Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Habibi IM 8-6-2010 - 30-5-2021

 
Profiel   

Dank jullie allemaal.

Het gaat wel even duren voordat ik dit een beetje een plek kan geven denk ik.
Op dit moment kom ik nog geen dag door zonder te huilen. Zal echt zijn tijd nodig hebben, ze betekende zo waanzinnig veel voor me.

Ze is inmiddels gecremeerd. De begraafplaats had geen plekken meer, dus het werd cremeren. Uitstrooien vind ik -op dit moment- nog niks. Maar alle urnen die je kunt bestellen voor dieren passen mij voor geen meter. Ik vind ze niet bij mij passen, en niet bij Habibi. Te fabrieksmatig, teveel tierelantijntjes, te veel glimzooi. Ik denk dat veel mensen het mooi zullen vinden, maar ik niet. Ik heb uitgebreid online gezocht, maar kom dus niets tegen dat me niet tegenstaat.

Dus ik ga er zelf maar een maken. Een houten kistje, gemaakt uit 1 (massief) stuk hout. Niet in de vorm van een 'begraafkist' maar meer een mooi doosje. Dat gaat me waarschijnlijk even tijd kosten, en tot die tijd blijft ze in de urnenmuur van het crematorium. Daarna weet ik nog niet, begraven met het houten kistje, of er ergens een mooi plekje voor zoeken. As in huis past me niet echt, maar zomaar ergens achterlaten ook niet. Maar ik heb even de tijd om daar over na te denken. De mensen van de dierenbegraafplaats/het crematorium vinden het een erg mooi idee dat ik zelf wat ga maken. En tot die tijd mag ze dus -kosteloos- daar in de muur blijven.

Ik maak waarschijnlijk een tweede kistje, aan de buitenkant enigszins gelijkend. Aan de binnenzijde een andere indeling. De bedoeling is om daar allerlei heel kleine, tastbare dingetjes in te doen die een mooie herinnering aan haar vormen. Denk aan een stukje tennisbal, een deel van een dennenappel, wat zand van de plek waar we graag kuilen gingen graven. Dat idee.

Misschien dat ik hier wel wat foto's plaats, van het werk en het eindresultaat.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 17:43 



 
Profiel   

Prachtig idee om zelf iets te creëren voor Habibi....

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 18:31 



 
Profiel   

Klinkt als een heel mooie en bij jullie passende oplossing. Het blijft ontzettend triest, maar hopelijk helpt het met het verwerken van haar dood, zodat de mooie herinneringen weer meer levend worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 18:50 



 
Profiel   

Een heel mooi idee om zelf een kistje te maken. Zo wordt het persoonlijk en precies iets dat bij jullie past.
Het idee voor een tweede kistje vind ik ook heel veelbetekenend. En ik hoop dat je over een hele tijd die mooie herinneringen niet meer vervuld van verdriet, maar met een glimlach om de mooie tijden samen kunt verwelkomen.

Heel veel sterkte, het gemis van je allessie is zo vreselijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 19:20 



 
Profiel   

Wat een mooi idee om zelf iets te maken wat echt bij jullie past.

Ik voel zo met je mee ;( Zo'n plotseling gemis is zo onwerkelijk en zo onbeschrijfelijk... Jij en Habibi waren ook nog eens bijna 24/7 samen. Ik genoot altijd van jullie foto's van het geocachen en alle andere mooie wandelingen. Hopelijk kun je over een tijdje meer met een lach dan met een traan terugkijken op alle fijne herinneringen, maar nu is het vooral zoals het is en dat is vooral heel naar. Heel veel sterkte nogmaals :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 19:34 



 
Profiel   

Femke_Tweety schreef
Limoen schreef
He?? Nee toch! Oh wat vreselijk. Heel veel sterkte!


Volkomen onverwachts. Van superfit, tot net niet lekker en voor de zekerheid laten nakijken op vrijdagavond tot overlijden op zondag, net na de middag tijdens een spoedoperatie.

Op het hondenforum heb ik het hele verhaal uitgeschreven.

Mochten mensen hier het willen lezen dan kan ik dat bericht eventueel kopiëen natuurlijk.

Jeetje. Wat een bizar verhaal. Ongelooflijk. ;( ;( ;( Nogmaals heel veel sterkte gewenst. Ze was zo mooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 08:59 



 
Profiel   

Femke, is het geen idee om een beetje as te verwerken in een sieraad voor jou? Dan is ze echt altijd bij je en zou je de rest van de as uit kunnen strooien op een plek waar jullie beide graag kwamen. Dat voorbeeld heb ik waardoor ik mijn ouders altijd dichtbij heb.
[ img ]


Laatst bijgewerkt door BigOne op 16-06-21 09:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 09:03 



 
Profiel   

Femke :knuffel: gewoon zo naar om je maatje te verliezen. Hopelijk kun je het toch ergens een plekje gaan geven zodat het ergste rauwe verdriet verminderd. Snap heel goed dat je je ellendig en alleen voelt. |( :(:)

Maar helaas ik herken het maar al te goed. Mijn witte grote vriend is 21 mei ingeslapen en ook hier dagelijkse worsteling samen met zijn kleine vriendinnetje het een plek te geven.

Goddank had ik nog een urn staan, een van ruwe ongebakken klei. Simpel sober en natuurlijk. Hij wacht nu of op zijn oude vriendinnetje of tot ik de moed heb verzameld hem uit te strooien. |(

De urnen die ik zag inderdaad allemaal bling, opzichtig of zo peperduur. Misschien helpt het timmeren om wat berusting te vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 09:10 



 
Profiel   

Heel veel sterkte!


Deze vrouw op facebook maakt hele mooie urnen. Kan ook helemaal naar wens. Misschien is het iets wat bij jullie past
https://www.facebook.com/blue.moon.9887

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 09:14 



 
Profiel   

bigone schreef
Femke, is het geen idee om een beetje as te verwerken in een sieraad voor jou? Dan is ze echt altijd bij je en zou je de rest van de as uit kunnen strooien op een plek waar jullie beide graag kwamen. Dat voorbeeld heb ik waardoor ik mijn ouders altijd dichtbij heb.
[ [url=m/K4J010.png]Afbeelding[/url] ]



Ik heb wat haar van alle drie haar haarkleuren. Daar wil ik inderdaad in de toekomst een sieraadje mee maken.
Nog even kijken of ok dat ook zelf ga doen, of dat ik dat laat maken.



_

Ik heb eergisteren hout gekocht, en gisteren bij een (goede) kennis op maat laten zagen. Wat ik wou is nogal specifiek en dat zag de houthandel niet helemaal zitten.
Maar die kennis kon en wou het wel voor me doen. Is netjes gelukt ook.
Voor de zekerheid heb ik materiaal voor een aantal exemplaren, als ik er 1 verpruts heb ik nog een paar kansen.


Het wordt dus echt iets uit 1 geheel, (uit een heel dikke balk eigenlijk in feite, houtsoort uitgekomen op Oregon pine. Worden oa turntoestellen ook van gemaakt) geen timmerwerk maar echt houtbewerken vanaf basis.

Het grote werk dat even met professionele machines moest gebeuren is gedaan nu, de rest ga ik zelf doen.

Model wordt simpel, graveerwerk wordt uiteindelijk ingelegd met gekleurd materiaal. (Ik ben afgelopen week bezig geweest met experimenteren in hoeverre ik houtrotvullers en kneedbaar hout echt op kleur kan mengen en waarmee allemaal, en in hoeverre het dan nog te verwerken is. Gaat boven verwachting. Zit echt wel wat experimenteel gedoe bij, zijn ook geen tutorials van ofzo, gewoon zelf uitproberen, testen, bijstellen, weer proberen)

Misschien dat ik dat uiteindelijk een eigen topicje geef bij in het subforum uit de kunst.
Weet ik nog niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 09:28 



 
Profiel   

Het geeft ook troost om aan zoiets persoonlijks te werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 09:38 



 
Profiel   

Klopt.

