Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 4 [ 93 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats een nieuw onderwerp

Niet sociale hond

 
Profiel   

Ik begrijp dat je daar last van hebt Mindim, dat zou mij ook serieus storen. Maar ik weet werkelijk niet wat je eraan zou kunnen doen behalve die omstandigheden zoveel mogelijk vermijden?
En als dat binnen de situatie lukt kun je er mensen op aanspreken. Als je dat op een niet onvriendelijke manier doet zullen er wellicht een paar mensen zijn die er voortaan rekening mee willen houden. Maar er zullen helaas ook altijd mensen zijn die dat niet doen.

Edit: wat ts misschien alleen denkt (?) zou ik ook duidelijk hardop zeggen: als mensen over hun eigen hond zeggen "hij doet niets hoor" dat je dan serieus zegt DIE VAN MIJ WEL!
Misschien helpt het in sommige gevallen dat mensen hun hond sneller terug roepen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-21 20:34 



 
Profiel   

Nee dan antwoorden ze stomweg dat hun hond daar nou wel eens deugd van zou hebben, op zijn plek gezet worden en afgesnauwd worden... Dan zal hij wel leren niet meer zomaar naar andere honden te gaan... Dat jij dan bv al maanden aan heropvoeding bezig bent van jouw aan de lijn uitvallende hond en dat daarmee om zeep is... So be it... Als zij maar baat hebben *zucht*

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-21 21:54 



 
Profiel   

Tja, het blijft altijd een probleem, die onopgevoede stuiterballen die los zijn en voor geen meter luisteren naar de baas, en die dan lekker jouw hond komen irriteren.
En ik ben bang dat het nog veel erger word met al die corona hondjes.
Ik loop op rustige overzichtelijke gebieden, industrieterreinen, boeren landweggetjes, aanlijngebieden.
Nooit in drukke losloop gebieden.
Niet standaard de muilkorf om omdat mijn hond dan echt wat gedrukt word en niet meer met z'n bal kan lopen wat ie zo enorm graag doet, wil hem niet continu straffen voor iets wat hij eigenlijk niet fout doet.
Maar korf gaat wel op plekken om waar ik het wat drukker verwacht.
En ook altijd gentle leader bij me die als ik loslopende honden zie of mensen die aan de lijn rondgesleurd worden door hun hond om doe.
Dan weet ik zeker dat ik mijn hond af kan wenden als ie besprongen word.
Ik pak mijn verantwoording, wil m'n hond niet kwijt raken.

Hoe vaak er niet word geroepen, hij doet niets hoor, hij wil alleen maar spelen......dan roep ik, sorry, maar de mijne maakt altijd z'n speeltjes stuk....

Ik heb het uiteindelijk ook maar opgegeven om er iets van te zeggen, loop door of ga de andere kant op.
Er zijn zoveel nare honden mensen die vinden dat hun hond met iedere andere hond kan, moet en mag spelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 07:49 



 
Profiel   

Ja die zijn er, en het gekke is ook dat veel mensen vinden dat een hond dat moet kunnen.
Ik vind dat helemaal niet.
Maar ik vind echt gevaarlijke situaties ook niet fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 13:54 



 
Profiel   

Ik dacht ik plaats even een kleine update over hoe het nu gaat.

Helaas is het laatst wel een soort van mis gegaan. Er is altijd een man die zijn herder los uitlaat hier in de buurt. Hij heeft zijn hond echt 0 onder controle en weigert hem vast te doen.

Nu kwamen we hem tegen en de hond vloog op die van ons af. En natuurlijk, vechten. Het duurde een paar seconden en toen vloog de herder met staart tussen de benen weg. Dus misschien was het toch eerder dat de onze die herder corrigeerde aangezien het wel zo kort duurde.

De man rende weg. :’)

Nu kwamen we de herder een week later weer tegen. Inmiddels gehoord dat deze herder vaker honden aanvalt in de buurt. De herder kwam eerst weer op ons afrennen. Maar halverwege had hij door op welke hond hij afrende en hij ging vol op de rem en rende weer de andere kant op. Ik had tegen de man gezegd dat hij beter zijn hond vast kan doen, want anders is het straks weer vechten. Maar toen werden we uitgescholden dat we waanideeën hebben en dat we beter dood kunnen gaan. Nou duidelijk. :')

Dus aan de ene kant positief: de honden moesten duidelijk even zien wat ze aan elkaar hadden. En de onze heeft duidelijk aangegeven dat ze er geen zin in had.

Wat ik wel geruststellend vind is dat onze hond dus echt ophoudt als de boodschap duidelijk is. Ze houdt niet vast, ze vecht niet om het vechten.

Gister was het ook erg druk en kwam ik bij een smal pad een jonge bouvier tegen. Ze gingen even snuffelen en toen werd de bouvier erg dwingend en sprong tegen de onze aan. Ze waarschuwde 2x door een harde blaf en waarschuwing. Ik leidde haar af, liet haar bij me zitten en dan houdt ze ook op. Ik zei nog tegen de eigenaar of ze haar hond bij zich wou houden (zat aan de lijn). Maar ze liet hem maar bij onze hond opspringen. Ik heb erger voorkomen door door te lopen.

Goed, ik wist dat ze niet met andere honden kon door ervaringen van anderen met haar, maar had het zelf dus nog niet direct meegemaakt. Dus ik ben eigenlijk erg blij om te zien hoeveel waarschuwingen ze geeft alvorens wat te doen. En ook hoe makkelijk ik haar kan afleiden als het wel dreigt uit de hand te lopen. Dan kan ik toch iets geruster op pad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 12:44 



 
Profiel   

Wij hebben ook geen sociale hond. Wij hebben er 1 met angst agressie. Ik ken je verhaal dus wel, het enige wat werkt is echt boos worden. En dan nog willen mensen soms niet luisteren.

Hier keer de hond opgetild en in een weiland gelegd omdat er een hond aan kwam en zij het al te spannend vond. Die eigenaar zag dat maar liet toch zijn hond naar die van mij gaan. Dus gevraagd of hij dat niet wou doen. Kreeg ik als antwoord ja maar dat kan wel. Nee dat kan niet! Hij liet hem gewoon door gaan (onze hond al helemaal over de zeik) Dus toen heb ik echt geschreeuwd WIL U UW HOND NU BIJ U ROEPEN! Dit heeft wel geholpen. Ik werd als gek verklaard maar de hond werd terug gehaald. Sommige mensen denken dat als je met een hond loopt je hond met alles en iedereen kan.

Bescherm je hond hier tegen! En wees dan soms maar keer minder vriendelijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 12:45 



 
Profiel   

meggiemeg schreef
Het gele lintje wat hierboven al een keer genoemd is, maar helaas zal je mee maken dat veel mensen dat niet herkennen/kennen.
Het is niet prettig als je netjes je hond aan de lijn hebt en deze wordt toch benaderd door andere honden die ook op die plek aan de lijn horen, enige voordeel wat je hebt is dat als het fout gaat ze jouw niets kunnen maken omdat jij je hond wel netjes aangelijnd had, alleen wil je dat natuurlijk niet zo ver laten komen.
Je zult tegen deze situaties aan blijven lopen, te veel mensen die hun gang gaan.
Wellicht kan je eens informeren hoe dit op te lossen d.m.v. een cursus? Je hebt al veel gewonnen omdat jouw hond geen interesse toont in eerste instantie en later op pas netjes waarschuwt.


helaas, deze vlieger gaat niet op. In nl is er risico aansprakelijkheid. Dat betekent dat wanneer je hond schade toebrengt aan ander dier of mens die schade op jou als eigenaar verhaald wordt. De schuldvraag staat hier los van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 13:01 



 
Profiel   

https://www.juridisch-advies-boonstra.n ... or-dieren/

Zoals altijd met recht is er sprake van nuance, zie bovenstaand artikel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 13:06 



 
Profiel   

Ik vind het lastige materie.

Mijn hond is net een jaar en we zijn druk bezig met hem leren los lopen en luisteren. Dat gaat eigenlijk vaak hartstikke goed maar heel soms als hij een andere hond ziet niet. Daarvoor vindt hij andere honden iets te leuk. En tja, mijn huidige hond loopt niet (net als mijn collies op 1 meter afstand). Dit exemplaar rent heerlijk naast me de bossen door. Als ik zo het topic doorlees zou dat ook al niet mogen.

Als ik een hond zou hebben die niet sociaal was, zou ik in ieder geval weg blijven van losloopgebieden. En zeker ook een gedragsdeskundige inschakelen. Wie weet zit er ook nog wat van angst oid achter. M
Ik snap dat de aanleiding de andere hond kan zijn, maar ik zou het risico niet willen lopen. Ook juridisch niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 13:39 



 
Profiel   

Dat geneuzel over "wiens schuld het is" heeft weinig praktische waarde.
De hond van de TS is een potentiele bijter en dat weet ze. Je hebt geen enkele controle over het gedrag van andere mensen/dieren, aan die kant van de zaak is weinig winst te halen.
De eerder genoemde muilkorf is een perfecte oplossing, je voorkomt er alle ellende van eventuele bijtincidenten me, én héél belangrijk, veel duidelijker dan een geel lintje geeft het een duidelijk signaal dat de hond gevaarlijk kan zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 13:55 



 
Profiel   

Misschien raar maar als je een megafoon mee neemt, en dan roept wilt je je hond bij je houden die van mij vreet hem namelijk op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 13:58 



 
Profiel   

Goed idee. En dan maar hopen dat die eigenaar zijn hond terug KAN roepen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 14:00 



 
Profiel   

Aan de hand van TS haar recente ervaringen lees ik niets geks. Puur een hond die niet gediend is van opdringerige honden in haar 'aura'. Als je zo'n hond gaat muilkorven haal je ook communicatie methodes weg.

Denk dat het toch gewoon het beste is als iedereen z'n hond aan de lijn houdt waar het moet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 14:25 



 
Profiel   

Wat betreft dat gele lijntje wat ik hier zo voorbij zag komen. Dat werkt helaas niet. Wij hebben zelfs al eens een jas gehad met afstand houden aub maar zelfs daar werd niets op uitgedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 11:54 



 
Profiel   

Ik ben dan wel van België .. maar hier werken gele lintjes, gele riemen, gele tuigen, gele ..... helemaal niet.
Heb zelfs sleeves voor de halsbanden en riemen waarop duidelijk ook staat "afstand houden", "keep distance".
Ik ga zelfs bijna niet meer zonder muilkorf uit de deur omdat ik geen risico wil nemen omdat anderen hun hond niet bij houden. En eigenlijk schrikt die muilkorf mensen veel feller af dan alle andere toeters en bellen. Hier is mag de hond nergens los in de buurt, maar groen gebied, dus iedereen loopt in de velden alsnog met de hond los en deze luisteren vaak niet :( ( mijn Hond is gewend aan muilkorf, deze is op maat gemaakt en past ook lekker, hond ondervind er geen last van en weet dat muilkorf, wandelen betekent, is dus enthousiast bij het zien ervan. Het beperkt hem niet in zijn normale gedrag, maar hij kan idd niet uitvallen of zichzelf verdedigen. Echter zal ik het zelf nooit zover laten komen) Ik probeer nu zelfs op tijdstippen te wandelen wanneer ik niet veel mensen verwacht (5u sochtends of na 9u30 savonds).
Meestal ontwijk ik dus zelf de mensen of door gekke tijdstippen of ik moet letterlijk omdraaien en de route veranderen, want ik ben nu goed opweg met hem, maar nog niet ver genoeg om rustig een hond op bvb het voetpad of smalle weg voorbij te gaan. Dan ben ik letterlijk weer bij af. Mensen kijken dan verbaasd, maar achja :roll: :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 12:19 



 
Profiel   

Ik snap echt niet dat mensen je negeren als je iets zegt, is het nou echt zo moeilijk om je hond bij je te houden als dat gevraagd wordt.Gele lijntjes of touwtjes werken niet want de meeste weten niet waar het voor dient.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 12:25 



 
Profiel   

Ik heb exact hetzelfde probleem maar dan met een klein hondje die helaas aangevallen is door een loslopende herder ( die volgens de eigenaar niets deed.......) het hondje heeft het helaas niet overleefd maar ik merk nu ik met mijn andere hondje met angst in mijn lijf loop dat vooral eigenaren van grote honden ze gewoon los laten lopen terwijl de mijne netjes aan de lijn loopt in gebieden waar dat ook moet.

Het gele lintje wordt inderdaad niet herkend maar als we dat met zijn allen meer zouden inzetten wordt het misschien bekender?!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 12:25 



 
Profiel   

Ik loop met 3 honden waarvan er 1 erge angstagressie heeft. En zo gek vind ik het nog niet, want die honden die loslopen negeren al jou hond zijn signalen. En zo raken ze steeds weer in de stress. Wat voor mij de uitkomst is: weet waar je loopt. Ik loop makkelijker op meer open parken omdat ik dan ruim van te voren anderen kan zien aankomen en afstand kan nemen. In de avonden, zeker nu het al vroeg donker is gaan wij juist naar een natuurgebied want daar zijn geen lantaarnpalen en dan loopt er niemand. Of in wat grotere natuurgebieden waar veel wild is en aanlijnplicht wat meer gevolgd word.

Dat lost het probleem en de oorzaak niet op maar je kunt wel relaxter lopen op 2 wandelingen per dag. Je ontkomt er nooit helemaal aan natuurlijk.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 01:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 4 [ 93 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen