Kip tegen het raam...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Kip tegen het raam...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-21 18:07

Vanmiddag vloog er een kip tegen ons raam...

Echt enorm hard en het raam is op de eerste verdieping.

Wij hebben zelf geen kippen, buren ook niet, de tuin onder het raam is omheind met een schutting van 1.80.

Voorbijgangers schrokken ook van de enorme klap en eenmaal beneden lag er dus een kip in de tuin te stuipen met een duidelijk gebroken nek.

Het stuipen stopte al snel gelukkig, RIP kip.

Maar hoe kan een kip met zo'n klap op die hoogte tegen een raam klappen?

Ik zie ze eigenlijk nooit vliegen.

Ik heb de kip nog onderzocht op andere verwondingen, maar kon niet duidelijk wat vinden.

Mijn theorie was dat hij meegenomen was door een buizerd en mid flight werd gelost, buizerds laten hier in de buurt wel vaker eten vallen (halve konijnen).

Kan een kip zo hoog en hard vliegen of heeft iemand een andere theorie?

Afbeelding

Tuin met linksboven het raam:

Afbeelding

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 18:10

Kippen kunnen wel vliegen/ fladderen. Geen grote afstanden of hoogtes. Maar gezien de actie van deze was het geen talent.

ellepel

Berichten: 47338
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 18:12

denk ook door een buizerd, die pakken kippen inderdaad ook wel :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 18:13

Ik denk dat de theorie van de buizerd de meest plausibele is. Of een of andere sadist is kippen aan het katapulteren. Maar zelf zo hoog/hard tegen een raam klappen geloof ik niet.

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 18:17

_San87_ schreef:
Ik denk dat de theorie van de buizerd de meest plausibele is. Of een of andere sadist is kippen aan het katapulteren. Maar zelf zo hoog/hard tegen een raam klappen geloof ik niet.


Kippen kunnen gewoon in een boom komen. Meeste leven in een hok en leren niet vliegen maar als ze de ruimte hebben kunnen ze wel de hoogte in.

Ze slapen ook gewoon in bomen. Zoek maar op google

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 18:20

belle_boef schreef:
_San87_ schreef:
Ik denk dat de theorie van de buizerd de meest plausibele is. Of een of andere sadist is kippen aan het katapulteren. Maar zelf zo hoog/hard tegen een raam klappen geloof ik niet.


Kippen kunnen gewoon in een boom komen. Meeste leven in een hok en leren niet vliegen maar als ze de ruimte hebben kunnen ze wel de hoogte in.

Ze slapen ook gewoon in bomen. Zoek maar op google

Dat weet ik. Maar met een doodsklap tegen een raam vliegen? Nee, dat geloof ik niet. Dan moeten ze horizontaal behoorlijk wat vaart maken en dat kunnen ze niet op zo'n hoogte.

Brainless

Berichten: 29729
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 18:22

Ik weet niet hoe groot de kip is, maar sommige krielkippen kunnen 10-12 meter hoog vliegen.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Kip tegen het raam...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-21 18:24

Het was geen super grote kip, maar de klap waarmee ie het raam raakte, zou zelfs een duif in duikvlucht niet redden.

Ik dacht eerst dat er een stuk uit het huis viel (we zijn aan het verbouwen).

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Kip tegen het raam...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 18:35

Maar als het zo'n harde klap is geweest, dan kan het toch niet anders dan dat het arme dier ertegenaan is gesmeten?

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Kip tegen het raam...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 18:40

Ik zou denken aan een buizerd door de klap.
Maar ik heb hier een kleine kip en toen ik die net had, vloog die de hele tuin over op een hoogte van een meter or 2.5. De tuin is 35 meter diep ofzo, geen idee. Maar ze vloog heen en ook weer terug.. en ze vloog echt niet langzaam :')

Zoolgangster

Berichten: 9584
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 19:06

marleen_88 schreef:
Maar als het zo'n harde klap is geweest, dan kan het toch niet anders dan dat het arme dier ertegenaan is gesmeten?


Hier vloog vrijdag een spreeuw tegen het raam, nadat hij ergens van geschrokken was, tijdens het vlierbessen eten in onze tuin. Dat klonk al heel hard, vanaf die paar meter vliegen vanuit de tuin, hij viel en lag met open snavel in shock in een plantenbak. Hij is een paar minuten blijven liggen, daarna bijgekomen en uiteindelijk weggevlogen. Hij had geluk dat hij niet vanaf een grotere afstand was komen vliegen, dan was het vermoedelijk net zo afgelopen als met die kip...

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Kip tegen het raam...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 12:23

Gok dat het inderdaad door een roofvogel is gedaan. Zeker als er in de buurt niemand kippen heeft.