Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe lang zijn jullie honden alleen?

 
Profiel   

Mijn hond is nooit alleen, een hond is een roedeldier en persoonlijk vind ik het zielig. Toen we nog een kat hadden waren ze wel eens een paar uurtjes in de avond samen thuis. Nu de kat er niet meer is gaat de hond mee of ik regel oppas.

De reden dat ze gaan slapen is meestal verveling, wat moet een hond die alleen is anders doen om de dag door te komen.

Maar bij jou zie ik het probleem niet. Ze hebben water, ze kunnen hun behoefte doen, en ze zijn niet alleen want ze hebben elkaar. Eerlijk gezegd zou ik me daar dus niet druk om maken....
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 12:12 



 
Profiel   

Als je 2 honden hebt en het luik naar de tuin staat open, is er toch geen probleem? 24\7 wat te knabbelen aanbieden, hier hebben ze koekjes, brokjes, vlees, ze eten wanneer ze honger hebben.
Ofwel, je kunt met een gerust hart naar het werk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 12:44 



 
Profiel   

onze hond komt een enkele keer voor dat ze langer alleen thuis is. 8 uur vind ik dan wel de max, wordt het langer dan vraag ik mijn schoonvader haar even uit te laten. Hond heeft de vrijheid in huis en kan altijd bij drinken. Meestal ligt ze de hele dag in het raamkozijn te kijken en slapen. Dat ze zo lang alleen is komt misschien 2x per maand voor als ze echt niet mee kan. Naar werk gaat ze meestal mee en ligt ze onder mijn bureau

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 12:48 



 
Profiel   

Geen buren die de honden 1x per week willen uitlaten?
Of een uitlaatservice?

Hoe zijn je honden in de tuin?
Als ze veel blaffen zullen buren er niet blij van worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 13:01 



 
Profiel   

ClauH schreef
Mijn hond is nooit alleen, een hond is een roedeldier en persoonlijk vind ik het zielig. Toen we nog een kat hadden waren ze wel eens een paar uurtjes in de avond samen thuis. Nu de kat er niet meer is gaat de hond mee of ik regel oppas.

De reden dat ze gaan slapen is meestal verveling, wat moet een hond die alleen is anders doen om de dag door te komen.

Maar bij jou zie ik het probleem niet. Ze hebben water, ze kunnen hun behoefte doen, en ze zijn niet alleen want ze hebben elkaar. Eerlijk gezegd zou ik me daar dus niet druk om maken....


Dat geld dus niet voor elke hond, die van mij vind vrij weinig honden leuk. De kat tolereert zij maar daar is alles mee gezegd. Zij is opgegroeid in een roedel, maar heeft daar nooit fijn in gefunctioneerd. Nu bij mij alleen bloeit zij helemaal op.
Die van mij balt gewoon in haar eentje hoor, die vermaakt zich prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 13:01 



 
Profiel   

Ik vind dat persoonlijk ook wel de lang dus zou kijken voor een uitlaat.
Hier is hond nooit langer dan 3 a 4 uur alleen eigenlijk. Op werkdagen komt de oppas of gaat hij naar ouders/schoonouders en ook als we een dagje weggaan of op visite gaat hij of mee of naar ouders/schoonouders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 13:12 



 
Profiel   

Hier is het erg wisselend hoevaak en hoeveel hij alleen is (we hebben wel maar één hond). Max is rond de 6 uur, maar dat is al vrij uitzonderlijk. Al zal het soms ook nog weleens meer gaan zijn. Hij kan in de tuin en spendeert daar ook al zijn tijd.

Als we thuiswerken dan zien we hem overdag eigenlijk ook niet. Hij zit dan in de tuin te klooien (ommetje maken, tv kijken voor de poort, kipjes bekijken, beetje slapen, kuil graven voor een speeltje etc) en eigenlijk zien of horen we hem uren niet. Dat heeft voor het gevoel ook wel geholpen, want het voelde vooral slecht hem alleen te laten.

We hebben weleens overwogen om een tweede hond erbij te nemen, grotendeels voor het gevoel, want dan zijn ze niet alleen. We zijn echter zijn 6de eigenaar en bij de 5 hiervoor was hij altijd met anderen en dat heeft (denken ze) bijgedragen aan dat er steeds iets was waardoor hij moest worden herplaatst.

Op het moment hebben we een blije hond die zijn ding doet, ook zonder ons. Als we thuiskomen is hij enthousiast, maar niet van de kaart.

