Hond blaft omdat hij naar de tuin wil

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-21 21:46

KarmaChansy schreef:
hondenluik een idee? kan hij zelf kiezen? mijn honden liggen ook gerust de hele nacht buiten vooral nu het zo warm is

Hij kan s nachts niets buiten blijven omdat hij geregeld zijn stemgeluid laat horen buiten. Dat gaan de buren niet leuk vinden. We wonen gewoon in een woonwijk spijtig genoeg.

En Palmers, jouw opmerking over geen plekje hebben zette me wel even aan het denken. Maar onze langharige honden hebben altijd een paar vaste plekjes gehad waar ze lagen, nooit 1 vaste plek. Hij heeft binnen een aantal plekken waar hij graag ligt.

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 21:49

Ik laat met deze temperaturen mijn achterdeur open, zodat mijn Berners lekker koel buiten kunnen liggen. En het afkoelt in huis...
Slot op het hek en dappere inbreker die binnen durft te komen met 4 honden waarvan er 1 sws grijpt.

Edit, ik woon ook in een woonwijk en snachts slaan mijn honden eigenlijk niet aan.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-21 21:53

saskiaojan schreef:
Ik laat met deze temperaturen mijn achterdeur open, zodat mijn Berners lekker koel buiten kunnen liggen. En het afkoelt in huis...
Slot op het hek en dappere inbreker die binnen durft te komen met 4 honden waarvan er 1 sws grijpt.

Edit, ik woon ook in een woonwijk en snachts slaan mijn honden eigenlijk niet aan.

Mijn hond zou de inbreker doodknuffelen haha.

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: Hond blaft omdat hij naar de tuin wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 21:54

Hahaha 2 vd 4 van mij ook, 1 rent hard weg en de teckel grijpt....

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 21:54

Als je hem niet in de nacht buiten wil hebben dan ben ik voor team negeren, dan leert hij vanzelf af dat het niet werkt om te zeuren

jiehaaa

Berichten: 5070
Geregistreerd: 28-08-05

Re: Hond blaft omdat hij naar de tuin wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 22:13

Heb je al een koelmat voor de hond gekocht? Die zou ik op de route richting de deur leggen. Met zo’n vacht zal je hond het goed warm hebben, en dan kan een koelmat een uitkomst zijn.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-21 22:16

jiehaaa schreef:
Heb je al een koelmat voor de hond gekocht? Die zou ik op de route richting de deur leggen. Met zo’n vacht zal je hond het goed warm hebben, en dan kan een koelmat een uitkomst zijn.

Ja bedankt voor de tip. Die ga ik sowieso kopen en dan voor de schuifpui leggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 22:17

jiehaaa schreef:
Heb je al een koelmat voor de hond gekocht? Die zou ik op de route richting de deur leggen. Met zo’n vacht zal je hond het goed warm hebben, en dan kan een koelmat een uitkomst zijn.


Een koelmat moet je absoluut niet zonder toezicht geven. Het spul erin is hartstikke giftig en ze hoeven maar een beetje binnen te krijgen om doodziek te worden. Zeker bij een hond die gefrustreerd is omdat hij niet naar buiten mag als hij dat wil (dit is geen oordeel, ik zou hem ook binnen laten) heb je risico op sloopgedrag.

jiehaaa

Berichten: 5070
Geregistreerd: 28-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 22:52

Ah, dat kan wellicht bij honden. Mijn katten kunnen er prima alleen mee zijn. Zal van je hond afhangen dan, of het een sloper is of niet.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 22:55

DiantaM schreef:
KarmaChansy schreef:
hondenluik een idee? kan hij zelf kiezen? mijn honden liggen ook gerust de hele nacht buiten vooral nu het zo warm is

Hij kan s nachts niets buiten blijven omdat hij geregeld zijn stemgeluid laat horen buiten. Dat gaan de buren niet leuk vinden. We wonen gewoon in een woonwijk spijtig genoeg.

En Palmers, jouw opmerking over geen plekje hebben zette me wel even aan het denken. Maar onze langharige honden hebben altijd een paar vaste plekjes gehad waar ze lagen, nooit 1 vaste plek. Hij heeft binnen een aantal plekken waar hij graag ligt.


Duidelijk das niet zo leuk nee voor de buren :+ ben je straks verder van huis als ze gaan klagen, dan zou ik ook negeren denk ik