Kattenren maken. Wie ook?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
singa

Berichten: 739
Geregistreerd: 12-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 15:32

Inspirerend!

Wij hebben net beslist om 3 half wilde katten te adopteren, het is de bedoeling dat ze bij ons in de stal komen wonen. Nu is de vraag hoe we hen zullen huisvesten tijdens hun gewenningsperiode. Binnen in huis gaat te veel stress opleveren voor de beestjes, en een stal poesproof maken zou ook wel eens kunnen tegenvallen qua kosten en effectiviteit.

Ik heb al gezocht op tweedehandssites voor vollières e.d., daar vind je ook wel veel panelen (in goede of nieuwstaat) zoals hierboven op de foto's. Al zal je dan misschien zelf wat meer knutselwerk hebben dan bij een kant-en-klare kooi, maar uit jullie andere topic leid ik af dat dat waarschijnlijk geen probleem is :)

Voor ons liggen dergelijke panelen te ver boven budget, ik kom al snel aan €400 voor wat we ongeveer willen. Ondertussen ben ik op een kippenhok gestoten: https://nl.vidaxl.be/e/vidaxl-kippenhok ... 3EQAvD_BwE

Wat denken jullie? Gaat die staaldraad stevig genoeg zijn om volwassen katten binnen te houden?

Evelienepien

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 16:51

Wij hebben een ren door een handige kennis laten maken met groen plastic gaas en groene palen.
Palen plaatsen, rol gaas ertegen en aanspannen. Zit een deur in (naar tuin) welke op slot kan.
Dus gewoon herashekwerk idee, zeg maar.

De bovenkant is afgesloten met visgaas (gespannen over paar buizen), die vanaf muur naar gaas lopen.
En ja, wij zitten daar heel vaak met de katten en honden en we hebben “ geen last” vh voliere gevoel.
Wel als er toevallig een troep lijsters in de bomen zitten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 14:03

Even een schopje voor dit topic.

Ik ben ook aan het oriënteren om een ren te maken voor mijn twee katten. Zijn er inmiddels meer ervaringen? Wat is handig, waar heb je je ren gekocht en hoe heb je het leuk ingericht? :)

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Kattenren maken. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 14:40

Ik volg ook even. Wij moeten alleen nog gaas hebben eigenlijk.

xxemmely

Berichten: 1479
Geregistreerd: 25-01-12
Woonplaats: Huijbergen

Re: Kattenren maken. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 17:29

https://www.tuinadvies.nl/tuinwinkel/pr ... n-in-staal
Ik heb voor deze zitten kijken. En dan de deur aanpassen omdat daaromheen genoeg ruimte is voor de kat om langs te kunnen. En een oude vrieskist ombouwen + schilderen en die aan de zijkant er tegen zetten als geïsoleerd hok.
Maar mijn relatie is uit en hij gaat in het huis dus ik heb geen buitenverblijf meer nodig :')