Hoe lang zijn jullie honden alleen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Reverie

Berichten: 99
Geregistreerd: 10-05-19
Woonplaats: Kortrijk

Hoe lang zijn jullie honden alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-21 10:36

Hi!

Ik vroeg me af hoe lang jullie honden alleen zijn? En is het verantwoord om honden één dag in de week voor langere tijd alleen te laten? Hoe combineren jullie dat met een full time job?

Even een korte situatie schets:

In november 2020 heb ik een Weimaraner gered die gratis op het internet stond, zij blijkt een ex-broodfokteefje te zijn. Ze kende niks (kon niet wandelen, was niet zindelijk, kon moeilijk alleen zijn, alles wel heel overweldigend). In januari hebben wij het hondje van de buren erbij genomen (deze gingen scheiden en konden haar niet meenemen).

We hebben heel lang geworsteld met verlatingsangst bij beide hondjes, wat voornamelijk te maken had met wanneer ik vertrok. Maar we hebben een omweg gevonden, als ik als eerste vertrek en dan een beetje later mijn partner is er geen probleem. We zijn nu de afwezigheden aan het opbouwen en zitten al aan 6uur alleen zijn. Ze liggen dan eigenlijk echt gewoon de hele tijd te slapen (soms heb ik de indruk dat het hen goed doet dat ze eens alleen zijn, want als ik thuis ben volgen ze continu wat ik doe en nemen ze amper rust).

Ik sta dus om 5u op om een wandeling te doen met de honden en vertrek om 6u, mijn partner vertrekt altijd om 6u20 naar zijn werk.

Nu heb ik bericht gekregen dat ik vanaf september terug naar het werk mag, ik zou dan twee dagen in de week gaan werken, de rest werk ik van thuis uit.

Door deze omslachtige regeling, ik eerst en dan mijn partner, ben ik dus heel vroeg weg van huis maar over de middag naar huis komen is geen optie en om 14u op mijn werk vertrekken kan natuurlijk ook niet. Toen we de hond in huis gehaald hadden was mijn partner altijd rond 15u thuis, maar hij is nu ook van werk veranderd waardoor hij vaak later thuis is dan mij (Rond 18u).

Kort gezegd, als ik moet gaan werken ben ik dus gemakkelijk 12u weg en de honden dus 12u alleen als ik geen dogwalker vind.

Ik ben naarstig op zoek naar een dog walker die over de middag kan komen om te wandelen en ze eten te geven. Maar deze blijken vaak niet echt betrouwbaar te zijn (zeggen last minute af) en al helemaal niet op lange termijn.

Familie in de buurt heb ik niet echt, mijn vriend wel maar deze werken zelf allemaal. Eén van de twee dagen dat ik naar mijn werk zou gaan, zou ik wel een kuisvrouw voorzien. Dan zijn de hondjes maar een halve dag alleen. Op dit moment ga ik 1 keer in de twee weken naar mijn werk en voorzie ik een dogsit die de hele dag aan huis komt, op langere termijn wel een hap uit mijn budget.

Het schuifraam naar de tuin staat wel open, dus ze kunnen hun behoeftes gaan doen wanneer ze willen. Verder ga ik ook dagelijks met ze wandelen tussen de velden en mogen ze wekelijks mee naar de paarden. Ik ga binnenkort ook aan mantrailing doen met de grootste, dus uitdaging hebben ze op de andere dagen wel genoeg.

Maar ik zit een beetje verveeld met die ene dag dat ze zo lang alleen zouden moeten blijven (indien de dogwalker het laat afweten).

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hoe lang zijn jullie honden alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:39

Een uitlaatservice zou dan zeker een oplossing kunnen zijn. Of een dagje bij een fijn pension misschien?

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:43

Toen ik nog samenwoonde met mijn ex en zijn hond verschilde het nogal. We gingen tussen half 6 en 6 naar het werk. Ik was dan rond 12 uur thuis om haar uit te laten. En dan was er tussen half 4 en half 5 altijd een van ons weer thuis. Maar er waren ook dagen dat ex om 2 uur al thuis was.

Er heerst nogal eens de opvatting dat je geen hond moet nemen als je veel werkt. Enerzijds snap ik dat, anderzijds als je zorgt dat ze uitgelaten worden en niet de hele dag in de bench zitten moet dat kunnen als je hond eraan gewend is.
Overdag sliep ze eigenlijk de hele dag. Na thuiskomst werd er dan een flinke ronde gelopen zodat ze lekker kon snuffelen en spelen en haar energie kwijt kon

kwii
Berichten: 1747
Geregistreerd: 23-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:45

Ik heb iets soortgelijks aan de hand gehad maar onze hond kwam dan van half tien tot 7 alleen te zitten. Gezocht naar uitlaatservices etc, maar ik doe haar daar helemaal geen plezier mee. Als mijn vriend haar uit wil laten moet hij haar al aanlijnen want anders loopt ze terug naar huis.
Eerlijk? Ik maak me er nu helemaal niet druk meer over. Als het zo uitkomt zit ze gewoon een dagje alleen thuis, ze ligt de hele dag te slapen en als ik thuiskom gaan we lekker wandelen en ravotten. Als jij denkt dat jou honden dat kunnen 2 dagen per week zou ik dat gewoon proberen. Zie het als twee rustdagen, zeker omdat je zegt dat ze op andere dagen wel veel uitdaging krijgen.
Misschien ben ik nu zo'n ontaarde hondenmoeder hoor, maar je kent je eigen honden het beste en je merkt het echt wel aan het gedrag als het echt te lang alleen is.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:47

Tsjah ik zou dan kijken of een buiten kennel niet werkt.

Mijn hond is een slag apart. Ik ben meestal niet meer dan 3 uur van huis. Op een dag dat ik een evenement heb zit hij soms 12 uur alleen (dan regel ik de overburen om hem even uit te laten).

Maar hij slaapt gewoon de hele dag door krijgt een kluif en is weer happy. Vaak helpt het wel iets om ze iets te geven wat ze echt bizar lekker vinden en toch een poos mee bezig zijn.


Bij mijn vorige twee huskies was dit een runderheup gewricht met nog flink wat vlees er op. Gewoon rauw. Konden ze echt uren mee zoet zijn. En soms zat er zoveel vlees op dat ze het niet op kregen in een keer. Dan ging de rest in een plastic zak de vriezer weer in. Trekt alleen wel vliegen aan als ze het niet in een keer op krijgen.

Honden in een bench proppen heeft bij mij nooit gewerkt overigens. Altijd los in de tuin of in huis.

Reverie

Berichten: 99
Geregistreerd: 10-05-19
Woonplaats: Kortrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-21 10:48

kiwiwitje schreef:
Een uitlaatservice zou dan zeker een oplossing kunnen zijn. Of een dagje bij een fijn pension misschien?



Als ze op een vreemde locatie zonder mij zijn, zijn ze echt vervelend. Vooral de kleine keft dan de hele boel bijeen. Ik heb dat al eens geprobeerd -O-

En ja die uitlaatservice, dat bedoel ik dan met een dogwalker! Of jij bedoelt dan echt een professionele dienstverlener? Ik werk nu met Pawshake, maar ja... niet altijd even betrouwbaar.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33826
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:52

Als je voordat je weg gaat flink uitlaat en ze de hele dag in de tuin kunnen zou ik het geen probleem vinden. Zeker omdat ze met twee zijn. Honden slapen heel veel uur per dag. En als jij 's avonds flink met ze werkt dan mogen ze hun pootjes dicht knijpen. Als de honden het leuk vinden (of veel energie hebben) zou je nog een uitlaatservice kunnen nemen. Maar zelf zou ik twee honden samen + toegang tot de tuin prima voorwaarden vinden om zo lang alleen te zijn.

Onze eigen hond is alleen, oud en niet gewend om veel alleen te zijn. Dus wij regelen het altijd zo dat er iemand thuis is voor haar. Ze is nooit meer dan 3uurtjes alleen. Wel hangt ze erg aan ons sinds ze oud is (dementerend). Voor die tijd was ze max 6uurtjes alleen. Wel kon ze dan niet naar buiten. Maar mijn ouders wonen in een wijk met veel bejaarden en dan ging ze naar de buren toe. Dat was voor haar een feest want ze mocht daar de hele dag op de bank liggen (mag thuis niet) en ze kreeg heel veel koekjes. :')
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 11-06-21 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Doubtless

Berichten: 8493
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:52

Ik laat ze max een middag alleen, maar bij ons kunnen ze de behoefte niet in de tuin doen.
Als ze hun natje en droogje hebben en kunnen plassen/poepen komen ze echt wel een dagje alleen door. Zeker als je 's ochtends nog ff lekker gaat wandelen. Leuk is anders, maar hé... soms is het zo.

Reverie

Berichten: 99
Geregistreerd: 10-05-19
Woonplaats: Kortrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-21 10:52

capopjekop schreef:
Toen ik nog samenwoonde met mijn ex en zijn hond verschilde het nogal. We gingen tussen half 6 en 6 naar het werk. Ik was dan rond 12 uur thuis om haar uit te laten. En dan was er tussen half 4 en half 5 altijd een van ons weer thuis. Maar er waren ook dagen dat ex om 2 uur al thuis was.

Er heerst nogal eens de opvatting dat je geen hond moet nemen als je veel werkt. Enerzijds snap ik dat, anderzijds als je zorgt dat ze uitgelaten worden en niet de hele dag in de bench zitten moet dat kunnen als je hond eraan gewend is.
Overdag sliep ze eigenlijk de hele dag. Na thuiskomst werd er dan een flinke ronde gelopen zodat ze lekker kon snuffelen en spelen en haar energie kwijt kon



Mja, ik ben eigenlijk maar twee dagen van thuis weg om te werken. Dus ik vond dat wel billijk. Maar dat was toen wel toen mijn partner nog vroeger gedaan had met werken. :+

Het is dus zo dat ze dus niet structureel 5 dagen in de week 8 uur alleen zijn. De andere dagen wanneer ik van thuis werk, ga ik over de middag als pauze ook gaan wandelen ermee. Ze lopen dan los in de velden achter onze tuin, soms neem ik de wagen en ga naar het bos een beetje verder :)

Ze hoeven niet in de bench! Ik heb een bench staan omdat de kleine onlangs geopereerd is aan haar knie, maar die staat nu eigenlijk altijd open en binnenkort gaat ze weer weg.

BigOne
Berichten: 38325
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:55

Een dag in de week ? En ze hebben hun natje en droogje, kunnen de tuin in? Zou me er niet zo druk om maken. Is het ideaal? Maar het is niet anders en de tijden dat je wel thuis bent hebben ze de volle aandacht.

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:56

Ik zou mij voor de ene dag er niet te druk om maken. Als zij gewoon de tuin in kunnen om hun behoeften te doen, dat is toch het belangrijkste.

Soms lukt het niet om die ene perfecte situatie te creëren en zolang het niet de hele week is, zie ik het probleem niet.

Reverie

Berichten: 99
Geregistreerd: 10-05-19
Woonplaats: Kortrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-21 10:56

kwii schreef:
Ik heb iets soortgelijks aan de hand gehad maar onze hond kwam dan van half tien tot 7 alleen te zitten. Gezocht naar uitlaatservices etc, maar ik doe haar daar helemaal geen plezier mee. Als mijn vriend haar uit wil laten moet hij haar al aanlijnen want anders loopt ze terug naar huis.
Eerlijk? Ik maak me er nu helemaal niet druk meer over. Als het zo uitkomt zit ze gewoon een dagje alleen thuis, ze ligt de hele dag te slapen en als ik thuiskom gaan we lekker wandelen en ravotten. Als jij denkt dat jou honden dat kunnen 2 dagen per week zou ik dat gewoon proberen. Zie het als twee rustdagen, zeker omdat je zegt dat ze op andere dagen wel veel uitdaging krijgen.
Misschien ben ik nu zo'n ontaarde hondenmoeder hoor, maar je kent je eigen honden het beste en je merkt het echt wel aan het gedrag als het echt te lang alleen is.


Ja, dat deed de Weim in het begin ook. Die wilde echt niet naar buiten. Nu wordt ze mega enthousiast als ik nog maar richting haar harnasje kijk :D vind ik persoonlijk wel een fijne evolutie.

Ik weet inderdaad alleen ook niet, of ze even enthousiast gaat zijn met iemand die ze niet kent -O- Daar had ik nog niet bij stil gestaan.

De huidige dogsit gaat er eigenlijk niet mee wandelen, ik zal het haar de volgende keer vragen en kijken hoe ze reageren!

Reverie

Berichten: 99
Geregistreerd: 10-05-19
Woonplaats: Kortrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-21 11:02

Absolem schreef:
Tsjah ik zou dan kijken of een buiten kennel niet werkt.

Mijn hond is een slag apart. Ik ben meestal niet meer dan 3 uur van huis. Op een dag dat ik een evenement heb zit hij soms 12 uur alleen (dan regel ik de overburen om hem even uit te laten).

Maar hij slaapt gewoon de hele dag door krijgt een kluif en is weer happy. Vaak helpt het wel iets om ze iets te geven wat ze echt bizar lekker vinden en toch een poos mee bezig zijn.


Bij mijn vorige twee huskies was dit een runderheup gewricht met nog flink wat vlees er op. Gewoon rauw. Konden ze echt uren mee zoet zijn. En soms zat er zoveel vlees op dat ze het niet op kregen in een keer. Dan ging de rest in een plastic zak de vriezer weer in. Trekt alleen wel vliegen aan als ze het niet in een keer op krijgen.

Honden in een bench proppen heeft bij mij nooit gewerkt overigens. Altijd los in de tuin of in huis.



Ook als het schuifraam openstaat? Ze kunnen eigenlijk vrij in huis en in de tuin. In de winter misschien een minder ideale situatie als het regent. Maar waar ik de Weim ben gaan ophalen zat ze in een kennel en daar huilde ze de hele dag door.

Ja, iets te eten geven doe ik soms. Een runder- of lamsoor.

Alleen de kleine wilt dan gaan kijken bij de grote wat ze heeft, en die is daar niet zo mee opgezet. Ze gaat waarschuwen en niet bijten, maar ben toch niet 100% gerust.

Voorlopig doe ik het zo, dat wanneer ik als laatste moet vertrekken (moeilijkste scenario om ze alleen te kunnen laten), dat ze beide iets krijgen om te kauwen en ik nog even in de auto wacht en op de camera kijk, tot het op is en ze zonder kleerscheuren in de zetel gaan liggen slapen :D

Maar ja, het is wel een heel geregel :')

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 11:07

Reverie schreef:
kiwiwitje schreef:
Een uitlaatservice zou dan zeker een oplossing kunnen zijn. Of een dagje bij een fijn pension misschien?



Als ze op een vreemde locatie zonder mij zijn, zijn ze echt vervelend. Vooral de kleine keft dan de hele boel bijeen. Ik heb dat al eens geprobeerd -O-

En ja die uitlaatservice, dat bedoel ik dan met een dogwalker! Of jij bedoelt dan echt een professionele dienstverlener? Ik werk nu met Pawshake, maar ja... niet altijd even betrouwbaar.

Ja je hebt bedrijven die dat doen. T is even goed zoeken. Want ook een hoop die t zonder de nodige papieren en verzekering doen. Of die de honden losgooien in aanlijngebied.

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 11:08

Ons hondje zit ook af en toe eens een dag alleen thuis. Mijn moeder werkt 1 dag in de week op kantoor en is dan van 7u tot 18u weg, bij mij hangt het erg af van m'n lessenrooster of m'n studentenwerk of ik die ene dag thuis ben of niet. Af en toe (niet vaker dan eens per maand) zit ze dus wel een hele dag alleen maar ze kan bij mooi weer ook in de tuin en er wordt voor ik vertrek en als ik thuis ben lekker mee gewandeld.
Moest het nodig zijn kan ze ook gewoon mee naar mijn studentenjob, dus dat is wel fijn.

Ik zou me in jouw situatie ook niet te veel zorgen maken, ze hebben elkaar en kunnen hun behoefte doen :)

Reverie

Berichten: 99
Geregistreerd: 10-05-19
Woonplaats: Kortrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-21 11:10

MarlindeRooz schreef:
Als je voordat je weg gaat flink uitlaat en ze de hele dag in de tuin kunnen zou ik het geen probleem vinden. Zeker omdat ze met twee zijn. Honden slapen heel veel uur per dag. En als jij 's avonds flink met ze werkt dan mogen ze hun pootjes dicht knijpen. Als de honden het leuk vinden (of veel energie hebben) zou je nog een uitlaatservice kunnen nemen. Maar zelf zou ik twee honden samen + toegang tot de tuin prima voorwaarden vinden om zo lang alleen te zijn.

Onze eigen hond is alleen, oud en niet gewend om veel alleen te zijn. Dus wij regelen het altijd zo dat er iemand thuis is voor haar. Ze is nooit meer dan 3uurtjes alleen. Wel hangt ze erg aan ons sinds ze oud is (dementerend). Voor die tijd was ze max 6uurtjes alleen. Wel kon ze dan niet naar buiten. Maar mijn ouders wonen in een wijk met veel bejaarden en dan ging ze naar de buren toe. Dat was voor haar een feest want ze mocht daar de hele dag op de bank liggen (mag thuis niet) en ze kreeg heel veel koekjes. :')


Ja, ik dacht ook wel dat dat prima zou zijn. Maar toen was ik aan het googlen geslaan en begon ik toch te twijfelen want de meeste artikels waren negatief.

Ooh ja, klinkt als een hele fijne oplossing voor jouw hond!

Helaas zijn die van mij precies heel erg gehecht aan hun eigen omgeving. Ze mogen als extraatje dan ook wel in de zetel overdag, als ik er niet ben :D 'S nachts slapen ze sowieso al in de zetel. Ik krijg soms al het gevoel dat ze me graag weg willen, omdat ze dan in de zetel kunnen slapen *\o/*

Reverie

Berichten: 99
Geregistreerd: 10-05-19
Woonplaats: Kortrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-21 11:14

bigone schreef:
Een dag in de week ? En ze hebben hun natje en droogje, kunnen de tuin in? Zou me er niet zo druk om maken. Is het ideaal? Maar het is niet anders en de tijden dat je wel thuis bent hebben ze de volle aandacht.



Een droogje hebben ze overdag helaas niet.

De Weimaraner eet alles op wat ze tegenkomt en laat niets over of laat niets liggen. Maar dat krijgen ze eigenlijk ook niet overdag als ik thuis ben, ze krijgen in de ochtend eten en in de avond.

Af en toe wel iets om te kauwen. Maar daarmee vertrouw ik ze niet zonder toezicht, zou niet willen dat er gevochten wordt.

Wel een natje en de tuin ter beschikking!

Reverie

Berichten: 99
Geregistreerd: 10-05-19
Woonplaats: Kortrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-21 11:17

Toverbal schreef:
Ik zou mij voor de ene dag er niet te druk om maken. Als zij gewoon de tuin in kunnen om hun behoeften te doen, dat is toch het belangrijkste.

Soms lukt het niet om die ene perfecte situatie te creëren en zolang het niet de hele week is, zie ik het probleem niet.



Ja, misschien maak ik me er wel wat te duk in.

Het is natuurlijk wel een ommezwaai van bijna 24/24, 7/7 erbij te zijn, vind het nogal moeilijk om mijn hondenkinders alleen te laten. En als ik dan eens weg ben, kijk ik de hele tijd op de camera wat ze aan het doen zijn :+

yvje86

Berichten: 2699
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 11:17

Hier zitten ze (als ik niet thuiswerk) tussen 7 uur en 16.30 uur alleen.
Als ik thuis werk laat ik ze in de meeste gevallen ook niet tussendoor uit omdat ze meestal liggen te slapen.

Amyd

Berichten: 393
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 11:19

Hoi TS ik zou kijken voor professionele uitlaatservice. Je hebt ze die met groepen lopen in het bos of omheinde terreinen ( dat laatste heb ik zelf) maar ook die individueel uitlaten. Als mij PB doet met je regio wil ik je wel helpen bij het vinden van een geschikte uitlaatservice.

Reverie

Berichten: 99
Geregistreerd: 10-05-19
Woonplaats: Kortrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-21 11:21

kiwiwitje schreef:
Reverie schreef:



Als ze op een vreemde locatie zonder mij zijn, zijn ze echt vervelend. Vooral de kleine keft dan de hele boel bijeen. Ik heb dat al eens geprobeerd -O-

En ja die uitlaatservice, dat bedoel ik dan met een dogwalker! Of jij bedoelt dan echt een professionele dienstverlener? Ik werk nu met Pawshake, maar ja... niet altijd even betrouwbaar.

Ja je hebt bedrijven die dat doen. T is even goed zoeken. Want ook een hoop die t zonder de nodige papieren en verzekering doen. Of die de honden losgooien in aanlijngebied.



Hoo ja, ben ik wel bang voor. Losgooien zouden ze van mij eigenlijk sowieso niet mogen doen :+ (micromanagement hondenmoeder).

Of dat ze je hond stelen... Ze zijn beide nog niet gesteriliseerd (staat nog op de planning, maar ze moesten beiden echt eerst op adem komen en de knie operatie van de kleine kreeg even voorrang) en met de stijging van de prijzen voor puppy's de laatste tijd...

SabriJarig

Berichten: 1406
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 11:23

Lijkt me oke hoor dat ze naast binnen ook de tuin in kunnen lopen voor hun behoeftes te kunnen doen! Ook zijn ze samen dus is niet dat ze echt alleen zijn. En je geeft ze ook nog genoeg uitdaging op andere dagen.
Zie niet in hoezo dit niet goed zal zijn. Ik denk dat jouw honden het prima naar hun zin hebben!

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 11:27

Als het bij 1 dag in de week blijft zou ik me geen zorgen maken.
Het belangrijkste is dat ze met 2 zijn, dus 'alleen' is relatief.
Ze kunnen naar buiten om hun behoefte te doen, dus dat is ook ok. En ze kunnen naar buiten om wat meer te zien/te horen/te ruiken te hebben.
Als je het dan nog zo kan regelen dat de dag voor het alleenblijven een actief dagje is, dan wordt de alleenblijfdag een rustdag.
Je moet er natuurlijk wel voor uitkijken dat 1 dag er geen 2 worden, vervolgens 3... Want dan zou je wel aan je honden kunnen merken dat het teveel wordt. Honden kunnen nl. goed het onderscheid maken tussen iets dat af en toe gebeurt (het kan niet alle dagen feest zijn) en iets dat een (te) groot stuk van hun leven bepaalt.
Nog een tip: wel alert blijven op signalen. Bv. veel blaffen, extra aanhankelijk zijn als jullie wel thuis zijn, etc. kan erop wijzen dat het je honden toch niet zo goed bekomt.

BigOne
Berichten: 38325
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Hoe lang zijn jullie honden alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 12:00

Natje droogje was spreekwoordelijk, inderdaad, geen kauw voer behalve wat brokjes wanneer er geen toezicht is.

dierenfan
Berichten: 9628
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 12:03

Hier zitten ze eigenlijk nooit langer dan 7 uur alleen en kunnen dan niet hun behoefte doen. Mocht hrt langer nodig zijn dan gaan ze naar iemand toe. Heb een adres waar ze los op terrein kunnen lopen mits diegene geen andere opvangers heeft. 1 adres die mijn honden door en door kent en ze in huis kan hebben in haar roedel en veilig uit kan laten en anders gaan ze pension in waarbij ze absoluut niet terrein mogen verlaten van mij en enkel door zeer ervaren kracht uit de kennel gehaald mogen worden indien noodzakelijk. Daar zeer ruime kennels met toegang tot buitenverblijf dus liever dat ze ze niet benaderen.
Mochten ze makkelijker karakter hebben dan zou het anders zijn. Voor nu is het zelden nodig en met deze 3 mogelijkheden komen we gemakkelijk rond.

Mochten ze mogelijkheden hebben om thuis hun behoefte te doen zou ik persoonlijk geen moeite hebben met 2 lange dagen alleen zijn als dat veilig en vertrouwd is. In principe plassen ze hier om 12 uur ongeveer even in de 10 minuten maar echte activiteiten vinden plaats om 5 uur s ochtends tm 7 uur s ochtends en 5 uur s middags tm 7 uur s avonds. Op de 4 dagen dat ik werk. De andere 3 dagen zitten vol activiteiten en daardoor slapen ze die dagen erg veel