Vreemde hond plast tegen mijn huisgevel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Re: Vreemde hond plast tegen mijn huisgevel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 11:57

Niet dé oplossing tegen het probleem maar wel voor de geur;;

Kennelcleaner met enzymen!!
In een spraybusje met wat water en de plasplek insprayen, daarna niet afspoelen. De meeste kunnen geen kwaad voor milieu/dier/plant en ze zijn heel effectief in de geur bestrijden.

Hier 4 reutjes thuis die overal tegenaan plassen en dit was echt dé oplossing voor de geur. 1x in de week ga ik sprayen op de meest gebruikte plasplekken. Uiteraard is het hun tuin, dus plassen doen ze zowieso wel.

Sumiry76
Berichten: 63
Geregistreerd: 13-04-18
Woonplaats: Schleiden Duitsland NRW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 12:08

speurneusc schreef:
leuk is dat, opent een topic.. maar tegen alle oplossingen een weer woord hebben.

gewoon verhuizen en een huisje in het midden op hoger dan 1e verdieping nemen.

of je eigen grond afzetten, doe je dat niet helaas pindakaas maar dan valt je erf en muur gewoon onder openbaar goed.



Je weet niet hoe de situatie is, ik wel, en afzetten is niet mogelijk!

Sumiry76
Berichten: 63
Geregistreerd: 13-04-18
Woonplaats: Schleiden Duitsland NRW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 12:10

Nikass schreef:
hotchocolat schreef:
Er is geen overgang te zien van eigen grond naar gemeente grond


Kan je dat niet maken dan? Is niet heel raar dat iemand dan over de erfgrens gaat, als je niet eens kunt zien waar die loopt.
Het betreft ook toevallig maar één en dezelfde eigenaar en verder komt er nooit iemand? Of begrijpt de rest die onzichtbare erfgrens wel?



De openbare stoep loopt als het ware rechtdoor, en deze meneer weet heel goed hoe het hier werkt

Sumiry76
Berichten: 63
Geregistreerd: 13-04-18
Woonplaats: Schleiden Duitsland NRW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 12:14

Nikass schreef:
Maar ik weet wel zeker dat dat waar is. We hebben het hier niet over stroomdraad langs een weiland hè? Ts woont in een hoofdstraat. Dan ben je, sorry dat ik het zeg, een beetje 8)7 8)7 als je stroom voor je deur denkt te mogen doen.

Ik ken het dorp/de stad niet, en het is heel vervelend, maar bij gebrek aan veel groen/park om de hoek is de kans dat honden tegen gevels aanpassen in een centrum vaak wel groter.


Wij wonen in een dorpje in de Eifel met heeeeeeeeeeeel veel natuur om het dorp heen op 2 minuten lopen van deze man zijn huis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 12:51

Ik denk vooral dat je moet doorbreken dat het de vaste plas-plek van deze hond is. Niet teveel denken aan iets voor altijd, maar tijdelijk om het probleem te verhelpen.

Ik zou er dus wel iets voor zetten. Desnoods gewoon een plaat hout als er weinig ruimte is. Die zou je dan ook nog kunnen coaten met de terugplasverf.
Waarschijnlijk is het na een paar keer duidelijk en vind de hond wel een andere plek, en kan je de plaat weghalen.

Sumiry76
Berichten: 63
Geregistreerd: 13-04-18
Woonplaats: Schleiden Duitsland NRW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 13:01

Dit is de situatie:

Rode kruis is waar de hond wordt uitgelaten, de streep is de erfgrens. Op de ander foto zie je en uitgebouwd deel, daaraan kun je ook zien dat dat gedeelte nog eigen grond is.
Afbeelding
Afbeelding

huricane
Berichten: 791
Geregistreerd: 05-01-09

Re: Vreemde hond plast tegen mijn huisgevel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 13:08

Off-topic, wat een leuk huis op een prachtige plek!

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 13:10

Ah ja duidelijk zo. Ik zou dan kijken naar een houten deel wat je er voor kunt zetten en daar dan die coating op smeren.

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 13:12

Ik zou het eerst maar eens goed schoonmaken met schoonmaakazijn en biotex. Eventueel kennelreiniger met enzymen. Als de geur weg is, wordt het plassen waarschijnlijk al een stuk minder aantrekkelijk.

Tijdelijk een kettinkje spannen tussen trap en uitbouw? Dan lopen mensen niet meer direct langs het huis . Moet je wel de ketting weghalen/er overheen stappen als jullie zelf naar binnen willen. Ik denk dat als de gewoonte eenmaal is verdwenen het probleem ook wel weg zal zijn en het draadje ook weer weg kan.

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 13:16

Ik zou er iets neer gooien wat stinkt.
Al is het tijdelijk.
Mest er vlak achter (staat er planten of iets)
Zodat het baasje heel snel doorloopt

Azijn stinkt ook inderdaad.

Kaneel is misschien nog wat.

Hoop dat je er snel vanaf bent.

Als er 1 plast gaan er vaak meer plassen.

Nikass

Berichten: 16705
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 14:17

Sumiry76 schreef:
Nikass schreef:
Maar ik weet wel zeker dat dat waar is. We hebben het hier niet over stroomdraad langs een weiland hè? Ts woont in een hoofdstraat. Dan ben je, sorry dat ik het zeg, een beetje 8)7 8)7 als je stroom voor je deur denkt te mogen doen.

Ik ken het dorp/de stad niet, en het is heel vervelend, maar bij gebrek aan veel groen/park om de hoek is de kans dat honden tegen gevels aanpassen in een centrum vaak wel groter.


Wij wonen in een dorpje in de Eifel met heeeeeeeeeeeel veel natuur om het dorp heen op 2 minuten lopen van deze man zijn huis


Ah dat is mooi! De hond wil natuurlijk meteen plassen als hij buiten komt. En ja, de man kan de hond leren om dat niet tegen jouw gevel te doen. Alleen als hij dat niet doet, tja, je kunt iemand niet gemakkelijk veranderen.

Nikass

Berichten: 16705
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 14:30


Amber_anne

Berichten: 6918
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Vreemde hond plast tegen mijn huisgevel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 14:43

Ik zou ook kiezen voor de tegels eruit halen en dan groen neerzetten als makkelijkste oplossing.

Je kan ook een strijd aangaan met de eigenaar van de hond en elke keer de hond kat spuiten bijvoorbeeld maar ik denk dat dat meer werk is

hotchocolat

Berichten: 4391
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Boven op de berg in de Eifel

Re: Vreemde hond plast tegen mijn huisgevel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-21 14:58

Ik ga iig aan de gang met azijn om schoon te maken.
Peper strooien en eventueel kaneel

Als ik in NL haal ik ook nog een grote pot met Sambal.
Het verboden te plassen bordje komt er ook weer.

Als noodoplossing de houtenplaat met die coating

We hebben ook al eens nagedacht over XXL stenen/ keien maar die zijn zo ongelofelijk duur

hotchocolat

Berichten: 4391
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Boven op de berg in de Eifel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-21 15:00

huricane schreef:
Off-topic, wat een leuk huis op een prachtige plek!


Dank je.

Sumiry76
Berichten: 63
Geregistreerd: 13-04-18
Woonplaats: Schleiden Duitsland NRW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 15:05

Wij wonen in een dorpje in de Eifel met heeeeeeeeeeeel veel natuur om het dorp heen op 2 minuten lopen van deze man zijn huis[/quote]

Ah dat is mooi! De hond wil natuurlijk meteen plassen als hij buiten komt. En ja, de man kan de hond leren om dat niet tegen jouw gevel te doen. Alleen als hij dat niet doet, tja, je kunt iemand niet gemakkelijk veranderen.[/quote]


Is niet mijn gevel maar die van de TS

Deze man woont helemaal aan de andere kant van het dorp dus nee de hond hoeft niet nodig te plassen

Sumiry76
Berichten: 63
Geregistreerd: 13-04-18
Woonplaats: Schleiden Duitsland NRW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 15:06

hotchocolat schreef:
Ik ga iig aan de gang met azijn om schoon te maken.
Peper strooien en eventueel kaneel

Als ik in NL haal ik ook nog een grote pot met Sambal.
Het verboden te plassen bordje komt er ook weer.

Als noodoplossing de houtenplaat met die coating

We hebben ook al eens nagedacht over XXL stenen/ keien maar die zijn zo ongelofelijk duur



Sambal haalt niets uit, althans mijn 3 honden hebben er geen probleem mee dat heerlijk op te likken van de plek waarvan ik juist wilde dat ze er af bleven

Sumiry76
Berichten: 63
Geregistreerd: 13-04-18
Woonplaats: Schleiden Duitsland NRW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 15:07

Amber_anne schreef:
Ik zou ook kiezen voor de tegels eruit halen en dan groen neerzetten als makkelijkste oplossing.

Je kan ook een strijd aangaan met de eigenaar van de hond en elke keer de hond kat spuiten bijvoorbeeld maar ik denk dat dat meer werk is



Het maakt de hond toch niets uit waar hij tegenaan plast

Maaike_Indy

Berichten: 719
Geregistreerd: 25-03-11
Woonplaats: Roemenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 15:12

Wellicht is de man "publiekelijk" aanpakken een idee? Bordje met "de meneer van straatnaam+nr, laat zijn kleur + merk hond tegen mijn huis plassen". Hond merkt er niets van en meneer voelt zich te kakken gezet.

Ik kan me goed voorstellen dat je het vervelend vind en hoop dat het snel is opgelost.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 15:33

Nikass schreef:
https://hondenlot.nl/artikelen/schokkendewaarheid

Voor de mensen die stroom nog altijd als oplossing zien.


Waar in dit topic gaat het over een blafband??


Vrees dat het lastig wordt.
Íets spannen kan. Maar grote kans dat ie dan tegen de uitbouw gaat pissen.
Zou ook niet zo goed weten hoesje dit op moet lossen.
Ik zou ook denken aan iets met een geur waar ze niet van houden. Maar het moet voor jullie zelf niet ook gaan stinken.

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 15:34

Het verboden-te-plassen bordje zou ik uitbreiden met een heterdaad-foto. En een 2e exemplaar van dat bordje achter het eerstvolgende raam plaatsen, zodat dat niet verwijderd kan worden en iedere voorbijganger het kan bestuderen ;)

Nikass

Berichten: 16705
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 15:36

Sumiry76 schreef:
Wij wonen in een dorpje in de Eifel met heeeeeeeeeeeel veel natuur om het dorp heen op 2 minuten lopen van deze man zijn huis


Ah dat is mooi! De hond wil natuurlijk meteen plassen als hij buiten komt. En ja, de man kan de hond leren om dat niet tegen jouw gevel te doen. Alleen als hij dat niet doet, tja, je kunt iemand niet gemakkelijk veranderen.



Is niet mijn gevel maar die van de TS

Deze man woont helemaal aan de andere kant van het dorp dus nee de hond hoeft niet nodig te plassen


Oh beetje verwarrend. Je quote mij toch

Needje: het gaat over het gebruik van stroom :)*

Schuur_

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Vreemde hond plast tegen mijn huisgevel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 17:35

Een stroomband om de nek van de hond is wel wat anders dan een stroomdraadje.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 17:37

Schuur_ schreef:
Een stroomband om de nek van de hond is wel wat anders dan een stroomdraadje.

Tot de hond dat stroomdraadje raakt met zijn plasstraal, he. Dan is die band om de nek een zachte prikkel, vergeleken met de stroom die via de plas geleid wordt het lichaam in.

soesie

Berichten: 757
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Re: Vreemde hond plast tegen mijn huisgevel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 17:45

Volgens mij moeten een paar druppels etherische pepermuntolie of eucalyptusolie de hond wel met een boogje om de plek laten lopen…
Ik woon ook op een hoek, en daar helpt het prima, ook tegen katten trouwens *\o/*