Kattentuigje / harnas voor Boskat en Coon, welke is goed?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Kattentuigje / harnas voor Boskat en Coon, welke is goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-21 17:33

Ik ben weer eens op zoek naar een gouden tip, wie heeft hem? *\o/*

We hebben een Noorse Boskat en een Maine Coon van een jaar oud. In huis kunnen ze veel rennen, klimmen en spelen, met de zon mee draaien op allerlei ligplekjes hoog / laag / loopbruggetje waar ze ook op slapen, hebben een "Lucky Basterds" krabpaal, fijn krab-terras in de zon voor de schuifpui....ze zijn dus alles behalve zielig zeg maar :=

Maar het duurt nog wel even voor de tuin klaar is, en ik gun ze toch zachtjes aan wel wat buiten-tijd :+:

Ik wil de mannen dus graag (tijdelijk) regelmatig aan een touwtje buiten rond laten scharrelen als we zelf buiten bezig zijn. Gezellig :) Maar wat is nou echt een comfortabel tuigje / harnas om lekker in rond te scharrelen / rollen / spelen / slapen?

Ik zie alweer zo'n missie aankomen waarbij ik een dozijn verschillende dingen koop en hèt ideale tuigje zit er toch niet bij, dat overal wel wat aan mankeert weet je wel, dat je dan pas ziet als je het al gekocht hebt :=

Als iemand mij en die snorren dat kan besparen en meteen de goede kant op kan wijzen: graag _/-\o_
Ik ben benieuwd wat jullie favoriet is en waarom.

En wat jullie miskleunen zijn geweest voordat je die vond :=


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Kattentuigje / harnas voor Boskat en Coon, welke is goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 00:31

Ik heb de Tre Ponti Liberta tuigjes voor mijn twee katten. Vind ze heel fijn. Zijn er in verschillende maten. :)

FennyPower

Berichten: 1458
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 01:17

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Treponti raad ik ook aan!

lucifertje

Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Kattentuigje / harnas voor Boskat en Coon, welke is goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 06:30

Ik heb een hondentuigje van beeztees voor mijn 2 Coons

pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Kattentuigje / harnas voor Boskat en Coon, welke is goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-21 11:13

Ja die Treponti tuigjes heb ik een paar dagen geleden maar "op goed geluk" besteld, ik duim dat die goed bevallen +:)+

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 12:08

Ik had een heel simpel tuigje voor als onze terrorist mee moest (hij krijgt soms het kattenmandje open onderweg :') ). Tegenwoordig krijgt hij hem altijd om als we op pad gaan omdat hij soms gewoon vloeibaar is als je hem vast wil houden, beetje extra houvast is wel prettig -O-
Afbeelding

En toen hij zijn kap op moest, want met een bandje kreeg hij hem gewoon af.
Op je broer zit natuurlijk het lekkerst 8)7
Afbeelding

Voor ons voldeed dit, maar het is zeker niet het meest ideale tuigje.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 12:18

ik heb voor mijn XXL Turkse Van een gewoon H-tuigje, maar wel maat XXL, die is ook breder dan de normale maat. Zodra madame hem om krijgt, laat ze zich op haar zij vallen, dat schijnt vrij normaal te zijn. ö help, ik heb een tuigje om, ik kan niet meer lopen"...... maar als ik dan een strip tonijn open maak, kan ze ineens weer alles :')

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Kattentuigje / harnas voor Boskat en Coon, welke is goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 12:55

Afbeelding
Ik heb voor mijn abessijn poezen een beroni tuigje.
Zij zijn beide lang in de rug en ik had telkens het probleem dat een tuigje te kort was op de rug waardoor het riempje om de poten heel vervelend kwam zitten. Deze kan ik op de rug verstellen en op de buik en nek band. Ze hoeven nergens in te stappen (vinden ze hier echt verschrikkelijk.) en hij is super zacht. Kittenkoper van mij gebruikt deze ook voor haar katten.

cursebreaker

Berichten: 11438
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 18:46

Hier ook een trePonti voor onze Maine Coon dame van iets over de 6kg.
Meerdere soorten tuigjes geprobeerd, maar de TrePonti bevalt voor ons het beste :j.
Makkelijk aan/uitdoen ook en blijft so far prima zitten en ze heeft een fijne bewegingsvrijheid ermee.

Die tuigjes wat Dennis hierboven laat zien bv. waren voor ons dus echt een miskoop.

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Kattentuigje / harnas voor Boskat en Coon, welke is goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 20:07

Hier ook een TrePonti tuigje gehad. Inmiddels hebben we onze tuin afgezet dus kunnen ze zonder tuigje naar buiten. Voor TrePonti hadden we een H-tuigje, maar TrePonti kon veel makkelijker aan.

pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Kattentuigje / harnas voor Boskat en Coon, welke is goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-21 22:47

Ik heb vooral het idee dat bij alle tuigjes die schouders / loopbeweging een beetje in de verdrukking komen... die beesten zijn ook zo flexibel overal :=

Ik ben ook benieuwd of die rooie zichzelf niet vreselijk in de nesten weet te werken ermee, dat lukt hem namelijk met vrijwel alles :')