De aandacht die ik het liefst nog aan haar zou willen geven, kan ik op deze manier op een zinvolle manier die nog wel met haar te maken heeft toch geven in zekere zin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 09:46 



 
Profiel   

Heel veel sterkte met je verlies... :knuffel:
Wat een prachthond, met een lieve trouwe blik <3

Ik weet helaas wat het is , je voelt je enorm eenzaam als je maatje waar je 24/7 mee samen was ineens weg is. Je hele balans is ontstoort :(:)

Ik geloof wel dat ze een fantastisch leven bij jou heeft mogen hebben , en nu maak je haar met veel liefde en aandacht een mooi laatste rust plekje om het maar zo te zeggen , een heel mooi idee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 10:26 



 
Profiel   

Heel veel sterkte met het verlies van je vriendin Y;( :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 10:26 



 
Profiel   

Ik vind het mooi wat je doet voor Habibi <3 wat Bigone al zegt - het geeft vast ook troost om het zo te verwerken. En alles op zijn tijd. Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 10:33 



 
Profiel   

Voor de mensen die willen weten wat er gebeurd is even het hele verhaal, zoals ik dat afgelopen week ook op het hondenforum gezet heb.

De eerste stukken zijn letterlijk overgenomen van mijn Facebook, waar ik altijd heel veel van mijn wandelingen en avonturen met Habibi deelde.





Donderdag de 27e:
Facebook post waarin ik met Habibi een paar geocaches gedaan heb. Paar mooie foto's ook nog gemaakt en online gezet. Alles lijkt gewoon zoals altijd.


--

Vrijdagavond de 28e geschreven:

In plek van concert zit ik bij de dierenarts.
Habibi buikpijn en onrust.
Eerste indruk niet goed, op scan een groot stuk weefsel in de buikholte waarvan de dierenarts niet weet wat het is.
Nu eerst bloedonderzoeken, wat simpele dingen uitsluiten.
1e indruk is ofwel ontstoken vetweefsel ofwel tumor.
En in dat laatste geval groot.
Duim alstjeblieft voor een uitslag waar we nog wat mee kunnen.

___

Vrijdagavond de 28e, wat later

1e bloeduitslagen binnen.
Lipase erg hoog (vet enzym)
Ontstekingswaarden ook erg hoog.
Kan nog altijd van alles zijn, maar dat rare onbekende weefsel op de echo is níet goed.
En groot/veel. (Ik heb meegekeken)
Nu weekend, voor nu ontstekingsremmer en pijnstilling.
Maandag verdere onderzoeken, en mogelijk dinsdag ook, afhankelijk van wat we maandag zien.
Blijf alstjullieblieft duimen...


__

Zaterdagochtend:

Het is totaal onwerkelijk.
Zou je Habibi gisteren, of zelfs vandaag, zien als ik haar uitlaat, dan valt er eigenlijk niets op.
Ze loopt gewoon, staart zoals altijd in een krulletje. Een sprintje op haar eigen initiatief zit er ook gewoon in.
Ze eet, ze drinkt.
Staat me guitig aan te kijken, precies bij die nieuwe zak voer die nog niet op de vaste plek staat.
Ze knuffelt, komt bij me.
Gewoon, zoals het hoort.
Maar wel die verharde buik waar je echt kunt voelen dat er wat zit.
Gisteren duidelijk pijn en onrustig, grote pupillen
Nu, met pijnstillers, wel rustig op de bank. Niet dat gepiep van gisteren.
Behalve als ze even bewogen heeft, of net nadat ze even op schoot gekropen is.
Dan piept ze wel wat.
Idioot onwerkelijk dit.
Van een superfit hondje 'in een paar dagen' 'ineens' naar een hondje met ongeveer een vuistgrote hoeveel aan onbekend/niet herkend weefsel in haar buikholte.
Maandag om 15.00 de volgende onderzoeken.
En tot die tijd doe ik maar gewoon ongeveer wat we anders ook doen.
Rustige wandeling straks.
Misschien -als ze ok lijkt- gewoon mee naar stal morgen....
Laat het alstjeblieft iets zijn waar we nog wat mee kunnen.
Van topfit ineens naar dit nieuws...

___

Zondag rond 13.25

Straks uitgebreider bericht.
Nu even kapot.
Ik heb haar moeten laten gaan, er was geen enkele andere reële optie.
Later uitgebreider.
Ben de kluts wel een beetje kwijt

___

Zondag, wat later

Gisteren nog een opleving en zelfs, uit zichzelf, spelen.
Maar in de avond slechter, vanochtend rillend tegen me aan op de bank.
Zachtjes piepen ondanks de metacam en voorgeschreven paracetamol.
Lingehoeve weer gebeld. Weer echo.
Zwaar ontstoken buikvlies zichtbaar, oorzaak onduidelijk.
Optie ofwel op de gok vol stoppen met extra pijnstillers en antibiotica en ontstekingsremmers, óf inwendig kijken wat er aan de hand is.
Dat laatste is het advies, omdat dat alsnog zou moeten gebeuren als de medicatie niet aanslaat.
En we eigenlijk niets weten nu, én ze nog redelijk fit is, en een hoe fitter ze nog is, hoe beter ze een operatie nog aan kan.
Daarvoor gekozen.
Operatie beeld dramatisch slecht.
Dierenarts snapt niet dat ze nog zo 'fit' toonde op het eerste oog.
Een heel grote tumor, volledig om haar maag heen.
Verklevingen aan de darmen.
Uitzaaiingen in de ophangbanden van de organen.
Zelfs onder narcose gaf ze nog pijn aan.
Dierenarts had haar eventueel eerst nog 'netjes' willen maken voor mij, en dan inslapen in de behandelkamer.
Heb ik niet voor gekozen. Ze had zelfs onder narcose nog pijn. Ik hoorde haar.
Ik heb gevraagd of het ook kon zonder haar nog verder te belasten. Direct, nog op de operatietafel terwijl ze nog 'open' was.
Voor mij zwaarder, maar ik vond het eerlijker voor Habieb.
Dat mocht.
Ik ben er, uiteraard, bijgeweest. Nog even verteld hoe veel ze voor me betekende. Haar een kus gegeven, haar poot vastgehouden, en daar haar laten gaan.
Ik kón niets anders dan dat, in haar belang.
Maar mensen wat is dit loodzwaar.
Gisteren hebben we samen nog wat gewandeld, en op haar initiatief wat gespeeld.
Vandaag heb ik haar moeten laten gaan.


___


Het is absurd hard gegaan. Alle drie de dierenartsen die in het weekend met haar bezig zijn geweest kunnen er nauwelijks bij hoe fit ze eigenlijk nog toonde, en hoe verschrikkelijk groot de inwendige 'puinhoop' was.

Ik heb maandag -heel uitgebreid- nagepraat met 1 van de dierenartsen. Ik moet zeggen dat ze ook echt op een heel goede manier de tijd voor me genomen hebben.
Ze hebben met zijn drieën nog de foto's bekeken die de opererende dierenarts maakte van wat ze aantrof. Aledrie kunnen ze er nauwelijks bij hoe dit bij elkaar moet passen.
Het hondje dat gewoon nog helder was en graag wou. Maar de gigantische chaos van binnen.

Achteraf is het -hoe verschrikkelijk ik het ook vind- goed dat we zondag de spoedoperatie gedaan hebben. Het was ineens zo idioot hard aan het ontwikkelen dat de dierenartsen aangaven dat het niet denkbeeldig was dat de boel van zondag op maandag of maandagochtend inwendig geknapt zou zijn.

Uitgebreid nagepraat. We hadden eigenlijk nergens andere keuzes kunnen of moeten maken.
De dierenarts gaf aan dat ik die vrijdag en ook de zondag de signalen erg goed opgepikt heb, omdat ze dus bar weinig liet zien. Thuis liet ze ook wel iets meer zien dan in de kliniek. Dat had ik gefilmd, en zondagochtend ook laten zien al. Zodat de dierenartsen in ieder geval ook zouden weten hoe ze thuis was.


Echt van topfit naar volkomen reddeloos.

Dit was donderdagavond, dus 24 uur voor de ellende begon:


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 10:44 



 
Profiel   

Wat een bizar verhaal, ongelofelijk hoe snel dit is gegaan. Hoe je van het ene moment geocoachen naar dit bent gegaan.. vreselijk. Ik heb er geen andere woorden voor.

Je hebt het beste besluit voor Habibi genomen, maakt het echter niet minder zwaar. Hele dikke knuffel :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 10:49 



 
Profiel   

Jeetje wat bizar :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 11:58 



 
Profiel   

Dit is echt zo geen goed idee om te lezen wanneer ik niet kan slapen ;( ik kan me echt zo indenken hoe jij je waarschijnlijk voelt. Je schrijft prachtig over jullie samen.
Heel veel sterkte met het verlies van je prachtige meisje. Jullie hebben voor elkaar gestreden. Echte liefde. Hopelijk gaat het een beetje met je.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 00:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen