Kitten met niesziekte - jullie ervaringen, tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-21 11:33

Amber_anne schreef:
Wij hebben ook eerst de zieke kitten alleen gehad. Na een aantal maanden begon hij spel agressie te ontwikkelen en hebben we een kat erbij genomen. Helaas was dit niet echt een geschikte match en hebben we een katertje erbij genomen in februari, ze zijn echt een perfecte match en spelen de hele dag door

Dat de niesziekte terug kan komen is wel iets waar ik mij bewust van ben maar ik gun mijn kat wel zijn maatjes als ik zie hoe gelukkig het hem maakt


De kat die drager is kan het natuurlijk altijd "opnieuw" krijgen, kan terug symptomen krijgen - maar is het fair een andere kat het risico aan te doen? Ik twijfel een beetje...

Hevonen

Berichten: 5618
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Kitten met niesziekte - jullie ervaringen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:41

Katten die in hun jeugd niesziekte hebben gehad, houden vaak darmproblemen, zachte ontlasting etc. Ook als de niesziekte niet merkbaar terugkeert.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:52

LWDaisy schreef:
Amber_anne schreef:
Wij hebben ook eerst de zieke kitten alleen gehad. Na een aantal maanden begon hij spel agressie te ontwikkelen en hebben we een kat erbij genomen. Helaas was dit niet echt een geschikte match en hebben we een katertje erbij genomen in februari, ze zijn echt een perfecte match en spelen de hele dag door

Dat de niesziekte terug kan komen is wel iets waar ik mij bewust van ben maar ik gun mijn kat wel zijn maatjes als ik zie hoe gelukkig het hem maakt


De kat die drager is kan het natuurlijk altijd "opnieuw" krijgen, kan terug symptomen krijgen - maar is het fair een andere kat het risico aan te doen? Ik twijfel een beetje...


Een kitten alleen is zielig, ik zou niet hoeven twijfelen. :=

Je zou kunnen kijken in het asiel of er kittens zijn die ook niesziekte hebben.

Edit: ik snap trouwens als je niet bewust een ziek dier erbij neemt.

Sterkte met Loki!

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-21 17:53

Een tweede kat is momenteel niet aan de orde. Misschien in de toekomst wel, maar nu ligt de focus op Loki (en mijn paard, en mijn vader die net een zwaar ongeluk heeft gehad, en het werk, en het huishouden, ... :+).

Ik blijf het persoonlijk ook moeilijk vinden om een andere kat dit risico te laten nemen. MarcoBorsato, ik zou dan idd wel durven kijken naar een kitten (of volwassen kat voor mijn part) die ook de niesziekte heeft, maar zou het anderzijds wel héél erg vinden als ze bij elkaar de symptomen zouden versterken.
Zolang Loki niet de indruk geeft eenzaam te zijn, zal er geen tweede poezenbeest bij komen :) Loki moet eerst maar flink aansterken, en dan zien we wel!

Kleine man was blij me te zien toen ik van het werk kwam. Hij is nog niet 100% oké, maar het gaat nog steeds de goede kant op!

Afbeelding

Amber_anne

Berichten: 6918
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Kitten met niesziekte - jullie ervaringen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 18:01

Jaa eerst beter worden! Als je merkt dat hij agressief gaat spelen of eenzaam is dan kan je altijd kijken naar een kat erbij

Ik zou me echt niet zoveel zorgen maken over de andere kat of die het krijgt. Maar dat is voor later

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-21 20:04

Amber_anne schreef:
Jaa eerst beter worden! Als je merkt dat hij agressief gaat spelen of eenzaam is dan kan je altijd kijken naar een kat erbij

Ik zou me echt niet zoveel zorgen maken over de andere kat of die het krijgt. Maar dat is voor later


Ik zou me wel schuldig voelen hoor, om het een andere kat willens en wetens aan te doen... Maar dat zijn idd zorgen voor later :j

Eerst idd maar beter worden!

Naar de wc gaan blijft moeilijk zie ik. Ik bel morgen de DA om te overleggen - iemand van jullie een idee of ik mag doen wat mijn intuïtie zegt? Ik zou olie durven geven met het spuitje... Zodat de ontlasting er uit kan.. Want hij probeert heel erg, maar het komt er niet uit. Vanochtend poepte Loki per ongeluk op de tafel, bij het toedienen van de pasta (voor de darmpjes). Ik was al lang blij dat het er uit kwam, of het nu in de bak of op de keukentafel is :+

Leo4ever
Berichten: 86
Geregistreerd: 09-02-06

Re: Kitten met niesziekte - jullie ervaringen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 21:03

Hier ook ervaring met een poes met chronische niesziekte, eerst alles aan gedaan ook met AB, als kitten, maar helaas toch chronisch geworden. Ook homeopathisch bezig geweest, ging goed, maar ik heb me door de reguliere da om laten praten om toch te enten. Stom stom stom want toen kwam het terug. Inmiddels mijn huidige man leren kennen, apotheker. Die kwam op het idee om haar aciclovir te geven, is een virusdodend middel wat bijvoorbeeld ook in Zovirax zit tegen een koortslip. Is er ook in pil vorm. Goed uitgerekend, de dosering,en zo hebben we het altijd kunnen afvlakken. Helemaal weg gaat het niet maar nogmaals afvlakken. Lysine kan ook helpen, dat krikt de weerstand op. Helaas wist ik dat pas later door 1 van onze paarden, uit de holistische hoek. Soms vlamde het weer op en dan gaven we een kuurtje amoxycicline, er komt nl toch wel eens een bacterie bij. Dat hielp haar altijd goed. Het was een supervrolijke heerlijke poes. Kreeg ook nog een schildklierprobleem en ook dat was goed te regelen met medicatie. Uiteindelijk heeft nierfalen het einde betekend maar ze is 16 jaar geworden. Volgens de dierenarts fenomenaal. Er is dus, met de goeie zorg, echt wel goed mee te leven. Dus niet teveel zorgen, er zijn mogelijkheden. Succes met de kleine schat!

Leo4ever
Berichten: 86
Geregistreerd: 09-02-06

Re: Kitten met niesziekte - jullie ervaringen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 21:07

En oh ja, na een paar jaar een kitten gevonden bij stal, meegenomen. Eerst 6 weken apart gehouden tot de kleine geënt was. Via ons kreeg de niesziekte poes weer even last, kuurtje klaar. Die lieten we namelijk niet meer enten, ze had het immers al. Ze werd daar alleen maar zieker van. Altijd goed gegaan, als de huisgenoten worden gevaccineerd, niks aan de hand.

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-21 22:34

Leo4ever schreef:
En oh ja, na een paar jaar een kitten gevonden bij stal, meegenomen. Eerst 6 weken apart gehouden tot de kleine geënt was. Via ons kreeg de niesziekte poes weer even last, kuurtje klaar. Die lieten we namelijk niet meer enten, ze had het immers al. Ze werd daar alleen maar zieker van. Altijd goed gegaan, als de huisgenoten worden gevaccineerd, niks aan de hand.


Mijn DA twijfelt ook ivm de enting, hij zegt dat het de symptomen kan verergeren. Over 2 weken hebben we een afspraak staan (fingers crossed dat we in tussentijd niet hoeven te gaan!).

Ik denk dat het hier ook zoeken zal zijn, zoeken naar iets dat werkt, of op zijn minst afvlakt zoals bij jullie. Hopelijk mag Loki net zo stijlvol oud worden als jullie kat!

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-21 08:44

Net overlegd met de DA - ik mag proberen Loki vandaag op kattenmelk te zetten. Indien hij uit zichzelf niet meer gaat drinken dan wat hij nu doet, ga ik hem met het spuitje vocht moeten geven.
Als hij niet uit zichzelf begint te poepen, mag ik iets laxerends proberen.

Ik heb nog een ongebruikte papfles liggen voor een gender reveal, misschien moet ik dat maar eens proberen, je weet maar nooit...

Oogjes waren heel schoon vanochtend! Kon ook plassen.

Hij zou wat meer moeten eten en drinken. Het begint thuis eindelijk af te koelen, en daardoor lijkt hij zich wel beter te voelen gelukkig.

Loki is heel aanhankelijk, komt vaak troost zoeken en slaapt bij mij op de zetel.

Duimen jullie mee voor mijn kleine mannetje?

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-21 15:46

Update!

Loki looooooooooves melk!
Hij heeft gisteren heel wat melk gedronken, uit zichzelf. Hij is 's avonds eindelijk beginnen poepen. Mede door de hulp van olijfolie die ik hem 3x heb ingespoten (2ml in totaal).
Vanochtend kwam hij zeuren om eten: vloeibare kip en zalm, dat lustte hij wel! *\o/*

Ondertussen hebben we ook pap in huis gehaald, omdat daar toch nog meer in zit dan in de gewone melk.

Poepen lukt weer beter, maar nog niet 100% - hij krijgt de drolletjes er niet altijd helemaal uitgeperst. Ik veeg af, in dat geval.

Plassen doet hij erg goed. Oogjes blijven schoon, af en toe nog wel waterig maar wel helder, niet vuil meer.

Loki is (als hij niet slaapt) alert, geïnteresseerd en onderzoekend. Ik heb gisteren onze slaapkamer ook open gegooid, we hebben 's middags samen een dutje in bed gedaan en in de namiddag in hij daar in zijn eentje ook gaan dutten.

Hij wast zichzelf ook weer. Nog niet 100% zoals eerder, maar hij doet het wel weer!
Spelen wilt ie nog niet. Hij wilt wel graag in onze buurt zijn, en brengt heel wat uurtjes in mijn armen/op mijn schoot door.

Het gaat echt de goede kant op!

Ik heb vandaag ook een 2nd opinion gevraagd. Alles uitgelegd, vanaf we Loki in huis hebben gehaald. Zijn symptomen besproken, zijn medicatie, en hoe hij het nu doet. Volgens de DA ben ik goed bezig en mag ik op mijn instinct (melk, olie ed) vertrouwen; want dat blijkt allemaal te werken.

Het enige wat we niet kunnen manipuleren, is de tijd. Die gaan we hem gewoon moeten geven, en dan komt het vast weer in orde met ons knulletje!

Fotootje van een uur geleden. Lekker hangen, dit houdt hij heerlijk lang vol. Slapen doen we samen, hij kruipt graag érg dichtbij :+
Afbeelding

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Kitten met niesziekte - jullie ervaringen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 17:31

<3 fijn dat het weer de goede kant op gaat!

Jessix

Berichten: 16438
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Kitten met niesziekte - jullie ervaringen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 17:50

Ik heb nog wel een tip om zijn weerstand op peil te houden gedurende zijn verdere leventje. Mocht je zien dat hij een wat verminderde weerstand heeft, traanoogjes oid dan kun je L-lysine geven. Ik vind deze het meest handig. Ik spuit gewoon een klodder op het voorpootje, beetje uitsmeren anders schudden ze het er nog af, en dan likken ze dat vanzelf helemaal op. Paar dagen een of twee maal per dag herhalen en dat krikt de weerstand weer op.

https://www.agradi.nl/vetoquinol-care-e ... -100ml.htm

Misschien niet voor nu, maar wie weet een tip voor later.

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-21 20:44

Dankjewel Jessix voor de tip!

Loki stelt het ondertussen al bij al goed - enige issue nu is naar de wc gaan, dat gaat moeizaam. Nu plast hij moeilijk.
Morgen komen zijn druppels hiervoor aan, en dan zal ook dat hopelijk snel beteren! Ben vandaag ook voer gaan halen dat dit zou ondersteunen.

Verder is hij vrij oké *\o/* Actief, geïnteresseerd, eet en drinkt goed. Wilt nog niet spelen, volgens mij door een nogal volle blaas. Klom vandaag voor het eerst weer via mijn broek mijn been op! *\o/*

HEEL plakkerig, echt super lief hoor. Hij was sowieso al vrij aanhankelijk, maar plakt nu echt vast aan mij. Wilt altijd gepakt worden, en op mijn schoot/over mijn schouder hangen. Mag hoor haha!

Ook erg avontuurlijk, ik vond hem vanmiddag in bed terug :+

Duimen jullie mee?

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 20:52

Heb je met de DA contact gehad over dat niet plasssn? Dat kan heel gevaarlijk worden en met spoed verholpen dienen te worden.

Arm klein frummeltje, hopelijk knapt hij snel weer op. Die kleintjes hebben ook nog zo weinig bij te zetten hè?! Wat dat betreft ben ik blij dat die van mij allebei het jaar voorbij zijn, dan kunnen ze net wat meer hebben.

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 20:57

Wat vervelend dat hij de niesziekte heeft! Echt sterkte gewenst voor Loki! (En je vader)
Ik snap de overweging van geen tweede kat.
Maar mag ik je alsjeblieft een tip geven… neem er zo snel mogelijk een als de ziekte voorbij is… de kittens leren zo veel van elkaar… Natuulijk eerst van mama, maar daarna leren ze echt heel veel van elkaar.
Zoals kattentaal en hoe ze met elkaar omgaan. Maar ook dat mensen en vreemden, honden en andere katten niet eng en raar zijn..

Overweeg het als de ziekte voorbij js +:)+

Maar ik duim zeker mee! Ik hoop dat het ventje een gelukkig en gezond mannetje wordt! <3 Hij is zo lief..

Niet al je post gelezen maar even reactie op je laatste. Zetten jullie hem ook op de wc? Of moet hij het zelf uitzoeken? En welk kattengrind hebben jullie?
Dat speelt ook mee. Vooral dat laatste weet ik uit ervaring. ~~}>

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-21 21:00

Druif_01 schreef:
Heb je met de DA contact gehad over dat niet plasssn? Dat kan heel gevaarlijk worden en met spoed verholpen dienen te worden.


Ja, heb ik gedaan :) Maar, ik ben niet zo blij met die man.. "Tijd" is zowat de enige raad die hij geeft.

Ik ben er dus maar zelf mee aan de slag gegaan. Ik stimuleer de boel wanneer Loki naar de wc gaat. Het gaat moeizaam, maar het gaat. En morgen komen zijn medicijnen aan.

Ondertussen wast de kleine man zichzelf ook weer helemaal! *\o/* Hij klom net nogmaals mijn been op, er zit echt weer meer leven en activiteit in!

Ik heb ondertussen wel een andere DA gevonden, maar we zijn allebei huiverig om Loki de stress van een transport aan te doen.
Ondertussen heeft Loki ook al van de voeding gegeten die moet helpen bij het plassen. We kijken het héél even aan, ondertussen blijf ik helpen. Betert het niet heel snel, zal Loki alsnog naar de DA moeten, stress of niet.

Appeltje_1 een tweede kat kan qua plaats wel hoor, maar ik blijf het niet fair vinden naar een tweede kat toe om die met een verhoogd risico van de niesziekte op te zadelen.. Ik vind dat erg moeilijk oordelen!
Loki gaat zelf naar de wc. Dat deed hij van in het begin al, dus ik denk niet dat het aan het grind ligt. Ik help hem wel natuurlijk!

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 21:05

LWDaisy schreef:
Druif_01 schreef:
Heb je met de DA contact gehad over dat niet plasssn? Dat kan heel gevaarlijk worden en met spoed verholpen dienen te worden.


Ja, heb ik gedaan :) Maar, ik ben niet zo blij met die man.. "Tijd" is zowat de enige raad die hij geeft.

Ik ben er dus maar zelf mee aan de slag gegaan. Ik stimuleer de boel wanneer Loki naar de wc gaat. Het gaat moeizaam, maar het gaat. En morgen komen zijn medicijnen aan.

Ondertussen wast de kleine man zichzelf ook weer helemaal! *\o/* Hij klom net nogmaals mijn been op, er zit echt weer meer leven en activiteit in!

Ik heb ondertussen wel een andere DA gevonden, maar we zijn allebei huiverig om Loki de stress van een transport aan te doen.
Ondertussen heeft Loki ook al van de voeding gegeten die moet helpen bij het plassen. We kijken het héél even aan, ondertussen blijf ik helpen. Betert het niet heel snel, zal Loki alsnog naar de DA moeten, stress of niet.

Appeltje_1 een tweede kat kan qua plaats wel hoor, maar ik blijf het niet fair vinden naar een tweede kat toe om die met een verhoogd risico van de niesziekte op te zadelen.. Ik vind dat erg moeilijk oordelen!
Loki gaat zelf naar de wc. Dat deed hij van in het begin al, dus ik denk niet dat het aan het grind ligt. Ik help hem wel natuurlijk!


Ja dat snap ik. Ik zou het gewoon aankijken. Je kunt eenmaal niet de toekomst voorspellen. ;)

Maar ik vind dat je erg goed je best doet! Daar heeft Loki erg veel geluk mee! Ik duim echt hard mee dat hij gezond van zijn jeugd mag gaan genieten *\o/*

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-21 21:16

Appeltje_1 schreef:
Ja dat snap ik. Ik zou het gewoon aankijken. Je kunt eenmaal niet de toekomst voorspellen. ;)

Maar ik vind dat je erg goed je best doet! Daar heeft Loki erg veel geluk mee! Ik duim echt hard mee dat hij gezond van zijn jeugd mag gaan genieten *\o/*


Ik denk dat ik het in de nabije toekomst ook gewoon niet meer aandurf, om eerlijk te zijn...
Ik doe echt mijn stinkende best voor Loki, ik zie dat mannetje enorm graag, en ik doe het met alle liefde van de wereld! Maar jeetje, wat is het zwaar.. Zwaar om toe te kijken hoe ziek hij was, dat hij niet speelt, dat hij niet 100% oké is.. Ik heb de ogen al heel hard uit mijn kop gehuild.
De kleine dreumes is extreem aanhankelijk, al helemaal sinds hij zo ziek geweest is. Ik voelde dat mijn vriend afstand begon te nemen, een soort van reflex om zichzelf pijn te besparen mocht ik de kleine er toch niet doorkrijgen. Ik begrijp die reactie, maar dat maakte het voor mij dubbel zo zwaar. Niet eens omdat het merendeel van de verzorging op mij kwam/komt, maar door het gebrek aan geloof in ons, en het gebrek aan goeie vibes...

Ik ben wel eerlijk - ik heb het ook meermaals gedacht. "Wat als ik hem verlies?" Maar aan die gedachten heeft niemand wat, en die kleine man al helemaal niet. We zijn dus extra veel gaan knuffelen. Het resultaat is dat ik nu alles met 1 hand moet doen, want het mannetje woont zowat in mijn armen :+ Mijn huis is een puinhoop haha, en slapen doet hij beter dan ik, want ik durf niet echt bewegen terwijl Loki op mijn borst/tegen mijn keel slaapt :+ Kereltje kwam echt troost zoeken, en hij is er nu al aan gewend :+

Ik heb het 2 dagen aangekeken, mijn vriend die afstand nam, en daarna heb ik het er met hem over gehad. Hij heeft zich helemaal herpakt hoor. Mij helpen deed hij sowieso altijd wel, maar ik merkte dat hij heel wat minder knuffelde, en dat deed ontzettend veel pijn om aan te zien. Ondertussen doet hij dat weer wel, maar ondertussen plakt Loki veel harder aan mij dan aan mijn vriend :+ Mijn vriend begrijpt in ieder geval wat ik bedoel, en probeert zich over die angst heen te zetten. Op die manier kan ik mijn zorgen ook gewoon delen, in plaats van ze allemaal voor mezelf te houden.

Dankjewel voor je berichtje, heel fijn om te lezen! *\o/*

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-21 07:57

Wat ben ik toch een geluksvogel, om zo te mogen wakker worden... <3


Afbeelding

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: Kitten met niesziekte - jullie ervaringen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 08:02

Wat lief. Die van mij dacht dat het wel leuk was om midden in de nacht mijn voeten aan te vallen. Gelukkig zat er een deken tussen in… :+ }>

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-21 10:08

Appeltje_1 schreef:
Wat lief. Die van mij dacht dat het wel leuk was om midden in de nacht mijn voeten aan te vallen. Gelukkig zat er een deken tussen in… :+ }>


Ik zou echt dolgelukkig zijn mocht ik zo wakker worden haha, zou zo blij zijn als hij weer begint te spelen!

Maar het snurken tegen mijn kaak was wel super lief hoor <3

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 10:14

LWDaisy schreef:
Appeltje_1 schreef:
Wat lief. Die van mij dacht dat het wel leuk was om midden in de nacht mijn voeten aan te vallen. Gelukkig zat er een deken tussen in… :+ }>


Ik zou echt dolgelukkig zijn mocht ik zo wakker worden haha, zou zo blij zijn als hij weer begint te spelen!

Maar het snurken tegen mijn kaak was wel super lief hoor <3


Na een tijdje niet meer. Maar ik snap het. Speelt hij helemaal niet? Of gewoon weinig?

Kan dat niet plassen ook een combie zijn van de ziekte en stress?

Hele lieve foto! Die van mij komt alleen mij wakker snuffelen op die manier, maar niet tegen mij aan liggen. Ben ik wel blij mee, hij is niet zo klein meer…

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 18:22

LWDaisy schreef:
Wat ben ik toch een geluksvogel, om zo te mogen wakker worden... <3


[ [url=m/DBvHgR.jpg]Afbeelding[/url] ]


Aaah wat lief!!

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-21 07:50

Appeltje_1 hij speelt, sinds hij ziek geworden is, niet. Gisteren zijn zijn plas-medicijnen aangekomen - die werken blijkbaar wel :+ Kleine man heeft sinds de medicijnen véél ongelukjes, maar ach, ik ben alleen maar héél blij dat het er uit komt *\o/* Hij toont wel interesse hoor.

Gisterenmiddag, toen ik thuis kwam, was 'ie aan het bibberen... De verwarming staat hier al tijden af, maar het was hier na de hitte voor het eerst best fris (21°, koud huis, stenen vloeren). Ik heb hem bij mij onder het deken gelegd - een half uur later rilde hij niet meer. Is zo'n 2 uur blijven liggen :+ We hebben de kachel weer aangezet hoor, die brandt nog steeds.

Vanochtend liep Loki voor het eerst weer over van mij naar m'n vriend in de zetel (we slapen in de woonkamer om hem beter in het oog te kunnen houden), ben blij voor m'n vriend!

De medicijnen slagen dus goed aan! Eens dit opgelost is, zal hij wel weer willen spelen - dat zou ik zelf met een volle blaas ook niet willen :+ Maar er is dus al héél wat plas uitgekomen, gelukkig! Verder is hij een vrolijk kereltje hoor.
Het niet kunnen plassen komt imo van het minder drinken tijdens die hitte, waardoor hij kristalletjes zal hebben aangemaakt. Die worden nu volop afgedreven door de medicijnen.