Stem van dieren tegen bedrijventerrein met bokt uil Sniper

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janouk
Blogger

Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-04-06

Stem van dieren tegen bedrijventerrein met bokt uil Sniper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-21 08:41

Ik woon in Hoofddorp, bij Schiphol. Voorheen agarisch gebied, maar nu is een bedrijventerrein in ontwikkeling in mijn achtertuin.

Maandagavond mijn presentatie gegeven over de wilde dieren op Schiphol Trade Park met allerlei experts over behoud en herinrichting groene leefomgeving. Ik wil iedereen laten beseffen hoeveel unieke diersoorten hier leven en een stem te zijn voor de dieren.

In de hoop dat ik kan bijdragen aan de plannen om straks op het bedrijventerrein in aanbouw genoeg groene leefruimte overblijft voor alle bewoners: mens en dier. Het zou in en in zonde zijn, als deze dieren verloren zouden gaan.

Ik had maar 5 minuten spreektijd. Dus ik kon niet alle dieren noemen: ik heb dit jaar al 69 verschillende soorten vogels geteld.

De presentatie werd door de aanwezige experts goed ontvangen. En gaan plannen gemaakt worden door de experts voor behoud. Ik hoop zo dat het lukt, want uiteindelijk moeten de besluiten genomen worden en budget beschikbaar komen en blijven.

Hartstikke spannend, want spreken voor een groep....niet mijn ding en het is al zeker niet mijn beroep.

En nu door pakken............ Lady with a mission.


Voor de geïnteresseerden: dit is mijn presentatie van maandag..

De stem van de dieren van Schiphol Trade Park met als boegbeeld, de jullie wel bekende Bokt ransuil Sniper.



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

belle_boef

Berichten: 10748
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Stem van de dieren tegen bedrijventerrein met bokt il Sniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 08:45

Wat een mooie presentatie en je mag Trots jezelf zijn. Goed dat je dit doet

nine1987

Berichten: 8344
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Stem van dieren tegen bedrijventerrein met bokt uil Sniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 08:47

Inderdaad een prachtige presentatie.. :j

blackstar

Berichten: 3191
Geregistreerd: 03-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 08:48

Mooie presentatie. Ik hoop dat het gaat lukken.

Sharani
Berichten: 4672
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Stem van dieren tegen bedrijventerrein met bokt uil Sniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 08:59

Prachtige prestatie, wat zou het mooi zijn als dit de norm zou worden bij alle grote bouwplannen.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 09:04

Wat een ontzettend goed initiatief Janouk! Veel mensen beseffen niet dat er best wat biodiversiteit kan zijn in de randstad. Bouwen gaan ze toch maar als ze ook rekening houden met jouw voorgestelde punten blijven de snipers er ook nog wonen :D

janouk
Blogger

Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-21 09:07

Rytir schreef:
Wat een ontzettend goed initiatief Janouk! Veel mensen beseffen niet dat er best wat biodiversiteit kan zijn in de randstad. Bouwen gaan ze toch maar als ze ook rekening houden met jouw voorgestelde punten blijven de snipers er ook nog wonen :D



Ja. Dat hoop ik ook. Is ook voor de mensen die hier straks gaan werken veel beter om natuur om je heen te hebben, in plaats alleen van die betonnen blokkendozen.
En voor de bewoners ook.

Sniper en ik zijn op missie ♥️

SandAndOak
Berichten: 153
Geregistreerd: 18-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 09:12

Prachtig! Ik hoop zo dat je succes gaat hebben, geweldig dat je je hier zo voor inzet!
Laatst bijgewerkt door SandAndOak op 14-07-21 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt

boyca
Berichten: 1082
Geregistreerd: 14-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 09:13

Ik hoop het ook. Ik werk er al dus heb kijk op al dit moois.
En ik hoop met heel mijn hart dat we straks kunnen wandelen op een te gek terrein met prachtig groen en wild om te spotten en niet alleen maar van die mega panden waar we tegen aan gaan kijken. Zeker ook voor jullie die aan de rijnlanderweg wonen.

Fitzroy

Berichten: 25142
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Stem van dieren tegen bedrijventerrein met bokt uil Sniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 09:20

Mooie presentatie, janouk. Ik heb zelf een aantal jaren aan het begin van de Rijnlanderweg in pension gestaan maar me nooit gerealiseerd dat de natuur daar nog zo aanwezig was.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Stem van dieren tegen bedrijventerrein met bokt uil Sniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 09:24

Knap dat jij je er zo voor inzet. Hopelijk wordt het stilaan een trend dat er verder gekeken wordt dan enkel het nut van de bedrijven.

janouk
Blogger

Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-21 09:31

Fitzroy schreef:
Mooie presentatie, janouk. Ik heb zelf een aantal jaren aan het begin van de Rijnlanderweg in pension gestaan maar me nooit gerealiseerd dat de natuur daar nog zo aanwezig was.


Zo jammer, want dat is ook het beeld dat er binnen onze Gemeenteraad heerst: ze zeggen letterlijk dat er weinig fauna leeft in de Haarlemmermeer -O- en dat is zo niet waar.

Voor wie echt kijkt, is er zoveel te zien. En het is ook in het voordeel van de dieren, dat mensen het niet weten en ze dus niet te veel storen. Maar nu werkt de onbekendheid in hun nadeel.

Daarom hoop ik samen met Sniper heel wat ogen te openen.

Ik moet veel jargon leren van de mensen die de beslissingen nemen.

Maar als je bijvoorbeeld net zoals veel van ons servicekosten betalen maandelijks in een appartement voor de buitenruimte kosten, zou je dat hier op het bedrijventerrein ook aan de bedrijven kunnen vragen: servicekosten maandelijks waarvan je de buitenruimte onderhoudt en niet alleen hun stoepje, maar ook de natuur erom heen, zodat er geld is voor onderhoud. En een morele verplichting om het mooi te houden.

Want aanleg en behoud is 1, maar het moet ook onderhouden worden, want anders wordt er veel te snel afscheid genomen van de natuur.

Pandora2
Berichten: 19857
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 09:37

Wat een mooi initiatief en prachtige presentatie !
Zouden veel mensen een voorbeeld aan kunnen nemen.

Veel succes voor jou en Sniper met jullie missie !

Mousmous
Berichten: 1508
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 09:40

Heel veel respect voor je ! Hoop dat het lukt

Jis_

Berichten: 11654
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 09:44

_/-\o_ <3 Wat een mooie presentatie, stoer dat je dat gedaan hebt. Heel veel succes!

Eowyn3003
Berichten: 2223
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: Le Sud de la France

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 09:45

Wat een mooie presentatie, goed gedaan! Succes!

xChanelxJarig
Berichten: 1924
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Stem van dieren tegen bedrijventerrein met bokt uil Sniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 10:19

Heel stoer, succes met je missie +:)+

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Stem van dieren tegen bedrijventerrein met bokt uil Sniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 10:37

Trots op jou en je enorme inzet voor je leefomgeving xx

cursebreaker

Berichten: 11515
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Stem van dieren tegen bedrijventerrein met bokt uil Sniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 10:41

Wat een mooie presentatie heb je daar.
Onwijs knap dat je dit gaat doen! Heel veel succes!

Solleke_Noah

Berichten: 11087
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Re: Stem van dieren tegen bedrijventerrein met bokt uil Sniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 11:04

Top gedaan! Heel veel succes, ik hoop dat je iets gedaan gaat krijgen, maar het is al veel dat je mee aan de overlegtafel mag. Zeker voldoende 'lawaai' blijven maken met je mooie foto's, zodat ze niet om de dieren heen kunnen :)

janouk
Blogger

Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-21 12:26

Dank jullie wel. Jullie reacties tonen voor mij aan, dat ik niet alleen zo denk, maar dat er veel meer mensen zo denken. Ik ben geen lonely wolf

Ook mensen zoals Boyca, die werken in dit gebied. Het is voor iedereen beter, denk ik. Zelfs voor de investeerder s, want hun return on investment wordt ook door Groen verhoogd, omdat er meer mensen willen werken in hun gebouwen. Kans op uniek selling point


We moeten een soort kwantificeerbaar bedrag aan natuur kunnen verbinden om het in de boardsrooms van de beslissers ook door te katen dringen.
Laatst bijgewerkt door janouk op 14-07-21 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anastasia24

Berichten: 2718
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Stem van dieren tegen bedrijventerrein met bokt uil Sniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 12:31

Heel goed dat je dit doet! Ik wens je heel veel succes! _/-\o_

DuoPenotti

Berichten: 29801
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 12:33

Wat goed van je!

Nederland word 1 grote stad lijkt het wel, wegen, huizen en blokkendozen aan elkaar met een reepje groen dat we dan natuur noemen.
En de boeren die nog groen hebben moeten weg voor nog meer wegen, huizen en blokkendozen.
Geen plaats meer voor de vogels en andere dieren. ;(

lies_sparkle

Berichten: 6131
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Stem van dieren tegen bedrijventerrein met bokt uil Sniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 12:36

Wat goed van je zeg!
Ik ben heel benieuwd wat ze ermee gaan doen!

xYaartje
Berichten: 1473
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 13:07

Echt super gedaan Janouk! Het is zo gaaf dat je zo opkomt voor al deze prachtige, mooie wilde dieren en hun een stem geeft!
Het lastige is volgens mij ook dat veel mensen van te voren niet echt onderzoeken welke flora en fauna er echt leeft en woont in hun gebied voor ze gaan bouwen. Want wat je al zegt. Veel mensen weten niet hoeveel en wat er daadwerkelijk leeft tot je ze met de neus op de feiten drukt en de foto's van de natuurlijke bewoners laat zien.
Uiteindelijk leeft en woont er meer in de natuur/onze omgeving dan we denken. Je gaat het pas zien als je het ook wilt zien. En ik hoop echt dat mede hierdoor mensen dat veel meer gaan beseffen dat er meer in hun omgeving woont dan men waarschijnlijk denkt.