Poezen plassen op kattenbak-matjes - waarom? Hoe oplossen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Poezen plassen op kattenbak-matjes - waarom? Hoe oplossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 12:15

Hier de dubbele bodem van de peewee eruit, want de dames willen graven. Trouwens alle kleppen staan omhoog, want merkte dat de dames ondanks dat ze wisten hoe het werkte het niet fijn vonden. Eigenlijk alleen last van een stinkende bak als ik te lang wacht met schoonmaken.

Als je bak zo snel ruikt zou ik misschien toch kijken waardoor het kom. Ruik zelden de bak.

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Poezen plassen op kattenbak-matjes - waarom? Hoe oplossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 12:21

Ik heb (helaas) een poes die markeert als ze krols is/wordt. Ze plast dan ook buiten de bak, en niet eens zozeer bij een deur maar wel altijd vaste plekken.

In die richting zou je ook eens kunnen denken.

LWDaisy

Berichten: 4774
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-21 12:56

Marcella schreef:
Hier de dubbele bodem van de peewee eruit, want de dames willen graven. Trouwens alle kleppen staan omhoog, want merkte dat de dames ondanks dat ze wisten hoe het werkte het niet fijn vonden. Eigenlijk alleen last van een stinkende bak als ik te lang wacht met schoonmaken.

Als je bak zo snel ruikt zou ik misschien toch kijken waardoor het kom. Ruik zelden de bak.


Ik ga de dubbele bodem er ook uit gooien.
Qua geur is het nu vooral als ze net een drol gedraaid hebben. Dat komt denk ik doordat ze nu ook nat eten krijgen, da's nog even aanpassen natuurlijk :)

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Poezen plassen op kattenbak-matjes - waarom? Hoe oplossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 13:13

Een drol ruik ik soms ook alleen als deze maar nog net lig. Ze krijgen hier 2x per dag natvoer naast de brokken.

speurneusc

Berichten: 5375
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 13:32

Ladygiroc schreef:
Ik heb (helaas) een poes die markeert als ze krols is/wordt. Ze plast dan ook buiten de bak, en niet eens zozeer bij een deur maar wel altijd vaste plekken.

In die richting zou je ook eens kunnen denken.


dat kan je nog simpeler oplossen, steriliseer je poes wordt die niet meer krols, plast ie daarom er ook niet meer naast, en geen ongewenste overbevolking meer.

meisje_

Berichten: 2531
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 13:34

Hoe lang gebruik je dat natvoer? 1 van mijn katten kreeg hier vrij snel nierproblemen van en ging daardoor naast de bak plassen.

LWDaisy

Berichten: 4774
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-21 15:03

meisje_ schreef:
Hoe lang gebruik je dat natvoer? 1 van mijn katten kreeg hier vrij snel nierproblemen van en ging daardoor naast de bak plassen.


Nog maar sinds zondag, en ze deden (ze deed, denk ik) het daarvoor al :)

Speurneusc steriliseren zal hier zeker nog gebeuren, maar omdat ze niet buiten komen (en dus niet kunnen overbevolken) mogen ze van mij eerst nog wat groeien :)

Marcella idd alleen de net-gedraaide drollen die we hier ruiken :j Meestal net als wij aan het eten zijn haha!

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 17:10

speurneusc schreef:
Ladygiroc schreef:
Ik heb (helaas) een poes die markeert als ze krols is/wordt. Ze plast dan ook buiten de bak, en niet eens zozeer bij een deur maar wel altijd vaste plekken.

In die richting zou je ook eens kunnen denken.


dat kan je nog simpeler oplossen, steriliseer je poes wordt die niet meer krols, plast ie daarom er ook niet meer naast, en geen ongewenste overbevolking meer.


Dat ligt nogal gevoelig als je cattery bent :D

LWDaisy

Berichten: 4774
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-21 19:43

Ladygiroc schreef:
speurneusc schreef:


dat kan je nog simpeler oplossen, steriliseer je poes wordt die niet meer krols, plast ie daarom er ook niet meer naast, en geen ongewenste overbevolking meer.


Dat ligt nogal gevoelig als je cattery bent :D


Hier geen cattery, maar ik zie de noodzaak momenteel niet :)
Niet zolang ze niet krols staan in ieder geval haha.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8294
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Poezen plassen op kattenbak-matjes - waarom? Hoe oplossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 19:54

Hier ook een PeeWee gehad die onmeunig stonk %)
Het was die van mijn zus die met haar kat kwam logeren maar hier op de vloerverwarming ging dat echt niet. Gingen de katten ook van naast de bak plassen. Hier werden wel die houten korrels gebruikt en die heb ik toen de schuld gegeven maar het zou ook wel eens die tussen bak kunnen zijn geweest.
Zou het toch ook eens een week zonder kappen proberen en zonder stink PeeWee, dat gaat misschien al beter? Matjes in chloor is inderdaad ook niet zo verstandig, dat vinden ze juist een fijne geur om op te plassen.

LWDaisy

Berichten: 4774
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-21 20:07

Muiz schreef:
Hier ook een PeeWee gehad die onmeunig stonk %)
Het was die van mijn zus die met haar kat kwam logeren maar hier op de vloerverwarming ging dat echt niet. Gingen de katten ook van naast de bak plassen. Hier werden wel die houten korrels gebruikt en die heb ik toen de schuld gegeven maar het zou ook wel eens die tussen bak kunnen zijn geweest.
Zou het toch ook eens een week zonder kappen proberen en zonder stink PeeWee, dat gaat misschien al beter? Matjes in chloor is inderdaad ook niet zo verstandig, dat vinden ze juist een fijne geur om op te plassen.


Ik heb de matjes niet meer terug gelegd. Er ligt er nog eentje, daar is nooit op geplast geweest, en daar zijn dus ook geen schoonmaakmiddelen op gebruikt. Toeval of niet, maar dat matje ligt bij mijn merkloze kattenbak, niet bij mijn 2 PeeWees.

Voorlopig (houdt hout vast) geen ongelukjes meer! *\o/*

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Poezen plassen op kattenbak-matjes - waarom? Hoe oplossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 23:19

Gebruik trouwens geen peewee houtkorrel meer die vinden de dames hier niet fijn. Gewoon de simpele en goedkope bij de Hornbach vandaan.

LWDaisy

Berichten: 4774
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-21 06:45

Marcella schreef:
Gebruik trouwens geen peewee houtkorrel meer die vinden de dames hier niet fijn. Gewoon de simpele en goedkope bij de Hornbach vandaan.


De korrel van PeeWee was hier ook niet populair.
Mijn gewone bak had gewoon kattenzand, daar gingen/gaan ze wel op, dus gebruiken we dat.

sasja0705
Berichten: 1972
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Poezen plassen op kattenbak-matjes - waarom? Hoe oplossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 08:35

Ik had ook ooit een peewee en korrels hier ook geen favoriet.
Maar met "gewoon" fijne grit, stinken die dingen gigantisch, dus gewone kattenbakken.
Kleppen zijn hier ook eruit, want juist als ze gepoept hebben blijft de lucht er extra in hangen.
Heb 4 katten, 3 bakken ( had er 5 maar 2 werden niet gebruikt)
3 van mijn katten eten naast het droogvoer ook natvoer nr 4 eet alleen naast droogvoer gekookte vis.
Ook bij goedkoop natvoer stinken de drollen niet, wel bij goedkoop droogvoer.
1 van de 4en heeft ook n tijdje gehad om ernaast te plassen. Nooit achtergekomen wie.
Maar wat ik wel doe is consequent iedere ochtend alles scheppen en iedere avond. Sindsdien nooit meer gebeurt.
1 bak staat in de keuken, 2 op mijn naai-kattenkamer.
Van de 3 hebben 2 een kap nr 3 is open - maar een redelijk hoge.
Wel heb ik iets rare exemplaren van katten want gepoept wordt door alle katten maar in een bak... en dat wisselt dagelijks

Maar ik zou ze toch szm laten helpen. Ook bij binnenkatten. Zou zonder meer kunnen dat er eentje nu al bezig is met hormonen.