Help, ik heb een duif..?!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jiehaaa

Berichten: 5073
Geregistreerd: 28-08-05

Re: Help, ik heb een duif..?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 18:51

Sterkte met je duif! Lief dat je hem of haar probeert te helpen en ik wens dat het zal lukken. Ik heb onlangs een kuikentje opgevangen, en toen was Bokt ook een grote hulp.

Kookaburra

Berichten: 5429
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Help, ik heb een duif..?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 18:54

Oh wat lief dat je hem opvangt! Ik volg :D

Ik heb het topic van Scampi de waterkip ook gevolgd... En ik gok dat er nog wel meer Scampi-volgers dit topic gaan zien :D

Suzanne F.

Berichten: 49402
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Help, ik heb een duif..?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 19:18

Zeker! Hier een Scampi en Kruimel volger! En ik volg nu ook de duif. Heeft hij al een naam eigenlijk?

PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 19:19

Suzanne F. schreef:
Zeker! Hier een Scampi en Kruimel volger! En ik volg nu ook de duif. Heeft hij al een naam eigenlijk?


Same!

Druif de duif? :))

Mando

Berichten: 15722
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Help, ik heb een duif..?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 19:40

Wat lief dat je dit heb gedaan
Ik hoop dat hij lang bij je blijft.

axel_1997

Berichten: 1792
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 11:22

Suzanne F. schreef:
Zeker! Hier een Scampi en Kruimel volger! En ik volg nu ook de duif. Heeft hij al een naam eigenlijk?


Hier nog één. :D

Muronia

Berichten: 19643
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Help, ik heb een duif..?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-21 08:15

Helaas is ze vannacht alsnog overleden |( . Ik had er niet meer op gerekend. Ze at en dronk goed, was alert en ik was al in gesprek met iemand die een doffertje had zodat ze een vriendje zou krijgen. Dan sta je toch wel banketstaaf een traantje weg te pinken vanmorgen als je haar groenvoer wilt brengen. Bah zeg..

Kookaburra

Berichten: 5429
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 08:16

Muronia schreef:
Helaas is ze vannacht alsnog overleden |( . Ik had er niet meer op gerekend. Ze at en dronk goed, was alert en ik was al in gesprek met iemand die een doffertje had zodat ze een vriendje zou krijgen. Dan sta je toch wel banketstaaf een traantje weg te pinken vanmorgen als je haar groenvoer wilt brengen. Bah zeg..

Nawh! Dat is zuur :(:)

Suzanne F.

Berichten: 49402
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Help, ik heb een duif..?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 08:19

Ah nee, sterkte! Dat had ik niet verwacht.

Solleke_Noah

Berichten: 11091
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 08:28

Sterkte :(:) je hebt je best gedaan en ze is in een rustige omgeving kunnen heengaan.

Hevonen

Berichten: 5639
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 09:04

Heb wel duiven gehad, ook 'aanloopduiven' (die de eigenaren inderdaad eigenlijk nooit terug willen, want ze zijn immers verdwaald of verzwakt en in de sport heb je daar kennelijk niets aan) maar ben geen 'duivenkenner'. Vrienden van mij hebben duiven en kippen en die zitten samen in een ren met nachthok; de duiven hebben een eigen in- en uitvliegopening bovenin, en ook daar een extra vloertje. De duiven kunnen eigenlijk altijd vrij in en uit en de kippen mogen alleen overdag vrij rondlopen ivm roofdieren.

Als jouw duif beter is en een week of drie aan zijn hok is gewend, kun je hem vrijlaten; hij komt dan in principe steeds naar je terug. Tenminste dat is ook onze ervaring.

*Ach, ik zie nu pas jouw update. Wat jammer. Je hebt je best gedaan, maar het blijft naar. Sterkte!

sas66
Berichten: 637
Geregistreerd: 18-03-15

Re: Help, ik heb een duif..?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 09:45

ahh dat is jammer ts, je hebt zo je best gedaan. Sterkte.

Bootsiebob

Berichten: 5558
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Help, ik heb een duif..?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 16:26

Aaaah wat naar. Veel sterkte. Je hebt gedaan wat je kon doen en ze heeft nog een paar dagen lekker gegeten en er goed verzorgd bijgezeten dankzij jou :knuffel:

marjo1996
Berichten: 827
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Help, ik heb een duif..?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 22:19

Wat sneu ;( Wel super fijn dat ze bij jou nog droog en met een vol buikje haar laatste dagen heeft gehad in plaats van buiten... Je hebt gedaan wat je kon

Mando

Berichten: 15722
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Help, ik heb een duif..?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 06:51

Sterkte met het verlies.
Gelukkig nog een lekker vol buikje en hoop liefde gehad.

Zizipicoleo

Berichten: 326
Geregistreerd: 25-06-15

Re: Help, ik heb een duif..?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 01:31

Ahw wat ontzettend sneu zeg... maar inderdaad, dankzij jou had het beestje tenminste een comfortabel einde.

Sabri

Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 01:50

Ik weet niet of het al is gezegd, maar maak melding bij de NPO postduivenvereniging mbt de duif en de weigering de duif op te laten halen!
Zij hebben afspraken dat zij de duiven netjes moeten (laten) ophalen en ook netjes om moeten gaan met de melder. De medische kosten behoren ze ook te voldoen! Gewoonweg je afschepen hoort niet en mogen ze niet, ze hebben een zorgplicht naar hun duiven toe!
Houden ze zich er niet aan dan kunnen ze uit de vereniging gegooid worden!
Neem voortaan beter contact op met de dierenambulance of vogelopvang, dan hadden zij met de duif naar de dierenarts gegaan en evt snel antibiotica pijnstillers etc kunnen geven, en de kosten op de eigenaar verhaald. Ook al is de duif overleden nu, weet je voor volgende keer! Beter dus naar dierenbulance/dierenarts of vogelopvang ermee. Want die kunnen de juiste medische zorg geven!
Laatst bijgewerkt door Sabri op 15-07-21 01:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabri

Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 01:54

Eloya schreef:
Ik heb van de week ook een duif gevonden, uit 2020 ringjaar. Eigenaar was dolgelukkig dat ik hem gevonden had. bleek zijn beste wedstrijd duif. was oudere man en echt bijna in tranen. dus zijn ook wel betrokken duiven melkers. Ik heb de duif toen 50 min rijden terug naar huis gebracht :') .

Super dat je hem opvangt TS. Ben benieuwd hoe het duifje vergaat.


Eigenaar hoort zelf de duif op te (laten) halen! Hoop dat je er wel een vergoeding voor gekregen heb?

Muronia

Berichten: 19643
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-21 08:48

Ik ben het er niet helemaal mee eens. Ik heb 2 keer de dierenambulance hier gehad voor een vogel en beide keren was ik niet te spreken. De eerste keer was voor een zieke merel. Die had ik netjes in hetzelfde kattenreismandje en deze lieten ze ontsnappen toen ze hem eruit wilden halen. De tweede keer was een ontsnapte grote parkiet. Die hebben ze meegenomen en meegegeven aan iemand die de eigenaar niet was. Beestje had een ring om en de werkelijke eigenaar kwam zich bij mij melden na mijn facebook-oproepje. Is nog een heel gedoe geweest maar uiteindelijk heeft hij hem terug gekregen.

Ik heb contact opgenomen met de eigenaar van deze duif. Die gaf aan haar niet terug te willen en ik heb de keuze gemaakt om haar dan maar te houden. Hij heeft me het eigendomsbewijs wel toegezonden.

Eloya

Berichten: 5204
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 13:15

Sabri schreef:
Eloya schreef:
Ik heb van de week ook een duif gevonden, uit 2020 ringjaar. Eigenaar was dolgelukkig dat ik hem gevonden had. bleek zijn beste wedstrijd duif. was oudere man en echt bijna in tranen. dus zijn ook wel betrokken duiven melkers. Ik heb de duif toen 50 min rijden terug naar huis gebracht :') .

Super dat je hem opvangt TS. Ben benieuwd hoe het duifje vergaat.


Eigenaar hoort zelf de duif op te (laten) halen! Hoop dat je er wel een vergoeding voor gekregen heb?


Eigenaar was hoog op leeftijd en erg betrokken bij zijn duif. Dus in goed overleg besloten uit eigen overweging om de duif terug te brengen. En zat idd een vergoeding aam vast maar had voor mij niet gehoeven. Vind je bericht beetje met een ondertoon geschreven. Deze eigenaar was juist goed voor zijn duif :) alleen niet de mogelijkheid om op te halen. Maar is goed opgelost zo.