Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

reutje of teefje bij ander reutje

 
Profiel   

Ik ben op zoek naar een een pupje voor bij mijn 10 jarige hondje. Hij is wel iets dominanter. Hij ging goed samen in huis met een zachtaardige reu (zelfde leeftijd). Ik ga zelf liever voor een reutje dan voor een teefje. Gaat dat bijna altijd goed of zijn er ook reutjes die elkaar de tent uit blijven vechten?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 16:16 



 

Ik heb hier reuen en teven. Mijn ene reu is 11, de ander is 2.
Je merkt dat de rollen worden omgedraaid, hond van 11 is de baas, maar wordt zwakker, reu van 2 wil het overnemen. Dus er ontstaan wel eens meningsverschillen, zeg maar. Niks te ernstig, maar gegrom en tanden zijn wel te horen en te zien. Ik heb wanneer ik er niet ben, ze wel apart, want ik vertrouw het anders niet.
Houdt daar wel rekening dat dat kan gebeuren bij het aanschaffen van een tweede reu, het is een natuurlijk proces, maar je moet het af en toe wel even begeleiden zeg maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 16:20 



 
Profiel   

Ik heb 2 reuen hier, een van 3 en 1 van 2. Een teefje van een jaar, en eind juli komt er nog een reu bij.
Ik heb zelf nooit problemen echt gehad. Mijn moeder heeft ook 2 reuen. En heel vaak hebben we alles bij elkaar, en dat gaat ook prima. Dus het kan zeker :)
Ik heb ook nooit gedoe tussen die van mij overigens. Nou is dat wel een hele makkelijke reus en een wat feller kleintje, maar allebei heel lief eigenlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 16:45 



 
Profiel   

Tot vorige week 2 reuen die net 4 maanden scheelden is altijd goed gegaan maar de oudste van net 2 was wel echt een goedzak . Heb ze wel beide laten castreren helaas hebben wij de oudste vorige week in moeten laten slapen .
Sinds weekend een pup erbij van bijna 10 weken en wederom een reu en ook deze wordt gecastreerd geen idee of scheelt .

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 16:59 



 

viphorse schreef
Tot vorige week 2 reuen die net 4 maanden scheelden is altijd goed gegaan maar de oudste van net 2 was wel echt een goedzak . Heb ze wel beide laten castreren helaas hebben wij de oudste vorige week in moeten laten slapen .
Sinds weekend een pup erbij van bijna 10 weken en wederom een reu en ook deze wordt gecastreerd geen idee of scheelt .

Geen idee eigenlijk, mijn oude is gecastreerd, de jonge is intact. De oudste is op straat opgegroeid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 17:13 



 
Profiel   

Mijn “vorige” roedel waren 5 reuen en 1 teef.
3 intacte reuen, xlab/ambull, xpodenco/herder en een Mechelse herder. En 2 castraten, een Jack russell en een Roemeense dinges.
Nooit gedoe gehad tussen de reuen. Heus wel eens wat gemopper, maar geen gevecht.
De teef durfde wel te vechten, maar die was ook niet helemaal fijn.

Nu heb ik nog de Mechelse herder reu, en daar 2 nieuwe teefjes bij. Wederom een Roemeense dinges en een terriertje.
Maar ik zou er zo weer een reu bijzetten.
Teven bij teven vind ik persoonlijk veel lastiger inschatten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 18:08 



 
Profiel   

Verara schreef
Mijn “vorige” roedel waren 5 reuen en 1 teef.
3 intacte reuen, xlab/ambull, xpodenco/herder en een Mechelse herder. En 2 castraten, een Jack russell en een Roemeense dinges.
Nooit gedoe gehad tussen de reuen. Heus wel eens wat gemopper, maar geen gevecht.
De teef durfde wel te vechten, maar die was ook niet helemaal fijn.

Nu heb ik nog de Mechelse herder reu, en daar 2 nieuwe teefjes bij. Wederom een Roemeense dinges en een terriertje.
Maar ik zou er zo weer een reu bijzetten.
Teven bij teven vind ik persoonlijk veel lastiger inschatten.



Ik heb nog nooit een teefje gehad, altijd 2 reutjes. Heb idd het idee dat het met teefjes altijd wat ingewikkelder is. Aan de andere kant is reu-teef combinatie misschien het makkelijkste. Hoewel je dan misschien wel meer "rijden" enzo krijgt en ze moeten bij de eerste loopsheid een paar dagen? gescheiden worden. Dat is niet heel lastig, maar wel iets om rekening mee te houden. Het liefst 2 reutjes dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 20:05 



 

imaudy schreef
Verara schreef
Mijn “vorige” roedel waren 5 reuen en 1 teef.
3 intacte reuen, xlab/ambull, xpodenco/herder en een Mechelse herder. En 2 castraten, een Jack russell en een Roemeense dinges.
Nooit gedoe gehad tussen de reuen. Heus wel eens wat gemopper, maar geen gevecht.
De teef durfde wel te vechten, maar die was ook niet helemaal fijn.

Nu heb ik nog de Mechelse herder reu, en daar 2 nieuwe teefjes bij. Wederom een Roemeense dinges en een terriertje.
Maar ik zou er zo weer een reu bijzetten.
Teven bij teven vind ik persoonlijk veel lastiger inschatten.



Ik heb nog nooit een teefje gehad, altijd 2 reutjes. Heb idd het idee dat het met teefjes altijd wat ingewikkelder is. Aan de andere kant is reu-teef combinatie misschien het makkelijkste. Hoewel je dan misschien wel meer "rijden" enzo krijgt en ze moeten bij de eerste loopsheid een paar dagen? gescheiden worden. Dat is niet heel lastig, maar wel iets om rekening mee te houden. Het liefst 2 reutjes dus.


weken :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 21:07 



 
Profiel   

Ik vind teefjes over het algemeen makkelijker matchen en makkelijker in omgang. Echter probeer maar eens een teefje herplaatser te vinden, 90% is reu en daarvan kunnen er weinig bij andere honden.
Totaal onverwacht hebben we nu een pup erbij, een reu, waarbij we 2at huiverig waren bij de reu die we al hebben ( totaal alles bij elkaar was 1 reu en 3 teefjes) maar valt alles mee. Even afwachten tot de pup gaat puberen natuurlijk.

Je weet het nooit zeker. Maar het ligt vooral aan het karakter van de individuele hond

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 21:38 



 
Profiel   

imaudy schreef
Verara schreef
Mijn “vorige” roedel waren 5 reuen en 1 teef.
3 intacte reuen, xlab/ambull, xpodenco/herder en een Mechelse herder. En 2 castraten, een Jack russell en een Roemeense dinges.
Nooit gedoe gehad tussen de reuen. Heus wel eens wat gemopper, maar geen gevecht.
De teef durfde wel te vechten, maar die was ook niet helemaal fijn.

Nu heb ik nog de Mechelse herder reu, en daar 2 nieuwe teefjes bij. Wederom een Roemeense dinges en een terriertje.
Maar ik zou er zo weer een reu bijzetten.
Teven bij teven vind ik persoonlijk veel lastiger inschatten.



Ik heb nog nooit een teefje gehad, altijd 2 reutjes. Heb idd het idee dat het met teefjes altijd wat ingewikkelder is. Aan de andere kant is reu-teef combinatie misschien het makkelijkste. Hoewel je dan misschien wel meer "rijden" enzo krijgt en ze moeten bij de eerste loopsheid een paar dagen? gescheiden worden. Dat is niet heel lastig, maar wel iets om rekening mee te houden. Het liefst 2 reutjes dus.

Het is niet een paar dagen scheiden meestal toch 10 dagen/ 2 weken. Reu teef combi meeste kans van slagen, maar ligt ook aan het soort honden. Je hebt makkelijke rassen en minder makkelijke. Maar bij 2 honden zou ik zelf altijd voor reu teef combi gaan . Je kunt de teef ook steriliseren laten uit eindelijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 21:43 



 
Profiel   

Hoe scheiden jullie het reutje en teefje precies?
Aparte kamers of toch in dezelfde kamer en dan gescheiden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 01:39 



 
Profiel   

In onze familie (we wonen allemaal apart maar komen erg veel bij elkaar over de vloer, met de honden. En wandelen ook erg veel samen, met de honden) hebben we allemaal minimaal 2 honden, en zijn we allemaal bewust voor 2 (of meer) reuen gegaan. Die hele roedel ging altijd super, nooit problemen. Ook wel eens loge honden, of opvanghonden op korte of lange termijn. Altijd reuen en altijd top.
Één familielid heeft op een gegeven moment 1 teef erbij genomen, wat een drama was dat zeg. Helaas is de teef inmiddels ingeslapen, maar de rust is gelijk terug. Hier dus allemaal absoluut geen voorstander meer van 1 teef bij reu(en) plaatsen..
Daarnaast zijn het allemaal mega sociale honden die in het bos met elke hond overweg kunnen hoor. Maar 1 teef vast in huis nemen bij onze familie.. wij slaan over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 02:23 



 
Profiel   

imaudy schreef
Hoe scheiden jullie het reutje en teefje precies?
Aparte kamers of toch in dezelfde kamer en dan gescheiden.

Ik heb ze als ik thuis ben gescheiden met een hekje en als ik weg ben gaan ze in de bench. Maar je hebt reuen die gaan overal door heen . Ik heb een makkelijke reu. Over tijdje komt reu 2. Dan heb ik 2 teven 2 reuen heel benieuwd of dat gaat lukken

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 06:41 



 
Profiel   

imaudy schreef
Hoe scheiden jullie het reutje en teefje precies?
Aparte kamers of toch in dezelfde kamer en dan gescheiden.

Maar om welk ras gaat het ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 06:42 



 
Profiel   

Hier 4 honden.
1 volle reu van bijna 11 jaar, 1 gesteriliseerde teef van bijna 13 jaar ,1 teef van 2 jaar en een teef van 16 weken.

Mijn reu vindt pups niet zo leuk en reuen ook niet altijd dus voor mij was de keus makkelijk.
Toen de eerste pup loops werd was hij gelijk 180graden omgedraaid en was het gelijk zn vriendin.
Hier gaat mn teef tijdens de loopsheid in de ren en als we er zijn lopen ze gewoon bij elkaar en heeft ze een broekje aan.

Ik heb wel een klein ras dus springen niet uit een ren oid.
Ik vind teven met andere honden makkelijker maar dat komt omdat mn reu zn roedel beschermd en als er een andere reu blijft opdringen bij 1 van mn teven schiet hij te hulp.
Wat dat betreft moet ik er wel boven op zitten maar gaat tot nu toe altijd goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 06:51 



 
Profiel   

imaudy schreef
Hoe scheiden jullie het reutje en teefje precies?
Aparte kamers of toch in dezelfde kamer en dan gescheiden.


Ik zou ze dan in aparte kamers doen of in ieder geval, minstens 2 hekjes er tussen (bijv in een bench in een ren oid), want door 1 hekje heb ik al pups van zien komen. Ze zijn nogal inventief als ze echt willen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 07:17 



 
Profiel   

Waarom wil je ze scheiden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 07:23 



 
Profiel   

Hier 2 dames en 1 reu.
Ik ken van reu combi’s en teef combi’s allebei succes en drama verhalen.
Hier gaan ze overal mee naar toe. Maar als wij weg zijn en ze gaan niet mee dan zitten ze in allemaal hun eigen bench.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 07:37 



 
Profiel   

Vooral niet teveel drama van maken en in huis nemen waar je achter staat. Of een combinatie goed gaat heeft niks te maken met de combinatie van geslacht maar met de combinatie van karakter / energielevel.

Wij hebben momenteel zes honden, vier teven en twee reuen, op twee gecastreerde dames na is alles intact. Een gecastreerde teef is onze roedelleidster en heeft het voor het zeggen, ze is er heel streng en duidelijk is wat zorgt voor een goede hiërarchie binnen de roedel.

Maar alle combinaties kunnen prima met elkaar overweg en trekken onafhankelijk naar elkaar toe. Als ze alleen zijn worden ze niet gescheiden, lopen gewoon allemaal los.

Als iets van de teven loops is hoef ik me ook geen zorgen te maken, de reuen gaan hier netjes mee om en luisteren ook gewoon prima waardoor die niet zomaar vervelend doen richting teef. Als ze alleen blijven gaan de reuen boven op de hondenkamer apart en de teven blijven beneden. Dat doen we alleen maar tijdens de vruchtbare periode, de rest van de tijd lopen ze gewoon bij elkaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 08:36 



 
Profiel   

smurffie schreef
Ik vind teefjes over het algemeen makkelijker matchen en makkelijker in omgang. Echter probeer maar eens een teefje herplaatser te vinden, 90% is reu en daarvan kunnen er weinig bij andere honden.
Totaal onverwacht hebben we nu een pup erbij, een reu, waarbij we 2at huiverig waren bij de reu die we al hebben ( totaal alles bij elkaar was 1 reu en 3 teefjes) maar valt alles mee. Even afwachten tot de pup gaat puberen natuurlijk.

Je weet het nooit zeker. Maar het ligt vooral aan het karakter van de individuele hond


Ik vind teefjes ook makkelijker, heb ook altijd meerdere teefjes bij elkaar gehad zonder problemen.
Ik heb ook veel oppas hondjes in huis gehad, reu en teef, en die werden door mijn dames wel geaccepteerd.
Ik heb nu een intacte reu en een gecastreerd teefje. Bij mijn reu kun je absoluut niet elke andere reu zetten. Maar het zal ook erg van de individuele hond afhangen denk ik.

Reuen castreer ik liever niet. Maar das een andere discussie.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 19:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen