Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 47 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Voetzooltjes hond

 
Profiel   

Een vraagje voor mensen die veel/lang met hun hond(en) op stap zijn: hoe kan je de voetzooltjes goed verzorgen/onderhouden zodat ze niet zo vaak of gemakkelijk beschadigd raken?

Ik denk aan iets van een lotion ofzo, maar het moet wel intrekken zodat je niet allemaal stapjes crème hebt in je huis :D EN niet onbelangrijk: het moet niet schadelijk zijn indien de hond er aan gaat likken O:)

Hoop dat iemand een advies voor me heeft! Bedankt :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 14:23 



 
Profiel   

ik bestel deze :j

https://www.amazon.nl/Mushers-Secret-Ho ... B0002XIZXY

werkt zeer goed hier

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 14:26 



 
Profiel   

Misschien is dit iets https://www.dierenoppasamersfoort.nl/pr ... e-soother/ ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 14:28 



 
Profiel   

KC Hoe vaak gebruik je het?
En weet je waar je het nog meer kunt krijgen? (Aangezien jouw link aangeeft dat het niet leverbaar is)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 14:28 



 
Profiel   

Sem_ schreef


Paw soother en paw tection klinkt als precies wat ik zoek :j *\o/*
Heb je er zelf ervaring mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 14:31 



 
Profiel   

Ik heb geen ervaring met de producten, maar wel eerder bij de webshop besteld. Dat is goed bevallen! :) Ze hebben ook een actieve Facebook pagina, misschien staan daar nog wat meer reviews op.

Edit: ik zie dat je ze ook op Amazon.com kan kopen, daar staan ook veel reviews.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 14:32 



 
Profiel   

oh oliebol dat had ik niet gezien, ik gebruik het als ik weet dat ik naar ruig terrein gaat, komt neer op 1 a 2 keer in de week

ik vond het wel in de USA, maar niet in NL jammer genoeg

https://www.amazon.com/Mushers-Secret-P ... B0002IJQDC

zij verkopen het ook echter heb ik geen ervaring met de website
https://www.storkz.com/mushers-mush200. ... jWEALw_wcB

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 14:35 



 
Profiel   

Mijn strategie is eelt kweken. En ik belast mijn honden zwaar wat dit betreft, vooral in de herfst roundup, de ondergrond kan héél slijtend zijn (vulkanisch gesteente).
Ik bereid ze voor met opbouwend kilometers maken op de landwegen hier, die zijn verhard met gebroken steen, dus erg geschikt hiervoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 14:55 



 
Profiel   

Ik denk ook opbouwend op meer steen ondergrond. Extra ondersteuning met vetramil pawwax.
De stenen bij mijn schoonouders in de tuin zijn veel vlakker. Na een lang weekend daar willen ze dan nog wel eens gevoelig lopen. Savonds als ze dan op de bank liggen te slapen smeer ik de pootjes in en dan lopen ze snel een stuk beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 15:14 



 
Profiel   

Mijn honden lopen in principe minimaal drie uur per dag, op alle soorten ondergrond > ze gaan overal lopend naartoe aangezien ik geen rijbewijs heb.
Dus ik weet niet hoe ik dat opbouwen voor me moet zien?
De oudste van de twee heeft er het meeste last van, maar zij heeft in de afgelopen jaren verreweg de meeste kilometers gelopen; toen ik nog in de randstad woonde liep ik nog heel wat meer uren dan nu (heb ook een paar jaar honden uitgelaten die ik allemaal te voet ophaalde en weer thuis bracht, zij ging altijd mee)
In die periode had zij hier nooit last van, vandaar dat ik er nooit zo mee bezig ben geweest.
Nu is ze negen, superfit, maar wel vaker last van voetzoolproblemen. Mijn reu is vijf en heeft het zo nu en dan, meestal na een wat impulsieve actie of bij veel apporteren.
Dat laatste doe ik nu niet meer zoveel en alleen op een andere manier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 15:32 



 
Profiel   

rundog verkoopt ook speciale hondenschoentjes, specifiek voor honden die mushen / bikejoring / stepjoring doen.
Dit zou een oplossing kunnen zijn om (gedeeltes van) de route te kunnen gebruiken. Hier wel enige aandacht bij (half)warm weer dat ze niet meer via de pootjes kunnen afkoelen, dus extra aandacht betreft oververhitting is dan wel aan de orde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 15:34 



 
Profiel   

KW vetramil is honingzalf hè? Dat is wel goed, maar plakt het niet aan je vloer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 15:39 



 
Profiel   

Nikass schreef
KW vetramil is honingzalf hè? Dat is wel goed, maar plakt het niet aan je vloer?

De pawwax van vetramil is anders dan de honingzalf van vetramil. De pawwax trekt snel in! :)

Ik denk dat de hond er minder last van had omdat ze in de binnenstad meer over steen en asfalt gelopen heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 15:41 



 
Profiel   

Duhelo ze heeft wel eens een schoentje aangehad, maar dat moet vastgetaped anders knaagt ze het eraf. En dat was er maar 1 en tijdelijk.
Om nou drie keer per dag vier voetjes te tapen... vind ik denk ik een beetje teveel gedoe. Ik had er wel al aan gedacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 15:44 



 
Profiel   

Ook als ze in beweging is? Hier blijven schoentjes en sokken ook niet lang om, maar omdoen en direct gaan wandelen lukt dan wel weer...

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 15:50 



 
Profiel   

Ja, ze is nogal een gevoelig typje :) ze heeft ook de neiging om obsessief aan een wondje te gaan likken, waardoor het erger wordt.
Ze heeft nu zelfklevend verband tegen het likken en dat gaat redelijk, maar ik wil ook graag iets preventief tegen de beschadigingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 16:11 



 
Profiel   

Ik heb deze, die heb ik afgelopen winter gebruikt als er gestrooid is en met sneeuw enz.
https://www.zooplus.nl/shop/honden/verz ... ming/63004

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 16:59 



 
Profiel   

Eilish schreef
Ik heb deze, die heb ik afgelopen winter gebruikt als er gestrooid is en met sneeuw enz.
https://www.zooplus.nl/shop/honden/verz ... ming/63004


Oh lijkt ook wel goed! Maar bij deze ook geen stapjes op de vloer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 21:24 



 
Profiel   

Nee, niet dat mij is opgevallen. En een van de reviews zegt ook dat het geen vlekken maakt op de vloer

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 23:52 



 
Profiel   

kiwiwitje schreef
Nikass schreef
KW vetramil is honingzalf hè? Dat is wel goed, maar plakt het niet aan je vloer?

De pawwax van vetramil is anders dan de honingzalf van vetramil. De pawwax trekt snel in! :)

Ik denk dat de hond er minder last van had omdat ze in de binnenstad meer over steen en asfalt gelopen heeft.


Ja die pawwax van dat merk is fijn! En niet schadelijk als ze eraan gaan likken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-21 19:49 



 
Profiel   

Sem_ schreef


Deze heb ik gekozen. Ik vind het zelf heel lekker spul, wel duur >;) maar als het goed functioneert dan ben ik daar in elk geval blij mee.
Hoe vinden jullie honden het? En hoe vaak gebruiken jullie het?
Ik heb twee honden. Mijn oudste teefje houdt niet van iets op haar lijf. (behalve dan als ze zelf ergens in rolt _O- )
Bijvoorbeeld een luchtje om een stank te maskeren vindt ze echt vreselijk. Ze gaat dan de hele tijd rollen en schuren om het luchtje van zich af te krijgen. Dit doet ze nu ook een beetje met de paw soother :=
Ik heb voor deze gekozen omdat ze volgens mij ook wel eens jeuk heeft aan haar voetjes, en omdat ze best ruw aanvoelen.
Ik heb nu een paar keer één voetje gedaan, om haar te laten wennen, maar vooralsnog vindt ze het niks. Als ze de kans krijgt smeert ze m zodra ze me ziet aankomen ;)

Mijn reu ligt rustig bij me en laat me twee voetjes masseren. Daarna staat hij op en gaat ergens anders liggen. Zo is t wel ff genoeg :) :)
Ik denk dat hij er wel aan kan wennen. Hij is ook nogal ingesteld op fysieke aandacht. Dus dat komt waarschijnlijk wel goed.

Anyway; ik ben benieuwd naar jullie ervaringen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 20:25 



 
Profiel   

Update: mijn hond heeft weer kapotte voetzooltjes, beide voorpootjes, dus lopen gaat moeizaam.
Het zijn best flinke stukken waar het zwarte laagje volledige weg is en/of half afgescheurd.
Omdat ik er echt moedeloos van wordt ben ik met haar naar de de dierenarts gegaan. Deze heeft vastgesteld dat haar voetzooltjes in prima conditie zijn en er geen sprake is van iets als voetschimmel, huidziekten of allergie.
Gelet op de aard van de verwondingen concludeert hij dat het echt van buiten af moet komen.
Hij kan niet verklaren waarom mijn hond (hele rustige wandelaar) er zo vaak en zo heftig last van heeft, en mijn andere hond (de rauwdauwer, druktemaker) helemaal niet.
Hij is van mening dat pijnstilling mag, maar weinig nut heeft. Verder vindt hij: niet inpakken, likken kan geen kwaad. Ik heb hem de paw soother varianten laten zien, dat vond hij niet veel meerwaarde hebben om (preventief) te gebruiken.
Hij adviseerde: voor nu alleen naar buiten om behoefte te laten doen, verder niet lopen. Kan ongeveer twee weken duren voordat het genezen is.
Als het weer helemaal goed is een tijdje gaan proberen of schoentjes dragen werkt.

Ik heb nog een andere dierenarts gesproken, maar die heeft haar niet gezien.
Die adviseerde wèl pijnstilling en binnen inpakken indien ze overmatig likt.

Nu twijfel ik dus over het likken. Op internet las ik dat overmatig speeksel tussen de voetkussentjes kan zorgen voor infecties.
Mijn hond ligt nu grotendeels te slapen, zowel overdag als snachts, maar heeft wel een paar keer per dag dat ze haar pootjes zeer grondig "wast"
Kan ik dat nu toestaan of moet ik de voetjes toch gaan inpakken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-21 13:41 



 
Profiel   

lastig hoor, ik heb iets ''soortgelijks'' ik heb er voor gekozen niet in te pakken en hij heeft een softcone om, zodat hij niet kan likken. misschien is dat een optie als je er voor kiest niet in te pakken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-21 13:57 



 
Profiel   

Je bedoelt zo'n kraag ofzo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-21 14:46 



 
Profiel   

Of het werkt weet ik niet, maar rundog verkoopt een supplement voor sterkere voetzolen en nagels. Je hebt ook van die voetzolensprays, dat is weliswaar makkelijk aanbrengen, maar ik weet niet of er goede van zijn. Die van Beaphar hoef je in ieder geval niet te proberen. Daar zit een sterke geur (tea tree meen ik) aan die (mijn) hond niet prettig vindt en het is net water.
Wat betreft het vlekken geven op de vloer, als ik insmeer (ouderwets met uierzalf), dan doe ik dat direct voor het lopen, omdat ik het bijna alleen bij extreme weersomstandigheden doe. Dan heb je en geen vlekken in huis en ze kunnen het er niet uitgebreid af gaan likken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-21 14:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 47 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen