Schilfertjes, allergie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Piuni

Berichten: 982
Geregistreerd: 20-06-11

Schilfertjes, allergie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-21 09:24

Hallo allemaal,

Wij voeren nu Dr. Clauder's Best Choice Junior Small/Medium. Wij hebben een vrolijk hondje met goede ontlasting, prima vacht en ze is mooi op gewicht. Echter heeft ze af en toe wat schilfertjes achtige plekjes (2) en zie ik haar regelmatig krabben/knabbelen aan haar vacht. Ik denk zelf dat het misschien aan de voeding ligt?

Ik heb ook voer van de dierenarts mee gekregen bij onze eerste enting daar(gewoon een puppypakketje van Hills) en ik zit er aan te denken om dat een weekje te proberen.

Weet iemand wat deze schilfertjes zijn en of ik op de een tot andere dag ineens die hills kan gaan voeren (puur om te proberen) of moet ik eerst gaan mengen met het voer dat ik nu heb?

Hieronder foto's van de schilfertjes (achtig iets). De laatste foto is een soort puistje achtig iets van ongeveer 1.5 maand geleden, was ook binnen 3 dagen weer weg. Het zijn niet de duidelijkste foto's maar ik krijg het er helaas niet veel beter op.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Piuni

Berichten: 982
Geregistreerd: 20-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-21 11:40

Helaas is er nog niemand geweest die mij kan helpen. Gister hebben wij Keetje gewassen en vandaag zag ik dat ze onder de schilfertjes/ roos zat... (gewassen met neutrale hondenshampoo)

Kan dit met elkaar te maken hebben?

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 12:12

Mijn hond had ook veel jeuk, nu sinds ik Jarco persbrok zalm geef en zalm bonbons, en af en toe zalmolie heeft zij geen jeuk meer een geen schilfers meer.
En vooral niet wassen. Dat droogt huid alleen nog maar meer uit.

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Schilfertjes, allergie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 13:23

Hoe oud is ze?
Dat soort plekjes kunnen echt 1000 oorzaken hebben. Heeft de DA er al eens naar gekeken?

Piuni

Berichten: 982
Geregistreerd: 20-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-21 13:56

kiwiwitje schreef:
Hoe oud is ze?
Dat soort plekjes kunnen echt 1000 oorzaken hebben. Heeft de DA er al eens naar gekeken?

Ze is pas 15 weken. Nee de DA heeft er nog niet naar gekeken.

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 14:17

Daar zou ik mee beginnen.
Op de laatste foto zie ik een onschuldig puistje.
De andere foto’s zijn niet heel duidelijk. Maar ook niet heel groot. De DA kan beginnen met bijv een afkrabsel oid. Ik zou niet gelijk uitgaan van een allergie. Misschien last van de vachtwissel of gewoon een drogere huid. Dat geeft ook jeuk.
In de tussentijd kun je de droge plekjes evt ook insmeren met kokosolie.

Piuni

Berichten: 982
Geregistreerd: 20-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-21 11:33

kiwiwitje schreef:
Daar zou ik mee beginnen.
Op de laatste foto zie ik een onschuldig puistje.
De andere foto’s zijn niet heel duidelijk. Maar ook niet heel groot. De DA kan beginnen met bijv een afkrabsel oid. Ik zou niet gelijk uitgaan van een allergie. Misschien last van de vachtwissel of gewoon een drogere huid. Dat geeft ook jeuk.
In de tussentijd kun je de droge plekjes evt ook insmeren met kokosolie.


Oké, dan toch maandag even bellen..

Zijn er voor nu tips om de schilfers en jeuk zo fijn mogelijk te maken voor haar?

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Schilfertjes, allergie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 11:49

Ik zou er niet teveel aan willen doen als de DA er nog op checkt. Maar evt wat kokosolie op de plekjes of door t voer(gezonde huid komt van binnenuit) kan geen kwaad. Alleen de dag dat je naar de DA gaat niet op de huid doen ivm evt afkrabsel.