Ja het is lang (12u), maar het is ook niet vaak en als jij denkt en merkt dat ze het kunnen, dan waarom niet? Alleen in de winter misschien lastiger, of staat de deur dan ook open?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 13:19 



 

Hoe reageren de honden in de tuin als jullie er niet zijn. Aangezien ze verlatingsangst hebben?
Dat zou ik iig even uitzoeken, proberen ze niet te ontsnappen, blaffen ze dan buiten niet bij elk geluid dat ze horen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 13:23 



 
Profiel   

Mijn situatie :

* 2 grote honden
* Werk in de zorg, wisselende diensten. Eens in de twee weken heb ik meestal een lange dagdienst, dan ben ik om kwart voor 7 weg, kwart over 4 terug.
* Honden hebben de bijkeuken en hun buitenverblijf (zal ong. 50m2 zijn), door middel van een luik in de deur kunnen ze buiten of binnen zijn. Buiten kunnen ze in de schaduw of zon liggen, op de tegels/gras/zand net wat ze willen.
* Er liggen diverse speeltjes
* Als ik vertrek krijgen ze een gevulde kong en een kauwstaaf
* Heb zowel in de bijkeuken als buiten een camera staan waarmee ik ze dus ieder moment van de dag kan volgen

Heb niet het idee dat ze er last van hebben, ze scharrelen wat rond, spelen wat, knabbelen op hun kauwstaaf en liggen lekker te slapen.

Als ik een lange dienst heb gehad ga ik die dag ook niet meer weg, dus ik zal nooit op een dag dat ik de hele dag ben weggeweest ook nog in de avond met iemand afspreken. Die tijd is dan voor hun.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 13:31 



 
Profiel   

Reverie schreef
kiwiwitje schreef
Een uitlaatservice zou dan zeker een oplossing kunnen zijn. Of een dagje bij een fijn pension misschien?



Als ze op een vreemde locatie zonder mij zijn, zijn ze echt vervelend. Vooral de kleine keft dan de hele boel bijeen. Ik heb dat al eens geprobeerd -O-

En ja die uitlaatservice, dat bedoel ik dan met een dogwalker! Of jij bedoelt dan echt een professionele dienstverlener? Ik werk nu met Pawshake, maar ja... niet altijd even betrouwbaar.


Ik run zelf een dagopvang voor honden en geloof me iedere nieuwe klant zegt dat de hondjes vervelend worden zonder hem/haar en ja, de eerste paar keer is het even lastig maar dat settelt 9 van de 10 keer echt :j

Maar in jouw situatie zou ik niet van een mug een olifant maken, het klinkt alsof jouw hondjes de dag samen wel doorkomen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 13:36 



 
Profiel   

Ah joh, ze hebben elkaar, kunnen binnen en buiten zijn en hoeven niets op de houdrn? Waar maak jij je druk om?

Veels te veel honden zitten de werkdag van hun baasje uit in de bench omdat "dat rust geeft". Díe mensen zijn geen hond waard.
Op deze manier wel, hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 15:24 



 
Profiel   

Ik werk van 6 tot 15u of van 15u tot 23u.

Van 6 tot 15u zijn ze ( 2 Border Collies, 8 jaar en 8 maand) bij mijn ouders. Daar zijn ze 2x per week 3 uur alleen.
Als ik werk van 15u tot 23u dan zijn ze van 14:30 tot 16u alleen.

Voor de rest train ik bijna elke dag met ze. Ik merk aan ze dat ze het heerlijk vinden om af en toe niks te doen.

Heb een camera om ze in te gaten te houden als ze bij mij thuis zijn. Bij mijn ouders hoef dat niet, daar is altijd iemand thuis

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 15:40 



 
Profiel   

Ik vind het eigenlijk wat overdreven om hiervoor een uitlaatservice te laten komen als de hondjes gewoon in de tuin hun behoefte kunnen doen! Zou ik persoonlijk ook eerder een extra stressfactor vinden dan een rustgevend idee (voor mezelf dan).
In de ochtend een wandeling, lekker ontbijtje en hoppa ze komen die 12 uur wel door lijkt mij.

Wat ik persoonlijk wel belangrijk zou vinden (niets met de honden te maken, maar ik heb een heilige schrik voor inbraak) is dat er beperkte toegang tot het huis is (zodat bvb. inbrekers geen (makkelijke) toegang hebben?). Maar dat hangt natuurlijk helemaal af van hoe je huis in elkaar zit natuurlijk. Een vriendin van mij liet bvb. de honden in de garage en veranda, met de deur naar de tuin open, maar de deur naar het huis zelf op slot. (Maar daarin overdrijf ik zelf dus misschien. :') )

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 15:59 



 
Profiel   

Ik zou het gewoon proberen
Misschien al beginnen met opbouwen
Onze hond kon dar prima
Ondanks dat ik zo goed als altijd thuis ben.
Tja gaan we als gezin ook weleens een dagje pretpark ofzo.
Buiten dat ze blij was als we terug kwamen lieten we ze direct even plassen en poepen zodat de druk eraf was.
Eten geven en dan gingen ze een normale ronde.
De onze sliepen ook veel maar werden wel genoeg uitgedaagd in de overige tijd

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 16:27 



 
Profiel   

Ik werk 3 ochtenden in de week, max 5 uur per ochtend. Maar ik begin 6.00u en mijn man gaat die dagen om 8.30u weg ivm de kinderen (anders begint hij 7.30u).
Dus de honden zijn niet veel langer dan 3 uur alleen thuis.
Als het goed is ga ik binnenkort een nieuwe opleiding volgen. Hiervoor zou ik dan 2 hele dagen weg zijn. Dan kan ik wel zelf de kinderen naar school brengen, dus dan ga ik 8.30u weg. Mijn man begint die dagen 7.30u en komt dan tussen de middag 1,5 uur naar huis. Dan zijn ze daarna weer zo'n 4 uur alleen.
Het scheelt dat mijn man een eigen bedrijf heeft dat hier 5 minuten fietsen vandaan is. Dus hij is erg flexibel in zijn tijden. Eventueel zouden de honden ook mee naar zijn werk kunnen, maar daar zijn ze vrij onrustig. En niet alle klanten vinden dat fijn. Dus thuis is rustiger voor de honden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 17:33 



 
Profiel   

ClauH schreef
Mijn hond is nooit alleen, een hond is een roedeldier en persoonlijk vind ik het zielig. Toen we nog een kat hadden waren ze wel eens een paar uurtjes in de avond samen thuis. Nu de kat er niet meer is gaat de hond mee of ik regel oppas.

De reden dat ze gaan slapen is meestal verveling, wat moet een hond die alleen is anders doen om de dag door te komen.

Maar bij jou zie ik het probleem niet. Ze hebben water, ze kunnen hun behoefte doen, en ze zijn niet alleen want ze hebben elkaar. Eerlijk gezegd zou ik me daar dus niet druk om maken....


Onze hond is ook zelden alleen, maar nooit redt ik niet en is ook niet haalbaar. Ze kan niet mee naar de supermarkt of tandarts.
Hier ligt de max op 4 uur alleen, moet het langer gaat ze naar de oppas.

Ik werk thuis en als ik naar kantoor moet gaat ze mee. Daar zijn altijd andere honden van collega’s, dus dat is voor haar een feestje

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 18:56 



 
Profiel   

Mijn man werkt aan huis, dus supermakkelijk. De ene hond zit altijd op kantoor. De andere hond ligt liever boven in onze hal. Die wordt een aantal keer tussendoor uitgelaten. Dit geldt voor 2 dagen per week, alle andere dagen is er iemand thuis-thuis (dus niet aan het werk).

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 19:52 



 
Profiel   

Het hangt een beetje van de honden af, hoe zij het ervaren.
Ik laat mijn honden niet graag alleen, maar heb ook in de situatie gezeten dat ik alleen was en moest werken.
Ik stond dan vroeg op en liep anderhalf uur met ze in het bos alvorens ik naar mijn werk ging.
De honden konden vervolgens net als bij jou, de tuin in wanneer ze maar wilden en ze waren met zijn 2en. Mijn honden waren dan max 9 uur alleen.
Ze waren braaf, maar waren ze er happy mee?
Mijn herder niet, was mijn indruk.
Ik was dan ook blij toen ik uiteindelijk toch een echt goede oppas vond. Iemand die mijn vriendin werd, en nog steeds is. Zij haalde de honden rond 11 uur op en bracht ze om 16 uur weer terug.

Inmiddels, met andere honden, zit ik in een makkelijker situatie; ik woon samen en werk veel thuis. De honden zijn meestal niet meer dan drie of vier uurtjes alleen, en dat vind ik ook wel zat.
Een paar dagen per jaar is het wel eens langer. Zolang dat blijft bij die paar dagen accepteer ik dat (met enige moeite :D )

Wat jouw situatie betreft denk ik dat je het kunt proberen. Mits ze de andere dagen van de week niet óók nog eens uren alleen zitten, en je vóór en na die lange uren tijd met ze doorbrengt.
Als je het even goed in de gaten houdt merk je vanzelf hoe je honden er onder zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 11:28 



 
Profiel   

Het lijkt me geen enkel probleem als de honden samen zijn en naar buiten kunnen. Ik heb er ook 2, en als we gaan werken gaan ze in de kennel, kunnen ze naar binnen en buiten wanneer ze willen. Voer krijgen ze voor we weggaan, water is uiteraard altijd beschikbaar.
Ik zou dan ook geen uitlaatservice meer inschakelen als ik jou was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 12:29 



 
Profiel   

Als ze met 2 zijn en ze kunnen buiten zou ik van 1 dag de week niet wakker liggen. Hier gebeurt het ook wel eens, ervaring met webcam heeft geleerd dat ze soms zelfs pas na 8u alleen het hondenluik gebruiken...
Mijn honden sparen al hun energie tot ik thuiskom om te gaan wandelen en spelen :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 12:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen