Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 20 [ 498 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat dragen jullie honden?

 
Profiel   

Hoi allemaal!
Wat dragen jullie honden allemaal voor tuigen, halsbanden en extra’s? Hebben jullie verschillende setjes, of 1 tuig en riem voor elke dag? :)
En hebben jullie nog items op de wishlist?
Ik kan wel wat inspiratie gebruiken om te kopen voor mijn monster :D

Nu draagt hij een roze Dog Copenhagen tuig met bijpassende 2meter riem en hij heeft een fluwelen beige halsbandje en riem van 1.20m van designed by lotte. En ik heb nog een losse zwarte politielijn die te zwaar is voor aan zijn halsband, dus weet nog niet zo goed wat ik daar mee ga doen :+

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 09:52 



 
Profiel   

Och gossie alles staat jouw hondje goed! <3

Onze hond draagt al 10 jaar dezelfde halsband en riem. Die worden namelijk bijna niet gebruikt omdat ze altijd losloopt. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 09:53 



 
Profiel   

Leuke hond heb je!

Ik heb afgelopen winter zelf een leren halsband gemaakt.
Mijn hond is nu 9 jaar en had tot nu toe altijd dezelfde leren halsband sinds ze klein was, en die beviel erg goed maar begon nu toch iets te slijten bij de gesp.
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Verder heeft ze, in de haven bij onze boot, meestal een tuigje om zodat ik haar makkelijk uit het water kan hijsen als dat eens nodig zou zijn :))

En met heel vies, nat en glad weer soms een jasje en anti-slip schoenen :')
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 10:31 



 
Profiel   

Heb je even? _O-

Dog Copenhagen comfort pro blauw
Nonstop dogwear line harness oranje
Dragråttan x back harness rood
Nonstop halsband
Leren halsband
Bungeelijnen voor steppen en hardlopen
Een 5 meter lijn
Een 10 meter lijn
Booties voor sneeuw en/of als hij weer eens lomp gedaan heeft

Ik hou het maar hierbij, kwa speelgoed, tuggies is teveel om op te noemen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 10:34 



 
Profiel   

Uhm teveel :+
Ik maak zelf halsbanden en jachtlijnen dus als ik iets nieuws probeer dan is Mulan de klos.

Ik heb zo'n 20 halsbanden en 2 jachtlijnen liggen. Verder een Anny-X tuig in blauw, een lange lijn in zwart en verder nog wat bijpassende lijnen bij de halsbanden.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Dit zijn de sets die ik op het moment het meest gebruik. Ik heb op het moment dan ook niet echt wensen omdat ze al zo enorm veel heeft. Behalve dan nog een mooie penning van Verse Munt. Ik heb nog wel wat spullen liggen om halsbanden etc te maken dus de collectie gaat nog wel uitgebreid worden :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 10:45 



 
Profiel   

Wij hebben verschillende tuigen.
We hebben een Julius K9 tuig, dat gebruikt wordt voor het skateboarden met de jongste samojeed.
Dan hebben we nog voor elke samojeed (hebben 2 dames) een tuig voor het echte trekwerk voor de step (tuig dat ze ook gebruiken voor huskys en andere sledehonden in de sport).
Verder heeft de oudste samojeed nog een setje van een halsband en bijpassend koord met naam op voor op de hondenschool van MyK9, NL webwinkel waar ze zelf halsbanden maken naar wens (zit bij de debutanten, dus pre wedstrijden ..... ja het is niet evident met een samojeed, maar ze komen er wel).
Dan hebben ze elk nog een dagdagelijkse halsband om te gaan wandelen, koord is bijpassend....

Van Myk9 staat er nog een set in de planning voor de jongste hond als nieuwjaarscadeau voor ons dochter. Die gaat met de jongste naar de hondenschool 2keer in de week, samen met de papa en zijn hond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 10:47 



 
Profiel   

Hier hebben ze alletwee een Dog Copenhagen tuig (air) met matching riem voor als we grote wandelingen doen. Matching Dog Copenhagen halsbanden voor als ze los op de zaak lopen of op bezoek zijn dat als we ze even moet bijhouden we niet in het nekvel moeten grijpen.

Ook mooie leren schouderlijn met jachtsliphalsband voor de training, voor de puppy (10 maanden) moet er ook nog een mooie leren komen. Deze zijn ideaal voor training en ook de snelle plasrondjes, geen riemen klikken, halsbanden zoeken maar gewoon kop er door en gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 10:48 



 
Profiel   

Een Anny-X tuig voor wandelen in het dorp en uitjes. Als we thuis naar het bos gaan (losloopgebied) dan doe ik even de Sliplijn om. Meestal lopen we thuis in het bos, dat is de weg oversteken en we zijn er.

[ img ]

NorwayFjord, mooie dingen maak je. Ik heb direct een bestelling geplaatst.

Dus binnenkort een nieuw kleurtje sliplijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 11:12 



 
Profiel   

Raad maar

[ img ]
:D

Ook al zie je het niet, hij draagt dit Tre-Ponti tuigje.

[ img ]


Deze heeft hij al zo lang hij bij mij is, (7 jaar nu) met daaraan het kleinste lijntje van Rogz for Dogz, even lang in gebruik. Goede kwaliteit dus want er is nog niks stuk van. En aangezien je er verder bij hem toch ongeveer niks van ziet is het ook niet heel stimulerend om wat anders te kopen ;)
Er komen hier mooie halsbanden en tuigen voorbij :j wat een keus is er toch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 11:28 



 
Profiel   

Ik heb verschillende Hurtta halsbanden en harnessen :') jassen van Hurtta en nonstop, xback harness van nonstop ook. Ik vind de razzle dazzle van hurtta erg leuk en veel verstelbaar. Daarnaast nog deze van Julius

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 11:48 



 
Profiel   

Onze hond heeft een blauw en ene groen tuig van Aura4dox.
Tuigen zijn op maat gemaakt.

Voor de agilityles heeft hij een zwarte halsband.

We hebben 2 Hunterlijnen van 1,80 meter. En een longeerlijn gebruik ik bij het speuren.[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 13:25 



 
Profiel   

Roetsj heeft altijd haar paarse biothane halsband om, behalve als we wedstrijd hebben, want dan moet hij af. Maar die wordt inmiddels wat slechter (kon niet zo goed tegen zeewater blijkbaar).
Verder heb ik een verstelbare jachtlijn (zoals een politielijn), van colorfull dogs en een justfordogs sporttuig in zwart/paars met bijpassende riem :+
Nog een klein jachtlijntje en een set van karlie in bruin-grijs van mijn vorige hond, voor reserve.
Momenteel ook nog een agilitylijn in bestelling staan, ook biothane paars :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 13:43 



 
Profiel   

Mijn hond heeft diverse setjes halsbanden en riemen + penningen. Het moet natuurlijk wel bij elkaar passen :+ Een zilveren penning bij een halsband met messing gespen daar krijg ik een error van :')
En verder nog een tuigje/zwemvest voor op de boot en wat losse jachtriempjes.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 14:02 



 
Profiel   

Een bruin Petlando tuigje met een niet-bijpassende lijn. Ze draagt als ze los mag ook een halsband met een gegraveerd naamplaatje en we hebben een rollijn voor wandelingen. Deze week ga ik het tuigje ook nog in Cognac kleur halen, dan heeft ze een reserve tuigje voor als ze gezwommen heeft en het past mooi bij haar oortjes :+

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 14:03 



 
Profiel   

[ img ]

Zo min mogelijk dus mijn terrier heeft niets om of soms een halsband en mijn herder altijd slip halsband maar ook regelmatig gecombineerd met oud model rogz for dogz tuig of gentle leader of muilkorf in verband met zijn niet sociaal zijn.

Wordt nu ook erg aangeraden door de politie ivm diverse meldingen honden diefstal om niet los te laten lopen of los met niets aan om minder gemakkelijk te pakken te krijgen

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 14:18 



 
Profiel   

Oh jee, daar stel je me een vraag... Heb je even tijd? :')

Dit is voor mijn 2 honden!

Halsbanden:
- 2 leren halsbanden
- 2 stoffen halsbanden met clips
- 2 Ruffwear halsbanden van koord (hebben ze nu om in huis)
- 1 Inlandsis canicross halsband
- 1 sliphalsband (met stop) voor de agility (makkelijk aan en uit)

Harnassen:
- 2 Dog Copenhagen harnassen
- 3 Hurtta harnassen
- 2 Ruffwear Flagline (mijn favoriet!)
- 4 ( :') ) canicross harnassen (1 X back Inlandsis, 2x de Open Back van Inlandsis (1x gewonnen op Insta *\o/* ), en een tweedehands Non Stop)

Leibanden:
- 2 kunststof verstelbare lijnen
- 2 Dog Copenhagen lijnen (niet tevreden van, zou deze niet aanraden.)
- 2 3m lange lijnen
- 2 10m lange lijnen
- 1 verstelbare lijn van koord
- nog enkele anione verstelbare en niet verstelbare lijnen
- 1 flexi
- 2 enkele canicross lijnen
- 1 dubbele canicross lijn

Truitjes & Jasjes:
- 3 Pomppa Jumppa fleece truitjes
- 2 Hurtta Monsoon coats (regen jas)
- 1 Pomppa Perus (winter jas)
- 2 'skipakken' (tegen ijsbal vorming in de vacht, in de sneeuw)
- 1 softshell jasje (was mijn allereerste jasje voor Sia, bleek niet super fijn)

Sia krijgt het sneller koud, zij heeft dus 2 Pomppa Jumppa's (1 plum kleur, voor 'netjes', en 1 roze komt er aan, voor bvb wachten bij agility of canicross). Haar canicrosskleur is roze. De winterjas is ook voor haar. Toby heeft een dikkere vacht. De Jumppa voor hem was eigenlijk voor Sia bedoeld maar kreeg de verkeerde maat toegestuurd, dus ach. De regenjas vind ik wel belangrijk, ook voor hem. Ze kunnen heus wel tegen de regen, maar als ik een hele dag op stap ben vind ik het fijn dat ook zij droog blijven!

Verder vind ik het ook belangrijk dat aan alles een penning hangt met mijn telefoonnummer, inclusief land code. Ook krijg ik deze week hun Orbiloc lichtjes binnen, uiteraard volgens kleurcode. (Sia paars voor bij haar roze canicross set - extra roze vond ik te veel :+ , en Toby turquoise voor zijn blauw/groene canicross set!)

Heb trouwens ook een hele resem bandana's. :')

@luuntje: Hier moeten de honden 'naakt' bij de agility, voor de veiligheid!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 18:27 



 
Profiel   

Hier 4 honden en toch valt de huidige collectie mee, had ik een groter budget was dat anders hahaha := :D

4x tuigje dogscreek, vergelijkbaar met dogs copenhagen of ruffwear. In verschillende kleuren uiteraard.

2x smal lederen halsband
2x brede textiel halsband
4x led halsband voor de winter vnl.

1x reddingsvestje (BC ging mee aan boord vroeger)

4x multi verstelbare lijn 3m
2x lijn 5m
2x lijn 20m
2x sleeplijn 50m
4x sliplijn 3m

1x muilkorf voor gewenning en vakantie voor de stafford. In sommige landen verplicht.


4 paar schoentjes van ruffwear voor de winter tegen zout en in de zomer als we echt over heet asfalt moeten oid. :j


Graag wil ik nog badjassen voor de honden := lekker habdig als ze zeiknat zijn in de winter voor in de auto of thuis na afspoelen.

En ook op maat gemaakte halsbanden met de namen geborduurd of iets anders speciaals zoals de halsbanden hierboven. Misschien word het nog een DIY projectje :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 19:12 



 
Profiel   

CupCakes_ schreef
Heb je even? _O-

Dog Copenhagen comfort pro blauw
Nonstop dogwear line harness oranje
Dragråttan x back harness rood
Nonstop halsband
Leren halsband
Bungeelijnen voor steppen en hardlopen
Een 5 meter lijn
Een 10 meter lijn
Booties voor sneeuw en/of als hij weer eens lomp gedaan heeft

Ik hou het maar hierbij, kwa speelgoed, tuggies is teveel om op te noemen :+


Wacht maar tot Melissa zich meld. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 19:15 



 
Profiel   

Onze hond heeft heel saai tuig…

Een nylon halsband van Hunter met bijpassende zwarte longeerlijn. Wordt voornamelijk gebruikt bij zwemmen.
[ img ]

En een lederen K-9 halsband met een oude lederen verstelbare lijn.
[ img ]

Belangrijkste is dat het tuig hufterproof is, aangezien mijnheer zichzelf heel stoer vind en loeisterk is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 19:33 



 
Profiel   

Hier nu 5 dog copenhagen tuigen(mis er 1 op de foto)
[ img ]
[ img ]
[ img ]

En dan wat MAG halsbanden (8 stuks)en tuigen

[ img ]
[ img ]

Soft collars(in ik denk wel 10 kleuren incl kerstuitvoering)

[ img ]
[ img ]

En dan halsbanden van hunter. Dit is de donkere. Heb ook nog een lichtere

[ img ]

En dan hebben we ook nog in 4 kleuren de fleecjes
[ img ]
Heb ook nog 2 dikkere winterjassen en een lading back on track

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 19:43 



 
Profiel   

KimD schreef
CupCakes_ schreef
Heb je even? _O-

Dog Copenhagen comfort pro blauw
Nonstop dogwear line harness oranje
Dragråttan x back harness rood
Nonstop halsband
Leren halsband
Bungeelijnen voor steppen en hardlopen
Een 5 meter lijn
Een 10 meter lijn
Booties voor sneeuw en/of als hij weer eens lomp gedaan heeft

Ik hou het maar hierbij, kwa speelgoed, tuggies is teveel om op te noemen :+


Wacht maar tot Melissa zich meld. :')



Ik had haar inmiddels wel verwacht :') :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 21:22 



 
Profiel   

Euh een halsband die ze altijd om hebben en per hond een functionele nylon riem ( en 1 fijne riem op reserve van oude hond)

En een nylon tuig voor in auto aan de gordel/ kofferbak rest niet nódig ( maar wandel ook niet woest vaak we hebben lekker de ruimte op eigen erf waar ze heerlijk hun ei kwijt kunnen)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 21:33 



 
Profiel   

Voor langere wandelingen waar ik moet aanlijnen een oranje tuig (geen merk Amazon) met rollijn.

We lopen voornamelijk in het bos en hij heeft graag wat bewegingsruimte (en een losse lange lijn vind ik ongemakkelijk)



Voor korte wandelingen, naar stal gaan en andere plaatsen waar hij los mag, een oranje jachtlijn.

En eens op stal, niets. Hij doet niets Lievers dan door de weide crossen.

[ img ]

[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 21:35 



 
Profiel   

Jachtlijn
Hulphondhesje
Hulphondbandana
Ruffwear tuig (front range)
Politielijn
10 meter lijn
Ruffwear doubleback
Showlijntje
Bungee

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 21:39 



 
Profiel   

Thuis draagt ie niks, uit heeft hij zijn ketting met tag om, en een halsband met n touw of zijn jachtlijntje.

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 21:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 20 [ 498 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen