Vakantie en katten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 21:06

Ik heb ze 2 keer weg gebracht met 5 maand en met 1 jaar.. daarna was een ramp laatste keer zo'n gestress om weer in de kooi te krijgen en weer wennen dat ik ze thuis laat.

Pension heeft er dan een zitten die ergens onder kruipt en een die vals is en rond loopt te blazen bij de dierenarts mocht ik em zelf uit de kooi vissen. Zelfs dat deed ik met de bak

Kaatje_S

Berichten: 1004
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Linschoten

Re: Vakantie en katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 21:21

Denk dat ze liever thuis blijven in hun vertrouwde omgeving met even wat minder aandacht, dan te verhuizen met alle stress die daarbij komt kijken...

Ik woon op stal, dus vraag meestal stalgenootjes of m'n ouders om langs te komen.

Vroeger paste ik vaak op bij mensen met huisdieren, daar ging ik dan fulltime in huis en dat was meestal m'n vakantie. Op internet/Facebook is daar ook wel meer over te vinden

Emj_23
Berichten: 1182
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Vakantie en katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 21:29

Ik heb twee katten. De jongste deed het echt niet goed in het pension. Teveel vreemde mensen en geluiden. De laatste vakanties laat ik kattenoppas 1 x per dag aan huis komen. Mijn knuffelkat vind dat gezellig. Bange kat heeft een vast plekje in huis waar de oppas ook rustig haar eten neerzet en haar verder met rust laat. Katten houden niet van verandering. Als iemand in jouw huis komt wonen tijdens jouw vakantie kan dat ook stressvol zijn. Mijn stresskatje zou dat niet vanzelfsprekend fijn vinden.

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Vakantie en katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 21:41

Ik regel altijd oppas. Een student in de familie of vriendenkring die het leuk vindt om een vakantie op zichzelf te wonen. Tot nu toe is dat altijd goed gegaan!
Tot we verhuisden naar de Veluwe. Sindsdien passen mijn ouders op (wonen onder Rotterdam). Zij zijn fanatieke fietsers, dus hebben zo een gratis vakantie op voorwaarde dat ze voor de katten zorgen :Y)

Marita
Berichten: 567
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 21:41


Anoniem

Re: Vakantie en katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 23:04

Ik heb ook een kat die niet zo heel goed tegen veranderingen en stress kan, en zou je aanraden om je katten niet naar een vreemde omgeving te brengen maar te kijken of je oppas kan regelen. Zelf heb ik m'n buurvrouw, lekker dichtbij en die gaat dan als ik bijvoorbeeld een weekje weg ben echt zeker 2 keer per dag even langs en uitgebreid kroelen wat prima is vind ik. Maar ja ik zou dat doen, iemand die dichtbij is en tijd heeft, maar beter nog iemand die gewoon in jou huis kan zitten met je katten :)

lor1_1984

Berichten: 12041
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 23:23

Een kennis van me zat met hetzelfde probleem en sindsdien ben ik haar vaste oppas.
Ze geeft van te voren aan welke data ze weggaat en dan ga ik dagelijks 1-3 uur daarheen zodat de kat haar medicatie krijgt, een schone kattenbak, vers water en een portie voer.
Verder verzamel ik de post, geef ik de planten water, laat de kat in de tuin en als ze erom vraagt geef ik haar aandacht.
Bij elkaar is het mss een kwartiertje werk en de rest vd tijd zit ik tv te kijken ofzo. :+

Wat ik als oppas fijn vindt is een lijst met daarop:
de gegevens vd dierenarts (en toestemming die te bellen zonder overleg bij spoed),
een reserve persoon die kan bijspringen wanneer ik bijvoorbeeld ziek ben,
de hoeveelheid medicatie en voer,
de dagen dat de planten water moeten
en evt bijzonderheden.

Verder van te voren eens samen doorlopen wat er moet gebeuren, waar de dingen staan die je nodig hebt, waar je op moet letten etc, sleuteloverdracht etc.

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 23:59

Hier komt er dagelijks een vriendin langs om katten, konijnen en cavias te verzorgen.
Mij oudste kat kan niet naar een pension omdat hij kattenaids heeft en moeilijk bij anderen katten kan en vind het zelf fijner om ze gewoon in hun eigen omgeving te hebben waar ze het hele huis tot hun beschikking hebben dan ergens in een kleinere ruimte.
Vorige maand hebben ze zo net geen 3 weken doorgebracht. En ze zien er niet slechter door uit.

WinSel

Berichten: 20568
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Vakantie en katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-21 07:31

Bedankt voor al jullie reacties. Stelt me wel gerust dat jullie de katten gewoon thuis laten

Dat ga ik dus ook doen. Mijn vader komt 2x per dag langs en zal ze dan ook lekker even aandacht geven.

Moet dus wel goed komen :))

cursebreaker

Berichten: 11405
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Vakantie en katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 09:28

Ja dat gaat helemaal goedkomen. Ze hebben ook elkaar nog!

Ons viel op toen we terug kwamen van vakantie dat Sansa wel weer Heel blij was om ons te zien en ze is echt weken erna veel aanhankelijker geweest ook, maar dat ze op de dag van terugkomst ook even zoiets had van: Wow, het is weer druk in huis ineens (#Kortsluiting) met 2 volwassenen, kind en de hond die weer terug zijn. Die was volgens mij al goed gewend geraakt aan de rust :') :') :')