Vreemde hond plast tegen mijn huisgevel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zonnetje81Jarig
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 11:01

Ik heb dit ook gehad, zo smerig en irritant! Kom je thuis zie je weer een pisvlek en stinken. Ik heb er dacht ik schoonmaakazijn opgedaan.

_Mir
Berichten: 1357
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Vreemde hond plast tegen mijn huisgevel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 12:58

Weet je waar de honden eigenaar woont?

Sumiry76
Berichten: 63
Geregistreerd: 13-04-18
Woonplaats: Schleiden Duitsland NRW

Re: Vreemde hond plast tegen mijn huisgevel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 12:59

Dat weet TS ja

Linnie050

Berichten: 11797
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Vreemde hond plast tegen mijn huisgevel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 12:50

Hoe gaat het nu?

PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Re: Vreemde hond plast tegen mijn huisgevel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 13:18

Waarom niet gewoon een stroomdraadje met een bordje met waarschuwing erop? En dan geen stroom erop zetten want ik vind het echt bizar dat de hond de dupe moet worden van het baasje.

Hopelijk heeft het idee al effect genoeg :)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Vreemde hond plast tegen mijn huisgevel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 16:28

Wij hebben ook zo een figuur rondlopen die de honden in je voortuin alles laat doen. Wij hebben een berm, haag en dan de voortuin. Aan weerskanten oprit en parkeerplaatsen en nog een breed stuk berm voor de paarden.

Wij hebben bij de voortuin het tijdelijk afgesloten met stenen blokken die we hadden en nu blijven ze wel weg uit de tuin zelf.

Maar zowel mijn man als ik zijn al eens naar hem toegelopen. Hij loopt ook midden in de nacht en schreeuwt behoorlijk tegen de honden, dus dan sloegen die van ons weer aan. Momenteel is het rustig.

Ondanks de overlast, zeg ik altijd; als je een probleem hebt met mn dieren kom je naar mij. Als iemand stroom zou plaatsen, zou het mij alleen heel kwaad maken.
En ja, wij hebben ook stroom voor de paarden en varkens, maar die staat de hele dag uit voor de honden ( en mezelf)

Onze eigen honden willen in de achtertuin ook weleens ergens tegenaan plassen of tegen de schuur vanaf huis kant. Als het warm en droog is en te vaak gebeurt, gaat het ruiken, dus maak je het schoon. Maar anders regent het vaak genoeg.

Heb in ons vorige huis wel kattenschrik gestrooid. Onze slaapkamer ramen zaten laag en ervoor een stuk grind en plaste veel katten, dus stonk. Maar jeetje...........dat kattenschrik stinkt ook vreselijk. Wel kan je het eenmalig proberen en stopt de gewoonte misschien.

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Vreemde hond plast tegen mijn huisgevel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 20:01

Maar je hoeft toch niet de hele muur te coaten ?
Alleen het plekje waar de hond plast.

hotchocolat

Berichten: 4391
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Boven op de berg in de Eifel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-21 20:21

Zo even een update.

Peper had niet gewerk.

Bij het mooie weer heb ik suikerpoeder gestrooid. Het witte poeder ziet er natuurlijk wat raar uit.
Verder heeft het plas verbodsbordje er weer gehangen.
Tot nu toe gaat het goed. Hij corrigeert de hond als deze richting de muur loopt.

Ik wil ook verder geen stress, hij weet dat hij gefilmd wordt en ik heb hem erop aangesproken.
Verder staan mijn paarden op de weide naast zijn huis.
Ik woon voor Nederlandse begrippen in een klein dorp met ca 1000 inwoners, wat ze hier in het dorp ook heel goed kunnen is over elkaar te roddelen.