Nieuwe Kitten/Kat, ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Nieuwe Kitten/Kat, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-21 11:20

Hoi,

Ik zoek ervaringen van mensen als het gaat om een kat erbij.
Wij zijn aan het overwegen nog een maatje te kopen voor onze kat, na de zomervakantie.
Nu is het nog niet zeker. Onze kat houdt van aandacht en spelen. Maar wij zijn niet altijd thuis natuurlijk.
Misschien willen we daarom nog een kat/kitten kopen/adopteren.
Hij vindt de ene persoon heel aardig en de andere blijft hij liever van weg, het zelfde met katten.
Hij is 4 jaar en heeft 2 jaar met zijn broertje gewoond. Maar die is helaas twee jaar geleden overleden. We merken dat hij graag met anderen wil spelen, maar niet iedereen met hem en ook zo andersom.
En de vraag om het een kitten of oudere kat wordt is er ook nog...

Ik zoek vooral ervaringen van mensen met soort gelijke dingen. Hoe hebben jullie het aangepakt? Hebben jullie nog een nieuw maatje of hebben jullie het maar zo gelaten?
Wij doen het alleen als het voor hem leuk is, we willen dan ook dat Happy (onze kat) de ander mag.


Ik zou zeggen, barst los :)

zonnebloem18

Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Nieuwe Kitten/Kat, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 23:43

Als je denkt dat hij echt een maatje mist zou ik het gewoon proberen. Koppelen met een kitten gaat meestal wel goed en via het asiel kan je vaak wel aangeven of je een meer timide kitten zoekt of juist een hele speelse, maar net wat jij denkt dat beter zal klikken.