Teek bij niet aanraakbare kat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saranghea

Berichten: 284
Geregistreerd: 11-04-17

Re: Teek bij niet aanraakbare kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 09:07

Een verpakking credelio kopen en bij allebei 1 tablettje in het voer doen en ook ff erbij blijven om zeker te zijn dan beide katten ook maar 1 pil opeten. Of als je snel klaar wil zijn in een handoek wikkelen en een pipet bravecto erop. Gebruiken we hier in de praktijk al meerdere jaren en nog nooit 1 gehad die erna onverklaarbaar ziek werd of überhaupt ziek na bravecto.

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 10:14

speurneusc schreef:

speurneusc schreef:
Lizz schreef:
Dit gaat over bravecto pillen voor de hond.

Hier hebben we het over pipetten voor de kat.
Ben wel benieuwd of daar iets over te vinden is. Ik kan het niet vinden.


staat er ook gewoon tussen de eerste staat het al in de kop..... of ben ik blind?????

Ik ben oprecht benieuwd, maar ik kan niets vinden over dat katten iets hebben gekregen van de pipetten van bravecto (anti vlo en teek).
Alles wat ik lees gaat over de pillen, die hebben een heel andere werking dan de pipetten.
En inderdaad er wordt kat genoemd, maar lees verhalen over honden.

Wel kom ik tegen dat katten (en honden) het middel niet moeten oplikken, dus andere dieren wassen. Maar dat is bij andere middelen hetzelfde.

Amber_anneJarig

Berichten: 6912
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Teek bij niet aanraakbare kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 12:05

Er bestaan ook andere middelen dan bravecto. Zo geven wij stronghold bijvoorbeeld

san4nie
Berichten: 3560
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 12:47

996981 schreef:
Stel dat de teek wel een ziekte overdraagt, wat zou je dan doen? Het is heel hard en ik zou natuurlijk proberen te voorkomen dat ze teken krijgen door de dierenarts een middel tegen teken te laten geven, maar ik denk dat de katten gelukkiger zijn als je ze zoveel mogelijk in hun waarde laat.

Zoals ik uit de OP begrijp hebben ze het nu een stuk beter dan voorheen. Stel dat ze korter leven door eventuele ziekte door een teek, hoe erg is dat voor de kat zelf? Dieren vinden de dood niet erg.

Ik zou dus niet ten koste van alles tekenbeten proberen te voorkomen. Dat de katten zoveel mogelijk stressvrij leven is volgens mij veel waard. Ook als ze dan eventueel korter leven.

Maar misschien ben ik te hard


Ik ben het hier wel mee eens hoor. Als er tabletjes zijn die tegen teken en vlooien helpen is dat ideaal, als ze het opeten.
Een vast bandje om de nek die niet open breekt krijgen de katten hier absoluut niet, nadat de hond van m’n vriend zichzelf heeft opgehangen aan de halsband.

Snippergroen

Berichten: 6678
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-21 16:58

Amber_anne schreef:
Er bestaan ook andere middelen dan bravecto. Zo geven wij stronghold bijvoorbeeld


Stronghold krijgen ze nu ook :j ik ga eens achter de tabletjes aan. Dat klinkt echt als een uitkomst!

Amber_anneJarig

Berichten: 6912
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 17:38

Negerzoen schreef:
Amber_anne schreef:
Er bestaan ook andere middelen dan bravecto. Zo geven wij stronghold bijvoorbeeld


Stronghold krijgen ze nu ook :j ik ga eens achter de tabletjes aan. Dat klinkt echt als een uitkomst!


Stronghold helpt ook tegen teken, ik vind het apart dat je kat dan alsnog een teek heeft

Saranghea

Berichten: 284
Geregistreerd: 11-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 08:52

Amber_anne schreef:
Stronghold helpt ook tegen teken, ik vind het apart dat je kat dan alsnog een teek heeft

Der zijn 2 soorten stronghold, 1 keer alleen tegen vlooien, mijten en wormen. En dan stronghold plus tegen teken en al het andere

Kaatje_S

Berichten: 1004
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Linschoten

Re: Teek bij niet aanraakbare kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 09:36

Het voordeel van de bravecto is dat het 3 maanden werkt, dus hoeven de dieren minder vaak behandeld te worden, wat in dit geval een voordeel is voor ts haar katten

jiehaaa

Berichten: 5070
Geregistreerd: 28-08-05

Re: Teek bij niet aanraakbare kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 17:16

Stronghold is toch ook 1x per 3 maanden?

Snippergroen

Berichten: 6678
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Teek bij niet aanraakbare kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-21 15:29

Overlegd met de dierenarts. Zij raden dan inderdaad Credelio aan. Die is bij hun verkrijgbaar. Zowel dierenspeciaalzaak hier en de dierenarts raadden me Bravecto af. Morgen dus even de tabletjes halen :)

De teek is er trouwens al heel snel afgevallen gelukkig.