Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Vogelgriep Dierenweide Vleuten

 
Profiel   

In de Dierenweide in Vleuten is de vogelgriep geconstateerd. ;( Ik ken de Dierenweide heel goed en weet hoeveel de mensen daar van de dieren houden. Dit is echt verschrikkelijk, alle vogels moeten geruimd worden. Daar zitten jonge wilde gansjes bij, tamme zwarte zwanen, makke kippetjes een eendjes, wilde eenden siereenden, enzovoort bij. Ik weet nog niet of ook de parkietjes, kwarteltjes, duifjes en torteltjes in de volière geruimd moeten worden.

Er zitten in de Dierenweide altijd heel veel kauwtjes, waar erg veel last door wordt ervaren door zowel de Dierenweide als omwonenden. Ik vraag me af of nu de gemeente iets aan deze kauwen gaat doen, het zijn er echt honderden en zou me niets verbazen als deze de griep hebben doorgegeven. We vonden laatst een dode jonge kauw die wellicht ook door de vogelgriep is overleden.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... in-vleuten


Laatst bijgewerkt door Agossie op 11-06-21 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 13:14 



 
Profiel   

heel triest dit.
Ook voor de bedrijven in de omgeving.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 13:16 



 
Profiel   

Heel triest inderdaad.. Ben er ook wel flink verdrietig van.. Het zijn er ook zoveel tegelijkertijd. Allemaal met hun eigen karakter en hun eigen verhaal.

"Gelukkig" zijn alleen de eenden, kippen, zwanen, ganzen, fazanten, kwartel en zijdehoender geruimd. De fazanten en kwartel zaten in de volière. De andere volièrevogels en de duiven mochten blijven leven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 20:21 



 
Profiel   

Echt heel verdrietig. ;(

Hoe zo mogen die blijven leven?
Alle gevogelte binnen 1 kilometer word dan toch geruimd of geld dat niet voor hobby dieren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 20:26 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Echt heel verdrietig. ;(

Hoe zo mogen die blijven leven?
Alle gevogelte binnen 1 kilometer word dan toch geruimd of geld dat niet voor hobby dieren?


Schijnbaar omdat die diersoorten niet zo gevoelig zijn? Het verbaast mij ook hoor :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 20:29 



 
Profiel   

Kromsnavels krijgen geen vogelgriep en aangezien die vaal in goede volières zitten waar geen wilde vogels bij komen, vormen zij geen gevaar.
Bij een bevestigde besmetting worden bedrijven binnen 1km geruimd en binnen drie km getest.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 00:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen