Kitten met niesziekte - jullie ervaringen, tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amber_anne

Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Kitten met niesziekte - jullie ervaringen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 09:14

Wat heeft die kitten een geluk met jullie <3

LWDaisy

Berichten: 4788
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-21 13:11

Amber_anne schreef:
Wat heeft die kitten een geluk met jullie <3


Dankjewel voor het compliment, vind ik heel lief! <3

Na de opwarmingssessie van gisteren :D
Afbeelding

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 13:14

LWDaisy schreef:
Amber_anne schreef:
Wat heeft die kitten een geluk met jullie <3


Dankjewel voor het compliment, vind ik heel lief! <3

Na de opwarmingssessie van gisteren :D
[ [url=m/UkkI0x.jpg]Afbeelding[/url] ]


Awww, het gaat echt goed vooruit lijkt het!
Hij heeft idd zo veel geluk met jullie! Best wel wat mensen zouden gewoon voer geven en hem aan zijn lot laten…
Echt, je zou nog zo’n lintje moeten krijgen :knuffel: <3

LWDaisy

Berichten: 4788
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-21 14:08

Appeltje_1 schreef:
LWDaisy schreef:

Dankjewel voor het compliment, vind ik heel lief! <3

Na de opwarmingssessie van gisteren :D
[ [url=m/UkkI0x.jpg]Afbeelding[/url] ]


Awww, het gaat echt goed vooruit lijkt het!
Hij heeft idd zo veel geluk met jullie! Best wel wat mensen zouden gewoon voer geven en hem aan zijn lot laten…
Echt, je zou nog zo’n lintje moeten krijgen :knuffel: <3


Ohnee, dat zou ik niet kunnen aanzien, het kleine ding heeft echt wel ondersteuning nodig! Lijkt wel een wereldkeuken bij mij thuis haha, krijgt vanalles aangeboden, later worden we wel strikter en kieskeuriger maar nu moet ie gewoon vitamientjes binnen krijgen en aansterken!

Lintje hoeft niet hoor, als het mannetje maar snel beter mag worden, dat zou mij echt gelukkig maken <3

LWDaisy

Berichten: 4788
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-21 07:21

Loki heeft zonet alle records gebroken met een monsterplas }> :+ :D *\o/*
Meestal gaat hij wel op de bak, maar soms ook niet haha. De monsterplas was op de tegels, en jeetje, wat véél was dat! Ben alleen maar heel blij dat het er eindelijk allemaal zo goed uitkomt, het kereltje zal wel opgelucht zijn! Medicijn doet het érg goed!

Zijn blaas geraakt dus eindelijk leeg, wat zijn we blij! Er gebeuren wel regelmatig ongelukjes, maar hey: beter er uit als er in! *\o/*

Sfeerbeeldje van de kleine zijn wereldkeuken :+
Afbeelding
Soep (voor katten uiteraard, echt een aanrader trouwens, de kleine man is er gek van) - water (drinkt hij sinds vandaag ook weer!) - pap (zijn favoriet) - melk (ook populair) - urinary nat voer (om beter te plassen)- urinary mousse - basic nat voer - brokjes.
En dan heeft ie in de keuken ook nog brokjes en water :j

Later, als ie groot en sterk is, worden we wel weer strenger qua zindelijkheid. Ik ben er stiekem ook gewoon heilig van overtuigd dat ie binnenkort weer enkel op de bak zal gaan, hij was eigenlijk 100% zindelijk hoor, maar door ziek te zijn en de plasjes-medicijnen gaat het nu al eens mis. Komt vanzelf goed, zeker weten!
Het is ook de bedoeling om, wanneer hij dan een sterke tijger is, ook te gaan minderen in de hoeveel voeding hoor haha. Het is nu gewoon een kwestie van: hij moet eten - hij moet vocht binnen krijgen - en dat moet er ook weer uitkomen.

Hij eet goed, hij drinkt goed. Hij laat de brokjes, de mousse en het meeste van de natte voeding zo te zien wel links liggen, iets wat hij voorheen wel gewoon at. Maar het kan zo maar eens zijn dat de rest van zijn buffet gewoon lekkerder is haha, en hij die dingen daarom, bij overvloed aan keuze, negeert en liever voor de jammie-stuff gaat. Zou ik zelf ook doen :+

En ik? Ik heb een boterham met salami gegeten, mijn brood is ondertussen 4 dagen oud, ik moet dagelijks een was of 2 draaien en loop heel de dag te dweilen en Loki schoon te vegen :+

Vandaag gestofzuigd met de kleine in dezelfde kamer. Ik werk als huishoudhulp - al de katten van mijn klanten gaan daar héél hard van lopen. Loki is doodgewoon naast dat lawaaierige ding gaan zitten :+ Ik MOET nu echt een robotstofzuiger hebben, gewoon omdat ik zeker weet dat hij daarop zal blijven zitten als dat ding aan staat :')

Van onze nieuwe grasmaaier was ie ook totaal niet onder de indruk :+ Ik heb met Loki een rondje door de woonkamer gereden, hij bleef gewoon zitten :+ Natuurlijk stond het ding niet aan...
Afbeelding

LWDaisy

Berichten: 4788
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-21 10:17

Hoe we gisteren aan tafel zaten...
Afbeelding

Amber_anne

Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Kitten met niesziekte - jullie ervaringen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 10:23

Het is echt een klein hummeltje

Gelukkig gaat het plassen nu beter

Buffet ziet er heerlijk uit, die van mij zijn er jaloers op haha

LWDaisy

Berichten: 4788
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-21 00:28

Even een update.

Slecht en goed nieuws.

Ik vond Loki nog steeds niet goed genoeg naar het toilet gaan. Daarom zijn we vandaag weer naar de DA gegaan.

Ik heb mijn vriendje moeten achterlaten daar. Wat was dat moeilijk zeg.. Zo'n kleine baby, helemaal alleen...

Hij heeft megacolon, een serieuze verstopping.

Ik ben naar huis moeten gaan met een lege mand en de boodschap "30% overlevingskans". Er is maar 1 medicijn, en als dat niet snel aanslaat moet ik hem laten gaan. Zijn darm is 3x zo breed als zijn ruggenwervel, en duwt alles tegen elkaar aan - tot aan de longen aan toe, en vandaar dus het geluidje in de ademhaling.

Ik heb de ogen uit m'n hoofd gehuild.



Een uur of 3 later kreeg ik telefoon - het medicijn werkt. Al zijn ontlasting is er uit!! Hij was, door de verstopping ook al licht uitgedroogd, ondertussen hebben ze hem gehydrateerd en heeft hij zelf al natte voeding gegeten. Hij was een dutje aan het doen toen de DA me belde. Hij krijgt ook pijnstilling.

Het gaat dus de goede kant op!

Zijn kansen zijn nu 60-70%.

Morgen mag ik bellen en zien we of ik op bezoek mag gaan. Als hij stabiel is, mag dat. En dan kijken we ook wat er verder moet gebeuren.


Branden jullie een kaarsje voor mijn kattenkind? Ik hoop zo dat hij snel weer beter is en naar huis mag...

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Kitten met niesziekte - jullie ervaringen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 09:21

Hier brand een kaarsje, je hebt zoveel tijd en liefde in dat mooie kleine manneke gestoken dat jullie het zo verdienen dat het vanaf hier alleen maar de goede kant op moet blijven gaan.
Ik gun het jullie zo

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Kitten met niesziekte - jullie ervaringen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 09:44

Ah nee... ik denk heel erg aan jullie!

LWDaisy

Berichten: 4788
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-21 11:08

GOED NIEUWS *\o/* *\o/* De kaarsjes doen hun werk hoor!! (Hier branden er 11 :+)

Alle poep is er uit. Hij eet ONTZETTEND veel, ze moeten hem beperken haha. Hij knuffelt, spint, is geïnteresseerd. Hij doet het zooo goed!

HIJ MAG STRAKS NAAR HUIS *\o/* *\o/* *\o/*

Hij krijgt wel andere voeding nu, en zal deze moeten blijven krijgen. Ter ondersteuning van de darmen.
Maandag moeten we hoe dan ook terug, voor nog een RX-foto.

WAT BEN IK BLIJ *\o/* *\o/* *\o/*

Dankjulliewel allemaal voor de steun en lieve woorden. Het mannetje komt er weer helemaal bovenop zo te zien!!

BigOne
Berichten: 38317
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Kitten met niesziekte - jullie ervaringen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 11:13

Nog een tip voor water drinken, een waterfontein. En logisch dat hij niet op de bak ging, hij kon niet plassen door die verstopping die alles dicht drukte, mooi ergens want dan heeft hij geen gruis. Hopen dat de darmen er niets aan over hebben gehouden en op de kattenbak gaan, er is een lokstof. Daar deed ik wel eens wat van op een pleister en dan achter in de kattenbak plakken.

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 11:14

WOHOOO *\%/*

Gelukkig! Wat fijn dat hij zich stukken beter voelt. Nu ga je echt zien wat voorn lief draakje hij is <3 <<)

Ah wat super fijn *\o/* *\o/* *\o/*

LWDaisy

Berichten: 4788
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-21 12:44

bigone schreef:
Nog een tip voor water drinken, een waterfontein. En logisch dat hij niet op de bak ging, hij kon niet plassen door die verstopping die alles dicht drukte, mooi ergens want dan heeft hij geen gruis. Hopen dat de darmen er niets aan over hebben gehouden en op de kattenbak gaan, er is een lokstof. Daar deed ik wel eens wat van op een pleister en dan achter in de kattenbak plakken.


Ik was 2 dagen geleden idd aan het kijken naar een fontein, maar dan ik niet echt controleren of/hoeveel water hij binnen heeft... Een gewoon kommetje kan ik weten... Een fontein zal er zeker nog komen, maar voorlopig moet ik kunnen controleren of/hoeveel water hij drinkt.

Hij ging, voor hij ziek was, wel 100% op de kattenbak, dus ik hoop dat hij dat nu hij genezen is ook weer zal doen.

De vraag is idd hoe de darmpjes het zullen doen, of die er iets aan hebben overgehouden. Maandag RX, dan weten we dat ook.

Appeltje_1 Ik kijk er ENORM naar uit om mijn zetels en gordijnen te laten kapot krabben, wie had dat gedacht :+ :D

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 12:48

LWDaisy schreef:
bigone schreef:
Nog een tip voor water drinken, een waterfontein. En logisch dat hij niet op de bak ging, hij kon niet plassen door die verstopping die alles dicht drukte, mooi ergens want dan heeft hij geen gruis. Hopen dat de darmen er niets aan over hebben gehouden en op de kattenbak gaan, er is een lokstof. Daar deed ik wel eens wat van op een pleister en dan achter in de kattenbak plakken.


Ik was 2 dagen geleden idd aan het kijken naar een fontein, maar dan ik niet echt controleren of/hoeveel water hij binnen heeft... Een gewoon kommetje kan ik weten... Een fontein zal er zeker nog komen, maar voorlopig moet ik kunnen controleren of/hoeveel water hij drinkt.

Hij ging, voor hij ziek was, wel 100% op de kattenbak, dus ik hoop dat hij dat nu hij genezen is ook weer zal doen.

De vraag is idd hoe de darmpjes het zullen doen, of die er iets aan hebben overgehouden. Maandag RX, dan weten we dat ook.

Appeltje_1 Ik kijk er ENORM naar uit om mijn zetels en gordijnen te laten kapot krabben, wie had dat gedacht :+ :D


Haha, wij kijken niet zo uit naar poep achter de bank na de vakantie :+ Dat deed Happy.

Maar in jouw geval zou ik op en neer springen als het gebeurt 8-)

Over het fonteintje, pas wel op met de kabels. Soms zijn katten geneigd die door te bijten :+ Of ze kunnen bang zijn van het geluid :')
Mocht je meer info willen over zo'n fonteintje, mag je even een pb'tje sturen :D

LWDaisy

Berichten: 4788
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-21 18:08

Geheel tegen de verwachtingen in heeft Loki reeds ontlasting aangemaakt. Positief, dit hadden we voor maandag eigenlijk niet verwacht. Om die reden in overleg beslist hummel nog een nachtje daar te laten. Als hij zelf kan poepen, mag hij morgen mee naar huis. Indien het nog niet zelf lukt, is het beter dat hij onder de DA zijn toeziende oog kan blijven.

Hummel is enerzijds actief, anderzijds verzwakt. Het gaat de goede kant op, maar het is nog even afwachten of hij zelf naar de wc kan.

Toch blij dat ik hem een uurtje heb mogen zien en knuffelen!!

Ik heb samen met de DA nog een lavement gestoken, de DA merkte dat Loki héél aanhankelijk is naar mij toe en vroeg of ik wilde helpen, want de kleine spartelde bij hem nogal tegen.

Voorlopig gaat het goed hoor. De poep volgt de juiste richting, de darmpjes lijken het dus wel te doen. Voor de zekerheid echter blijft Loki dus nog een nachtje daar. Hij heeft zelf ook al een aantal plasjes gedaan!

Deed weer heel veel pijn aan mijn hartje. Het kereltje is rillerig en verzwakt, maar toont zeker wel de wil om te knokken. Hij is alert en geïnteresseerd. Alle gelijk kijkt hij nu wel even erg scheel, door de medicatie. Arm ding. Hij leek wel blij me te zien hoor, we hebben fijn kunnen knuffelen. Hij heeft ook al héél goed gegeten!


Kaarsjes branden hoor!


Afbeelding

LWDaisy

Berichten: 4788
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-21 14:54

Update Loki-baby.
Positief: zijn kaka is er uit gekomen, maarrr door hulp van het lavementje dat we gisteren gegeven hebben + de medicijnen. Hij eet goed, hij is al veel alerter dan gisteren, kijkt ook al een stuk minder scheel.
Hij moet vandaag/morgenvroeg dus echt zelf kaka doen.
Zoniet, moet ik morgen een heel zware beslissing maken.
Hopelijk geraakt zijn kleine lijfje wakker genoeg en kan hij zelf naar de wc!

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 15:13

Ah gut :(:) Gelukkig gaat het al stukken beter met zijn kaka dus :D
Hopelijk blijft het zo, en gaat hij zelf de dingen onder handen nemen :)
Ik hoop zo ontzettend hard dat het goed gaat :):) Jullie verdienen die zware beslissing het minste :knuffel:
Want wat hebben jullie hard voor het mannetje gestreden. Jullie verdienen de wereld, niet dit :(

Ik hoop dat jullie goed nieuws krijgen :knuffel: :D
Laatst bijgewerkt door Appeltje_1 op 27-06-21 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Kitten met niesziekte - jullie ervaringen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 15:44

Mijn duimen blijven draaien, ik gun jullie zo erg een liefdevol en lang leven samen

LWDaisy

Berichten: 4788
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-21 16:47

Hij moet gewoon echt zelf gaan poepen nu..

Ik kan hem de rest van zijn leven ondersteunen met speciale voeding, en hem binnen houden om hem zo beter te monitoren dan wanneer hij ook buiten zou gaan.

Maar wat niet kan, is levenslangs laxeermiddelen... Dat biedt hem geen kwalitatief leven. Integendeel - gezien zijn leeftijd en ondergewicht zou hij meteen al een groeiachterstand krijgen en levenslang ziek zijn. Ik zou het ventje geen 2u alleen kunnen laten als hij zonder mij niet naar de wc kan. Dat is niet eerlijk tegenover hem, want als ik ga werken kan hij zomaar heel hevige krampjes krijgen. Laat staan dat hij dagelijks een lavement moet krijgen, dat kan ik het kereltje gewoonweg niet aandoen.

We vechten dus tegen alle kansen in. Hij MOET poepen. Voor morgenmiddag. Zoniet, moet ik hem laten gaan, want dit kan en mag ik hem niet blijven aandoen.

God weet dat ik nog een miljoen plannen met hem heb. Ik ben hier nog niet klaar voor. Mijn hart is in 100000 stukken gebroken.

We proberen positief te blijven. Ik blijf heel hard hopen. Maar de DA heeft me gezegd dat ik realistisch moet zijn, en dat de kans bestaat dat we het niet gaan redden.

Het is nu in Gods handen. We doen wat we kunnen en knokken met heel ons hebben en houden. Loki is zoooo dapper, die kleine hummel doet ons allemaal versteld staan met zijn vechtlust. Maar zijn lichaampje moet nu heel snel zijn sterke karakter gaan bijbenen..

Ik ga kapot. Ik wil hem niet afgeven. Mijn hart en verstand liggen voortdurend in de knoop.
Ik weet dat ik zal doen wat nodig is - maar mijn hart huilt bij de gedachte dat het nodig kan zijn. Ik wil niet dat het nodig is.

Ik wil mijn baby terug. Ik trek dit niet. Mijn huis, waar ik altijd zo verlieft op was, is een hoop bakstenen geworden. Het is nu al niet meer "thuis", zo zonder mijn kattenkindje. Ik kan dit niet aan.

Ik wil mijn baby terug.

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: Kitten met niesziekte - jullie ervaringen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 16:52

Ik lig in tranen door jouw woorden. Helaas hetzelfde mee gemaakt.
Maar kom op. Nog even vol houden. Ik en mijn kattenvriendje hopen mee.


Kusjes en heel veel hoop van Happy


Afbeelding

Hij poot hard mee. Dit lieve kattenvriendje mag niet verloren gaan |(
Kom op Loki! Je kan dit *D

Amber_anne

Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 17:05

Och jeetje ts wat vervelend om te lezen

Ik zal aan jullie denken vandaag en morgen en hopelijk lukt het om alles zelf te doen morgen

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Kitten met niesziekte - jullie ervaringen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 21:55

Kom op kleintje, je kan het! Ik hoop heel hard met jullie mee...

LWDaisy

Berichten: 4788
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-21 23:56

Dankjullie wel allemaal voor de steun en lieve woorden!

Ik durf niet te gaan slapen. Ik durf niet wakker te blijven. Ik wil niet thuis zijn, maar durf ook niet buiten gaan.

Ik kijk morgen met angst en beven tegemoet. Ik wil niet dat het morgen wordt, want ik heb zo ontzettend veel bang voor slecht nieuws. Ik wil dat het morgen wordt, want ik hoop op goed nieuws.

Emotionele rollercoaster. Ik probeer alle negatieve gedachten te blokkeren. Ik loop heel de dag te huilen.

Ik wil mijn baby niet verliezen.

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: Kitten met niesziekte - jullie ervaringen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 23:59

Ach meid. Probeer even te slapen... :\ Ik weet even niet wat ik moet zeggen... :( Ik wil niet dat je slecht nieuws krijgt! Alles behalve dat |( :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: