Kat raar, aggressief gedrag.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hevonen

Berichten: 5626
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Kat raar, aggressief gedrag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 19:24

Wat naar. Klinkt niet goed. Heel veel sterkte!

HannahFrouk

Berichten: 3879
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 20:27

Trekt hij ook met z'n vel? D.w.z. dat de haren van de vacht ineens gaan 'trekken' en er een soort van rimpeling door de vacht gaat? Onze poes was ook een 'aanvaller' (slaan en flink bijten), en heeft ook een onwijze hekel aan geluiden, kinderen die schreeuwen, piepgeluidjes e.d. Ze kan dan opeens grote donkere ogen opzetten en aanvallen. Dat kwam dan echt uit het niets, zonder aanleiding (alleen geluid). Ik denk dat dit hypersensitiviteit is, ik heb hetzelfde gedrag eens gezien in een aflevering van de kattenfluisteraar (die kerel met die gitaar en die tattoes). Dat leek heel sterk op het gedrag van onze poes. Dat trekken met die pootjes past daar ook in zekere zin in (omdat de voetzooltjes dan gevoelig worden). Onze poes doet dat ook, de pootjes uitschudden. Maar zij heeft dat niet heel erg. Vooral die vachtrimpeling was heel opvallend en dat heeft zij ook. Er werd toen aan de poest bij die kattenfluisteraar trouwens óók gabapentine gegeven om de zenuwen te kalmeren.

Omdat onze poes het niet heel hevig heeft en wij het verder zelf al voor een deel hadden opgelost met een soort van 'gedragstherapie', heb ik zelf eens wat geprobeerd zodat ze zich ook in haar lijf beter zou voelen. Ik ben haar een flinke dosering omega-3 (visolie) gaan geven en gaba (een kalmerend supplement dat lijkt op gaba, en ook geschikt is voor poezen). Ik heb het idee dat dat voor onze poes werkt. Maar je hebt nu al reguliere medicatie in die richting zie ik.

Oh, even een waarschuwing, veel omega 3 bevat plantaardige olie (bijvoorbeeld lijnzaadolie), dat is NIET geschikt voor poezen. Ik let dus op dat ik een zuivere visolie heb, bijvoorbeeld zalmolie.

Dees

Berichten: 18921
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Kat raar, aggressief gedrag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 22:09

Je bent wel echt een top baasje.
Heel veel sterkte. Ik duim voor hem.

tanec_meisje

Berichten: 1145
Geregistreerd: 27-02-04

Re: Kat raar, aggressief gedrag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 20:00

Hoe gaat het inmiddels?