Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 5 [ 114 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Plaats een nieuw onderwerp

Klein makkelijk hondenras

 
Profiel   

Stripe000 schreef
Klein makkelijk hondje dan denk ik direct aan een bolonka swetna, worden in Nederland niet heel veel gefokt maar in Duitsland is er wel aan leuke gecontroleerde pups te komen.
Een kennis van me heeft er een en die loopt dagelijks vele kilometers met het hondje.

Heb zelf een maltezer gehad, ook super makkelijk hondje , heerlijk sportief en ontzettend lief en in huis heel rustig.

Heb nu een mini Labradoodle die, geweldige hond voor ons maar niet aan te raden als eerste makkelijk hondje.
Heb voorheen een kooiker gehad die zou ik ook niet aanraden als ik jouw eisen lees.
Daarvoor hadden we een schapendoes, ook fantastische lieve en gehoorzame hond en super mooi, wellicht minder geschikt voor jou omdat hij iets groter is dan jij wil.

Overigens zijn onze laatste honden allemaal herplaatser geweest, ook de huidige mini Labradoodle.
Ik heb nooit op ras gezocht maar echt naar karakter en wat past bij ons.


Ja, bij een herplaatser vind ik ras ook minder/niet belangrijk. Want dan weet je inderdaad wat meer van het karakter. Ik neig voor nu heel erg naar de Havanezer pup, geloof familie van de Maltezer. Dankzij de tips in de topic. Maar een oudere hond kan ook nog steeds. Tegen de tijd dat het mogelijk is minder te werken (hopelijk snel) wil ik ga kijken naar welke honden in het asiel zitten en eens contact op te nemen met fokkers via een rasvereniging.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 22:54 



 
Profiel   

Ik heb een Bolonka als oppas hondje.

Lief, klein.

Maar zo'n verschrikkelijk onzelfstandig hondje, bang voor alles, kan eigenlijk nooit alleen zijn. Lief genoeg om los te lopen, maar te angstig. Daar moet boor haar eigen veiligheid eigenlijk altijd een lijn aan.

En dit is gewoon een fatsoenlijk gefokt rashondje dat een normale puppytijd gehad heeft.
Geen schuurhondje zeg maar.

En wel héél klein en kwetsbaar.

Ik weet niet of ik die nou zou aanraden in deze situatie. Denk het niet eigenlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 23:10 



 
Profiel   

Niet vast pinnen op 1 ras, maar als ik dan toch iets mag noemen... Een foxterriër. Enorm veel plezier van gehad. Tequila was de makkelijkste hond die ik ken. Ging overal mee naar toe en was onwijs slim. Kon haar echt alles leren.



Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 23:22 



 
Profiel   

Stripe000 schreef
Ja, bij een herplaatser vind ik ras ook minder/niet belangrijk. Want dan weet je inderdaad wat meer van het karakter. Ik neig voor nu heel erg naar de Havanezer pup, geloof familie van de Maltezer. Dankzij de tips in de topic. Maar een oudere hond kan ook nog steeds. Tegen de tijd dat het mogelijk is minder te werken (hopelijk snel) wil ik ga kijken naar welke honden in het asiel zitten en eens contact op te nemen met fokkers via een rasvereniging.

Havenezers zijn hele leuke hondjes! Wij hebben toentertijd een afgedankte fokteef gekregen, geweldige hond! Toen ze eenmaal van der slechte verleden was bekomen tenminste. Nadat ze de basis had geleerd en ontdekt had wat spelen was, was ze super makkelijk. Ze kon overal mee naartoe, luisterde perfect, was super gezellig. En is uiteindelijk 18 geworden.

Malteser hebben we ook gehad, maar die was weer wat pittiger van karakter. Maar ook een super leuk ding dat overal mee naartoe kon.

We hebben nu een Boomer (Shih Tzu x Shih Tzu - Malteser), ook een geweldige hond. Shih Tzu's staan er ook om bekend dat ze super makkelijk zijn en alles meedoen. Helaas zijn deze zelden tot nooit als herplaatser te vinden.

Daarnaast hebben we nog een herplaatser uit Bulgarije, maar dat vergt inderdaad wel enige ervaring. Tis een wereld hond hoor, maar daar zitten altijd wel wat issues in. Heb je in Nederland niet van die verenigingen die honden herplaatsen? Hier heb je dat namelijk die aangesloten zijn bij de dierenbescherming en die ook samen met je kijken naar wat geschikt kan zijn. En asiels gewoon benaderen en vragen of ze wat hebben zitten wat bij jou past. Een pup is ook geweldig natuurlijk, maar die hebben ook heel veel begeleiding nodig (ik vind ze lastiger dan kinderen :') )

Succes met je zoektocht! Gewoon lekker rondkijken, dan komt er vanzelf wat op je pad ;)

Femke_Tweety schreef
Ik heb een Bolonka als oppas hondje.

Lief, klein.

Maar zo'n verschrikkelijk onzelfstandig hondje, bang voor alles, kan eigenlijk nooit alleen zijn. Lief genoeg om los te lopen, maar te angstig. Daar moet boor haar eigen veiligheid eigenlijk altijd een lijn aan.

En dit is gewoon een fatsoenlijk gefokt rashondje dat een normale puppytijd gehad heeft.
Geen schuurhondje zeg maar.

En wel héél klein en kwetsbaar.

Ik weet niet of ik die nou zou aanraden in deze situatie. Denk het niet eigenlijk.

Mijn oude overbuurvrouw heeft er ook 1. Deze is alleen niet angstig, maar juist hyperactief. Kan lastig alleen zijn ook. Verder een ongelooflijk leuk dier hoor en ze neemt der ook overal mee naartoe. Ze was nog jong toen ze verhuisde en heb der al een tijdje niet meer gezien, dus weet niet of het met de tijd veranderd is

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 02:15 



 
Profiel   

Ik vind Tibetaanse spaniël erg leuk en denk ook zeker geschikt

Heb er vroeger 1 gehad. En na mijn herder wil ik ze weer

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 08:30 



 
Profiel   

Havanezer schijnt wel wat moeilijker (lang) alleen te kunnen zijn. Zelf geen ervaring mee, maar ik lees het op diverse sites.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 09:09 



 
Profiel   

Sem_ schreef
Havanezer schijnt wel wat moeilijker (lang) alleen te kunnen zijn. Zelf geen ervaring mee, maar ik lees het op diverse sites.


Heb ik inderdaad ook gelezen, maar als ik minder kan gaan werken is het hondje zelden alleen. Maar wil ik natuurlijk wel oefenen. Ook mijn ouders willen oppassen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 11:39 



 
Profiel   

Al eens naar de svenska bolonka gekeken.
Heb enkele in mn roedel, wat een ontzettend lieve en meegaande hondjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 09:32 



 
Profiel   

Havanezers zijn héél leuk :) Vroeger thuis hadden we er eentje met stamboom en ik heb zelf een Havanezer x Maltezer uit het asiel. Hij is daar als pup van 16 weken terechtgekomen. Super veel geluk gehad dat hij binnenkwam toen ik moest werken, anders was hij echt zo weggeweest.

De vacht kost wel aardig wat verzorging, daar moet je wel bij stilstaan, maar mocht langer haar echt niet lukken dan is een puppylook ook errug leuk.

Mijn hondje lijkt het meest op de havanezer en is erg energiek en vrolijk. Ik doe ook behendigheid met hem wat hij met veel plezier doet. We trainen nu tussen de herders bij gebrek aan een kleine hondengroep :) Wel gewoon op recreatief niveau hoor.

Toby is erg leergierig maar heeft zo ook zijn eigenwijze buien haha.

Hij kan overigens prima een poos alleen zijn, dat moet je net als bij alle andere honden natuurlijk langzaamaan opbouwen en aanleren. Uiteraard vindt hij het wel veel gezelliger als we thuis zijn :) Het is tenslotte een echte gezelschapshond :D

[ img ]

Verder zijn poedels, ook al genoemd,erg leuke en leergierige hondjes. En een leuke herplaatser kan ongeacht ras natuurlijk ook een prima eerste hondje zijn.

Aanvulling: Mocht je Facebook hebben, er is ook een havanezergroep waar ook fokkers zitten e.d. (zit ik ook bij :P ).

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 10:09 



 
Profiel   

Als je van langharige honden houdt zou je ook naar een Powder Puff kunnen kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 20:38 



 
Profiel   

Somebody85 schreef
Sourire schreef
Al eens aan het Markiesje gedacht? Voldoet volgens mij helemaal aan je wensenlijstje. :D

Ja, ik kreeg eerdere deze goede tip en ook op de site gekeken. Helaas is de wachtlijst zo lang, dat je niet meer kunt inschrijven :-). Maar ik heb de tijd, misschien als ik minder werk is de wachtlijst weer open. Deze hond hou ik zeker in gedachten.


Ik heb een Markiesje en ik kreeg laatst een mail van de vereniging dat de wachtlijst weer open is. Tip! :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 22:17 



 
Profiel   

Poedels zijn geweldige honden. Erg atletisch, gezond qua fok, en ook gezellig in huis. Ook qua opvoedingslevel geschikt als eerste hond.

Wijzelf hebben verschillende rassen gehad en nu hebben we een chihuahua en een anatolische herder.
Chi's heb je dan weer het iets meer doorgefokte qua ras opzich. Dan moet je opzoek naar een goede fokker moest je dat willen. Onze chi is erg atletisch, 10km wandelen, agility, gehoorzaamheid, hij doet het allemaal :D
De anatool is wel echt een XL formaat (hij is nu 6 maanden en 70cm schoft)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 13:11 



 
Profiel   

Een Cavalier King Charles spaniël! Lief, aanhankelijk, sportief, makkelijk op te voeden! Wij hebben al veel jaren cavaliers en ze zijn allemaal redelijk oud geworden. (12,5 en 13 toen ze stierven). Nu hebben we er nog eentje van 12 die nog in prima gezondheid is. Zelfs geen spoor van hartruis.
Belangrijk is wel dat je ze bij een goede fokker koopt die de ouderdieren laat testen. Vraag om de testen in te zien. Wachtlijsten zijn wel lang. Ongeveer een jaar. Dit zijn mijn cavjes.
[ img ]
Gina Of The Natcis Flower. Overleden op 13-jarige leeftijd aan ouderdom. Deze foto is van drie dagen voor haar overlijden.
[ img ]
Honeybunny of the Narcis Flower. Overleden op 12,5 jarige leeftijd aan de Ziekte van Cushing
[ img ]
Joy vant Bontinckhof. 12 jaar en in prima gezondheid. Haar heb ik zelf gefokt.
[ img ]
Timotheus van de Hippomaan. 11/10/2020
[ img ]
Under Pressure from Alder-Court 07/01/2021

Ik weet dat de meningen verdeeld zijn over het ras, maar het is zo’n enorm fijn ras, en de rasverenigingen doen erg hun best om de erfelijke ziektes eruit te fokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 13:24 



 
Profiel   

Ik zou zoals meerdere al aangegeven hebben niet zo nodig voor een bepaald ras gaan maar opzoek gaan naar een goede fokker in de buurt.
Ik heb zelf een ruwharige jackrussel (heel anders qua gedrag dan een gladharige).
Ja ze zijn eigenwijs maar ook heel lief, altijd vrolijk, altijd zin in wandelen, goed dingen aan te leren en behendigheid zijn ze vaak ook heel goed in.

Wij zijn naar een fokker geweest die een gedragstest bij de puppy's van 6 weken deed en na die test kreeg je een advies.
Ik had een heel ander hondje op het oog qua kleur en vlekken maar die paste niet goed bij ons gaven ze aan. Wij hebben nu echt ons maatje en dat komt echt door die gedragstest anders hadden we een hondje gekozen op uiterlijk die qua karakter dus helemaal niet bij ons paste.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 13:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 5 [ 114 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen