Dure dierenarts of niet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Dure dierenarts of niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-21 12:37

Ik heb slechte ervaringen met dierenartsen, ik zit nu al een paar jaar bij een goede maar die is best prijzig. Althans dat zeggen anderen, mijn roemeen is nu daar voor zijn gebit en er zijn nu een paar tanden en kiezen uit.
Ze belden net en als er nu geen elementen meer uit hoeven moet ik 600 euro betalen.Betalen jullie liever wat meer voor goede service of niet?

Pumpkinbroes

Berichten: 409
Geregistreerd: 31-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 12:40

marleen_usar schreef:
Ik heb slechte ervaringen met dierenartsen, ik zit nu al een paar jaar bij een goede maar die is best prijzig. Althans dat zeggen anderen, mijn roemeen is nu daar voor zijn gebit en er zijn nu een paar tanden en kiezen uit.
Ze belden net en als er nu geen elementen meer uit hoeven moet ik 600 euro betalen.Betalen jullie liever wat meer voor goede service of niet?


Wij betalen tussen de 100 - 150 afhankelijk van wat er uit moet. Wel een heel klein hondje.

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 12:42

Ik betaalde van het voorjaar iets van 175 euro voor een gebitsreiniging waarbij 1 tand en 1 kies werden verwijderd. Dit ging wel om een hondje van 7 kilo, volgens mij wordt het duurder naarmate het gewicht zwaarder wordt. Ik vind 600 best een smak geld.

Ereste
Berichten: 217
Geregistreerd: 20-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 12:43

Zeker, al moet het wel nog in verhouding zijn, natuurlijk.
Er komt een echt goede paardentandarts bij mijn paard en het paard van een vriendin. Hij is een stukje duurder dan anderen, maar heeft ondertussen wel al een paar problemen opgelost en andere ontdekt die de eerdere tandartsen niet hadden gezien of niet goed hadden gecorrigeerd. E n dus zo ook al geld en miserie uitgespaard.

KimD

Berichten: 20413
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 12:44

Dat is zo totaal niet te beoordelen, dat is afhankelijk van zoveel verschillende factoren.

Hoe slecht het gebit al was, hoeveel moeite het kost om één tand/kies eruit te halen, hoeveel tijd het kost, hoeveel tijd het kost om te reinigen en behandelen, hoe zwaar de hond is (narcose en evt bijspuiten).

Maar aangezien je het hebt over 'een paar' en 'Roemeen' denk ik niet dat het overdreven duur is.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Dure dierenarts of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 12:54

Dat is zo niet te zeggen als we de rekening niet zien.

Maar over het algemeen vind ik een dure dierenarts/veearts/tandarts niet altijd beter dan een iets goedkopere.

Eerder andersom soms.

Amber_anne

Berichten: 6912
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 13:00

Ik betaal graag meer voor goede service. Wij zitten momenteel bij de dure dierenarts in de regio, de keuze voor deze dierenarts is gebaseerd op een paar dingen.
Zo hebben ze een konijn deskundige dierenarts, zijn ze in de avond open, betaal je per afspraak een consult en niet per dier, hebben ze een spoed lijn voor snachts en doen ook nacht opnames, meerdere dierenartsen dus kan kiezen en het is dichtbij.

Voor die dingen ben ik dus zeker bereid om meer te betalen

Edit: ik heb 4 konijnen, drie katten en twee cavia's

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 13:01

De kosten van een gebitsbehandeling lopen al heel snel heel hard op bij dierenartsen die gebruik maken van goede en dure apparatuur (om bijv. te kunnen boren).

Ik heb jaren in de praktijk gewerkt en ik vind 600 euro geen gekke prijs. Zeker bij een grotere hond zit je inclusief medicatie al snel op een paar honderd euro.

Zelf betaal ik ook liever wat meer als ik dan zeker weet dat het GOED gaat, want jeetje, wat lopen er een hoop prutsers rond die zichzelf dierenarts mogen noemen %)

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Dure dierenarts of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 13:05

Mijn dierenarts valt hier ook onder het duurdere segment, vooral omdat wij tegen de Belgische grens aan zitten en veel mensen daar naartoe gaan.
Maar ik betaal liever hier wat meer en weet wat ik heb, dan dat ik ergens anders goedkoper ga maar bij een crappy dierenarts zit. Ik ga al mijn hele leven naar deze dierenarts, zij kennen ons en wij hun en we weten wat we aan elkaar hebben. En de service is heel goed.

Dus ja, ik betaal liever wat meer voor goede service, dan dat ik ergens anders goedkoper heen ga.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 13:06

Ik betaal liever iets meer dat ik weet dat het goed zit en ik mij er ook goed bij voel. Zowel de dierenarts die ik heb is wat duurder, maar ook de tandarts die ik heb is best prijzig. Maar als ik de helft uitgeef en mij vervolgens alleen maar afvraag of het wel klopt en ze het wel goed hebben gezien, heb ik ook geen zin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 13:10

Ik betaal graag meer voor een dierenarts die de tijd neemt. Ik betaal liever €45 per visite waarbij ik dan direct terecht kan met al mijn vragen en zorgen, dan €30 voor een visite maar waarbij je zo snel mogelijk terug buiten moet want de andere staat te wachten. Mijn huidige dierenarts is niet duur qua visite maar wel qua medicatie. Maar ze werken 24/7 en hebben een eigen opnamedienst. Ik heb het er met liefde voor over.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 13:13

Ik heb ook duurdere meegemaakt die prutswerk leveren, mensen onnodig op kosten blijven jagen, moeilijk bereikbaar zijn, geen diagnose kunnen stellen waar het vrij voor de hand liggend was etc etc.

Duur is echt niet altijd beter.

Onze vorige veearts was vrijwel altijd zelf 24/7 bereikbaar. Had normale prijzen en kwam je ook weleens tegemoet als vaste klant.

De dierenarts voor kleine dieren was een dure praktijk, maar opeens een slechte 24/7 service.
Naar een kleinere, oudere dierenarts gegaan die non nonsens werkte, zelf 24/7 de telefoon opnam of snel terugbelde. Je dier was geen nummer.

Hier 2x een duurdere veearts gehad die beiden "fouten" maakte, slordig werkte, afspraken niet na kwamen, en je onnodig op hele hoge kosten jagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 13:14

Ik heb net een foute kies laten verwijderen bij een hond van 19 kilo:
1 x narcose basistarief 35,00
1 x injectie iv 12,00
0.75 x sedastart 5,94
0.2 x anesketin 0,36
0.2 x dormazolam 0,32
2 x tolfedine injectie 5,62
Verrichtingstijd 120,00
Polijsten gebit 11,00
Gelastypt dentaal 0,33
Sedastop 4,07
Reininging en steriliseren operatieset 12,75
Surgicryl 8,02
Novacam 13,22
Amoxibactin 16,99
Totaal inclusief BTW 245,62

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 13:15

Een paar maand geleden is mijn hond (formaat BC) geopereerd. Bultje weggenomen, gebit gereinigd en 2 tanden getrokken.
Was iets van 250€ dacht ik.
Deze zomer een noodgeval: vergiftiging. Onderzoek, injecties, katheder. Een paar uur moeten blijven ter observatie. Om 10u 's avonds mocht ik haar terug ophalen. Nog medicatie meegekregen. Paar dagen later kwam de rekening, was 62.00€. Ik had het eerlijk gezegd veel duurder verwacht.
Zo te zien heb ik veel geluk met mijn DA.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 13:24

Sclimpre schreef:
Een paar maand geleden is mijn hond (formaat BC) geopereerd. Bultje weggenomen, gebit gereinigd en 2 tanden getrokken.
Was iets van 250€ dacht ik.
Deze zomer een noodgeval: vergiftiging. Onderzoek, injecties, katheder. Een paar uur moeten blijven ter observatie. Om 10u 's avonds mocht ik haar terug ophalen. Nog medicatie meegekregen. Paar dagen later kwam de rekening, was 62.00€. Ik had het eerlijk gezegd veel duurder verwacht.
Zo te zien heb ik veel geluk met mijn DA.


Dat is niet duur.

Ik ben laatst in de avond met een hond geweest en was alleen bezoek 75 euro ex medicatie. Prima

Maar onze vorige dierenarts had 1 tarief voor dag, nacht en weekend, want die had als principe dat iedereen altijd moet kunnen komen. Hij wilde abslouut niet dat mensen vanwege geldzaken in de avond of het weekend niet zouden komen.
Daar 1x in de avond geweest met een kat en deed zijn werk prima.

2x in de avond moeten bellen en telefonisch overleg gehad, dus gratis.......en ook prima geholpen.

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 13:25

Bij mijn kat zijn er 9 tanden en kiezen getrokken, extra bij verdoofd en gebit gereinigd. Was 550 euro kwijt.

Dus die 600 is wat lastig plaatsen als we niet weten wat er al gedaan is.
En is er getrokken is gesneden, meer werk en dat is duurder.

xTammyy

Berichten: 4406
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Dure dierenarts of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 14:39

Ik heb hier laatst ook een topic over gehad, voor een kat dan.
[BB] Dierenartskosten kat gebitsproblemen
Schrok mezelf ook wild van de rekening, maar goed, kat is super geholpen inclusief controle en meermaals telefonisch contact en specifiek afgestemd op zijn medische verleden en medicatie.
Het had vast goedkoper gekund, maar daar wil ik bij mijn dieren niet op bezuinigen.

Jessix

Berichten: 16433
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Dure dierenarts of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 15:13

Ik heb volgens andere een duurdere dierenarts. In de regio zitten er dus goedkopere. Ik kom daar echter al vele jaren in volle tevredenheid. Ze kennen mij goed en mijn dieren. Ze zijn kundig, beschikken over veel moderne apparatuur waardoor veel onderzoeken en testen zelf gedaan kan worden. Ze denken mee, gaan ook met mij mee als ik een idee heb, etc.

Dat is me meer waard dan ergens anders een paar tientjes goedkoper.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 15:18

De vraag zou voor mij vooral zijn: vertrouw je deze dierenarts. Heb je het idee dat hij doet wat er nodig is voor jouw dier, en niet voor zijn portemonnee? Snap je wat hij doet en waarom hij het doet, is er aandacht voor jou als mens-bij-het-dier?

Als je het gevoel hebt dat je opgelicht wordt, dan is het tijd om een andere dierenarts te zoeken, al is het maar omdat vertrouwen net zo belangrijk is als behandeling. Maar als je het gevoel hebt dat je een goede arts te pakken hebt, dan kun je je afvragen of geld een goede reden is om een ander te zoeken.

Let wel: dit is gezegd vanuit het perspectief van iemand die geld heeft. Als je het geld niet hebt voor de behandeling dan is het natuurlijk snel klaar.

Jis_

Berichten: 11580
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 21:05

Ik moest 250 euro betalen voor een gebitsreiniging zonder dat er wat uit hoefde bij een Hond van 10 kilo. Voor mijn kater was ik 800 euro kwijt. Paar kiezen en een hoektand er uit. Moest ook in 2 keer helaas door een lastig uit te halen kies en zijn temperatuur te veel daalde. Anders was het iets goedkoper geweest. Vind het vertrouwen in de dierenarts belangrijker dan zo goedkoop mogelijk.

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Re: Dure dierenarts of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 21:31

Er is zo'n groot verschil tussen dierenartsen(praktijken). Ik heb bij 2 dierenartspraktijken gewerkt die onder dezelfde dierenkliniek vielen. Qua prijs allebij al compleet anders maar ook qua werkwijze. Waar de ene praktijk max. 2 operatiepatienten wilde zodat de dieren goed in de gaten gehouden konden worden werden er bij de andere zo makkelijk 6 dieren gepland voor de ochtend en moest alles zo snel mogelijk... ja dan betaal ik toch echt liever meer voor de service ipv dat mijn dier als lopende band werk even snel wordt geholpen en er weer door wordt gegaan met de volgende. Was in de prijs duidelijk te zien tussen de twee

Meliaforever

Berichten: 12035
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 13:13

Er zitten veel verschillen in de prijzen van dierenartsen. Al kijk je gewoon al naar vaccinatie, bij de 1 ben je 20 euro kwijt en de ander 70 euro, voor een hond.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Dure dierenarts of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 13:19

Hier een jaar geleden bij de tandheelkundige; 380,- engelse stafford reu. 2 kiezen en 4 snijtanden en reiniging incl medicatie en dan is ze ruim 3 uur bezig geweest en een lading rontgenfoto’s gemaakt.