuggy aangeschaft. Hierin gaan ze nog wel eens mee wandelen. Zal even kijken of ik daar een foto van kan vinden.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 19:36 



 
Profiel   

Wat veel mensen hebben die netten aan de schutting. Dat had ik niet verwacht!

Zijn er ook mensen met een stroomdraadje rond om de tuin? Werkt dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 21:21 



 
Profiel   

Dat lijkt me bij langharige katten niet werken. Dat is een beetje net als met Shetlanders of tuinkers bijv met veel manen of dikke vacht. Die voelen de stroom van dat draadje niet.
Ik had vroeger slap kippengaas op de schutting en dat werkte prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 21:57 



 
Profiel   

Ik volg ook even. Hier ook 2 katten die inmiddels een jaar zijn en ik wil ze ook graag buiten maar wel in de tuin kunnen houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 22:03 



 
Profiel   

Ook hier netten onder een bepaalde hoek op de schutting gemaakt. Onze twee monsters kunnen nu veilig naar buiten en ze vinden het heerlijk. In het begin hadden we 1 kat en die lieten we aan een lijntje naar buiten, maar dat was voor ons echt niets, want om de haverklap wilde ze weer naar binnen en vervolgens weer naar buiten. Om nog niet te spreken over die honderd keer dat ze zichzelf helemaal vast had gedraaid aan de tuinstoel, tuintafel, plant, noem maar op. Nu ze vrij naar buiten kan is ze ook veel vrijer buiten, ze rolt nu ook veel op de grond of gaat op haar rug liggen, dat deed ze niet toen ze aan een lijntje zat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 19:15 



 
Profiel   

*update*

wij hebben inmiddels Jip en Billy al een paar keer buiten gehad.
We zijn begonnen met een simpele oplossing. Tuigje met een touwtje. ( we hebben 2 lijntjes , vna 5 en tien meter)

Het tuigje was nog best een ding voor onze stoere Billy ^) . Jip vond het even gek maar had nergens last van. Al snel werd duidelijk dat Billy een typische man is want toen snoep en andere speeltjes niet hielpen en ik dé hengel met veertjes pakte, waren Billy zijn problemen als sneeuw voor de zon verdwenen :=

Ze vonden het wel even spannend buiten, Billy liep al vrij snel wel wat sluipend rond. Jip besloot dat zitten blijven (dicht bij mij) de enige optie was...... Want lopen haha dat deed hij niet meer. :o?

Na een keer of drie kwam ook hij in actie. inmiddels lopen ze dan ook regelmatig in de tuin. Spelen met elkaar en gaan achter vliegjes aan.In de aarde rollen is ook wel een toffe grap vinden ze. Ze doen nóg geen moeite om eruit te gaan. Soms zitten we wat in de knoop maar we kijken regelmatig, als we er al niet zelf bij zitten

Zal binnenkort even wat foto's en filmpjes laten zien mocht daar interesse in zijn +:)+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 14:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen