Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 82 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Moederpoes met kittens op de wei

 
Profiel   

Super goed dat je deze dropjes wil helpen! Bij mij op stal zijn al ook regelmatig katten komen aanlopen met een dikke buik of kittens aan de voet. Deze waren ook altijd heel schuw en kon je tot op een meter of 10 benaderen voor ze wegliepen. Wat ik altijd deed was eten klaarzetten in een bench met open deurtje. Op deze manier kunnen ze hieraan wennen en lopen ze naar mijn idee nadien ook veel makkelijker in de vangkooi. Hier lijkt dit niet aan de orde omdat ze er blijkbaar wel inlopen, maar misschien dat iemand anders wel iets aan deze tip heeft ;) Veel succes !
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 13:32 



 
Profiel   

Bedankt voor je tip!
We hebben afgelopen weekend de kooien ook expres nog niet op scherp gezet om de katten er aan te laten wennen.

Ik werd net door de buurman gebeld dat er een kitten in de kooi zit! Als het goed is ontvang ik zo een foto.
Dat is in ieder geval één zwervertje minder :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 13:36 



 
Profiel   

stitchlover schreef
Bedankt voor je tip!
We hebben afgelopen weekend de kooien ook expres nog niet op scherp gezet om de katten er aan te laten wennen.

Ik werd net door de buurman gebeld dat er een kitten in de kooi zit! Als het goed is ontvang ik zo een foto.
Dat is in ieder geval één zwervertje minder :j


Ooh super! Hopelijk kan je heel de familie snel vangen

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 13:36 



 
Profiel   

Kan je niet de kitten in de kooi laten zitten zodat het de moeder lokt? Ik weet niet of dat mogelijk is

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 14:15 



 
Profiel   

Net gevangen en nog best bang natuurlijk. De vrouw van het zwerfkattenproject heeft wel nog meer kittens zitten nu. Ze verwacht dat hij-zij snel bijtrekt.
[ img ]

Inmiddels bericht gekregen dat het kleintje al gegeten heeft in de opvang, dus dat moet goed komen :j


Laatst bijgewerkt door stitchlover op 05-10-21 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 14:38 



 
Profiel   

stitchlover schreef
Net gevangen en nog best bang natuurlijk. De vrouw van het zwerfkattenproject heeft wel nog meer kittens zitten nu. Ze verwacht dat hij-zij snel bijtrekt.
[ [url=m/BT8C8a.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik weet ook niet of dat een goed idee kan zijn, maar de vrouw van het zwerfkattenproject zei dat het het beste is de gevangen katten z.s.m. uit de vangkooi te halen om juist stress te voorkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 14:39 



 
Profiel   

Ach mijn hemel, wat is hij/zij bang!! Hopelijk nog jong genoeg om bij te trekken bij een geschikt baasje

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 14:50 



 
Profiel   

stitchlover schreef
Net gevangen en nog best bang natuurlijk. De vrouw van het zwerfkattenproject heeft wel nog meer kittens zitten nu. Ze verwacht dat hij-zij snel bijtrekt.
[ [url=m/BT8C8a.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ooh arm klein dutsje. Ze zal wel snel snappen dat het leven mooi kan zijn met een baasje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 14:52 



 
Profiel   

[ img ]
Gisterenavond hebben we de moederpoes gevangen! De vrouw van het zwerfkattenproject heeft haar meegenomen en zei dat ze niet al te wild leek, maar wel heel bang. Ze vond haar ook wat mager en laat haar daarom eerst even bijkomen.

Ze gaf ook aan dat het niet een groot probleem is dat de kittens nu zonder moeder zitten. We hebben extra voer in de kooien gedaan en dat is vannacht allemaal opgegeten. De kooien zijn alleen niet afgegaan :+ de kittens zijn ook heel licht natuurlijk. Vanmorgen zijn de kooien weer gevuld en extra op scherp gezet.


Laatst bijgewerkt door stitchlover op 06-10-21 09:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 09:22 



 
Profiel   

Ooh dat is wel goed, maar hoeveel kittens lopen er nu nog rond dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 09:23 



 
Profiel   

Wauw wat super !

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 12:34 



 
Profiel   

Als het goed is lopen er nu nog 3 of 4 rond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 12:57 



 
Profiel   

Fijn dat mama gevangen is en geholpen wordt, nu nog de kittens, maar dat is een kwestie van tijd denk ik dan maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 14:24 



 
Profiel   

Achgos, hopelijk worden de kittens ook snel gevangen. Gelukkig weten ze waar ze het voer kunnen komen halen :)

Ik hoop dat moeder ook een kansje krijgt op een fijn plekje bij iemand thuis :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 14:50 



 
Profiel   

Ja inderdaad, het ziet er nog wel ene lieve poes uit

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 14:51 



 
Profiel   

Vanmorgen hadden we er nog twee gevangen. Dus nog een of twee kittens te gaan!

De kittens zitten lekker bij elkaar. Ze drinken niet meer bij moederpoes in de opvang.

[ img ]

[ img ]

Een van de kittens is een schildpad poesje. Die hebben ze naar mij vernoemd. Ik ben vereerd <3


Laatst bijgewerkt door stitchlover op 07-10-21 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 10:41 



 
Profiel   

Achgossie, die kleine kinders.... hopelijk hebben ze niet teveel stress en komen ze goed terecht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 10:44 



 
Profiel   

Een mooi gevarieerd nest zo bij elkaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 11:06 



 
Profiel   

TS je inzet is echt top! +:)+
Ik hoop dat de laatste kitten(s) zich ook snel laten vangen en dat ze allemaal goed terecht komen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 11:10 



 
Profiel   

Goed bezig TS. Arme poezels, ze weten niet wat hun overkomt. Hopelijk vinden ze gauw een lief huisje. Gaat vast goed komen met ze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 11:41 



 
Profiel   

Wat goed dat je hier zo druk mee bent.

Welke stichting gaan de katten? Ik zoek nog 2 stalbewoners :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 12:20 



 
Profiel   

Ze worden volgens mij bij pleeggezinnen geplaats van de Dewa kittenopvang. Daaruit kunnen ze geadopteerd worden

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 12:52 



 
Profiel   

Oooh wat super zeg!! Wat goed om te horen

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 13:02 



 
Profiel   

En vanavond is het gelukt om de laatste twee prullekes te vangen!

[ img ]

Dat maakt 5 kittens gevangen. We hebben de kooien wel nog teruggezet en die laten we voor de zekerheid nog een dag of 2 staan.

De kleintjes zitten nu veilig bij de opvang en doen het goed. Over twee weken ongeveer ga ik bij ze kijken. Want we zijn het er over eens dat er een katertje bij ons op stal mag komen wonen!

[ img ]

[ img ]

Mamapoes doet het goed en wordt morgen gesteriliseerd. Uiteindelijk zal ze bij ons worden teruggeplaatst

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 21:43 



 
Profiel   

Oooh! wat een super update!! Zo blij dat het je gelukt is!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 23:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 82 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen