Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Bucas Therapy Dog Rug ?

 
Profiel   

Hoi

heeft iemand ervaring met deze hondenjas ? Is hij goed waterdicht ? En hoe valt de maat ?

Voor een alternatief sta ik ook open hoor. Ik ben op zoek naar een goed waterdichte regenjas voor mijn grote hond.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 20:35 



 
Profiel   

In onderstaand topic vind je veel info over hondenjassen:
[BB] Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 06:44 



 
Profiel   

Dankje!
Met dat topic ben ik bekend maar daar staat niets in over de Bucas therapy rug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 07:28 



 
Profiel   

Ik heb deze voor mijn kleine hond :j ! Heb hem afgelopen winter pas aangeschaft aan het einde van de winter dus toen niet zoveel gebruikt maar lijkt prima waterdicht. De pasvorm is voor die van mij ook goed al heb ik de eerste wel moeten retourneren omdat die te kort was. Maatje groter past perfect! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 08:36 



 
Profiel   

Dankje!

Kan je de jas ook in de zomer als regenjas gebruiken of is hij daar te warm voor? Heeft jouw hondje een ondervacht van zichzelf?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 10:15 



 
Profiel   

Ik heb hem voor mijn Jack Russel. Zit goed en merk ook wel verschil in haar bewegen, soepeler. Waterdicht, maar ze loopt nooit lang in de regen, dus geen idee voor langere tijd! Hij is dun, dus volgens mij prima te doen op koelere zomerse dagen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 10:32 



 
Profiel   

Dat klinkt goed! Ik ga hem ook aanschaffen dan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 11:28 



 
Profiel   

Wij hebben hem ook gehad voor onze Engelse Stafford, die had last van zijn rug, met de deken was hij veel soepeler…

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 12:02 



 
Profiel   

De Bucas specifiek ken ik niet. Ben wel altijd heel erg tevreden geweest over de waldhausen dekentjes. Wij hadden de regendeken en de wintervariant.

Onze hond met artrose had er veel profijt van. Hij vond het ook fijn om ze om te krijgen. Ik heb de wintervariant later bijgekocht. Daar waren we afgelopen winter erg blij mee, zeker met al die sneeuw. Afgelopen zomer hebben ze ook nog dienst gedaan tijdens het kamperen, dan sliep hij 's nachts onder de luifel omdat meneer niet in de auto wilde slapen. Dus dan ook maar zijn dekentje om, koelde daar 's nachts behoorlijk af. Pasvorm was zowel voor wandelen als in rust dus erg goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 12:41 



 
Profiel   

PineApple, waren dat ook “therapy” dekentjes, of gewone? Wel fijn te horen dat je tevreden over het merk bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 13:15 



 
Profiel   

Het waren geen therapy dekens. Weet niet of je hem voor artrose wil gebruiken? Maar die van ons liep echt soepeler met zijn dekentjes, verschil met de bucas weet ik niet zoals eerder gezegd :)

Over waterdichtheid was ik ook echt tevreden. Lange wandelingen door sneeuw en regen en gewoon droog thuis komen. Lang is bij ons dan zo'n 3 a 4 uur.
Kon ze ook gewoon wassen, daarna waterdichtmakend spul nog een keer wassen en dan bleef de kwaliteit echt goed.

Eigenlijk nu ik er over nadenk waren zijn jassen beter dan de mijne :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 13:45 



 
Profiel   

PineApple schreef
Eigenlijk nu ik er over nadenk waren zijn jassen beter dan de mijne :')


_O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 16:59 



 
Profiel   

Lukasje schreef
Dankje!

Kan je de jas ook in de zomer als regenjas gebruiken of is hij daar te warm voor? Heeft jouw hondje een ondervacht van zichzelf?


Mijn hond heeft geen goede ondervacht. Dat in combinatie met een gevoelige rug heeft mij doen besluiten dit dekentje voor hem aan te schaffen :) .

Ik vind het in de zomer wel te warm om te gebruiken. Net zoals ik bij een paard ook geen regendeken op leg bij hogere temperaturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 18:34 



 
Profiel   

Nee idd, ik leg bij mijn paarden in de zomer evenmin een deken op. Goede vergelijking!
Maar ik was even praktisch aan het denken omdat ze nu vaak meegaat naar mijn ouders die op een appartement wonen. Vooraf laat ik haar uit en wanneer het erg regent, is het natuurlijker fijner dat ze niet stronat bij mijn ouders binnenkomt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 18:46 



 
Profiel   

Lukasje schreef
Nee idd, ik leg bij mijn paarden in de zomer evenmin een deken op. Goede vergelijking!
Maar ik was even praktisch aan het denken omdat ze nu vaak meegaat naar mijn ouders die op een appartement wonen. Vooraf laat ik haar uit en wanneer het erg regent, is het natuurlijker fijner dat ze niet stronat bij mijn ouders binnenkomt.

Dan zou je nog aan een badjasje kunnen denken. Als ze dan nat binnen komt is ze met zo’n badjas sneller droog en maakt ze t niet zo vies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 18:54 



 
Profiel   

Die heeft ze :D ! Maar eens mevrouw nat is, gaat ze overal tegenaan schuren, ook met badjas. Hier thuis maakt dat niet veel uit maar mijn ouders hun appartement is niet zo hond-proof ingericht .

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 19:13 



 
Profiel   

Oh dat scheelt al _O-
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 19:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen