Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hond blaft omdat hij naar de tuin wil

 
Profiel   

Iemand nog tips? Ik heb de gedragsdeskundige van de hondenschool een mail gestuurd maar wie weet hebben jullie nog tips.

Sinds het zo warm is, is onze hond van 10 maanden erg onrustig in de nacht. Veel piepen en blaffen. Ik dacht eerst aan hormonen, angstfase of ander puber gedrag. Maar na wat observatie weer ik bijna zeker dat hij in de tuin wil slapen.

Hij ligt overdag ook altijd in de tuin en s nachts wil hij dat nu dus ook. Ik vind dat zelf niet wenselijk en ik heb hem liever s nachts binnen.

Maar hoe leer ik af dat hij s nachts blijft zeuren om naar buiten te gaan? Iemand ideeën?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 19:34 



 

Weet je zeker dat hij niet gewoon moet plassen? Of dat hij iets hoort (egeltje?)?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 19:36 



 
Profiel   

Geen oplossing maar is het te warm nu voor hem binnen en wil hij daarom naar buiten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 19:37 



 
Profiel   

Eerst zou ik inderdaad echt goed naar de oorzaak zoeken. Misschien is hij wel misselijk en geeft hij over in de tuin bijvoorbeeld. Als je dat soort dingen hebt uitgesloten, zou ik hem er gewoon om gaan corrigeren. Desnoods een paar nachten op de bank slapen en gewoon steeds naar zijn mand sturen wanneer hij gaat lopen piepen. Mijn ene hond heeft er ook wel een handje van om te gaan lopen miepen wanneer hij iets wil en hij dat zelf niet kan (zoals naar buiten gaan of wanneer zijn balletje onder de bank ligt).

Als buiten slapen echt geen optie is, dat dus gewoon duidelijk maken door hem naar zijn mand te sturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 19:43 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Geen oplossing maar is het te warm nu voor hem binnen en wil hij daarom naar buiten?

Dit vermoeden heb ik. Of tenminste, hij slaapt in ieder geval nu heel graag buiten.

Hij hoeft echt niet te plassen. Eerste nacht natuurlijk wel eerst geprobeerd. Maar als je de tuindeur open zet gaat hij gelijk in zijn favoriete hoekje liggen slapen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 19:49 



 
Profiel   

Zorgen dat het binnen ook gewoon lekker koel is voor hem?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 19:51 



 
Profiel   

Gypsy schreef
Zorgen dat het binnen ook gewoon lekker koel is voor hem?

Ja, dat is hoog zomer natuurlijk wel wat moeilijker, maar het is nu een graad of 23. Niet extreem warm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 19:52 



 
Profiel   

Kaus schreef
Eerst zou ik inderdaad echt goed naar de oorzaak zoeken. Misschien is hij wel misselijk en geeft hij over in de tuin bijvoorbeeld. Als je dat soort dingen hebt uitgesloten, zou ik hem er gewoon om gaan corrigeren. Desnoods een paar nachten op de bank slapen en gewoon steeds naar zijn mand sturen wanneer hij gaat lopen piepen. Mijn ene hond heeft er ook wel een handje van om te gaan lopen miepen wanneer hij iets wil en hij dat zelf niet kan (zoals naar buiten gaan of wanneer zijn balletje onder de bank ligt).

Als buiten slapen echt geen optie is, dat dus gewoon duidelijk maken door hem naar zijn mand te sturen.


Ik heb hem de derde nacht gecorrigeerd. Toen was het in ieder geval over tot de ochtend. Vervolgens bedacht ik me dat hij dan ook aandacht krijgt dus we zijn hem nu aan het negeren. Hij vraagt ook niet meer heel de nacht maar wel zodra het licht is. Rond 5 uur dus 8-)

Dus ik was aan t zoeken naar negeren of corrigeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 19:57 



 
Profiel   

Ik gok ook warmte. Mijn jongste van 8 maand ligt ook graag buiten. Heb alles gewoon los en hij kan niet weg

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 19:58 



 
Profiel   

Kan je het niet mogelijk maken dat hij met deze temperaturen wel buiten kan blijven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 19:58 



 
Profiel   

Goof schreef
Kan je het niet mogelijk maken dat hij met deze temperaturen wel buiten kan blijven?

Ik heb er over nagedacht maar meneer wil wel dat de achterdeur open blijft staan. Als we hem dicht doen en hij ziet ons niet meer gaat hij staan loeien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 20:04 



 
Profiel   

Ik ben misschien wat "harder" maar ik zou hem gewoon corrigeren en niet zijn zin geven om er elke nacht uit te gaan. Mits hij natuurlijk niet hoeft te plassen/poepen/over geven. Zo blijf je bezig :P

Hijgt hij echt heel veel en heb je idee dat hij het erg warm heeft? Of dat niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 20:05 



 
Profiel   

DiantaM schreef
Goof schreef
Kan je het niet mogelijk maken dat hij met deze temperaturen wel buiten kan blijven?

Ik heb er over nagedacht maar meneer wil wel dat de achterdeur open blijft staan. Als we hem dicht doen en hij ziet ons niet meer gaat hij staan loeien.

Dan laat je de deur toch open? Tocht het ook binnen lekker door.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 20:06 



 
Profiel   

Palmera schreef
DiantaM schreef
Ik heb er over nagedacht maar meneer wil wel dat de achterdeur open blijft staan. Als we hem dicht doen en hij ziet ons niet meer gaat hij staan loeien.

Dan laat je de deur toch open? Tocht het ook binnen lekker door.

Op dit moment onweert het flink in Nederland in de avond/nacht met zeer pittige hoosbuien. Is niet heel wenselijk denk ik :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 20:07 



 
Profiel   

Partytent tegen de deur aan dat het niet inregent? :')

Nee, onzin natuurlijk. Ik ben dat idd niet gewent, regen in de zomermaanden. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 20:17 



 
Profiel   

Nee en inbraak gevaar. Daar wil ik mijn kinderen niet aan blootstellen. De deur moet gewoon op slot.

Kabayo ik heb niet het idee dat hij het nou zo warm heeft. Hij ligt namelijk overdag ook graag buiten op die plek terwijl het dan warmer is dan hier binnen. Het is gewoon een hond die wel graag buiten is. En dat was de afgelopen maanden enkel overdag geen probleem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 20:18 



 
Profiel   

Ik zou hem s'avonds zo lang mogelijk buiten laten en zodra jullie naar bed gaan naar binnen. Dan het gedrag negeren, en dus nooit ergens op reageren, ook niet corrigeren. Zodra jullie opstaan weer naar buiten. Gewoon leren dat het nacht is en dus binnen. Wat voor hond is het?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 20:28 



 
Profiel   

pillow schreef
Ik zou hem s'avonds zo lang mogelijk buiten laten en zodra jullie naar bed gaan naar binnen. Dan het gedrag negeren, en dus nooit ergens op reageren, ook niet corrigeren. Zodra jullie opstaan weer naar buiten. Gewoon leren dat het nacht is en dus binnen. Wat voor hond is het?

Ja ik vind dat dus heel lastig. De ene helft zegt: corrigeren. De andere helft zegt negeren. En overdag sta ik het natuurlijk wel toe. Want san gaat hij voor de deur zitten piepen en mag hij naar buiten. Dat lijkt me dan lastig voor hem.

Het is een Finse lappenhond. Langharig dus. Maar wel een hond die heel graag bij zijn roedel is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 20:51 



 
Profiel   

Overdag ook zeker zijn gepiep niet belonen door hem naar buiten te laten...maar pas als hij juist niet piept de deur openen...anders is het totaal niet duidelijk voor hem

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 21:00 



 
Profiel   

Is het een optie om zijn mand in de slaapkamer te zetten? Mijn hond was s'nachts ook onrustig en heeft nu zijn matras bij mijn bed. Hij slaapt de hele nacht. Maar je moet hem echt niet in alles zijn zin geven, dan wordt het echt een onhandelbaar verwend kind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 21:01 



 
Profiel   

Vleddertje1 schreef
Overdag ook zeker zijn gepiep niet belonen door hem naar buiten te laten...maar pas als hij juist niet piept de deur openen...anders is het totaal niet duidelijk voor hem

Dat klinkt inderdaad logisch! Even wat tijd in steken de komende dagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 21:02 



 
Profiel   

pillow schreef
Is het een optie om zijn mand in de slaapkamer te zetten? Mijn hond was s'nachts ook onrustig en heeft nu zijn matras bij mijn bed. Hij slaapt de hele nacht. Maar je moet hem echt niet in alles zijn zin geven, dan wordt het echt een onhandelbaar verwend kind.

Wij willen geen hond boven. Daarbij ben ik er van de week naast gaan slapen op de bank en toen bleef hij ook bezig. Hij wil echt de tuin in.

Hij heeft overigens tot aan vorige week perfect geslapen gelukkig. Hij heeft trouwens geen mand. Hij slaapt graag op het laminaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 21:04 



 
Profiel   

Iedereen trouwens heel erg bedankt voor het meedenken! Daar heb ik wat aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 21:05 



 
Profiel   

hondenluik een idee? kan hij zelf kiezen? mijn honden liggen ook gerust de hele nacht buiten vooral nu het zo warm is

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 21:38 



 
Profiel   

DiantaM schreef
pillow schreef
Is het een optie om zijn mand in de slaapkamer te zetten? Mijn hond was s'nachts ook onrustig en heeft nu zijn matras bij mijn bed. Hij slaapt de hele nacht. Maar je moet hem echt niet in alles zijn zin geven, dan wordt het echt een onhandelbaar verwend kind.

Wij willen geen hond boven. Daarbij ben ik er van de week naast gaan slapen op de bank en toen bleef hij ook bezig. Hij wil echt de tuin in.

Hij heeft overigens tot aan vorige week perfect geslapen gelukkig. Hij heeft trouwens geen mand. Hij slaapt graag op het laminaat.

Mischien júist daarom? Omdat hij geen eigen plek heeft? Dus nu heeft hij er zelf een uitgezocht in de tuin.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 21:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen